Voetbalcompetitie 2007 - 2008

Gestart door Supermariobros, 03 augustus 2007 - 10:27:35

« vorige - volgende »

Jasper

0-0 staat bij mij nog altijd voor een gelijkspel. ;)

amp

Citaat van: Jasper op 16 december 2007 - 23:50:17
0-0 staat bij mij nog altijd voor een gelijkspel. ;)

'k Heb eigenlijk geen flauw idee voor wie razzle_dazzle supportert ze, daarmee :p

Supermariobros

Citaat van: amp op 17 december 2007 - 00:13:19
Citaat van: Jasper op 16 december 2007 - 23:50:17
0-0 staat bij mij nog altijd voor een gelijkspel. ;)

'k Heb eigenlijk geen flauw idee voor wie razzle_dazzle supportert ze, daarmee :p

Voor Standard  ;)

Anderlecht heeft gisteren een slechte zaak gedaan en 'lijkt' de titel te mogen vergeten, het kreeg gisteren ook alweer te weinig kansen om een match naar zijn hand te zetten, laat staan te winnen. Mochten ze woensdag ook uitgeschakeld worden in de Uefa Cup, dan zal er diepe crisis zijn bij de Brusselaars.

razzle_dazzle

#63
Heerlijk stukje vitrioliteit  8)

Kreupel
Jacky Mathijssen is een DDR-coach: hij debiliseert zijn omgeving, en het Belgische voetbal. Altijd lawaai en rancune naar anderen toe.

De topper in de competitie is beslist door een kreupele. Milan Jovanovic had nog even getwijfeld of hij niet beter aan de aftrap van de operatietafel was gekomen dan in het Jan Breydelstadion. De spits van Standard had namelijk al de hele week niet getraind, wegens liesklachten. Vroeg of laat moet hij onder het mes. Toch, FC Rolstoel-Club Brugge: 2-1.


Blamage.

Maar, zoals steeds, zag Jacky Mathijssen dat helemaal anders. Wat zei hij na de wedstrijd? "Standard zal nu wel beseffen dat wij de kampioenenploeg zijn." Dat zei hij na anderhalf uur slaapwandelen van Club. Er zat gisteren niet één streling in zijn elftal, niet één flits van gratie. Schuim om de mond kenden ze ook niet.


Club Brugge op deze superzondag: FC Niets.

Je mag hopen dat een trainer collectieve minachting voor het publiek zou doorzetten in grondeloos zwijgen. Of toch in een wat mystieke interpretatie van schaamte. Niet Jacky Mathijssen. Hij ging - alweer - vol voor de aanval. Met een hoogmoed die ze bij Juventus en Barcelona niet kennen. Daar lijden mensen nog aan verval. De Moulin Rouge Mathijssen en lijden? Ik ken veren die het beter hebben.

Mondigheid is in het bekrompen wereldje van voetbal een geschenk. Fanfare? Graag, maar dan moet er wel gracieus gewonnen worden. Dimmen kan ook mooi zijn. Het laatste kun je, in witte kerstdagen, perfect uitbesteden aan Michel D'Hooghe. Niet aan Mathijssen. Deze domme drummer verdraagt geen stilte.

Prima: privé! Maar niet als uithangbord van een voetbalclub. Mathijssen is een DDR-coach: hij debiliseert zijn omgeving, en het Belgische voetbal. Eigenlijk is hij de meest ouderwetse trainer die ik ken. Altijd lawaai en rancune naar anderen toe. Ook nog met een air van: Zie mij, IJzeren Gordijn. Ja, met een hoofdletter! Zoals Duitsers bloedworst met een hoofdletter schrijven en Amerikanen ketchup. De grove materie van ingewanden en tomaten. DDR!

Schizofrenie lijkt des Club Brugge. Of je zit in Lourdes (met Michel D'Hooghe). Of je zit in een ruige peepshow op de kermis (met Jacky Mathijssen).

Zou het nog wel goed gaan met de kantinejuffrouw van Club?

Psycheoorlogjes van voetbaltrainers zijn uit de tijd. De Freud van het voetbal - Louis van Gaal - vecht nu met zijn club, AZ, tegen degradatie. José Mourinho is werkloos. Van Rik De Saedeleer horen we niets meer. Guus Hiddink is nog alleen geïnteresseerd in geld. De draaiorgelpraat van Mathijssen wordt een belediging voor wie nog niet dement is.

Je zou gaan denken: Club Brugge? Een gesticht!

Hugo Camps (DM - 18/02/2008)






En blijkbaar deelt Camps dezelfde mening als mij (of omgekeerd...) over het betonvoetbal dat wekelijks door onze strot wordt geramd:



Kosovo

SK Roeselare zou getrakteerd moeten worden op puntenaftrek. Verlies met forfaitscore, zowaar. Wegens ontoelaatbare vervuiling. Dood aan het realisme.

In de heenronde speelde Zulte Waregem een draak van een wedstrijd tegen AA Gent. Trond Sollied noemde het voetbal van zijn collega, Francky Dury, afval. Ik vond het nog zachtjes uitgedrukt. De vergelijking met een Filippijnse vuilnisbelt zou raker zijn geweest. Met een breekijzer in de benen scharrelen om een puntje, alsof het een korst beschimmeld brood was - die ellende. Zulte: desperado's, zonder eer en zonder esthetiek, maar wel in eerste klasse willen voetballen. Want: hadden ze niet een verleden?

Francky Dury bleef geheel zonder gêne voor het gedrocht dat hij zijn spelers had ingefluisterd. Hij zei dat realisme een prima fatsoensnorm is. Punten en geld gaan voor spektakel. En reken maar dat ze in Waregem kunnen rekenen.

In kranten lees je nog een enkele keer een nostalgisch stukje over vergane spelvreugde, over wijlen roekeloos voetbal en verheven aanvalsdrift. Maar het mag natuurlijk niet zo ver gaan dat, op oudtestamentische herinneringen, clubs en trainers worden afgerekend. Ook kranten zijn graag bij de tijd: druipend van realisme.

Dury bleef een heer van stand, met ijle praatjes op tv.

Dit weekend werd er weer een draak van een wedstrijd gespeeld. Op Sclessin. SK Roeselare had hooivork en riek meegenomen om de nul te houden. De enige die armen en benen leek te hebben, was doelman Jurgen Sierens. Thuis merk je er verder weinig van, maar tegen Standard wordt hij opeens uitvouwbaar. Net een mens.

Trainer Dirk Geeraerd schaamde zich niet voor de Boerenkrijg van SK Roeselare. Ook Dirk gaat voor geld en punten. Hij zou, bij god, niet weten wat bedoeld wordt met spelvreugde. Met pecunia, ja, maar wat zou dan esthetiek moeten zijn? Deze loonslaaf valt in de armen van zijn vrouw, na een gelijkspel.

Ik ben verzot op catenaccio. Hoge kunst. Had Roeselare dat vertoond op Sclessin, ik zou Geeraerd en de zijnen omhelsd hebben als waren ze cherubijnen. Maar van catenaccio was in de verste verte geen sprake. Het was gewoon boerenerfvoetbal, wilder en meer decadent dan huisdieren zijn. En dus zou SK Roeselare getrakteerd moeten worden op puntenaftrek. Verlies met forfaitscore, zowaar. Wegens ontoelaatbare vervuiling.

Dood aan het realisme. KV Mechelen, Bergen, Dender, ook STVV: in termen van talent blijven het chemoclubs. Het ziet er niet uit, maar zij gaan wel open en frivool de strijd in. Zij doen mee in verlangen. Zulte en Roeselare daarentegen zijn vetgemest in de lugubere logica van underdogs. Clubs voor Kosovo, niet voor Europa. Ze horen een verbod te krijgen om uit te spelen. En zelfs thuis moeten rouwbanden om. Ter nagedachtenis aan vervlogen tijden.

auteur: Hugo Camps
De Morgen - 11/02/2008


Jasper

Dat noemen ze dus "een onhoudbare bal". :o

FerrariMan

#66
Citaat van: Jasper op 19 februari 2008 - 23:56:18
Dat noemen ze dus "een onhoudbare bal". :o
Tenzij je je handen kwijt wil als keeper.

Edit: Nog zoiets, ook dit seizoen:



razzle_dazzle

Dit Standard kan het niet tegen tijdwinnende afbraak, en dat is België voor 14 van de 18 ploegen, dus kan je nooit kampioen worden. Mechelen, Roeselare, Gent, allemaal kopieën van dezelfde wedstrijd. We creëren wel kansen maar als je er dan ook nog eens gemiddeld 7 nodig hebt per doelpunt, tja ... En dat schandalig veld helpt natuurlijk niet. Hiermee zal je niks halen. Toama toonde trouwens voor mij perfect aan waarom hij zolang op de bank zat, verloor zowat ALLE duels. In dit soort wedstrijden mis je een Maestro, zelfs zonder conditie en met één been zou die het laatste kwartier meer vuur in de match gebracht hebben dan die apathische sukkels gedurende 90', nu ja 40' minuten speltijd. Een strategische fout, die man niet terughalen.

