Fernando Alonso en McLaren-Mercedes

Gestart door QMaverick, 07 augustus 2007 - 11:07:28

« vorige - volgende »

Waar rijdt Alonso volgens jou in 2008? -- Poll augustus

Mclaren
13 (32.5%)
Ferrari
3 (7.5%)
BMW Sauber
3 (7.5%)
Renault
14 (35%)
Williams
0 (0%)
Red Bull Racing
0 (0%)
Toyota
0 (0%)
Super Aguri
0 (0%)
Honda
0 (0%)
Scuderia Toro Rosso
0 (0%)
Spyker
2 (5%)
Prodrive
2 (5%)
Werkloos
3 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 36

Poll gesloten: 31 augustus 2007 - 21:08:10

scho0634

Volgens mij was de stelling waar ik op reageerde :

Welke teambaas wil een rijder die meedoet aan dingen die je 100 miljoen dollar en een constructeurstitel kosten?

::)

_Makke_

Citaat van: 0634 op 03 november 2007 - 21:46:45
Volgens mij was de stelling waar ik op reageerde :

Welke teambaas wil een rijder die meedoet aan dingen die je 100 miljoen dollar en een constructeurstitel kosten?

::)

Maar door hem moet McLaren wel meer betalen. Als hij die farce in Hongarije niet had uitgehaald, had McLaren punten gepakt, en hadden ze 1ste gestaan. 1ste worden brengt meer op dan 2de worden. Dus dan was er een groter bedrag van de boete afgetrokken dan nu het geval was.


Tim C

Citaat van: 0634 op 03 november 2007 - 21:46:45
Volgens mij was de stelling waar ik op reageerde :

Welke teambaas wil een rijder die meedoet aan dingen die je 100 miljoen dollar en een constructeurstitel kosten?

::)
Dat is dan wel vaker het probleem, misschien eens nota van nemen?

scho0634

Citaat van: Tim op 03 november 2007 - 23:24:39

Dat is dan wel vaker het probleem, misschien eens nota van nemen?

Goed, doe maar.

scho0634

Als Alonso wil kan hij terug naar Renault
Times claimt dat Spanjaard werd ontslagen


[04-11] Als Fernando Alonso zich voor de lange termijn wil binden aan Renault ligt er een contract voor hem klaar. Dit heeft teambaas Flavio Briatore bevestigd. ,,We moeten even afwachten wat er tussen nu en dinsdag gebeurt."


Het grote struikelblok is de duur van het verdrag dat Alonso al dan niet bij Renault ondertekent. Een deal voor één seizoen betekent dat hij eind volgend jaar vrij is om voor 2009 een echt topteam uit te kiezen, zeker als Renault niet terugkeert aan de top.

Het Frans/Engelse team vindt dat niets. Briatore heeft Alonso niet voor niets Renaults toekomstplannen voor de toekomst op de langere termijn verteld. ,,Laten we even afwachten wat er tussen nu en dinsdag gebeurt", zegt de teamchef in gesprek met de Gazzetta dello Sport.

,,Als zijn verlangens overeenkomen met die van ons, dan kan het gebeuren. Ik weet dat hij nog van grote waarde kan zijn voor Renault, maar dan heeft een éénjarig contract weinig tot geen zin", vervolgt Briatore.

Een andere optie is Red Bull. In de Oostenrijkse pers heeft grote baas Dietrich Mateschitz dit weekend tegenstrijdig gereageerd op geruchten die de tweevoudig wereldkampioen linken aan de Oostenrijkse renstal.

Aan de ene kant sluit hij de komst van de Spanjaard uit omdat David Coulthard en Mark Webber zijn vastgelegd voor 2008. Aan de andere kant is volgens hem 'alles mogelijk in de Formule 1'. Ook Toyota is een optie, maar dan moet de renstal wel haar technische team versterken. Dat heeft Alonso de Japanners laten weten.

Ondertussen claimt The Times dat McLaren en haar coureur helemaal niet met wederzijdse instemming uit elkaar zijn gegaan, maar dat Ron Dennis Alonso heeft ontslagen. ,,Meedogenloos McLaren", kopt het dagblad.

De Spanjaard moest zich melden op het McLaren-hoofdkwartier. Om de toekomst te bespreken, dacht hij. In plaats daarvan ontsloeg Dennis hem vanwege zijn ontrouw richting het team.

Jasper

Dat dacht ik eigenlijk ook al. Op Teletekst las ik dat "Alonso's manager gedaan heeft gekregen dat Alonso niet moet betalen voor het verbreken van het contract", met andere woorden, dat McLaren hem heeft buitengegooid.

Karre

Citaat van: Jasper op 04 november 2007 - 13:22:10
Dat dacht ik eigenlijk ook al. Op Teletekst las ik dat "Alonso's manager gedaan heeft gekregen dat Alonso niet moet betalen voor het verbreken van het contract", met andere woorden, dat McLaren hem heeft buitengegooid.

Bij mijn weten wordt er dan contractbreuk gepleegd door Mclaren, dat wil dan toch zeggen dat Mclaren een som moet betalen aan Alonso?

Tim C

Tenzij je weet wat er in het contract stond is dit soort discussies nutteloos ;)

meatball

Ach echt verassend nieuws is het natuurlijk niet.
De relatie binnen het team was ,ondanks wat men ons wou wijsmaken,flink verzuurd.
Het is voor Alonso te hopen dat hij een goede wagen krijgt volgend jaar,want dat zalniet gemakkelijk zijn.
Als het maar niet bij Ferrari is ben ik al tevreden,want je weet maar nooit.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Hij zal er wel niet erg meezitten, denk ik zo.


alonsolover



Robin S.

Ik las zojuist op internet dat misschien ross brawn en fernando alonso wel naar red bull zouden gaan. Ik denk persoonlijk redelijk tot goed team samen met adrian newey. ik denk dat beide red bull veel vooruit kunnen helpen. Wat denken jullie? Zijn de geruchten van Brawn en Alonso waar?

meatball

Alles is natuurlijk mogelijk,maar erg waarschijnlijk is het niet.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat