GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2007 - 10:33:41

« vorige - volgende »

bogief1

Inderdaad Jasper, de Fia heeft al meermalen het kampioenschap kunstmatig spannend gehouden.
Voor de shumi- en ferrarifans wil ik mij gerust bewijzen dat ik niet pro of anti ben.  ;) Om 1 vb te geven de straffen die Schumacher kreeg in '94 en zo Hill dichterbij zag komen.

@ schumi till infinity, gaat die tekst over z'n eerste of tweede stop? Alonso stond in beide gevallen lang stil.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:35:21
Citaat van: Schumi till infinity op 05 augustus 2007 - 12:29:53
Nog een reden om McLaren te straffen, een vreemde verklaring voor de 20 seconden wachten (uit de officiële tekst van de stewards):

CitaatReference to the circuit map shows that at the time Alonso was told he would be held for 20 seconds there were but 4 cars on the circuit, his own and those of Fisichella, Hamilton and Raikkonen. All but Raikkonen entered the pits such that there can have been no necessity to keep Alonso in the pits for 20 seconds waiting for a convenient gap in traffic in which to leave.
Vrij vertaald: Toen men Alonso zei dat ze hem 20 seconden in de pit gingen houden, waren enkel hij, Fisichella, Hamilton en Raikkonen op de baan. Iedereen behalve Raikkonen ging de pits in, waardoor er geen noodzaak was om Alonso 20 seconden in de pits te laten wachten om zo een gat te laten ontstaan.

Ok, straffen voor een vreemde verklaring is al even vreemd, maar wie gelooft er die verklaring? Ik in ieder geval niet echt. Je gaat je wagen toch niet binnen houden om een gat te maken dat er al is?!?

**edit**

Blijkbaar is er terwijl ik deze post aan het fabriceren was weeral een hoop gezegd, hetgen ik hier dus schreef is hierboven dus ook al vermeld :D

Ik begrijp dat je vindt dat de race-ingenieurs van McLaren tot veel in staat zijn, maar jammer genoeg hoort het voorspellen van de toekomst daar niet bij. Met andere woorden, dat de anderen in de pits gingen komen, konden ze niet op voorhand weten.

Dat is een feit, maar dan kunnen ze die 20 seconden toch gewoon laten vallen wanneer ze dat merken? Zo'n moeite lijkt me dat niet, en ik denk niet dat Alonso daar zo heel verward van zou worden dat hij slechter gaat rijden ofzo.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Tim C op 05 augustus 2007 - 12:34:57
Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:30:52
Ik ga er nog een ding over zeggen. McLaren krijgt dus een straf in het constructeurskampioenschap omdat het geprobeerd heeft van zich te verdedigen, daar komt het toch op neer he?
Jezelf verdedigen doe je door de waarheid te vertellen, niet door zo'n verhaaltje op te hangen dat kant noch wal raakt...

De volgende keer dat een teambaas iets vertelt dat nergens op slaat, ga ik ook roepen dat ze de volgende race geen punten mogen pakken in het constructeurskampioenschap. Heeft iedereen hier zijn verstand verloren of zo? Jullie doen allemaal alsof het de eerste keer is dat iemand voor zijn eigen verdediging een leugen vertelt. ::)

Heeft Ferrari Schumacher verdedigd in Monaco? Zijn ze toen gestraft geweest?

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 05 augustus 2007 - 12:37:11
Inderdaad Jasper, de Fia heeft al meermalen het kampioenschap kunstmatig spannend gehouden.
Voor de shumi- en ferrarifans wil ik mij gerust bewijzen dat ik niet pro of anti ben.  ;) Om 1 vb te geven de straffen die Schumacher kreeg in '94 en zo Hill dichterbij zag komen.

@ schumi till infinity, gaat die tekst over z'n eerste of tweede stop? Alonso stond in bijde gevallen lang stil.
Die tekst ging over de 2de stop, want daarna kwam dan de vraag waarom hij nadien nog eens 10 seconden wachtte, hij zei om te vragen ofdat hij de juiste banden had opgelegt gekregen. Dan vroegen ze waarom dat hij dat niet tijdens die 20 seconden had gevraagd, daarop antwoorde hij dat er toen geen radiocontact mogelijk was vanwege het aftellen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:30:52
Ik ga er nog een ding over zeggen. McLaren krijgt dus een straf in het constructeurskampioenschap omdat het geprobeerd heeft van zich te verdedigen, daar komt het toch op neer he?

Er was hier maar één logische straf en dat was om Alonso naar achteren te zwieren op de grid (meer dan vijf plaatsen), zonder meer. Constructeurskampioenschappen hou je niet op een kunstmatige manier spannend door voor het leidende team op 1-2-3 een straf te verzinnen. Dat is niet spannend houden, dat is geloofwaardigheid wegnemen.