Vrees zelfs voor de derde plaats. Ben er zo goed als zeker van dat Anderlecht nog boven ons eindigt. Brugge 100% zeker en dan is het bang kijken naar Cercle en GBA.

Ongeloof, verbijstering, woede, frustratie ... Dat voel ik bij elk positief woord over gent, met kleine letter. Dat ze op de counter loeren, dat kan. Dat Olufade een rechtsback is, en Ruiz een voorstopper, dat wist ik niet maar dat hebben ze goed verborgen gehouden. En dat mag natuurlijk. Maar dat afgrijselijk tijdwinnen ... Dat toont toch simpelweg aan dat die lafbekken schrik hebben van échte voetbalspeltijd. Tactiek ? Geen enkele behalve dan het tempo uit de match halen, de tijd laten lopen zonder voetbal, de ENIGE instructie van Sollied. En maar 0-0's vieren, dit is Belgisch ...
Met een indiaan als clubsymbool, o ironie, indianen die moed en eer als hoogste waarden hadden, die lafheid zo verafschuwden ? Die het een eer vonden strijdend tenonder te gaan ? Hoe zeer kan je je ziel verkopen ? Van Gaal zei het indertijd al, 'gent is een luizenploeg', luizen, parasieten, dat waren ze en dat blijven ze, voor eeuwig en altijd.

En onze Nzolo, tja, die man kan het gewoon niet. Moet zijn huidskleur zijn onbekwaamheid verbergen, mogen we daarom geen kritiek hebben ? Zoiets sturen ze je dan 3 keer in korte tijd thuis op je af. Komt wat lachen, laat de tegenstander gigantisch veel tijd rekken, geeft enkel geel als je iemand letterlijk doormidden zou schoppen ... halleluja ...

En wat kan je er tegen doen? Niks, vierkantig niks. Laat je in de pers maar eens negatief uit over die Matongé nar ... voor je het weet heb je half België en zesendertig instellingen voor gelijke kansen op je nek. Geen gezag, geen aanvoelen van de match, te braaf, te simpel, een sul waarvan misbruik wordt gemaakt, die met zijn voeten gespeeld wordt dat het niet meer mooi is, liep als een kieken zonder kop rond terwijl iedereen op hem schreeuwde en hij niet wist welke speler eerst te "consulteren", ... Kortom on-be-kwaam. Op niveau van de bond. Terug naar de miniemen, en zelfs die zullen met zijn voeten spelen. Als je dan toch een alibi-Ali overal moet hebben tegenwoordig, er MOETEN er zeker betere te vinden zijn.
Dit soort sullen en "beloners" van afbraakvoetbal zijn zonder meer een van de grootste oorzaken van het teloorgaan het Belgisch voetbal. Leve Dury, leve Geeraerd, leve Leekens wanneer worden zij bondscoach ? Zodat we dit afbraakvoetbal ook internationaal kunnen tonen ? Hoe klein we zijn ? Hoe laf we zijn ?

Een degout van het voetbal die oneindig vergroot wordt door de overwinning van vorige week, altijd maar hoop geven en terug de grond in boren, moet er niet meer van weten.

(Sorry mannen, het moest er weer even uit  :D)

Jasper

En vorige week was het nog "respect voor Mechelen, die gaan er tenminste nog voor". Als Standard niet tegen afbraakvoetbal kan, dan is dat in de eerste plaats hun eigen zwakte en niet de schuld van heel het Belgische voetbal.

razzle_dazzle

#69
Ben ik Hugo Camps of zo? ??? Ik deelde z'n mening over het afbraakvoetbal, maar ik beschouw Mechelen zeker niet als een ploeg die vrank en vrij de strijd aangaat. Meer zelfs, qua tijdrekken en afbraakvoetbal spande Mechelen dit seizoen de kroon!

Tuurlijk is het gebrek aan efficientie de fout van Standard, maar dat houdt mij nog altijd niet tegen om het anti-voetbal te hekelen. En nu terug naar tweede klas... ;).


Supermariobros

Tja, Ik voel bij Ken één en al frustratie omdat Standard (alweer) de titel dreigt mis te lopen. Ik begrijp je wel, maar is het de fout van de tegenstander dat Standard dit seizoen al negen keer 0-0 speelde? Nee toch, want verdedigen is niet verboden. Uiteraard kijk ik als voetbalfan ook liever naar Club - Standard dan naar Ger. Beerschot - Z-Waregem, ook al ben ik supporter van de Westvlamingen.

In mijn ogen heeft Gent afgelopen weekend geen afbraakvoetbal gespeeld. Ok, ze hebben nogal verdedigd, maar Espinoza bood Fadiga de goal van het jaar op een schoteltje aan. Gelukkig voor de Rouches ging de bal tegen de lat en uiteraard zou de zege niet verdiend geweest zijn.

Dit standard mist efficiëntie en creativiteit zonder Defour, maar een topploeg moet iedere speler kunnen vervangen. Club is daartegen wel efficiënt en heeft meermaals het geluk aan zijn zijde, voor hetzelfde geld stonden de Luikenaars vijf punten los op kop.

Club moet in ieder geval nog naar ons en zal het niet makkelijk hebben, en nee dit is niet cynisch bedoeld.  ;)

Ik gun beiden de titel, ze moeten het maar samen uitvechten. Als wemaareen spannend slot krijgen.  :)

razzle_dazzle

#71
Eerst en vooral wil ik toch even dit ophelderen:

Ik weet niet wat iedereen in Gent ziet, maar die ploeg was gewoon klaar om gestoofd te worden...Enkel de rood-witten zagen dat niet zitten blijkbaar. Goed voetbal? Geprobeerd misschien, maar ik denk niet dat 80% van hun passing is aangekomen. Ruiz leek me de enige valabele speler in hun team. Met Fadiga lach ik eens zéér hartig!
Ik sla al helemaal met verstomming als ik na de wedstrijd de commentaren in de media hoor. Ene Suler die een prachtige partij speelde? Een verdediging met veel vertrouwen? Tuurlijk! Als je ze gerust laat wel, maar het kleinste kind zag dat, mits een beetje druk van de Rouches, geen enkel van de 4 pionnen achterin verstand van voetbal had.

Standard speelt al lang niet meer het voetbal van de eerste 10 wedstrijden, door verschillende omstandigheden die iedereen maar voor zichzelf moet uitmaken. Maar wat er vzaterdag gepresteerd werd, is onaanvaardbaar. Veld? Ja! Betonvoetbal? Ja! K*tarbiters? Ja! Maar het is verdorie ook de schuld van Standard zelf! De wedstrijd van gisteren was een kopie van die tegen Roeselare. Hooguit een 5-tal kansen, niemand die op doel kan schieten, en ze dan nog missen. Voor de rest onmachtig, te weinig bezieling, te laag tempo, veel te grote ruimtes tussen de linies en véél te weinig druk op de man in balbezit. De ploeg schuift veel te traag op (zie uittrappen Espinoza), bijgevolg verloopt de aansluiting naar de spitsen niet snel genoeg en krijg je ontzettend grote ruimtes waardoor we op elke tweede bal te laat komen.
Ik zeg niet dat we 90 minuten moeten drukken, maar het is de basis van het voetbal om te weten dat je op een slechte of moeilijke pass van de tegenstander druk moet zetten. Hoe hoop je anders de bal te kunnen veroveren? Gent speelde op een tempo dat menig 80-plusser nog kon volgen. Onnoemelijk veel slechte passes, maar Standard liet dat gebeuren, terwijl je juist daar de druk hoorde te zetten. Nu ja, ik weet ook al langer dat MPH iemand is die alles rustig aan wil doen, maar het is dus des te duidelijker dat die aanpak niet loont, zeker niet op dit moment. Je vergooit gewoon 75 minuten van de wedstrijd om dan plotseling het laatste kwartiertje te beseffen dat het nog 0-0 is en je niet anders kan dan raketten af te vuren. Hopeloos...

M.a.w. ik probeer mij helemaal niet achter betonvoetbal te verschuilen om het falen van mijn ploeg niet onder ogen te zien!

Leekens, Sollied, VDE, ... Eender welke trainer, NOOIT komen ze anders spelen op Sclessin. Vorig op een schandelijke wijze 3 punten gestolen, nu op zijn Roeselare's 2 punten. Proficiat !
Daarom deze luizenploeg ophemelen, dat vind ik wel een stap te ver.

Een tip : lees GEEN kranten die afbraakvoetbal lyrisch vinden, en vorm ZELF je mening. In voetbal is degene die wint (of 0-0 speelt) altijd de winnaar volgens de gazetten, dat geloof je toch zelf niet zeker ?

