Beste F1 rijder aller tijden.

Gestart door nible, 15 augustus 2007 - 11:30:09

« vorige - volgende »

Wie is voor jou de beste F1 rijder aller tijden?

M.Schumacher
36 (64.3%)
A.Senna
37 (66.1%)
A.Prost
12 (21.4%)
N.Lauda
7 (12.5%)
J.M.Fangio
11 (19.6%)
F.Alonso
4 (7.1%)
A.Ascari
0 (0%)
N.Piquet
2 (3.6%)
M.Häkinnen
8 (14.3%)
J.Brabham
0 (0%)
E.Fittipaldi
1 (1.8%)
J.Clark
5 (8.9%)
G.Hill
1 (1.8%)
J.Stewart
1 (1.8%)
iemand anders ...
7 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 56

Wizard

Citaat van: Jasper op 05 september 2008 - 20:54:02
Ik heb er jaren geleden eens een documentaire over gezien, waarin gezegd werd dat het stuur van de Williams naar voor en naar achter kon bewegen om de armen van de coureurs te sparen als ze over hobbels en kerbs e.d. gaan. Er was een sensor aan boord die die 'translatie' van het stuur opmat, en die mat vlak voor de crash een abnormaal grote uitwijking. Wat dus zou wijzen op de gebroken stuurstang.

Maar het moet gezegd dat die vonken die onder zijn wagen uitspatten, er ook verdacht uit zagen.

Een stomme rijdersfout is wel de laatste theorie waar een weldenkend mens in gelooft, lijkt me...

Dit verhaal kon ik nog niet, ondanks dat ik er vrij veer over gelezen/gezien heb. Niet dat ik je niet geloof maar heb je een bron/link naar een completere tekst hieromtrent? Wil daar wel eens meer over te weten komen.

FerrariMan

Citaat van: Wizard op 06 september 2008 - 12:10:29
Citaat van: meatball op 05 september 2008 - 19:44:56
[Senna zijn wagen was niet defect hij is gewoon uit de bocht gegaan,hij reed sneller dan die wagen op dat moment kon,dus hij ging in de fout.Zijn racehart was op dat ogenblik gewoon sterker dan zijn verstand.Schumacher stond met een mindere wagen gewoon voor in de wk stand en dat zinde hem niet,spijtig voorval natuurlijk maar wel zijn eigen fout.

Je bron? Ik vind dit soort leuzen, duimzuigerij van de bovenste plank, want wat er precies mis ging, weet tot op het heden niemand. Er zijn zelfs analyes dat Senna op het moment van insturen buiten bewust zijn was. Telemetrie heeft aangetoond dat Senna totaal niet heeft geremd en als je uit de bocht vliegt, rem je toch?? Voor de rest zijn ook de onboard beelden geanalyseerd en zo zou men tot de ondekking zijn gekomen dat de houding/positie van zijn hoofd duidt op een buitenbewust zijn. Natuurlijk hebben ze andere onboard beelden hiervoor bestudeerd voordat ze tot die conclusie kwamen. Dat Senna op dat moment buiten bewust zijn zou zijn geweest, vind ik niet helemaal ongeloofwaadig.

Deze zelfde mensen claimen zelfs dat Senna vermoord zou zijn. Goed, dat vind ik ergens ongeloofwaardig maar toch hebben ze een plausibele onderbouwing. Tot aan het verhaaltje dat hij buiten bewust zijn zou zijn geweest, geloof ik het wel, de rest, tja, geen idee wat ik er van moet denken. Zal eens kijken of ik dat stuk nog eens boven water krijg.

[edit]

Citaat
COVER-UP:
Missing evidence and endless years of investigation delay in itself strongly suggest a cover-up.

Mysteriously, after 90 seconds, the video cuts out the very second before wall contact - it would have disproven the pre-concieved suspension penetration myth.

Also, Williams staff were horrified to find the telemetry "blackbox" had several data channels physically cut, but were afraid (why?) to ever speak about it!

And the car was kept for a ridiculous 10 years by Italian authorities before giving it back to Williams to examine. Italy's notorious corruption provided the perfect environment for a cover-up.

The official (non-)explanation, by Italian forensic investigation, is:
Either;
1. car bottomed out due to cold tyres, or
2. steering broke.
But;
1. Bottoming and sparks are regular events - it's never caused a crash to anyone, anywhere! (including Senna himself on lap 1 and restart when tyres were even colder!) Anyway, the sparks appear AFTER he went straight on.
2. Crack in steering column was only 20% through - still had 80% integrity - it's not enough to compromise steering. And the video shows normal movement of the steering wheel, as compared with video of the previous lap. There is NO evidence the steering broke.

Official Cause of death was suspension arm penetration of skull. Again that never happened to anyone else, anywhere, ever.

