GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2007 - 10:33:41

« vorige - volgende »

red76

Citaat van: McChouffe op 05 augustus 2007 - 11:34:29
Alonso die Dennis straal negeert na de kwali :)


De gezelligheid binnen het team straalt er vanaf. :D

Jasper

Citaat van: SaffierFM op 05 augustus 2007 - 10:15:44
Loontje komt om zijn boontje. Schumacher werd vorig jaar bestraft voor het hinderen tijdens de kwalificatie in Monaco en nu worden Alfonso en McLaren -terecht- bestraft voor hun wanpraktijken tijdens de kwali. Alleen vind ik 5 plaatsen achteruit iets te weinig, het hadden er 10 moeten zijn.
Het wordt tijd dat Alfonso eens op zijn nummer gezet wordt want zijn nek wordt iéts te dik dunkt mij, en ik heb ook de indruk dat de teamspirit ook stukken beter kan bij McLaren.

Waarom verbaast het me niet dat jij de enige bent op het forum die de straf voor McLaren terecht vindt...

Ferrari 2010

Hij is niet de enige, ik vind ze ook terecht. Gewoon omdat ze daar weer nen hoop gezever hebben verkocht die totaal verzonnen was. Waaronder:
"Het was de bedoeling dat Fernando als eerste de pits zou verlaten in Q3", zei Dennis. "Maar Lewis negeerde die order, waardoor het voordeel voor Fernando verdwenen was."

Bij mijn weten vertrekt een rijder niet zomaar eender wanneer uit zijn box. Dit doet hij wanneer zijn wagen naar beneden is gelaten, de bandenwarmers er af zijn en de persoon die voor zijn wagen staat teken doet van door te rijden. En dat wordt toch door het team beslist, niet? Dus heeft McLaren zelf beslist van Hamilton eerst te laten vertrekken. Tell me if I'm wrong...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#138
Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 11:59:56
Citaat van: SaffierFM op 05 augustus 2007 - 10:15:44
Loontje komt om zijn boontje. Schumacher werd vorig jaar bestraft voor het hinderen tijdens de kwalificatie in Monaco en nu worden Alfonso en McLaren -terecht- bestraft voor hun wanpraktijken tijdens de kwali. Alleen vind ik 5 plaatsen achteruit iets te weinig, het hadden er 10 moeten zijn.
Het wordt tijd dat Alfonso eens op zijn nummer gezet wordt want zijn nek wordt iéts te dik dunkt mij, en ik heb ook de indruk dat de teamspirit ook stukken beter kan bij McLaren.

Waarom verbaast het me niet dat jij de enige bent op het forum die de straf voor McLaren terecht vindt...
Holapola, ergens ben ik ook die mening toegedaan.

Ik bedoel, de FIA heeft Alonso bestraft omdat hij iemand anders ronde blokkeerde. (heel objectief gezien) Ze houden geen rekening met de uitleg van McLaren omdat die kant noch wal raakt. McLaren zelf kan natuurlijk niet afkomen met 'het waren teamorders' want dan is het hek helemaal van de dam in Fialand.
De vraag is, waarom de straf in het WCC?

Ik denk dat die er gewoon komt omdat nu blijkt dat Dennis en co het zaakje hebben willen verdoezelen met allerlei fantasieverhaaltjes.

Dit bijvoorbeeld:
CitaatThe team stated that they frequently give estimates as to duration of pit stop to their drivers before they pit and that the reason the car was in fact held for 20 seconds was that it was being counted down prior to release at a beneficial time regard being given to other cars on the track.
Komaan, dit is toch onzin? Er waren op dat moment 4 wagens op de baan, 3 daarvan in de pit en Kimi de enige in een snelle ronde.
En toch slagen ze erin Alonso nét voor Kimi op de baan te krijgen en mogelijk diens snelle ronde hinderen.

Als we alle reacties van het McLaren kamp chronologisch nagaan na de kwali's, dan zie je dat ze van verhaal A naar B gaan, dan naar C, D, E, F,...

Voor iemand die zichzelf voordoet als Sint Pieter begint iedereen nu toch wel in te zien dat Dennis niet bang is om te liegen en de zaakjes te manipuleren.

Natuurlijk was het beter geweest om Alonso vanachteren te zetten en van McLaren's punten te blijven maar ik kan de FIA hierin volgen.

Tim C

#139
Ik vind de straf voor McLaren meer dan redelijk gezien de motivatie die de stewards gaven.

CitaatThe explanation given by Alonso as to why at the expiration of the 20 second period he remained in his pit stop position for a further 10 seconds is not accepted. The Stewards find that he unnecessarily impeded another driver, Hamilton, and as a result he will be penalised by a loss of 5 grid positions.

The explanation given by the team as to why they kept Alonso stationary for 20 seconds after completion of his tyre change and therefore delayed Hamilton's own pit stop is not accepted.

The actions of the team in the final minutes of Qualifying are considered prejudicial to the interests of the competition and to the interests of motor sport generally. The penalty to be applied is that such points (if any) in the 2007 Formula One Constructors Championship as accrue to the team as a result of their participation in the 2007 Hungarian Grand Prix wilt be withdrawn.

