Man van de race: Europa

Gestart door Tim C, 22 juli 2007 - 16:14:08

« vorige - volgende »

Wie was de beste van het pack deze race?

Alonso
10 (28.6%)
Massa
4 (11.4%)
Webber
12 (34.3%)
Wurz
0 (0%)
Coulthard
2 (5.7%)
Kubica
0 (0%)
Heidfeld
0 (0%)
Kovalainen
2 (5.7%)
Iemand anders
5 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 28

Racerke007

Citaatdat Massa achteraf ook nog eens gaat reageren is ook al zeer betreurenswaardig.

Vandaag stonden er een zeer slechte winnaar en een zeer slechte verliezer op en naast het podium, en dat betreur ik ten zeerste.

Ga dan maar schaken volgen ipv één van de mooiste dagen in F1 sinds een tiental jaar af te kraken.
Er wordt terug geraced en dat is mooi.
De één zijn stijl is er net over, de ander zijn terughoudender. Ook al won Massa en Alonso twee dan verdienden deze heren nog steeds een pluim!!
EN Coulthard en Winkelhock.

Doefie

Citaat van: Racerke007 op 23 juli 2007 - 12:23:56
Citaatdat Massa achteraf ook nog eens gaat reageren is ook al zeer betreurenswaardig.

Vandaag stonden er een zeer slechte winnaar en een zeer slechte verliezer op en naast het podium, en dat betreur ik ten zeerste.

Ga dan maar schaken volgen ipv één van de mooiste dagen in F1 sinds een tiental jaar af te kraken.
Er wordt terug geraced en dat is mooi.
De één zijn stijl is er net over, de ander zijn terughoudender. Ook al won Massa en Alonso twee dan verdienden deze heren nog steeds een pluim!!
EN Coulthard en Winkelhock.

Hij had het op het feit dat ze na de race alle twee zo laag vallen, in plaats van hun erbij neer te leggen. Een schitterende race om zeep geholpen door de arrogantie en de zieligheid van beide coureurs.

Racerke007

Tja, vind ik niet zielig.
Villeneuve was zalig, Monoya ook maar hola toch geen Massa en Alonso ...  ::)

meatball

Citaat van: Doefie op 23 juli 2007 - 16:31:57
Citaat van: Racerke007 op 23 juli 2007 - 12:23:56
Citaatdat Massa achteraf ook nog eens gaat reageren is ook al zeer betreurenswaardig.

Vandaag stonden er een zeer slechte winnaar en een zeer slechte verliezer op en naast het podium, en dat betreur ik ten zeerste.

Ga dan maar schaken volgen ipv één van de mooiste dagen in F1 sinds een tiental jaar af te kraken.
Er wordt terug geraced en dat is mooi.
De één zijn stijl is er net over, de ander zijn terughoudender. Ook al won Massa en Alonso twee dan verdienden deze heren nog steeds een pluim!!
EN Coulthard en Winkelhock.

Hij had het op het feit dat ze na de race alle twee zo laag vallen, in plaats van hun erbij neer te leggen. Een schitterende race om zeep geholpen door de arrogantie en de zieligheid van beide coureurs.
Over zielig en arrogant gesproken,hoe was de voornaam van de zoon van Gilles ook al weer, die heeft in zijn korte carriere ook wat afgezaagd ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

#34
Citaat van: Schumi till infinity op 23 juli 2007 - 08:16:29
Citaat van: 0634 op 22 juli 2007 - 20:01:50
Citaat van: Schumi till infinity op 22 juli 2007 - 19:51:19
Citaat van: dennisvdb op 22 juli 2007 - 18:33:53
dat ze nu maar effe stoppen met zeiken over Alonso, hij heeft vandaag verdiend gewonnen met wel 8 seconden op Massa. Niet vergeten , deze man rijdt al 2 jaar als wereldkampioen rond, eat this Massa.  ;D

Hij heeft inderdaad verdient gewonnen, maar wat heeft het feit dat hij 2 keer wereldkampioen is geworden te maken met de man van de RACE? Het gaat over deze RACE, wat hij daarvoor heeft gedaan heeft daar niks mee te maken. Wat er wel mee te maken heeft is ofdat zijn prestatie onder andere opmerkelijk is, ofdat hij veel speciale dingen heeft gedaan in de race, ... En dan schiet ALonso véél te kort.

