Beste F1 rijder aller tijden.

Gestart door nible, 15 augustus 2007 - 11:30:09

« vorige - volgende »

Wie is voor jou de beste F1 rijder aller tijden?

M.Schumacher
36 (64.3%)
A.Senna
37 (66.1%)
A.Prost
12 (21.4%)
N.Lauda
7 (12.5%)
J.M.Fangio
11 (19.6%)
F.Alonso
4 (7.1%)
A.Ascari
0 (0%)
N.Piquet
2 (3.6%)
M.Häkinnen
8 (14.3%)
J.Brabham
0 (0%)
E.Fittipaldi
1 (1.8%)
J.Clark
5 (8.9%)
G.Hill
1 (1.8%)
J.Stewart
1 (1.8%)
iemand anders ...
7 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 56

Eric

Citaat van: Karre op 23 augustus 2007 - 18:32:36
feit! zelf super aguri haalt nog punten me Honda's bolide van vorig seizoen!

ze rijden nu gewoon met een totaal andere wagen...dus je feit! gaat gewoon niet op.

En ik ben ook van mening dat Button een onderschatte piloot is, steek hem in topteam en hij zal kunnen verbazen.
De Brit heeft gewoon de pech dat hij in "slecht" team zit.

scho0634

Tja, we kunnen wel zeggen dat Button in een topauto beter zal presteren, maar dat lijkt mij vrij logisch. Takuma Sato, om maar iemand te noemen, zal het ook beter doen in een McLaren. Maar ik vind niet dat Button de overhand heeft tov zijn teamgenootje. En we weten allemaal dat Barrichello een goede coureur is maar geen wereldtopper. Hij heeft nl wel al in topauto's gereden. Ik zou niet weten waarom Button geen GP's zou winnen in een goede auto, maar ik zie geen reden om aan te nemen dat hij dan veel beter zou presteren als Rubinho. Een goede tweede rijder in een topteam of een goede eerste rijder in een subtopteam. Zo zie ik hem, niet meer en niet minder.

Overigens lijkt het mij dat Button niet echt op dit topic thuishoort, met de beste wil van de wereld kan niemand hem de beste F1 rijder aller tijden noemen, maar goed.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: 0634 op 25 augustus 2007 - 10:32:17
Tja, we kunnen wel zeggen dat Button in een topauto beter zal presteren, maar dat lijkt mij vrij logisch. Takuma Sato, om maar iemand te noemen, zal het ook beter doen in een McLaren. Maar ik vind niet dat Button de overhand heeft tov zijn teamgenootje. En we weten allemaal dat Barrichello een goede coureur is maar geen wereldtopper. Hij heeft nl wel al in topauto's gereden. Ik zou niet weten waarom Button geen GP's zou winnen in een goede auto, maar ik zie geen reden om aan te nemen dat hij dan veel beter zou presteren als Rubinho. Een goede tweede rijder in een topteam of een goede eerste rijder in een subtopteam. Zo zie ik hem, niet meer en niet minder.

Overigens lijkt het mij dat Button niet echt op dit topic thuishoort, met de beste wil van de wereld kan niemand hem de beste F1 rijder aller tijden noemen, maar goed.

Als je Senna samen met Prost in de huidige Honda gestoken had het ook op geen bal getrokken daar.

scho0634

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 25 augustus 2007 - 10:47:23
Citaat van: 0634 op 25 augustus 2007 - 10:32:17
Tja, we kunnen wel zeggen dat Button in een topauto beter zal presteren, maar dat lijkt mij vrij logisch. Takuma Sato, om maar iemand te noemen, zal het ook beter doen in een McLaren. Maar ik vind niet dat Button de overhand heeft tov zijn teamgenootje. En we weten allemaal dat Barrichello een goede coureur is maar geen wereldtopper. Hij heeft nl wel al in topauto's gereden. Ik zou niet weten waarom Button geen GP's zou winnen in een goede auto, maar ik zie geen reden om aan te nemen dat hij dan veel beter zou presteren als Rubinho. Een goede tweede rijder in een topteam of een goede eerste rijder in een subtopteam. Zo zie ik hem, niet meer en niet minder.

