2008

Gestart door Racerke007, 25 juli 2007 - 00:02:36

« vorige - volgende »

janke

Als jij er dan wat regelmatig neerzet in dit topic, dan valt dat terug zakken ook wel mee. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Doefie

Citaat van: Racerke007 op 26 juli 2007 - 19:05:40
Ik denk dat ik het concept van de F1 wel iets of wat ken.
Technologie is één ding, een ding waar je normaal niets aan mag/kan veranderen is iets totaal anders.

Als ge iets of wat van de Formule 1 kent weet ge dat ze tegenwoordig voor de kleinste halve millimeter dingen testen en veranderen. En ja, daar horen ook die onderdelen bij.

Racerke007

Citaat van: Doefie op 27 juli 2007 - 00:37:42
Als ge iets of wat van de Formule 1 kent
Neen sorry ...  :-\

Citaat van: Doefie op 27 juli 2007 - 00:37:42
dat ze tegenwoordig voor de kleinste halve millimeter dingen testen en veranderen.
Klopt, was tien jaar geleden ook al

Citaat van: Doefie op 27 juli 2007 - 00:37:42
dingen testen en veranderen. En ja, daar horen ook die onderdelen bij.
De standaard ECU, wat kan daar 'normaal gezien' aan veranderd worden?
Aerodynamisch alvast niets ... en electronisch mag in principe niet.
Maar aangezien er volgend jaar geen tractiecontrole én launchcontrol mag gebruikt worden kan ik me inbeelden dat men hier zaken voor wil testen. Toch is dit speciaal Doefie!

Doefie

Citaat van: Racerke007 op 27 juli 2007 - 08:31:09
Citaat van: Doefie op 27 juli 2007 - 00:37:42
Als ge iets of wat van de Formule 1 kent
Neen sorry ...  :-\

Citaat van: Doefie op 27 juli 2007 - 00:37:42
dat ze tegenwoordig voor de kleinste halve millimeter dingen testen en veranderen.
Klopt, was tien jaar geleden ook al

Citaat van: Doefie op 27 juli 2007 - 00:37:42
dingen testen en veranderen. En ja, daar horen ook die onderdelen bij.
De standaard ECU, wat kan daar 'normaal gezien' aan veranderd worden?
Aerodynamisch alvast niets ... en electronisch mag in principe niet.
Maar aangezien er volgend jaar geen tractiecontrole én launchcontrol mag gebruikt worden kan ik me inbeelden dat men hier zaken voor wil testen. Toch is dit speciaal Doefie!

Kijk he kereltje, ze moeten weten hoe alles met elkaar reageert als die dingen in de wagen zitten, dat wilt niet meteen zeggen dat ze daar dingen aan veranderen! Is het dan niet een beetje normaal dat men die dingen nu al aan het testen is, om te weten hoe dat f*cking stuk reageert?? Derbij, launch controle wordt al lang niet meer gebruikt (en gij kent iets van Formule 1 beweert ge) en ik geloof niet dat volgend jaar tractiecontrole weg is. Teams gaan dat blijven gebruiken, zij het in een illegale vorm, net zoals het in de jaren 1994-2000 ook zo het geval was.

Racerke007

Citaatkereltje
::)

Citaaten gij kent iets van Formule 1 beweert ge
Zeg ik niet
Jij blijkbaar wel, toekomstig wereldkampioen  ???

Citaatik geloof niet dat volgend jaar tractiecontrole weg is
Dat is net de 'point' waarom ik dit onderwerp aanhaalde: als ze 8 maand voor het nieuwe seizoen dit testen dan zijn de computernerds weer in de weer ... . Hoe het kan en of het kan zullen we moeten afwachten.

Doefie


janke

#21
We hoeven in ieder geval ons niet druk te maken dat dit topic wegzakt. ;) Dat doet ie vanzelf wel.
Some things are too important to be left in the past.

Karre

tuurlijk is dit een goed topic.
wat de tests en onderzoek naar de auto's van het volgende seizoen betreft. als ik mij niet vergis beginnen de meeste teams redelijk vroeg in het seizoen met het ontwikkelen van een wagen voor het volgende seizoen. natuurlijk is het zo dat hoe financieel sterker het team staat, hoe vroeger ze daar mee kunnen beginnen. Om een voorbeeld te geven. Vorig seizoen toen de strijd tss Schumi en Alonso op z'n hoogtepunt kwam, was ferrari al lang bezig met de ontwikkeling van de F2007. Terwijl Renault dit jaar heeft toegegeven dat hun terugval is te wijten aan het te laat starten van de ontwikkeling van hun wagen voor het komende (nu huidige) seizoen.

Racerke007

Dat mensen bezig zijn met volgend jaar uiteraard. Maar dat er in juli al zaken op de baan getest worden is toch nieuw. Vandaar dit topic ook zo vroeg.

Carpe diem  ;)
Dat de beste zondag moge winnen.

Racerke007

Hehe Vettel al vastgelegd voor 2008.
Zonder dat ie een meter gereden heeft... mooi voor hem. Ach als het niet gaat lopen dan wordt ie wel beschuldigd dat hij het team afkraakt ... .  ::)

Racerke007

Bourdais nu ook al bij het 'nieuwe' Toro Rosso voor volgend jaar.
Nu de teambazen nog veranderen...  8)

meatball

Citaat van: Racerke007 op 12 augustus 2007 - 02:32:55
Bourdais nu ook al bij het 'nieuwe' Toro Rosso voor volgend jaar.
Nu de teambazen nog veranderen...  8)
En de wagen
En misschien ook wel de sponser,als red bull al eens een team in orde krijgt mogen ze al blij zijn.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Racerke007

Ja, zelfs het Red Bull Racing is ondertussen even wispelturig als Toyota en dat moet toch wel zorgen baren.
Ze claimen over 2jaar er te staan maar of we dat kunnen geloven.

TurboBoost

Ik denk dat je verkeerd gekeken hebt doefie. JIJ zei dat je wel iets van F1 kent en hij zei: nee sorry.

kleine rechtzetting dus  ;D


Citaat van: Racerke007 op 27 juli 2007 - 08:31:09
Citaat van: Doefie op 27 juli 2007 - 00:37:42
Als ge iets of wat van de Formule 1 kent
Neen sorry ...  :-\


Supermariobros

Nick Heidfeld en Robert Kubica rijden ook sin 2008 voor BMW-Sauber. Dat heeft het team vanochtend bevestigd.