Beste F1 rijder aller tijden.

Gestart door nible, 15 augustus 2007 - 11:30:09

« vorige - volgende »

Wie is voor jou de beste F1 rijder aller tijden?

M.Schumacher
36 (64.3%)
A.Senna
37 (66.1%)
A.Prost
12 (21.4%)
N.Lauda
7 (12.5%)
J.M.Fangio
11 (19.6%)
F.Alonso
4 (7.1%)
A.Ascari
0 (0%)
N.Piquet
2 (3.6%)
M.Häkinnen
8 (14.3%)
J.Brabham
0 (0%)
E.Fittipaldi
1 (1.8%)
J.Clark
5 (8.9%)
G.Hill
1 (1.8%)
J.Stewart
1 (1.8%)
iemand anders ...
7 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 56

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 01 mei 2008 - 10:59:34
Als je wil kan je zo iedereen afbreken hé, als ik wil maak ik ook even zo'n tekstje over Senna. Zeveraar.
Niet doen. Zeker niet op zijn sterfdag. Maak je geen vrienden mee... ;)

Folkert

mmmm of ik was gister echt heel heel erg van de kaart.
Of iemand heeft op mijn PC is ff gebruikt om namens mij wat te posten.


ALs ik het dus zelf in een dronke bui was, dan bedoelde ik het dus anders dan ik het heb opgeschreven. Wwant ik heb inderdaadd wel dat filmpje gekeken.
Maar goed iig sorry.

Wat ik van Coma weet is dat in uitzonderlijke gevallen iemand in kunstmatige coma brengen. De reden hier voor is dat het in coma brengen van een Patient schadelijk is en er vaak meerdere complicaties bij komen.
Wat ik wel vond is dat ik wat raar stond te kijken toen hij dat zei.
Coma is hoe dan ook slecht.
Maar goed kan me voorstellen dat de coureurs toch vaak in het duister tasten over de werkelijke status van  de coureur.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Het is zeker niet uitzonderlijk om iemand kunstmatig in coma te houden. Dat gebeurt regelmatig.

Verder vind ik het prima als je niet helemaal gelukkig bent met je gisteren gedane post, maar je zal toch zelf nog wel weten of je gisteren dronken was of niet ?

Folkert

Citaat van: 0634 op 01 mei 2008 - 22:51:55
Het is zeker niet uitzonderlijk om iemand kunstmatig in coma te houden. Dat gebeurt regelmatig.

Verder vind ik het prima als je niet helemaal gelukkig bent met je gisteren gedane post, maar je zal toch zelf nog wel weten of je gisteren dronken was of niet ?
Ja ik was gister wel beetje dronken, maar niet heel erg ofzo, maar kan me niet herinneren dat ik het heb gepost.
Maar ik was ook hele dag moe dus misschien was het wat anders gevallen dan gepland.

Maar goed, mensen in Coma brengen gebeurt wel redelijk vaak, maar wel met uitzonderelijke situaties natuurlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Wat dit dus ook was, dus het had ook zomaar gekund ;).

Schumacher maakte zo'n foute indruk door gebrekkige informatieverstrekking. Niet omdat hij blij was met Senna's dood.

Maareeh, ik ben toch vaak genoeg 'een beetje dronken' geweest, zeker op Koninginnedag, maar dan kan ik me alles toch nog prima herinneren... :)

janke

#290
Och Burorri heeft een grandioos black outje gehad, zand erover. Ik ben een Senna fan, vanaf toen ik hem zag martelen met een Toleman. Voor mij persoonlijk de beste. En dan komt Lauda en Manselll. Maar ik zeg niet dat ze de snelste waren/zijn.. De status als kampioen moet je hebben?? Uhh Gilles Villeneuve, Ronnie Peterson en  Stefan Bellof bijvoorbeeld. Zijn we die vergeten?? En die nog leeft, ene Stirling Moss??
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Tijd dat ze een alcoholslot op het forum gaan zetten :D Nuja, ik ben blij dat Burrori er wanneer hij er terug helemaal bij is ook ietwat anders over denkt.

Citaat van: 0634 op 01 mei 2008 - 21:09:00
Citaat van: Ferrari 2008 op 01 mei 2008 - 10:59:34
Als je wil kan je zo iedereen afbreken hé, als ik wil maak ik ook even zo'n tekstje over Senna. Zeveraar.
Niet doen. Zeker niet op zijn sterfdag. Maak je geen vrienden mee... ;)
Ik heb daar ook absoluut geen zin in en ga dat ook niet doen  ;), maar de post waarop ik dat zei was gewoon dikke zever, sorry. Ik heb respect voor Senna zoals ik voor elke rijder heb. Iedereen die in de F1 geraakt is sowieso een goed rijder. Iedereen die een wereldtitel pakt heeft deze zelf verdiend. Alle respect voor grote Senna fans, maar Schumacher zo afbreken, kan ik als Schumacher fan niet laten gebeuren...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: 0634 op 01 mei 2008 - 23:15:59
Wat dit dus ook was, dus het had ook zomaar gekund ;).

Schumacher maakte zo'n foute indruk door gebrekkige informatieverstrekking. Niet omdat hij blij was met Senna's dood.