Idd, en voor McLaren is het dubbel zo erg aangezien er (als er niks verkeerd gebeurde) een 1-2 zeker in zat, en Ferrari het wat liet afweten... Rekening houdende met het feit dat McLaren enkel op high downforce tracks  sneller is dan Ferrari creëer je door die straf een énorme vertekening in het constructeurskampioenschap die de geloofwaardigheid van de F1 wederom een flinke knauw krijgt...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Jasper

Citaat van: Schumi till infinity op 05 augustus 2007 - 12:36:15erklaring
Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:23:30
Citaat van: Schumi till infinity op 05 augustus 2007 - 12:16:31
Hij is niet de enige, ik vind ze ook terecht. Gewoon omdat ze daar weer nen hoop gezever hebben verkocht die totaal verzonnen was. Waaronder:
"Het was de bedoeling dat Fernando als eerste de pits zou verlaten in Q3", zei Dennis. "Maar Lewis negeerde die order, waardoor het voordeel voor Fernando verdwenen was."

Bij mijn weten vertrekt een rijder niet zomaar eender wanneer uit zijn box. Dit doet hij wanneer zijn wagen naar beneden is gelaten, de bandenwarmers er af zijn en de persoon die voor zijn wagen staat teken doet van door te rijden. En dat wordt toch door het team beslist, niet? Dus heeft McLaren zelf beslist van Hamilton eerst te laten vertrekken. Tell me if I'm wrong...

Het is volgens mij niet de eerste keer dat een teambaas zever verkoopt. Maar ja, het kampioenschap moet spannend blijven en Ferrari staat er alweer slecht voor dus dan is ieder excuus op zijn plaats om McLaren in te houden.

De rijder vertrekt volgens jou wanneer de man voor zijn wagen teken doet dat hij mag vertrekken. Nu heb ik een vraag, ligt het aan mij of ging die lollipop omhoog 10 seconden voordat Alonso vertrok? Als het aan mij lag, mijn excuses, dan zal ik morgen naar mijn oogarts bellen voor een afspraak.
Die afspraak moet je niet maken ;) Ik heb het dus over het moment dat de wagens uit de box komen gereden, helemaal aan het begin van Q3 hé. Waarom de lollypop 10 seconden voor vertrek omhoog ging, wel, das simpel (ja, ik weet het, ik ben simpel), omdat Alonso zelf wachtte. Hij gaf de verklaring dat hij in die 10 seconden vroeg ofdat hij wel de juiste banden had gekregen.

Die verklaring van Ron Dennis daarvoor vind je dus gezever. Jammer genoeg voor jou heeft de FIA die verklaring aanvaard en opgenomen in hun officiële persbericht.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:39:10
Citaat van: Tim C op 05 augustus 2007 - 12:34:57
Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:30:52
Ik ga er nog een ding over zeggen. McLaren krijgt dus een straf in het constructeurskampioenschap omdat het geprobeerd heeft van zich te verdedigen, daar komt het toch op neer he?
Jezelf verdedigen doe je door de waarheid te vertellen, niet door zo'n verhaaltje op te hangen dat kant noch wal raakt...

De volgende keer dat een teambaas iets vertelt dat nergens op slaat, ga ik ook roepen dat ze de volgende race geen punten mogen pakken in het constructeurskampioenschap. Heeft iedereen hier zijn verstand verloren of zo? Jullie doen allemaal alsof het de eerste keer is dat iemand voor zijn eigen verdediging een leugen vertelt. ::)

Heeft Ferrari Schumacher verdedigd in Monaco? Zijn ze toen gestraft geweest?

Dat SChumacher daar gng staan was, als het al bewust was, zijn beslissing. In dit geval was het de beslissing van McLaren om ALonso te laten wachten. Zij geven een vreemde en waarschijnlijk valse verklaring en worden bestraft op basis van hun vermoedens. Net zoals MS verleden jaar op basis van vermoedens gestraft is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 05 augustus 2007 - 12:36:08
Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:30:52dat is geloofwaardigheid wegnemen.
Welke geloofwaardigheid? Men doet er al maanden alles aan om Lewis aan zijn eerste titel te helpen...

Alle wegen naar Rome.

Beetje meer uitleg graag, ik snap niet wie je bedoelt. De FIA, hoe dan? Als je McLaren bedoelt, waarom zouden ze dan teamorders geven om Hamilton geen pole te gunnen?

bogief1

I see, zoals ik al zei, straf voor Alonso, akkoord. Die voor McLaren is belachelijk.
Enkel terug een truk van de FIA om een kampioenschap spannend te houden. Of willen ze hier McLaren een loer draaien omdat ze geen bewijzen hebben in die spionagezaak?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

FerrariMan

Er is momenteel maar één team dat aan het knoeien is met de zogenaamde 'geloofwaardigheid' van de sport.

Ik ga me er netjes buiten houden vanaf hier en hopen dat Massa vanaf P14 kan winnen.

In dat geval, scheer ik mijn haar af!

