Beste F1 rijder aller tijden.

Gestart door nible, 15 augustus 2007 - 11:30:09

« vorige - volgende »

Wie is voor jou de beste F1 rijder aller tijden?

M.Schumacher
36 (64.3%)
A.Senna
37 (66.1%)
A.Prost
12 (21.4%)
N.Lauda
7 (12.5%)
J.M.Fangio
11 (19.6%)
F.Alonso
4 (7.1%)
A.Ascari
0 (0%)
N.Piquet
2 (3.6%)
M.Häkinnen
8 (14.3%)
J.Brabham
0 (0%)
E.Fittipaldi
1 (1.8%)
J.Clark
5 (8.9%)
G.Hill
1 (1.8%)
J.Stewart
1 (1.8%)
iemand anders ...
7 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 56

Wizard

Citaat van: leproffesseur op 08 juli 2008 - 15:07:03
En waarom moest  Barrichello hem laten winnen in Amerika 2005 als je weet dat hij toen in het beste gevaal nog 3e kon eindigen in het kampioenschap ::)

Barrichello hoefde hem niet te laten winnen, maar men moest het rustig aan doen. Logisch. Je gaat coureurs in zo'n race echt niet "dwingen" om tot het gaatje te gaan met alle mogelijke gevolgen vandien, terwijl je de race in de knip heb.


Folkert

Was gister op NOS sport. Een Schumacher had gister ook de etappe gewonnen en behoorlijk sterk ook nog. Tijdrit was het. Maar een gast bij dat programma had het over de nieuwe fiets. Speciaal ontworpen voor.....dat laatste stuk ontging mij even.
Maar goed hij was van mening dat het een sport is tussen de sporters, en niet het materiaal.
En daar heeft hij eigenlijk helemaal gelijk in.
Zo jammer dat er nog altijd dominante jaren zijn van bepaalde teams, waar eigenlijk halverwege het jaar word beslist wie er WK word. Dankzij het materiaal dus.
Tuurlijk het is autosport en ze verdienen de titel als ze er hard voor ehbben gewerkt in de winter.
En in de F1 zijn er ookzat Kampioenen geweest die dankzij het materiaal WK zijn geworden  en na genoeg niks aan concurenten hadden.
Dat vind ik eigenlijk best jammer.
Vraag me af of zo'n titel niet meer glans zou hebben gehad als het een zwaar bevochten titel zou zijn geweest, als bv 2007, of of 2006 of  1994 of 1982.
of 76 volgens mij met Lauda.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Dat is ook mijn stelling.Goed gezegd :D

leproffesseur

Veel mensen hebben die rijders en tijdperken in de f1 niet meegemaakt en de f1 van de laaste 10 jaar kan je onmogelijk vergelijkken met 20 A30 jaar geleden .Dus ook niet op het gebied van begeleiding,afstelling ,fysiek.
Wie zegt dat schumacher goed overweg met  slick banden,turbo moteren zou kunnen racen?Dat is fysiek lastiger en zou bv voor hem geen probleem kunnen zijn maar aangezien het niet bewezen is weten we het gewoon niet.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 29 juli 2008 - 22:37:57
Wie zegt dat schumacher goed overweg met  slick banden,turbo moteren zou kunnen racen?Dat is fysiek lastiger en zou bv voor hem geen probleem kunnen zijn maar aangezien het niet bewezen is weten we het gewoon niet.

Slicks kan hij wel mee overweg hé ;) Overigens, fysiek, ik denk dat Schumi één van de meest afgetrainde piloten van zijn generatie was, en dat hij dat dus wel zou aangekunnen hebben. Zeker weet je het natuurlijk nooit, maar als Schumi het niet zou kunnen, dan zouden denk ik weinigen anderen het wel hebben gekunt :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

tja...daar heb je zeker een punt.De vraag rest dan of ferrari even sterk in pitstopstrategieen zou zijn
en een winnende wagen had kunnen bouwen  aan de hand van die regelementen.Enfin doet er ook helemaal niet toe.

janke

#441
Andrea de Cesaris. Zeker weten. Alles had hij. Lekkere crashes, een mooie race en hij werd op de grid in de gaten gehouden. En vooral had hij alle kleuren van welk team ook.  :D Behalve Ferrari. Of zit ik fout??
Some things are too important to be left in the past.

Martin

Dit zijn de team waarvoor hij reed:

Team Alfa Romeo
Team McLaren
Equipe Ligier
Minardi Team
Motor Racing Developments (Brabham)
Rial Racing
Scuderia Italia (Dallara)
Team Jordan
Tyrrell Racing Organisation
PP Sauber

Nee, ik zie Ferrari er niet tussen staan. ::)

leproffesseur

oei dat zijn veel teams ;)
Ik heb hem nog weten rijden.Waarom een mooie race?1 specifieke race van hem?
P.S 90 % van die teams bestaan al niet meer...jammer

Martin

#444
Ja veel teams, maar nog niet zoveel als Chris Amon.

Waar die al niet gereden heeft!!!
Wel bij Ferrari in ieder geval.

Reg Parnell Racing (Lola en Lotus)
Ian Raby Racing (Brabham)
Team Lotus
Bruce McLaren Motor Racing
Cooper Car Compagny
Scuderia Ferrari
March Engineering
Equipe Matra Sports
Martini Racing Team (Tecno)
Team Tyrrell
Chris Amon Racing
BRM
Team Ensign
Walter Wolf Racing

Hier bestaat  98% van de teams niet meer van.

janke

#445
Citaat van: leproffesseur op 30 juli 2008 - 23:02:49
oei dat zijn veel teams ;)
Ik heb hem nog weten rijden.Waarom een mooie race?1 specifieke race van hem?
P.S 90 % van die teams bestaan al niet meer...jammer

1983 werd hij 2x tweede in het jaar van Brabham en BMW. :) Zuid- Afrika en Duitsland. Pole, snelste ronde, maar een crasher, jammer. Nog erger als Massa. ;)  Dat jaar waren Lauda en Mansell nog slechter als hem.

.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Heb je trouwens die 2 chrases van gerald berger op youtube in de gp van portugal 93 en tamborella 89 in gp van
italie? Die heeft 2x heel veel geluk gehad :o :o
Die 2 accidenten heb ik nog live gezien op tv en blijft toch even schrikken als je de beelden terug ziet.
Mooie wagens trouwens in die periode.Die wagens zien rijden vind ik toch indrukwekkender dan nu ook al waren
ze misschien niet zo snel?

Doefie

Citaat van: leproffesseur op 01 augustus 2008 - 10:38:28Mooie wagens trouwens in die periode.Die wagens zien rijden vind ik toch indrukwekkender dan nu ook al waren ze misschien niet zo snel?

Turbomotor, 1500pk, haalden ook "gemakkelijk" 350km/uur ... niet zo snel? ;D

janke

Some things are too important to be left in the past.