Alonso heeft prima gereden. Zijn prestaties in het verleden hebben inderdaad niks te maken met 'man van de race' dat klopt. Het is alleen jammer dat er hier mensen actief zijn die selectief naar F1 kijken. Volgens mij is Alonso idd niet heel sympathiek, en het zal me een worst wezen of hij, Kimi of Lewis de titel pakt. Maar velen hier gunnen hem niks, en dat is ieders goed recht. Maar deze man is een uitstekende coureur die op jonge leeftijd al giga veel heeft bereikt. Hij verdient denk ik iets meer respect als dat hem hier wordt gegund. Sympathiek of niet. Het gaat erom of het een goede rijder is, en dat is hij gewoon. Ik denk dat Dennis dat bedoeld.
Je hebt gelijk, hij heeft prima gereden, maar niks uitzonderlijk laten zien. Dat hij er als één van de weinige niet is afgegaan of een foutje heeft gemaakt laat mij eerder zeggen dat hij weer te berekend reed ipv dat hij zen wagen goed onder controle hield. Maarja, Alonso is een berekend rijder, en als hij zo WK kan worden, dan kan ik hem dat niet kwalijk nemen. Volgens mij getuigt het feit dat er 7 rijders aan de kant stonden in 1 bocht, ervan dat het maken van een foutje zoals Massa enkele keren moest corrigeren gewoon het proberen vinden van de limiet is. Alonso is op zo'n moment een berekend rijder en stelde wat rustiger op zodat hij geen enkel foutje maakte. Dat hij dit kon en toch nog een degelijk tempo aanhouden lag niet alleen aan hem, maar ook zijn wagen. Die bleek in de rgen toch wat beter dan de wagens van de rest. Wat mij stoorde, en dat is gewoon weer zijn berekende rijstijl, waren de woorden 'ik was tevreden met de 2de plaats'. Ok, wanneer hij veel sneller is gaat hij ervoor, zoals de inhaalpogingen op Massa, maar hij is naar mijn mening te snel tevreden.

Andere race gezien?

In de regen was Alonso juist veel sneller. Massa deed het aanmerkelijk rustiger in de regen. Misschien gedwongen door de mindere regen-auto. Dus snap ik echt jouw conclusie niet. Ondanks dat FA veel sneller was in de regen dan FM, reed deze laatste vol door terwijl FA rustig aan deed? Sorry, maar dat vind ik een vreemde conclusie. En wat hij zei was dat hij op een bepaald moment in de race tevreden was met p2. Want een overwinning zat er niet meer in. Op zo'n lastige baan met lastige omstandigheden was hij tevreden  met P2. Want dat was het maximaal haalbare. Lijkt me geen vreemde uitspraak aangezien ik ook niet dacht dat hij nog kon winnen.

Het gaat me er trouwens ook helemaal niet om om Alonso op te hemelen. Het maakt me ook niet uit of hij de titel pakt. Ik vind het ook nog lang geen Senna of Schumacher. Maar ik vind dat men hem op deze site vaak tekort doet. Net als dat pit incident met Fisico gisteren. Velen winden zich erover op, maar volgens mij gebeurt dit 2,3 x per jaar dat er 2 coureurs zij aan zij door de pits rijden. Is niet gevaarlijk en ook nog nooit bestraft. Ik weet niet of hij sympathiek is. Waarschijnlijk niet. Maar de lieve, aardige jongens worden vaak ook geen kampioen. Want ook Senna, Prost, MS, Lauda en Mansell waren geen vriendelijke lieve jongens. Maar zij pakten wel de titels. Alonso doet dat ook. Ik vind het een groot coureur. En hij kan een hele grote worden.

Citaat van: Tim C op 22 juli 2007 - 22:17:58
Citaat van: 0634 op 22 juli 2007 - 20:01:50
Op de baan was hij dat vandaag ook. MAar als je het niet wil zien dan houd het op. Als MS vandaag zo had gereden was hij door jou briljant genoemd, maar als het Alonso is, stelt het niks voor.
Zeg ik iets over wat er op de baan is gebeurd? Nee toch dacht ik? Probeer ik hier de overwinning van Alonso te minimaliseren? Nee. Maar wat dringend eens moet stoppen bij onze "grote" kampioen is dat showtje na de race. Het "blijf maar praten gebaar" in de wagen, dat zielige "kijk eens wat hij heeft gedaan" toen hij uitstapte. Dat haalt zijn complete prestatie onderuit, dat Massa achteraf ook nog eens gaat reageren is ook al zeer betreurenswaardig.

Vandaag stonden er een zeer slechte winnaar en een zeer slechte verliezer op en naast het podium, en dat betreur ik ten zeerste.