Overigens lijkt het mij dat Button niet echt op dit topic thuishoort, met de beste wil van de wereld kan niemand hem de beste F1 rijder aller tijden noemen, maar goed.


Als je Senna samen met Prost in de huidige Honda gestoken had het ook op geen bal getrokken daar.


Haha! Fantastische naamsverandering! I'll give you that :D.

Ieder zijn eigen favo's natuurlijk!

alonsolover


meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 25 augustus 2007 - 10:47:23
Citaat van: 0634 op 25 augustus 2007 - 10:32:17
Tja, we kunnen wel zeggen dat Button in een topauto beter zal presteren, maar dat lijkt mij vrij logisch. Takuma Sato, om maar iemand te noemen, zal het ook beter doen in een McLaren. Maar ik vind niet dat Button de overhand heeft tov zijn teamgenootje. En we weten allemaal dat Barrichello een goede coureur is maar geen wereldtopper. Hij heeft nl wel al in topauto's gereden. Ik zou niet weten waarom Button geen GP's zou winnen in een goede auto, maar ik zie geen reden om aan te nemen dat hij dan veel beter zou presteren als Rubinho. Een goede tweede rijder in een topteam of een goede eerste rijder in een subtopteam. Zo zie ik hem, niet meer en niet minder.

Overigens lijkt het mij dat Button niet echt op dit topic thuishoort, met de beste wil van de wereld kan niemand hem de beste F1 rijder aller tijden noemen, maar goed.

Als je Senna samen met Prost in de huidige Honda gestoken had het ook op geen bal getrokken daar.

Als je "Begrijpend lezen voor Dummies" uit hebt, mag je nog eens proberen  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.


Racerke007

Beter dan Button denk ik wel, maar niet echt beter dan Alonso ... daarvoor heeft hij iets té veel resultaten behaalt.

Karre

Citaat van: Eric op 25 augustus 2007 - 07:21:06
Citaat van: Karre op 23 augustus 2007 - 18:32:36
feit! zelf super aguri haalt nog punten me Honda's bolide van vorig seizoen!

ze rijden nu gewoon met een totaal andere wagen...dus je feit! gaat gewoon niet op.

En ik ben ook van mening dat Button een onderschatte piloot is, steek hem in topteam en hij zal kunnen verbazen.
De Brit heeft gewoon de pech dat hij in "slecht" team zit.

Super-aguri scoorde zijn punten in de 4de en 6de wedstrijd van het seizoen. veel zal er dan nog niet aan die wagen zijn verandert, buiten een paar kleine aerodynamische updates. en als ik het goed herinner, haalde sato in Canada zelfs een Mclaren in? Als mijn "feit!" nog steeds niet opgaat weet ik het ook niet meer. en ja, Button is een goed piloot, ik zou hem graag eens zien rijden in een BMW, dan zou hij kunnen bewijzen wat hij echt waard is. een "best-of-the-rest-driver" die nu en dan mooie dingen laat zien, meer niet.

Racerke007

Citaateen "best-of-the-rest-driver" die nu en dan mooie dingen laat zien, meer niet.
Hier zeg je het zelf, een middenmoter.
Of het nu aan het begin of volledig in de middenmoot is maakt niet uit .. .
Iedereen heeft af en toe een betere dag  ;)

Jenson kon met de Ferrari van Massa evenveel in Hongarije. Kimi, Ayrton, Alain, Fernando, Lewis, Jaques, Juan-Pablo, ...  daarentegen zouden een race hebben laten zien ... .

scho0634

Citaat van: Racerke007 op 28 augustus 2007 - 19:33:20
Citaateen "best-of-the-rest-driver" die nu en dan mooie dingen laat zien, meer niet.
Hier zeg je het zelf, een middenmoter.
Of het nu aan het begin of volledig in de middenmoot is maakt niet uit .. .
Iedereen heeft af en toe een betere dag  ;)

Jenson kon met de Ferrari van Massa evenveel in Hongarije. Kimi, Ayrton, Alain, Fernando, Lewis, Jaques, Juan-Pablo, ...  daarentegen zouden een race hebben laten zien ... .

