Main Menu

spyker f1

Gestart door bmwracing, 03 augustus 2007 - 13:44:32

« vorige - volgende »

Politiek spelletje

wat vind jij
6 (75%)
of niet dan..
2 (25%)

Totaal aantal stemmen: 8

Poll gesloten: 03 september 2007 - 10:37:04

Karre

Hah, dat zou pas een goeie zijn. eerst het team verkopen en dan het weer opkopen voor minder geld dan hij het verkocht heeft.
Das slim zakendoen.

Karre

die B-spec wordt trouwens al reeds getest. Ik hoop voor ze dat die wagen wat verbeteringen kan brengen... leuk dat hij juist op Monza zijn eerste race zal rijden(als ze door de crashtest raken), snelste circuit op de kalender, kunnen we direct zien of die B-spec wat meer snelheid heeft...

janke

Vanavond zou bekend worden wat Spyker Cars gaat doen om te overleven.Het F1 team dan maar verkopen? Terug naar Dhr Alex??
Some things are too important to be left in the past.

janke

#48
Spyker zou Spyker niet zijn als er geen dubieuze gang van zaken omtrend de laatste halfjaarcijfers zou zijn. Vorig jaar was er wat oponthoud vanwege een zieke accountant (ahum), deze keer was er onduidelijkheid over de exacte reden. Maar op de valreep is er zojuist meer informatie vrijgekomen, alsmede de cijfers van afgelopen halfjaar.

Verkoop F1 team
Reden voor de vertraging was de mogelijke verkoop van het Spyker F1 team. Het is nu duidelijk dat men hier de komende 30 dagen exclusieve besprekingen over heeft met een consortium bestaande uit Strongwind (Familie Mol) en Watson Limited (met de Indiase eigenaar Dr. Vijay Mallya). Er ligt een bod op tafel voor 80 miljoen euro (USD 109 miljoen), Spyker kocht het F1 team een jaar geleden voor USD 106.6 miljoen.

De cijfers
Spyker heeft het eerste halfjaar een verlies geleden van 29,9 miljoen euro. De grootste verliesposten kwamen van het Spyker F1 Team (- 13.0 miljoen) en Spyker Automobielen (- 5.4 miljoen).

En laat nou net Spyker een schuld hebben van 80 á 90 miljoen. Slimme jongens. Dit hoort echt niet in de F1 thuis. Als je zo een raceteam moet laten overleven dan weet je vooraf al, het blijft veldvulling. Wil je presteren dan heb je top mensen nodig. Van baas tot ontwerper en coureur. En die kosten een hele boel poen. Dat zal Spyker nooit op kunnen brengen. En we gaan toch niet denken dat ze een super sponsor binnen halen alla Vodafone, Shell enz. Ze zijn niet geloofwaardig. Laten ze even bij Beatrix langs gaan, de helft van de  bolide is oranje. Voor wat hoort wat.
Some things are too important to be left in the past.

meatball

Het is nu bijna echt zo ver,Spyker verdwijnt, en een ander twijfelachtige figuur komt.
Dat hoort nu eenmaal bij de f1,en als piloot kan je alleen maar hopen dat je snel opgemerkt word door een echt team,en dan snel wegwezen.
Sutil grijp je kans zou ik zeggen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

alonsolover

Sutil is een goede racer denk ik maar de wagen wil niet mee ik zou hem graag eens zien in een Mclaren ;)

meatball

Citaat van: alonsolover op 26 september 2007 - 21:02:24
Sutil is een goede racer denk ik maar de wagen wil niet mee ik zou hem graag eens zien in een Mclaren ;)
In plaats van Alonso bedoel je? ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

meatball

By by Spyker,toen ik in het begin van het seizoen zei dat ze er volgend jaar niet meer bij zoudn zijn was er heel wat protest :)
Nu zeg ik dat Force India dezelfde weg opgaat.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

janke

Ik ben nooit een fan van Spyker geweest. Maar ik geef dit team het voordeel van de twijfel. ls die stinkend rijke Indiër in staat om veel geld te spenderen aan ontwikkeling van een goede auto dan zie ik dat team best nog wel punten scoren binnen 2 jaar. Want Spyker had alleen maar chronisch geldgebrek.
Some things are too important to be left in the past.

meatball

Citaat van: janke op 25 oktober 2007 - 21:19:04
Ik ben nooit een fan van Spyker geweest. Maar ik geef dit team het voordeel van de twijfel. ls die stinkend rijke Indiër in staat om veel geld te spenderen aan ontwikkeling van een goede auto dan zie ik dat team best nog wel punten scoren binnen 2 jaar. Want Spyker had alleen maar chronisch geldgebrek.
Waarom zou hij dat doen,zo een rijke stinkerd wil gewoonlijk alleen maar wat opvallen en erbij horen,dat kan net zo goed met een achterhoede team,na een tijdje zijn dit soort kerel het gewonlijk moe en verdwijnen ze.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

janke

Ik denk niet dat dit gaat gebeuren zoals jij zegt. Succes begint bij het ontwikkelen van een nieuwe auto. Gascogne is geen wereldtopper maar heeft wel verstand van zaken. Met een goed budget kunnen ze best een fatsoenlijke auto er neer zetten. Maar als je er coureurs in zet die de ballen verstand hebben van afstellen kom je ook niet ver.
Some things are too important to be left in the past.

Karre

Feit, Mallya weet genoeg af van zaken doen, niet zoals die prutsers bij Toyota waar ze gewoon met geld smijten en maar hopen dat het goed komt met de wagen. Mallya gaf zelf al aan dat investeringen geen probleem zijn voor hem zolang ze maar resultaat leveren.