Maareeh, ik ben toch vaak genoeg 'een beetje dronken' geweest, zeker op Koninginnedag, maar dan kan ik me alles toch nog prima herinneren... :)
Klopt, maar toch vind ik het raar dat rijders slecht geinformeerd worden. Tuurlijk moeten ze hun hoofd er bij houoden voor de race, maar wat als de coureur echt in levens gevaar is en het is  je beste vriend ofzo. (hypotetisch gesteld dan.)
Dan zou ik toch denk ik wel willen uitstappen en naar hem toe gaan ofzo.

En ja over eer gister: denk dat het combi was van Alcohol, weinig slaap en paar trekjes van een joint :P
Hoewel dronken mensen vaak de waarheid zeggen, was dat in dit geval niet zo dan :P

Wat ik dus wel raar vond is zoals Schumacher zelf ook aan gaf dat zelfs na de race niet goed werden geinformeerd over de situatie.
De ene zei dat hij dood was, de andere zei dat hij in coma lag.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: sloggerke op 01 mei 2008 - 10:54:44
Vandaag precies 14 jaar geleden stierf de snelste (hou niet van het woord "beste") F1-rijder aller tijden.....
Zijn naam was Ayrton Senna, alias "Magic" alias "De rechtervoet van God" (naar het gekende boek van Jan Segers)

Mijn persoonlijke top 5
1.Senna
2.Ronnie Peterson
3.Gilles Villeneuve
4.Mikka Häkkinen
5.Alain Prost en Lauda en Alonso (kan niet kiezen)

Ik snap niet hoe sommigen het nog maar aandurven om Schumacher te vergelijken met Senna. Het is duidelijk dat ze die tweede dan nooit aan het werk gezien hebben.
Ok, zeven wereldtitels... maar in welke situatie....
In 94 werd hij wereldkampioen... mét tractiecontrole... wie anders, wie anders??? De F1 had na het stoppen van Prost en het overlijden van Senna met zo een "bloedarmoede" te kampen dat Eccelstone zelfs de gepensioneerde Nigel MANSEL terug optrommelde!!... Die nog snel bleek ook! Ook al had hij enkel kilo's "lichaamsballast" bij!
In 95 idem.... er reed toen nog steeds geen piloot van betekenis mee....(aanslag op Damon Hill...)
In 96 verloor hij van diezelfde Damon Hill
In 97 verloor hij van een bijna-rookie uit amerika, zijnde Jacques Villeneuve!
In 98 en 99 kreeg hij klop van de genezen en herrezen Hakkinen....
Van 00 tot 04 verzamelde hij de titels.... Maar er reed begot na het stoppen van Hakkinen in 2001 weer niemand van betekenis mee....
Men moet al een goed geheugen hebben om te weten wie er TWEEDE was....! Die tweede was dan meestal nog zijn ploegmaat....!
In 05 en 06 krijgt hij klop van Alonso... en stopt.
Het is onzin om te beweren dat hij Ferrari "groot" gemaakt heeft... Het is de verdienste van Alain Prost dat Ferrari terug uit het slop kwam... En natuurlijk door het toedoen van de niet-Italiaanse ingenieurs....want zonder goede wagen geen goede piloot... behalve als deze Senna heet...
Sommige puntjes ben ik wel met je eens, maar sommige ook niet. Schumacher heeft inderdaad niet alleen Ferrari naar de top gebracht, maar had geluk of hoe je het ook wilt noemen, dat brawn en byrne met hem mee gingen naar Ferrari. Waren die 2 niet mee gegaan dan kan ik met redelijke zekerheid zeggen dat Schumacher nooit zo goed was geweest als nu.
Italianen binnen Ferrari waren altijd in strijd met elkaar en dat ging tenkoste van prestaties.
Enzo spande hiermee wel de kroon, toen heel het veld naar de turbo ging, maar hij weigerde een turbo motor to ontwikkelen.

Maar goed Schumacher is en blijft een uitstekend coureur. Het is namelijk niet zijn schuld dat er geen goede coureurs waren die hem tegenstand konden bieden.
En ja persoonlijk denk ik dat prost ook Ferrari uit de goot heeftgeholpen, maar zich zelf ook de goot heeft in geworpen door die vergelijking.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Vanaf Scheckter tot M.S. heeft niemand Ferrari weer naar de top gebracht cq behouden. Ook Prost niet alhoewel hij  met de vrachtwagen nog wat races won. En Mansell zijn eerste race voor Ferrari gelijk won. Maar ik ben het met de stelling wel eens van, als Brawn er niet was geweest dan was M.S niet zo'n groot kampioen geworden, maar andersom net zo. Het schijnt dat die M.S. ontzettend veel feedback geeft naar het team toe. Dan ben je een grote. Maar zijn (ik hou het netjes) grapjes die hij geflikt heeft op het circuit zijn niet M.S. waardig. Verre van dat. Een groot coureur, voor de rest boeit me die vent totaal niet.
Some things are too important to be left in the past.

sloggerke

Hallo jongens wat een reacties!
Het spijt me als ik mensen gekwetst heb met mijn postje.....
Het was helemaal niet mijn bedoeling om M.Schumacher zo "onderuit" te halen als het misschien overkwam, dat zou overigens inderdaad belachelijk zijn.
Ik wou enkel aantonen dat niet alles met getallen kan worden gemeten. (zeven wereldtitels enz...)
Vandaar dat ik Ronnie Peterson vb. op twee heb gezet.
Anderzijds haal je die wereldtitels natuurlijk niet zo maar.
Tot slot was het 1 mei en dat is, ook na 14 jaar nog, voor mij een emotionele dag... vandaar dat ik misschien iets harder overkwam dan de bedoeling was...
Nogmaals sorry aan de Schumacher en Ferrari fans, en aan alle oprechte F1-freaks.