So the official explanation claims 2 things - both of which have no parallel, ever! - Completely implausible!

Look at the video - the EXACT split-second (at 11.4 secs) the car stops turning and goes dead straight (cornering G-force goes to 0) Senna's head slumps to the left. (It's been suggested that with the quick loss of cornering G, his head would jerk slightly. But the slump is more pronounced than slight jerk, and worse - external video clearly shows his head never came up again!) Other internal videos with audio reveal the engine note merely trails away - NO brakes (and the telemetry shows no brake application but mere releasing of throttle (irregularly - in 2 stages - indicating lost consciousness)!

A split-second before his head slumps, a brief picture distortion occurs - indicating electromagnetic interference from metallic bullet moving at more than the speed of sound.

Helmet pics in the Senna Files website - clearly show a bullet hole in the visor - yet hardly any helmet damage. German newspapers published a photo of him taken just before he was put in the helicopter - he was grey (from blood loss) but the only visible damage was a small (3cm) cut above the right eyebrow. The doctor who recieved him at hospital (Dr. Maria Teresa Fiandri) gave an image very different from the rumours about his face; "He came to me pale but beautiful and serene. It is the image that I remember. He had a cut on the forehead, three or four centimeters, nothing more. But when we turn him, I saw that he had much blood. And I wondered: "But from where come too much blood?" It came from the back, the base of the skull." (She then said when they washed his suit (to return it to the family) - the water turned red. (In fact Senna lost 4.5 litres of blood - 90% of the body's total - ie. MASSIVE blood loss.)) So - small wound at front of head, large wound at back of head = Bullet! (Anyway: Suspension arm is big and flat - not small and round like the hole in the visor.)

[Note: Tamburello was not a public access area - perfect location for a hidden sniper in the dense trees, with a river behind it.]

WHO?
1. Senna's death was planned for MAY 1 - the foundation day of the Illuminati in 1776. (Hence the GP wasn't cancelled after Roland's death, as it should have been.)

2. Max Mosley, the boss of the FIA, is a raving NAZI (witness his sadomasochistic sex orgy with 5 prostitutes a few weeks ago) who came to power just before Senna was killed. (Adolph Hitler himself was guest of honour at Max's parents' wedding in Goebbel's home!)

3. After Senna died, the sport actually became even bigger - it was actually good for business!

Join the dots....Nazi becomes FIA boss, Senna assassinated, sport restructured around FIAT's racing division (Ferrari) - making $10's OF BILLIONS for FIAT (company logo an Illuminati symbol (ie. serpent swallowing a man), $ BILLIONS for Max's mate Bernie Ecclestone.

Senna's humanitarian character was in contrast to the Illuminati - as proved by the $100 million dollars - half his career earnings as the (then) highest paid sportsman in the world - he put into his ASF charity foundation! Looking forward beyond F1, as the biggest name in world sport, Senna could easily have become a powerful global political figure for philanthropic works - but the Illuminati don't allow that. Throughout history - good people have been murdered (Gandhi, JFK, Lennon, Princess Diana) as their popular appeal can threaten the interests of the high Elite.)





Van waar heb je die tekst?

leproffesseur

Een reactie voor wizard:Als je in een f1 stapte vroeger wist je dat een onderdeel een crasch kon veroorzaken.
Hoeveel achtervleugels zijn al niet plots losgekomen (recent nog bij redbull)waardoor de correur de controle compleet verloor enn hoeveel klapbanden hebben we niet gehad waarvan de oorzaak bij de leverancier (gp usa)
of gewoon te laat binnengeroepen.Moet je dan het team straffen?Nee toch in de f1 rijden houd risico s in en er kan altijd zo iets gebeuren!Een ongeluk in dronken toestand de zaterdagavond veroorzaken is niet te vergelijkken.
Wie die risico s niet wil bijnemen moet niet aan de f1 beginnen.

Folkert

Wizard: Je vergelijking slaat nergens op. Wat jij doet is het overtreden van de wet.
En voorzover ik weet is er geen wet, die zegt: Het is verboden fouten te maken.

In een sport als F1 word er heel veel gedaan om sneller dan snel te zijn. Een engineer is ook maar een mens en maakt dus ook fouten. Waarom zou hij moeten worden gestraft als hij een fout heeft gemaakt?
Dood door schuld vind ik hier niet opgaan, iig niet voor het strafrechtelijke gedeelte.
En nalatigheid is fouten maken door dat de enigneer de stuurstang fout heeft teruggelast omdat hij bijvoorbeeld 10 min eerder naar huis wil.
Maar dat lijkt me hier niet het geval.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: leproffesseur op 06 september 2008 - 14:03:15
Een reactie voor wizard:Als je in een f1 stapte vroeger wist je dat een onderdeel een crasch kon veroorzaken.
Hoeveel achtervleugels zijn al niet plots losgekomen (recent nog bij redbull)waardoor de correur de controle compleet verloor enn hoeveel klapbanden hebben we niet gehad waarvan de oorzaak bij de leverancier (gp usa)
of gewoon te laat binnengeroepen.Moet je dan het team straffen?Nee toch in de f1 rijden houd risico s in en er kan altijd zo iets gebeuren!Een ongeluk in dronken toestand de zaterdagavond veroorzaken is niet te vergelijkken.
Wie die risico s niet wil bijnemen moet niet aan de f1 beginnen.