Het feit dat McLaren loog heeft hen genekt. Als ze gewoon vertelt hadden dat Alonso met hun voeten heeft gespeeld, zoals de beelden duidelijk aantonen, dan denk ik niet dat die straf er zou zijn geweest...

bogief1

Dat Alonso gestraft word, kan ik nog inkomen. Het moet zijn dat er in dat radio-verkeer toch dingen gezegd zijn waaruit ze kunnen afleiden dat het met opzet was.
Zoals er al gewezen word naar de situatie in monaco, moet dezelfde straffen uitgedeeld worden, maw McLaren moet z'n punten behouden. Als Alonso het met opzet deden, kan McLaren er weinig aan doen, ze besturen die wagen niet...

Wat Fisichella betreft, moest hij niet in de remmen voor (ik denk) Webber, was niet zijn fout indien het zo was.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Citaat van: Schumi till infinity op 05 augustus 2007 - 12:16:31
Hij is niet de enige, ik vind ze ook terecht. Gewoon omdat ze daar weer nen hoop gezever hebben verkocht die totaal verzonnen was. Waaronder:
"Het was de bedoeling dat Fernando als eerste de pits zou verlaten in Q3", zei Dennis. "Maar Lewis negeerde die order, waardoor het voordeel voor Fernando verdwenen was."

Bij mijn weten vertrekt een rijder niet zomaar eender wanneer uit zijn box. Dit doet hij wanneer zijn wagen naar beneden is gelaten, de bandenwarmers er af zijn en de persoon die voor zijn wagen staat teken doet van door te rijden. En dat wordt toch door het team beslist, niet? Dus heeft McLaren zelf beslist van Hamilton eerst te laten vertrekken. Tell me if I'm wrong...

Het is volgens mij niet de eerste keer dat een teambaas zever verkoopt. Maar ja, het kampioenschap moet spannend blijven en Ferrari staat er alweer slecht voor dus dan is ieder excuus op zijn plaats om McLaren in te houden.

De rijder vertrekt volgens jou wanneer de man voor zijn wagen teken doet dat hij mag vertrekken. Nu heb ik een vraag, ligt het aan mij of ging die lollipop omhoog 10 seconden voordat Alonso vertrok? Als het aan mij lag, mijn excuses, dan zal ik morgen naar mijn oogarts bellen voor een afspraak.

McLaren_über_alles

Citaat van: Schumi till infinity op 05 augustus 2007 - 12:16:31
Hij is niet de enige, ik vind ze ook terecht. Gewoon omdat ze daar weer nen hoop gezever hebben verkocht die totaal verzonnen was. Waaronder:
"Het was de bedoeling dat Fernando als eerste de pits zou verlaten in Q3", zei Dennis. "Maar Lewis negeerde die order, waardoor het voordeel voor Fernando verdwenen was."


Bij mijn weten vertrekt een rijder niet zomaar eender wanneer uit zijn box. Dit doet hij wanneer zijn wagen naar beneden is gelaten, de bandenwarmers er af zijn en de persoon die voor zijn wagen staat teken doet van door te rijden. En dat wordt toch door het team beslist, niet? Dus heeft McLaren zelf beslist van Hamilton eerst te laten vertrekken. Tell me if I'm wrong...


Uit de officiële verklaring van de FIA:

At the commencement of the third period of the Qualifying practice it had been agreed within the Vodafone McLaren Mercedes Team ("The Team") that Fernando Alonso would leave the pit exit ahead of Lewis Hamilton in order to benefit from the possibility for purposes of fuel burn allowance of being able to complete an additional lap.

In the event, the car driven by Lewis Hamilton arrived at the pit exit before that of Fernando Alonso and when the pit lane opened he left in front of Alonso. The team required Hamilton by radio communication to allow Alonso to pass in order that he might endeavour to complete his extra lap. Because of the proximity of the Ferrari driven by Kimi Raikkonen, however, Hamilton declined to allow Alonso to pass despite repeated requests from the team to do so.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Tim C

Ik ben er meer dan zeker van dat McLaren bestraft is omdat het de situatie wou verdoezelen in plaats van open kaart te spelen.

Ferrari 2010

#144
Nog een reden om McLaren te straffen, een vreemde verklaring voor de 20 seconden wachten (uit de officiële tekst van de stewards):

CitaatReference to the circuit map shows that at the time Alonso was told he would be held for 20 seconds there were but 4 cars on the circuit, his own and those of Fisichella, Hamilton and Raikkonen. All but Raikkonen entered the pits such that there can have been no necessity to keep Alonso in the pits for 20 seconds waiting for a convenient gap in traffic in which to leave.
Vrij vertaald: Toen men Alonso zei dat ze hem 20 seconden in de pit gingen houden, waren enkel hij, Fisichella, Hamilton en Raikkonen op de baan. Iedereen behalve Raikkonen ging de pits in, waardoor er geen noodzaak was om Alonso 20 seconden in de pits te laten wachten om zo een gat te laten ontstaan.