Echt niet allemaal, hoor ;)

Karre

Beste F1 piloot kan gewoon niet gekozen worden. Degene die op het einde van het seizoen wereldkampioen is, is de beste. ieder jaar is de wagen anders, ieder jaar liggen de verhoudingen tussen de teams anders. Wereldkampioen zijn is een momentopname. En rijders uitroepen die nooit wereldkampioen zijn geworden tot beste piloot ooit, is de grootste onzin ooit. als ze dan zo goed waren, dan waren ze wel in een topteam geraakt om daar wereldkampioen te worden. Voor de rest is dit topic gebasseerd op subjectiviteit. ieder heeft een ander favoriet en ieder beslist voor zichzelf wie hij de beste vindt.
Ik hoop dat de evolutie van de F1 op gebied van technologie nog meer stappen 8eruit neemt. het afschaffen van de traction control is al een goed begin voor volgend seizoen, dan zullen de echte piloten worden onderscheiden van de middenmoters.

Folkert

Citaat van: meatball op 16 augustus 2007 - 17:11:36
Schumacher is voor mij wel degelijk de beste,al is vergelijken natuurlijk moeilijk.
Senna heeft natuurlijk wel samen met Schumacher gereden,en volgens mij is dat zelfs zijn dood geworden,hij was naar Wiliams gegaan wat toen de beste wagen was,en kreeg veel meer tegenstand dan verwacht van Schumacher,toen nam hij een risico te veel.
Zijn dood was een shok voor mij,maar op dat moment was Schumacher dus wel beter.
Ook werden de meeste van zijn teammaat's eerst omschreven als talenten,nadat ze dan bij Ferrari reden werden ze plots door iedereen omschreven als 2e rangs,daar klopt dus ook niets van.
Een team als Ferrari gaat echt geen losers in dienst nemen omdat Schumacher er beter zou uitkomen.
De waarheid is dat hij ze allemaal wegeblazen heeft,en ja dan ben je bij Ferrari al snel tweede man natuurlijk.
En wat Kimmi betreft, die heeft veel moeite met Massa,dus hij was zeker geen partij geweest voor Schumacher in zijn topperiode.

Omdat ik mij verveel en toch wat wil zeggen :P.

ten eerste erg gevaarlijk uitspraak over de dood van Senna. En ook best arrogant ten opzichte van Schumacher. Want Prost heeft Senna nooit onderdruk gezet? in de 10 jaar F1 ERvaring en racen met verschillende groot kampioenen is het Schumacher die zo goed is dat Senna de druk neit meer aan kan?
Op het moment van de Crash was Schumacher neit de betere. Senna lag op dat moment aan de leiding in de race. In Brazilie maakte hij een paar foutjes als ik het me goed herinner, in Aida werd hij er uit geramd.
En zoals Doefie al heeft gezegt: Schumacher was onbetwist de nr 1 in het team en dat is hij van af race 1 binnen Benneton in 1994 tot zijn laatste race in 2006 geweest.
Ze namen inderdaad geen loser piloten aan om voor hun te rijden. Ferrari maakte er wel loosers van door ze geen gelijke behandeling te geven ten opzichte van Schumacher. Irvine moest in 1996 zelfs nog met oude versnellings bak rijden omdat Schumacher de nieuwe meost hebben.

Maar goed, Coureurs als Prost, Lauda, Piquete, Gilles Villeneuve waren ook groot couereus en groot kampioenen. Ik geloof dat het 76 was, waar Laude eerste verschrikkelijke crash mee maakte en in coma raakte om een aantal races later weer in een F1 auto te stappen en de GP van Monza als 4de af te sluiten. Om dat jaar helaas geen WK te worden omdat hij het niet waard vond om zijn leven te geven voor een titel op het zeiknatte Fuji speedway circuit.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Gilles Villeneuve was geen groot kampioen, hoor ;)