Fernando Alonso en McLaren-Mercedes

Gestart door QMaverick, 07 augustus 2007 - 11:07:28

« vorige - volgende »

Waar rijdt Alonso volgens jou in 2008? -- Poll augustus

Mclaren
13 (32.5%)
Ferrari
3 (7.5%)
BMW Sauber
3 (7.5%)
Renault
14 (35%)
Williams
0 (0%)
Red Bull Racing
0 (0%)
Toyota
0 (0%)
Super Aguri
0 (0%)
Honda
0 (0%)
Scuderia Toro Rosso
0 (0%)
Spyker
2 (5%)
Prodrive
2 (5%)
Werkloos
3 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 36

Poll gesloten: 31 augustus 2007 - 21:08:10

Tim C

Citaat van: bogief1 op 02 november 2007 - 22:07:29
Wil Alonso voor minder rijden?
Heeft hij na zijn schandelijk gedrag van dit jaar een keuze?

scho0634

 
Citaat van: bogief1 op 02 november 2007 - 22:07:29
Ik hoop ook op Williams, maar Frank is geen gulle betaalder.
Wil Alonso voor minder rijden?

Weet ik niet. Ik hoor nooit zoveel over Alonso en zijn vermogen.

Het ligt er ook aan hoe eerzuchtig hij is. Het zou voor een sporter een prachtige uitdaging zijn om bij Williams na zoveel jaren weer eens wat neer te zetten. Dat zou een grootse prestatie zijn.

Maar idd, Frank is geen hele gulle man. Bovendien heeft hij in het verleden jongens die bij hem de titel pakte moeiteloos en direct aan de kant geschoven. Hill, Mansell, Jones. Hij gaat vaak een beetje uit van het principe dat het team groter is dan de rijder. Dus of hij nu zelf een grote naam aan wil trekken weet ik niet. Wellicht houd hij liever gewoon Rosberg, waar weinig op aan te merken is.
Citaat van: Tim op 02 november 2007 - 22:16:15

Citaat van: bogief1 op 02 november 2007 - 22:07:29
Wil Alonso voor minder rijden?
Heeft hij na zijn schandelijk gedrag van dit jaar een keuze?

Een keuze uit een team of 5 blijkbaar. Hij is heus nog steeds gewild. En dat schandelijke gedrag werd door meer mensen binnen McLaren gehanteerd. Zie Ron Dennis. 

QMaverick

Citaat van: 0634 op 02 november 2007 - 22:17:35
Citaat van: bogief1 op 02 november 2007 - 22:07:29
Wil Alonso voor minder rijden?
Heeft hij na zijn schandelijk gedrag van dit jaar een keuze?

Een keuze uit een team of 5 blijkbaar. Hij is heus nog steeds gewild. En dat schandelijke gedrag werd door meer mensen binnen McLaren gehanteerd. Zie Ron Dennis. 

Maar Ron Dennis wordt dan door de meesten ook niet gewenst....
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

scho0634

Citaat van: QMaverick op 03 november 2007 - 08:56:00
Citaat van: 0634 op 02 november 2007 - 22:17:35
Citaat van: bogief1 op 02 november 2007 - 22:07:29
Wil Alonso voor minder rijden?
Heeft hij na zijn schandelijk gedrag van dit jaar een keuze?

Een keuze uit een team of 5 blijkbaar. Hij is heus nog steeds gewild. En dat schandelijke gedrag werd door meer mensen binnen McLaren gehanteerd. Zie Ron Dennis. 

Maar Ron Dennis wordt dan door de meesten ook niet gewenst....

hehe. Goed punt :)

bogief1

Citaat van: Tim op 02 november 2007 - 22:16:15
Citaat van: bogief1 op 02 november 2007 - 22:07:29
Wil Alonso voor minder rijden?
Heeft hij na zijn schandelijk gedrag van dit jaar een keuze?

Z'n schandelijk gedrag heeft niks te maken met z'n prestatie's OP de weg. Ik denk dat de meeste teams kijken naar dit.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Welke teambaas wil een rijder die meedoet aan dingen die je 100 miljoen dollar en een constructeurstitel kosten?