Ok, straffen voor een vreemde verklaring is al even vreemd, maar wie gelooft er die verklaring? Ik in ieder geval niet echt. Je gaat je wagen toch niet binnen houden om een gat te maken dat er al is?!?

**edit**

Blijkbaar is er terwijl ik deze post aan het fabriceren was weeral een hoop gezegd, hetgen ik hier dus schreef is hierboven dus ook al vermeld :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik ga er nog een ding over zeggen. McLaren krijgt dus een straf in het constructeurskampioenschap omdat het geprobeerd heeft van zich te verdedigen, daar komt het toch op neer he?

Er was hier maar één logische straf en dat was om Alonso naar achteren te zwieren op de grid (meer dan vijf plaatsen), zonder meer. Constructeurskampioenschappen hou je niet op een kunstmatige manier spannend door voor het leidende team op 1-2-3 een straf te verzinnen. Dat is niet spannend houden, dat is geloofwaardigheid wegnemen.

Tim C

Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:30:52
Ik ga er nog een ding over zeggen. McLaren krijgt dus een straf in het constructeurskampioenschap omdat het geprobeerd heeft van zich te verdedigen, daar komt het toch op neer he?
Jezelf verdedigen doe je door de waarheid te vertellen, niet door zo'n verhaaltje op te hangen dat kant noch wal raakt...

Jasper

Citaat van: Schumi till infinity op 05 augustus 2007 - 12:29:53
Nog een reden om McLaren te straffen, een vreemde verklaring voor de 20 seconden wachten (uit de officiële tekst van de stewards):

CitaatReference to the circuit map shows that at the time Alonso was told he would be held for 20 seconds there were but 4 cars on the circuit, his own and those of Fisichella, Hamilton and Raikkonen. All but Raikkonen entered the pits such that there can have been no necessity to keep Alonso in the pits for 20 seconds waiting for a convenient gap in traffic in which to leave.
Vrij vertaald: Toen men Alonso zei dat ze hem 20 seconden in de pit gingen houden, waren enkel hij, Fisichella, Hamilton en Raikkonen op de baan. Iedereen behalve Raikkonen ging de pits in, waardoor er geen noodzaak was om Alonso 20 seconden in de pits te laten wachten om zo een gat te laten ontstaan.

Ok, straffen voor een vreemde verklaring is al even vreemd, maar wie gelooft er die verklaring? Ik in ieder geval niet echt. Je gaat je wagen toch niet binnen houden om een gat te maken dat er al is?!?

**edit**

Blijkbaar is er terwijl ik deze post aan het fabriceren was weeral een hoop gezegd, hetgen ik hier dus schreef is hierboven dus ook al vermeld :D

Ik begrijp dat je vindt dat de race-ingenieurs van McLaren tot veel in staat zijn, maar jammer genoeg hoort het voorspellen van de toekomst daar niet bij. Met andere woorden, dat de anderen in de pits gingen komen, konden ze niet op voorhand weten.

FerrariMan

#148
Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:30:52dat is geloofwaardigheid wegnemen.
Welke geloofwaardigheid? Men doet er al maanden alles aan om Lewis aan zijn eerste titel te helpen...

Alle wegen naar Rome.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:23:30
Citaat van: Schumi till infinity op 05 augustus 2007 - 12:16:31
Hij is niet de enige, ik vind ze ook terecht. Gewoon omdat ze daar weer nen hoop gezever hebben verkocht die totaal verzonnen was. Waaronder:
"Het was de bedoeling dat Fernando als eerste de pits zou verlaten in Q3", zei Dennis. "Maar Lewis negeerde die order, waardoor het voordeel voor Fernando verdwenen was."

Bij mijn weten vertrekt een rijder niet zomaar eender wanneer uit zijn box. Dit doet hij wanneer zijn wagen naar beneden is gelaten, de bandenwarmers er af zijn en de persoon die voor zijn wagen staat teken doet van door te rijden. En dat wordt toch door het team beslist, niet? Dus heeft McLaren zelf beslist van Hamilton eerst te laten vertrekken. Tell me if I'm wrong...

Het is volgens mij niet de eerste keer dat een teambaas zever verkoopt. Maar ja, het kampioenschap moet spannend blijven en Ferrari staat er alweer slecht voor dus dan is ieder excuus op zijn plaats om McLaren in te houden.

De rijder vertrekt volgens jou wanneer de man voor zijn wagen teken doet dat hij mag vertrekken. Nu heb ik een vraag, ligt het aan mij of ging die lollipop omhoog 10 seconden voordat Alonso vertrok? Als het aan mij lag, mijn excuses, dan zal ik morgen naar mijn oogarts bellen voor een afspraak.
Die afspraak moet je niet maken ;) Ik heb het dus over het moment dat de wagens uit de box komen gereden, helemaal aan het begin van Q3 hé. Waarom de lollypop 10 seconden voor vertrek omhoog ging, wel, das simpel (ja, ik weet het, ik ben simpel), omdat Alonso zelf wachtte. Hij gaf de verklaring dat hij in die 10 seconden vroeg ofdat hij wel de juiste banden had gekregen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.