Jasper

Citaat van: Schumi till infinity op 05 augustus 2007 - 12:41:44
Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:39:10
Citaat van: Tim C op 05 augustus 2007 - 12:34:57
Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:30:52
Ik ga er nog een ding over zeggen. McLaren krijgt dus een straf in het constructeurskampioenschap omdat het geprobeerd heeft van zich te verdedigen, daar komt het toch op neer he?
Jezelf verdedigen doe je door de waarheid te vertellen, niet door zo'n verhaaltje op te hangen dat kant noch wal raakt...

De volgende keer dat een teambaas iets vertelt dat nergens op slaat, ga ik ook roepen dat ze de volgende race geen punten mogen pakken in het constructeurskampioenschap. Heeft iedereen hier zijn verstand verloren of zo? Jullie doen allemaal alsof het de eerste keer is dat iemand voor zijn eigen verdediging een leugen vertelt. ::)

Heeft Ferrari Schumacher verdedigd in Monaco? Zijn ze toen gestraft geweest?

Dat SChumacher daar gng staan was, als het al bewust was, zijn beslissing. In dit geval was het de beslissing van McLaren om ALonso te laten wachten. Zij geven een vreemde en waarschijnlijk valse verklaring en worden bestraft op basis van hun vermoedens. Net zoals MS verleden jaar op basis van vermoedens gestraft is.

Maar toch heeft Ferrari Schumacher verdedigd, met een uitleg die dus niet waar KON zijn volgens de stewards (anders was MS niet gestraft geweest), en toch is Ferrari niet gestraft. Volgens jullie is McLaren nu gestraft omdat ze een uitleg hebben gegeven die niet waar kan zijn.

Deze discussie gaat razend snel, ik ga eten en dan naar de race kijken.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:42:29
Citaat van: FerrariMan op 05 augustus 2007 - 12:36:08
Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:30:52dat is geloofwaardigheid wegnemen.
Welke geloofwaardigheid? Men doet er al maanden alles aan om Lewis aan zijn eerste titel te helpen...

Alle wegen naar Rome.

Beetje meer uitleg graag, ik snap niet wie je bedoelt. De FIA, hoe dan? Als je McLaren bedoelt, waarom zouden ze dan teamorders geven om Hamilton geen pole te gunnen?
Ik denk dat Ferrarimans eerste regel sarcastisch bedoeld was ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Jasper, je gaat er vanuit dat de stewards in Monaco bewijs hadden. In hun verklaring stond toen te lezen dat dat niet het geval was.

bogief1

Citaat van: Schumi till infinity op 05 augustus 2007 - 12:41:44
Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:39:10
Citaat van: Tim C op 05 augustus 2007 - 12:34:57
Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:30:52
Ik ga er nog een ding over zeggen. McLaren krijgt dus een straf in het constructeurskampioenschap omdat het geprobeerd heeft van zich te verdedigen, daar komt het toch op neer he?
Jezelf verdedigen doe je door de waarheid te vertellen, niet door zo'n verhaaltje op te hangen dat kant noch wal raakt...

De volgende keer dat een teambaas iets vertelt dat nergens op slaat, ga ik ook roepen dat ze de volgende race geen punten mogen pakken in het constructeurskampioenschap. Heeft iedereen hier zijn verstand verloren of zo? Jullie doen allemaal alsof het de eerste keer is dat iemand voor zijn eigen verdediging een leugen vertelt. ::)

Heeft Ferrari Schumacher verdedigd in Monaco? Zijn ze toen gestraft geweest?

Dat SChumacher daar gng staan was, als het al bewust was, zijn beslissing. In dit geval was het de beslissing van McLaren om ALonso te laten wachten. Zij geven een vreemde en waarschijnlijk valse verklaring en worden bestraft op basis van hun vermoedens. Net zoals MS verleden jaar op basis van vermoedens gestraft is.

Ik ben effen niet mee. Werd er eerst niet gezegd dat Alonso dit met opzet deed?
Dat Lewis niet helemaal vrijiuit gaat kon je gisteren ook al zien toen hij uit z'n wagen stapte. Hij en Dennis zeiden ook niks tegen elkaar.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 augustus 2007 - 12:44:16
Maar toch heeft Ferrari Schumacher verdedigd, met een uitleg die dus niet waar KON zijn volgens de stewards (anders was MS niet gestraft geweest), en toch is Ferrari niet gestraft. Volgens jullie is McLaren nu gestraft omdat ze een uitleg hebben gegeven die niet waar kan zijn.

Deze discussie gaat razend snel, ik ga eten en dan naar de race kijken.

Ja, maar je zegt het zelf, Ferrari heeft MS verdedigt met een uitleg die twijfelachtig is. In dit geval heeft McLaren zichzelf verdedigt met een uitleg die twijfelachtig is. Degene die op een twijfelachtige manier verdedigd is, is in beide gevallen bestraft.

En idd, dit gaat veel te snel hier!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.