Ben het deels wel met je eens......zal er wat "dieper" op in gaan zodra ik weer wakker ben. ;)

Wizard

Citaat van: Burorri op 06 september 2008 - 14:26:28
Wizard: Je vergelijking slaat nergens op. Wat jij doet is het overtreden van de wet.
En voorzover ik weet is er geen wet, die zegt: Het is verboden fouten te maken.

Je begrijpt mijn post niet. Ik kan niks anders doen om je te verzoeken mijn post nog eens door te lezen.

CitaatIn een sport als F1 word er heel veel gedaan om sneller dan snel te zijn. Een engineer is ook maar een mens en maakt dus ook fouten. Waarom zou hij moeten worden gestraft als hij een fout heeft gemaakt?
Dood door schuld vind ik hier niet opgaan, iig niet voor het strafrechtelijke gedeelte.
En nalatigheid is fouten maken door dat de enigneer de stuurstang fout heeft teruggelast omdat hij bijvoorbeeld 10 min eerder naar huis wil.
Maar dat lijkt me hier niet het geval.

Dat is niet helemaal waar, fouten maken is menselijk, maar je kunt niet iedere fout onder de noemer "het gebeurd" laten vallen. Ook hir zal ik morgen/straks wat uitgebreider op in gaan.

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 september 2008 - 00:48:06
Citaat van: Burorri op 06 september 2008 - 14:26:28
Wizard: Je vergelijking slaat nergens op. Wat jij doet is het overtreden van de wet.
En voorzover ik weet is er geen wet, die zegt: Het is verboden fouten te maken.

Je begrijpt mijn post niet. Ik kan niks anders doen om je te verzoeken mijn post nog eens door te lezen.

CitaatIn een sport als F1 word er heel veel gedaan om sneller dan snel te zijn. Een engineer is ook maar een mens en maakt dus ook fouten. Waarom zou hij moeten worden gestraft als hij een fout heeft gemaakt?
Dood door schuld vind ik hier niet opgaan, iig niet voor het strafrechtelijke gedeelte.
En nalatigheid is fouten maken door dat de enigneer de stuurstang fout heeft teruggelast omdat hij bijvoorbeeld 10 min eerder naar huis wil.
Maar dat lijkt me hier niet het geval.

Dat is niet helemaal waar, fouten maken is menselijk, maar je kunt niet iedere fout onder de noemer "het gebeurd" laten vallen. Ook hir zal ik morgen/straks wat uitgebreider op in gaan.
Mmm, heb het paar keer moeten overlezen. Ben niet helemaal er achter wat je nou precies bedoelt.
Bedoel je nou dat die engineer aanklagen door een fout, even onzinnig is als het 2de voorbeeld dat je gaf met de zaterdag avond?


Heb je wel gelijk dat je niet elke fout onder de noemer het gebeurd kan laten vallen. Maar het is moeilijk daar een duidelijk beeld van te scheppen. Wanneer is het strafbaar om een fout te maken en wanneer niet? Chirurgen bijvoorbeeld hebben een enorm groot risico gebied met dodelijke aflopen. Ik vind het moeilijk, want hoe erg de fout ook is hij/zij blijft een mens.
En ik vind zelf dat er een verschil in zit tussen nalatigheid en fout maken.
Bijvoorbeeld als je voor je dienst of operatie hebt gedronken, teweinig hebt geslapen, vind ik het erger en nalatig omdat je je plichten van je vak niet serieus neemt. Of bijvoorbeeld denkt: Ik gebruik de zelfde messen en naalden van de vorige operatie, want bloed is bloed. (ja beetje overrdreven voorbeeld, maar kan ff neits anders bedenken.)

Een fout maken vind ik anders, dat doe je niet expres.

Daarnaast wil ik nog even zeggen dat het van die engineer niet perce een fout had hoeven zijn, maar dat het brak omdat de krachten te groot waren en dat er op 1 of andere manier al iets met die stuurstang was gebeurt waardoor het sneller zou breken.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Some things are too important to be left in the past.


janke

Die leeft toch nog?? En heeft hij F1 gereden?? Zou die willen. :)
Some things are too important to be left in the past.