Mol weg bij Spyker

Gestart door bigpat, 14 augustus 2007 - 20:54:33

« vorige - volgende »

bigpat

Ik las zojuist dat Michiel Mol aftreedt bij Spyker om evt. het F1 team over te nemen? Het begin van het einde?

janke

Het hele verhaal op www.racefreaks.nl

Dit heb ik al eerder voorspeld en het einde is in zicht.
Maakt ook niet uit, is ook alleen maar veldvulling brengt niets extra's in de F1. En door zulke teams wordt de geloofwaardigheid van de F1 ook niet beter op.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Waar lezen jullie dat dit het begin van het einde van het team zou zijn? Alles wat ik lees, is dat Michiel Mol slechts een tijdelijke functie had bij Spyker, in een periode die nu afgelopen is en niet verlengd wordt. Verder lees ik ook dat Mol misschien meet aandelen van het F1-team zou willen kopen van Spyker.

Maar nergens een spoor van het einde van het F1-team...

janke

Ik heb waardering voor het vertrouwen van jou in Spyker, Jasper. Tussen de regels door lees je racelicentie verkopen om Spyker Cars draaiende te houden en/of renstal verkopen. We zullen het wel zien en lezen in de komende tijd. Van zowel Spyker Cars als F1 team.
Some things are too important to be left in the past.

red76

Zijn het niet 2 losse BV die onafhankelijk van elkaar opereren? (2 rechtspersonen dus)

Jasper

Zo interpreteer ik het ook, ja. Het merk Spyker is slechts één van de aandeelhouders van Spyker F1. Het faillissement van het merk Spyker zou niks te maken hebben met het F1-team, buiten het feit dat het merk dan alle aandelen zou moeten verkopen. In feite gebeurt er dan niet meer dan een advertentie "half F1-team te koop". :P

janke

Citaat van: red76 op 14 augustus 2007 - 21:23:25
Zijn het niet 2 losse BV die onafhankelijk van elkaar opereren? (2 rechtspersonen dus)
Gepubliceerd: vandaag 19:42

Spyker overweegt afscheid van Formule 1

Spyker overweegt zich terug te trekken uit de Formule 1. De producent van luxe sportwagens heeft meerdere biedingen voor het raceteam ontvangen en zegt deze voorstellen nu serieus te bekijken. Spyker draait verlies door de tegenvallende financiële resultaten van het vorig jaar gekochte Formule 1-team.

Michiel Mol, interim-bestuursvoorzitter bij Spyker, is een van de belangstellenden in de aankoop van het Formule 1-team. Om een belangenconflict te voorkomen, legt hij zijn functie bij Spyker neer. De Nederlandse miljonair was sinds september manager van de Formule 1-stal.

http://www.depers.nl/sport/92126/Spyker-overweegt-afscheid-Formule-1.html


Spyker verwacht verlies in 2007

Spyker verwacht dat 2007 verliesleidend zal worden. De producent van luxe sportwagen wijt dit aan een lager dan verwacht resultaat bij het Formula One Team, de autodivisie en het GT2 raceteam.

Tevens maakt Spyker bekend dat Michiel Mol terugtreedt als interim-CEO vanwege een belangenconflict. Dit omdat de tijdelijke bestuursvoorzitter persoonlijke interesse heeft in de aankoop van het Formule I-team van Spyker.

Spyker zegt tevens meerdere ongevraagde biedingen voor het raceteam te hebben ontvangen. De autoproducent zegt nu actief naar deze voorstellen te zullen kijken.

Voor het gehele jaar rekent Spyker erop dat het Formule I raceteam niet cash-neutraal zal zijn in 2007. Eerder was echter de verwachting uitgeproken dat dat wel het geval zou zijn.

De reden ligt in een aantal hogere uitgaven dan oorspronkelijk was verwacht, onder meer om de prestaties van de Spyker F8-VII F1 raceauto te verbeteren. Wel zegt Spyker voor 2008 een hogere inkomensstroom te verwachten.