Afbraakvoetbal noem ik tempo uit de match halen, tijdrekken op een schandalige wijze vanaf minuut 1, de spelregels misbruiken met medewerking van dat stuk onbenul in het zwart. Je ziet het meestal aan de keeper die in het eerste kwartier tergend traag begint uit te trappen. Dan zie je de "tactische instructies", en dat noem ik lafheid. En de eerste helft lagen ze wel degelijk al te kronkelen op de grond alsof ze geraakt waren door een splinterbom. De tweede helft was 7 minuten (!!) ver eer er begonnen werd te voetballen !
En dat deden ze wel degelijk. Oa wat Brugge hier ook kwam doen. Verdedigend ? Ja toch wel, countergewijs dan, maar dat mag iedereen doen, geen probleem daarna, dat zeg ik ook in mijn eerste post. Nu, open voetbal kan je het toch bezwaarlijk noemen, hé. Zoals iedereen hier verwachtte.
Ik kan echt niet inschatten wat de waarde is van dit Gent, het potentieel. Want er is hoop en al 20' echt gevoetbald aan een deftig tempo.

Maar nogmaals, als je zelfs maar aan 25% afwerkt, win je die match toch. Maar zelfs dat is tegenwoordig teveel gevraagd. Die Vidmar hebben we deze keer niet ... En dat gaat het verschil maken, spijtig genoeg. Iedereen weet nu hoe je moet spelen tegen ons, en dat dat nog beloond en bejubeld wordt door pers en arbitrage. Je mag zelfs pakweg 5 kansen weggeven, heb je nog meestal een punt ...

Och ja, deze week was ik zelfs wat (te) euforisch na onze zege in Brugge. Na zondag ook helemaal omgeslagen. Waarschijnlijk evenzeer overdreven.

Maar als je dan dat "spektakel" in Lokeren weer ziet, tja, die "l'air controlée". Dan is een emotionele reactie snel gegeven. Vergeef het me!

Ik zal mij optrekken aan de dooddoener die ons nu al 25 jaar moet zoet houden (maar weliswaar nog nooit uitkwam) :

ALLES KOMT WEL IN EVENWICHT OP HET EINDE VAN HET SEIZOEN

;D :) :-\ :-[ :'( >:( (in die volgorde)



Jasper

Hassan: "Eigenlijk zou België vereerd moeten zijn de Gouden Schoen aan mij te kunnen geven en en niet omgekeerd"

Zo'n arrogante kereltjes mogen ze van mij dus met de stokken buitenslagen, ga op een ander neerkijken man. :-\

razzle_dazzle

Hassan is een goede voetballer, maar erg indrukwekkend vind ik zijn palmares toch niet.
Besiktas stelt in Turkije veel minder voor dan F'Bahce of Galatasaray. Het is een beetje het Standard van daar, want ook zij wonnen al jarenlang geen titel en ook zij hebben nogal hevige supporters. Check maar eens op youtube, zeker een aanrader!  Europees stellen ze al helemaal niets voor.
Enfin, om tot mijn punt te komen...als je amper het Belgische niveau overstegen hebt, moet je niet lopen zeiken wat voor een artiest je bent.

Anderzijds mogen we blij zijn dat zo iemand op onze velden rondloopt. Het is toch eens wat anders dan de Vranckens en Meerts van de competitie die geen fluit kunnen voetballen, maar zich even arrogant gedragen.

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 27 februari 2008 - 15:48:42
Hassan is een goede voetballer, maar erg indrukwekkend vind ik zijn palmares toch niet.
Besiktas stelt in Turkije veel minder voor dan F'Bahce of Galatasaray. Het is een beetje het Standard van daar, want ook zij wonnen al jarenlang geen titel en ook zij hebben nogal hevige supporters. Check maar eens op youtube, zeker een aanrader!  Europees stellen ze al helemaal niets voor.
Enfin, om tot mijn punt te komen...als je amper het Belgische niveau overstegen hebt, moet je niet lopen zeiken wat voor een artiest je bent.

Anderzijds mogen we blij zijn dat zo iemand op onze velden rondloopt. Het is toch eens wat anders dan de Vranckens en Meerts van de competitie die geen fluit kunnen voetballen, maar zich even arrogant gedragen.

Ik wist het gewoon dat Meert of Zulte-Waregem aan bod zouden komen en lap 't is zover. Meert kan wel degelijk voetballen, anders zou Dury hem niet opstellen. Meert vind je ook arrogant sinds de bewogen bekermatch waarin Conceicao rood kreeg. Dat heeft hij zich zelf aangedaan en als je een goed voorbeeld van arrogant wil hebben dan heb je er één met hem. Kijk maar, hij speelt enkele wedstrijden in Griekenland en hij moet weer eens op de vuist gaan.

Als het spel op de wagen zich, wees maar zeker dat hij er bij betrokken is. Meert is een stukje arrogant, geef ik toe, maar niet zoals jij het laat uitschijnen. En ik zou me nu nog niet teveel zorgen maken, er zijn nog tien speeldagen te gaan, dus Standard kan nog steeds kampioen worden.  ;)