Tim C

Uiteindelijk heeft Alonso dit jaar laten uitschijnen dat je hem niet kan vertrouwen. Akkoord wat hij op de baan laat zien telt voor het grootste deel maar zoals Jasper zegt...

scho0634

Citaat van: Tim op 03 november 2007 - 15:51:12
Uiteindelijk heeft Alonso dit jaar laten uitschijnen dat je hem niet kan vertrouwen. Akkoord wat hij op de baan laat zien telt voor het grootste deel maar zoals Jasper zegt...

Zoals Jasper zegt is niet echt eerlijk, he. Ron Dennis en zijn team heeft de fraude gepleegd. Wie zijn kont brand moet op de blaren zitten. Als Dennis het spel eerlijk had gespeeld had Alonso hem geen kwaad kunnen doen. Die 100 miljoen ellende heeft hij zelf veroorzaakt, niet FA.

Is natuurlijk veel te kort door de bocht om te zeggen dat Alonso McLaren 100 miljoen kost. Een integere teambaas heeft niks te vrezen van een gefrustreerde rijder.

Tim C

Je kan moeilijk zeggen dat Alonso een "lichtbaken van eerlijkheid en correctheid" is geweest dit seizoen. Ik verwijs dan graag even naar de kwalificaties in Hongarije.

Wie wil er een rijder in huis, tegen dat geld, die zoiets doet?

scho0634

Citaat van: Tim op 03 november 2007 - 17:49:46
Je kan moeilijk zeggen dat Alonso een "lichtbaken van eerlijkheid en correctheid" is geweest dit seizoen. Ik verwijs dan graag even naar de kwalificaties in Hongarije.

Dat is heel wat anders. Er werd hier even gesteld dat Alonso verantwoordelijk is voor de 100 miljoen boete. En dat is gelul. Daar zijn de fraudeurs zelf verantwoordelijk voor.

Citaat van: Tim op 03 november 2007 - 17:49:46

Wie wil er een rijder in huis, tegen dat geld, die zoiets doet?

Geen idee. Ik ken wel een aantal teams dat heel graag een rijder hebben die races wint en titels pakt. En daarvan zijn er niet veel.

_Makke_

Citaat van: QMaverick op 03 november 2007 - 08:56:00
Citaat van: 0634 op 02 november 2007 - 22:17:35
Citaat van: bogief1 op 02 november 2007 - 22:07:29
Wil Alonso voor minder rijden?
Heeft hij na zijn schandelijk gedrag van dit jaar een keuze?

Een keuze uit een team of 5 blijkbaar. Hij is heus nog steeds gewild. En dat schandelijke gedrag werd door meer mensen binnen McLaren gehanteerd. Zie Ron Dennis.

Maar Ron Dennis wordt dan door de meesten ook niet gewenst....

Zoals?

_Makke_

Citaat van: Tim op 03 november 2007 - 17:49:46
Je kan moeilijk zeggen dat Alonso een "lichtbaken van eerlijkheid en correctheid" is geweest dit seizoen. Ik verwijs dan graag even naar de kwalificaties in Hongarije.

Wie wil er een rijder in huis, tegen dat geld, die zoiets doet?

Mja, een team die de methode van Renault en Ferrari (in de Schumi periode) hanteerd.

Een kopman (bij wijze van spreken) en iemand die genoeg punten pakt voor competitief te zijn in het constructeurskampioenschap, maar de "kopman" niet kan verslaan, of die zen plaats binnen het team kent.

In zo een situatie zal Alonso dat zeker niet meer doen, al betwijfel ik of hij het nogmaals zou doen eigenlijk. Hij zal wel beseffen dat hij serieus verkeerd zat, indien dat niet zo is, zal de straf die hem toen opgelegt is hem wel overtuigen.

Tim C

Citaat van: 0634 op 03 november 2007 - 18:01:09
Geen idee. Ik ken wel een aantal teams dat heel graag een rijder hebben die races wint en titels pakt. En daarvan zijn er niet veel.
Dat telt voor een groot deel mee, dat zit ik hier ook niet te ontkennen maar laten we niet doen alsof iemand die constant cavalier seul speelt geen groot risico inhoudt...

scho0634

Bij Renault hebben ze blijkbaar zulke slechte herinneringen aan hem dat ze hem graag terug zien komen.

Tim C

Als ik me niet vergis was de vraag niet: "Wie wil Alonso nog" maar "Wie wil Alonso nog voor dat geld".  ::)