En in 94 was er inderdaad geen tractiecontrole meer toegestaan. Maar was het niet zo dat Flavio en de zijnen toen beweerden dat de software toen wel op de wagens stond.... maar niet gebruikt werd...waardoor ze op slinkse wijze en vrije interpretatie van de regels aan een sanctie ontsnapten??
(Er was maw wel een verbod op het "gebruik" niet op het "voorhanden hebben" van de software.)

Folkert

Citaat van: janke op 03 mei 2008 - 01:58:36
Vanaf Scheckter tot M.S. heeft niemand Ferrari weer naar de top gebracht cq behouden. Ook Prost niet alhoewel hij  met de vrachtwagen nog wat races won. En Mansell zijn eerste race voor Ferrari gelijk won. Maar ik ben het met de stelling wel eens van, als Brawn er niet was geweest dan was M.S niet zo'n groot kampioen geworden, maar andersom net zo. Het schijnt dat die M.S. ontzettend veel feedback geeft naar het team toe. Dan ben je een grote. Maar zijn (ik hou het netjes) grapjes die hij geflikt heeft op het circuit zijn niet M.S. waardig. Verre van dat. Een groot coureur, voor de rest boeit me die vent totaal niet.
Ja maar ik denk dat als prost langer was gebleven bij Ferrari hij zeker wel het zelfde had gepresteerd als Schumacher. Prost was een technisch en en doorgrondig rijder. Was hij gebleven, dan Had Ferrari weer een top team gweest. Misschien niet zo goed als Ferrari begin 2000 was, maar hij had byrne en Brawn niet naast zich.
En ja je hebt gelijk zonder Schumacher hadden Byrne en Brawn ook veel minder gepresteerd. Maar ben er wel van overtuigd dat IPV Schumacher, het Senna, prost, Kimi , Alonso ook was gelukt. Dan wel beter dan wel gelijk of misschien iets minder.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Prosts tweede seizoen bij Ferrari was anders pure bagger. Ligt niet alleen aan hem natuurlijk, maar ik maak me sterk dat het nog ettelijke jaren zou hebben geduurt voordat hij er wat van had kunnen maken. En de lokroep van Williams Renault zou hem vast weg hebben gelokt voor die tijd.

Folkert

Citaat van: 0634 op 03 mei 2008 - 13:59:33
Prosts tweede seizoen bij Ferrari was anders pure bagger. Ligt niet alleen aan hem natuurlijk, maar ik maak me sterk dat het nog ettelijke jaren zou hebben geduurt voordat hij er wat van had kunnen maken. En de lokroep van Williams Renault zou hem vast weg hebben gelokt voor die tijd.
Ja dat is wel waar. Maar toch je weet het nooit. 2005 was voor Ferrari ook ineens slecht jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Burorri op 03 mei 2008 - 12:29:00
Citaat van: janke op 03 mei 2008 - 01:58:36
Vanaf Scheckter tot M.S. heeft niemand Ferrari weer naar de top gebracht cq behouden. Ook Prost niet alhoewel hij  met de vrachtwagen nog wat races won. En Mansell zijn eerste race voor Ferrari gelijk won. Maar ik ben het met de stelling wel eens van, als Brawn er niet was geweest dan was M.S niet zo'n groot kampioen geworden, maar andersom net zo. Het schijnt dat die M.S. ontzettend veel feedback geeft naar het team toe. Dan ben je een grote. Maar zijn (ik hou het netjes) grapjes die hij geflikt heeft op het circuit zijn niet M.S. waardig. Verre van dat. Een groot coureur, voor de rest boeit me die vent totaal niet.
Ja maar ik denk dat als prost langer was gebleven bij Ferrari hij zeker wel het zelfde had gepresteerd als Schumacher. Prost was een technisch en en doorgrondig rijder. Was hij gebleven, dan Had Ferrari weer een top team gweest. Misschien niet zo goed als Ferrari begin 2000 was, maar hij had byrne en Brawn niet naast zich.
En ja je hebt gelijk zonder Schumacher hadden Byrne en Brawn ook veel minder gepresteerd. Maar ben er wel van overtuigd dat IPV Schumacher, het Senna, prost, Kimi , Alonso ook was gelukt. Dan wel beter dan wel gelijk of misschien iets minder.
Een diezelfde Brawn heeft er ook voor gezorgd dat Honda nu zo'n topteam is,Button wordt zeker wk als zelfs Schumacher het kon.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat