spyker f1

Gestart door bmwracing, 03 augustus 2007 - 13:44:32

« vorige - volgende »

Politiek spelletje

wat vind jij
6 (75%)
of niet dan..
2 (25%)

Totaal aantal stemmen: 8

Poll gesloten: 03 september 2007 - 10:37:04

Racerke007

Ze hebben wel grote sponsors hoor!
Jordan had vroeger ook niet altijd B&H !!

Of het geld goed besteed wordt ... tja dat is een andere zaak: volgende wedstrijd, hopelijk, met een nieuwe auto. Dat kost verdorie een bom geld!

Jasper

Citaat van: meatball op 07 augustus 2007 - 18:47:44
Citaat van: Jasper op 07 augustus 2007 - 17:59:39
Er is ook geen automerk "Williams", welke zin heeft dat team dan nog? ::)
Het grote verschil is dat het raceteam Spyker is opgericht om auto's te verkopen,net als Ferrari trouwens.
Denk jij dat als het merk Ferrari niet meer zou bestaan er dan nog een team Ferrari zou zijn,ik ben wel zeker van niet.
Ik blijf erbij dat zonder het automerk Spyker er zeer snel naar een overnemer voor het team zal gezocht worden

Akkoord, als Spyker failliet gaat, zal het zijn aandelen moeten verkopen. Feit is dat Spyker niet de enige grote aandeelhouder is van het team, dus zou het team a) overleven en b) voor een groot deel in Nederlandse handen blijven. Het is niet omdat Spyker zijn aandelen verkoopt, en dat het team van naam verandert, dat het team geen nut meer heeft.

meatball

Toch stel ik mij vragen bij een team als Spyker.
Er zullen natuurlijk altijd topteams zijn en mindere teams,de meeste nieuwe aanwinsten in de f1 beginnen natuurlijk ook niet in een topteam.
Maar als het alleen over overleven gaat,en je neemt enkel 3e rang's piloten aan met veel geld die verder niets in de f1 te zoeken hebben(ik bedoel hier dus niet Sutil mee) wat is dan het nut?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Racerke007

Het nut is dat het niet altijd zo slecht loopt!
Ook bij TR of Prodrive zal het wel eens beter lopen!! Maar om ze om de huidige prestaties nu niet meer laten rijden...  :-\  Gun me deze teams aub! Het geluk voor de haters of onverschilligen is dat deze bolides amper in beeld komen.  ;)

Racerke007

Christijan Albers neemt terug plaats in de Spyker!!

Ferrari 2010

Voor 1 keer, op BCR. Of heb je het over iets anders? Indien het dit is: woooooooouw ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Spyker heeft tijdens het Bavaria weekend in Rotterdam een contract gesloten met Roldan Rodriquez. De Spanjaard rijdend voor het Minardi/Piquet Team in de GP2 staat momenteel 12de in die raceklasse. Hij zou verzekerd zijn van een stoeltje in 2008 na het betalen van 15 miljoen euro aan Spyker zo meldt het Algemeen Dagblad.
Some things are too important to be left in the past.

alonsolover


janke

Spyker ontkent aanvraag faillissement

dinsdag 28 augustus 2007 14:22

Spyker Cars verkeert in zwaar weer. Twee schuldeisers zouden volgens het AD het faillissement van de fabrikant van luxeauto's hebben aangevraagd. De koers van Spyker op de AEX daalde hierdoor sterk. Spyker zelf ontkent dat het failissement is aangevraagd.

Spyker overweegt juridische stappen te nemen tegen het AD. Door de berichtgeving daalde de koers op de AEX enorm sterk. De beurstoezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft de handel in aandelen Spyker teruggedraaid. Dat maakte de AFM dinsdag bekend
Vanochtend meldde het AD nog dat twee schuldeisers het faillissement van het autobedrijf hadden aangevraagd. Een van de schuldeisers is verzekeraar Zürich, de ander een particulier bedrijf uit Maastricht.
Volgens de krant wacht Zürich nog op 295.000 euro aan premies. De particulier uit Maastricht zegt nog 50.000 euro te krijgen van Spyker.

Vordering
De twee schuldeisers zijn bij elkaar gebracht door Bos Incasso in Groningen, die de afgelopen weken met meerdere crediteuren van Spyker contact zocht om het faillissement te bewerkstelligen. Bos Incasso weigert 'uit privacyoverwegingen' mededelingen te doen. 'Maar let u de komende dagen op de rechtbankuitspraken,' zegt de gerechtsdeurwaarder in het AD.

Overlevingskansen
Het bedrijf zit al maanden in de problemen. In april vreesde een accountant al voor het voortbestaan van de autofabrikant. Accountant Ernst & Young plaatste toen in het jaarverslag van Spyker Cars vraagtekens bij de overlevingskansen van het autobedrijf.

Note, deze week worden de half jaar cijfers bekend gemaakt, maar als je een klein beetje verstand hebt van economie en bedrijfskunde schrik je hier niet van. Ik tenminste niet. Het einde is in zicht.
Some things are too important to be left in the past.

Karre

En voor wie geen verstand heeft van economie en bedrijfskunde: cijfers zien er altijd mooier uit dan ze zijn, dus als het er al slecht uiziet, wees er dan maar zeker van dat het nog slechter is in werkelijkheid. Ik hoop alleen dat Spyker zich niet dieper in het zak gaat steken door extra geld in hun (verloren) zaak te pompen.

Racerke007

Tja, benieuwd of het klopt wat ze ons 'wijsmaakten' dan ... dat het F1 team los stond van de gewone wagenafdeling.
En hopen dat de schuldeisers niet alsnog het F1 team stukmaken.

janke

Ze hebben Dhr Alex ook nog niet volledig betaald, dus die kan ook nog een plaagstootje geven.
Some things are too important to be left in the past.

Racerke007

Tja, die zij dat hij dat niet ging doen een paar weken geleden.
Zelfs ALS Spyker met de betaling achterstand zou oplopen dat hij hen dan wel zou helpen. (lees: door niet moeilijk te doen met extra interest of whatever)

janke

Citaat van: Karre op 28 augustus 2007 - 22:04:11
En voor wie geen verstand heeft van economie en bedrijfskunde: cijfers zien er altijd mooier uit dan ze zijn, dus als het er al slecht uiziet, wees er dan maar zeker van dat het nog slechter is in werkelijkheid. Ik hoop alleen dat Spyker zich niet dieper in het zak gaat steken door extra geld in hun (verloren) zaak te pompen.
[/quote}]

Welk geld?, bij de banken hoeven ze niet aan te komen. ABN/AMRO heeft zich volledig terug getrokken.En één van de schuldeisers is Zürich verzekeringen, ook geen kleine jongen. Die hebben er dus duidelijk wel verstand van. Welke rijke op aarde laat naar al deze berichten nu nog een auto bouwen bij Spyker?
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Racerke007 op 28 augustus 2007 - 22:13:47
Tja, die zij dat hij dat niet ging doen een paar weken geleden.
Zelfs ALS Spyker met de betaling achterstand zou oplopen dat hij hen dan wel zou helpen. (lees: door niet moeilijk te doen met extra interest of whatever)
Helpen om Spyker F1 terug te krijgen. En dat voor een appel en een ei.
Some things are too important to be left in the past.