Het aandeel Spyker sloot in Amsterdam 2,6% lager op EUR 5,65.


Het heeft dus wel degelijk met elkaar te maken. Ze zitten alle 2 in één aandelen pot.
Some things are too important to be left in the past.

meatball

Iedereen met wat verstand van de f1 zag dit aankomen.
Teams zoals Spyker zijn nooit een lang leven beschoren,het is een komen en gaan van dit soort team's.
De f1 is niet iets waar je op een blauwe maandag aan begint,net zoals een sportwagenmerk uit de grond stampen trouwens.
Helaas voor de dromers en optimisten onder ons ,het is niet anders.
Ergens hoopte ik ook wel dat het een succes zou worden,maar echt erin geloven heb ik nooit gedaan.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Citaat van: janke op 14 augustus 2007 - 21:57:37
Het heeft dus wel degelijk met elkaar te maken. Ze zitten alle 2 in één aandelen pot.

Dat lees ik toch echt nergens.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Je moet het wel willen lezen ;)

bogief1

Misschien dat Jordan wel terug een bod doet of Irvine. Die waren kandidaat om het 12e team te zijn ook.
Spyker was 1 grote grap, veel blabla, voor de rest stelden ze niks voor. Behalve dat ze een topontwerper strikten.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Citaat van: McChouffe op 15 augustus 2007 - 00:30:10
Citaat van: janke op 14 augustus 2007 - 21:57:37
Het heeft dus wel degelijk met elkaar te maken. Ze zitten alle 2 in één aandelen pot.
Dat lees ik toch echt nergens.

Inderdaad...

Er wordt ook echt NERGENS iets geschreven over het einde van het F1-team. Ik snap niet wat iedereen loopt te zeggen.

red76

Citaat van: bogief1 op 15 augustus 2007 - 16:24:59
Misschien dat Jordan wel terug een bod doet of Irvine. Die waren kandidaat om het 12e team te zijn ook.
Spyker was 1 grote grap, veel blabla, voor de rest stelden ze niks voor. Behalve dat ze een topontwerper strikten.

Prodrive ;)

janke

Citaat van: Jasper op 15 augustus 2007 - 16:30:03
Citaat van: McChouffe op 15 augustus 2007 - 00:30:10
Citaat van: janke op 14 augustus 2007 - 21:57:37
Het heeft dus wel degelijk met elkaar te maken. Ze zitten alle 2 in één aandelen pot.
Dat lees ik toch echt nergens.

Inderdaad...

Er wordt ook echt NERGENS iets geschreven over het einde van het F1-team. Ik snap niet wat iedereen loopt te zeggen.

Net wat Tim zegt, je moet het wel willen lezen. Het is toch duidelijk dat het ene verkocht moet worden om de ander draaiende te houden.
Iedereen ziet zwaar weer, ook de autosport media behalve Jasper. Dan ben je echt een die-hard fan. Mijn respect. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Tim C

#14
Citaat van: janke op 15 augustus 2007 - 16:53:53
Net wat Tim zegt, je moet het wel willen lezen. Het is toch duidelijk dat het ene verkocht moet worden om de ander draaiende te houden.
Iedereen ziet zwaar weer, ook de autosport media behalve Jasper. Dan ben je echt een die-hard fan. Mijn respect. ;)
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Als je iets wil lezen in een tekst dan lees je het er ook in. Wat ik onthouden heb is dat Spyker er over nadenkt om een deel van het team te verkopen (net als Super Aguri), dat Mol geïnteresseerd is om dat deel over te nemen en als ze een zeer goed aanbod krijgen ze het hele team van de hand kunnen doen.

Nergens staat daar, behalve in een zeer slechte titel, dat Spyker wordt opgedoekt. Spyker zei vorig jaar al, en bevestigt dat nu, dat ze de eerste jaren geen (financiele) winst verwachtten. Waarom sommige "media" daar nu over struikelen is mij een raadsel...

Eindelijk eens een serieus verhaal over wat er aan de hand is