Tja, ik stoor me daar nooit zo aan. Ik kan me zijn uitzinnige vreugde goed voorstellen. Hij heeft tot dusver een lastig seizoen, en dat is hij niet echt gewend. Als hij dan zo'n mooie zege boekt dan is hij erg blij. En ach, dat wijzen en dat toreador gebaartje soms.. Ik vind dat niet zo spannend. Maar ik hou ook wel van een beetje controverse ;)

Citaat van: McChouffe op 22 juli 2007 - 21:51:06
Massa. Ik hou gewoon van de stijl "liever-met-2-in-de-grindbak-dan-een-plaats-opgeven"  :)

Als Massa die mentaliteit inderdaad had gehad, hadden Massa en Alonso in de grindbak gestaan.

McChouffe

Citaat van: 0634 op 23 juli 2007 - 20:22:32
Net als dat pit incident met Fisico gisteren. Velen winden zich erover op, maar volgens mij gebeurt dit 2,3 x per jaar dat er 2 coureurs zij aan zij door de pits rijden. Is niet gevaarlijk en ook nog nooit bestraft.

Ik ben wel van mening dat het gevaarlijk is, een mechanicien is snel omvergereden. Maar het was dan ook helemaal niet de fout van Alonso, maar zoals al zovaak gezegd van de lollipopman.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Citaat van: McChouffe op 23 juli 2007 - 20:34:09
Citaat van: 0634 op 23 juli 2007 - 20:22:32
Net als dat pit incident met Fisico gisteren. Velen winden zich erover op, maar volgens mij gebeurt dit 2,3 x per jaar dat er 2 coureurs zij aan zij door de pits rijden. Is niet gevaarlijk en ook nog nooit bestraft.

Ik ben wel van mening dat het gevaarlijk is, een mechanicien is snel omvergereden. Maar het was dan ook helemaal niet de fout van Alonso, maar zoals al zovaak gezegd van de lollipopman.

Tja, er lopen inderdaad natuurlijk wel mensen, al lopen die niet op het rijvlak, als het goed is. Maar volgens mij zijn daar niet echt regels voor, want dit zien we vaak en er volgen nooit sancties.

Wat ik trouwens ook wel enigzins gevaarlijk vind is dat het lang duurde voor dat de SC uitkwam terwijl in bocht 1 de een na de ander weggleed. De marshalls zijn op dat moment al voor de vangrails bezig. Erg gevaarlijk dus. Feitelijk moet die wedstrijd direct geneutraliseerd worden. Al voorkomt dat blijkbaar niet dat mafkezen als Liuzzi er alsnog afvliegen ;)

scho0634

Na de race toonde het team ook karige aandacht voor de nieuwsgierigheid van de internationale media door een nietszeggend persbericht uit te geven. ,,Niets te melden vandaag", luidde de boodschap. Zodoende wist dus niemand dat Liuzzi een technisch probleem had voordat hij spinde...

AC/KVN


Oei. Bovenstaande citaat die ik van formule1.nl afplukte zou inhouden dat ik de opmerking over 'mafkezen als Liuzzi' wel even moet terugnemen ....  :P

Racerke007

Citaat van: McChouffe op 23 juli 2007 - 20:34:09
Citaat van: 0634 op 23 juli 2007 - 20:22:32
Net als dat pit incident met Fisico gisteren. Velen winden zich erover op, maar volgens mij gebeurt dit 2,3 x per jaar dat er 2 coureurs zij aan zij door de pits rijden. Is niet gevaarlijk en ook nog nooit bestraft.

Ik ben wel van mening dat het gevaarlijk is, een mechanicien is snel omvergereden. Maar het was dan ook helemaal niet de fout van Alonso, maar zoals al zovaak gezegd van de lollipopman.

Is snel omgereden maar gebeurt het vaak??
Gemiddeld gebeuren er in de F1 een 55 tal pitsstops per race.
Hoeveel races geleden gebeurde er een ongeval??

Zelfs op Zolder, Spa of Zandvoort gebeuren amper ongevallen en dat zijn kermiskoerskes  ;)

Tim C

Citaat van: Racerke007 op 23 juli 2007 - 23:44:10
Hoeveel races geleden gebeurde er een ongeval??
2, en waar staat ergens die negeer knop?

Doefie

Citaat van: Racerke007 op 23 juli 2007 - 23:44:10
Is snel omgereden maar gebeurt het vaak??
Gemiddeld gebeuren er in de F1 een 55 tal pitsstops per race.
Hoeveel races geleden gebeurde er een ongeval??

Zelfs op Zolder, Spa of Zandvoort gebeuren amper ongevallen en dat zijn kermiskoerskes  ;)

Wees blij. Stap op de autosnelweg eens op de witte lijn van de pechstrook, dan weet ge het hoe het voelt als er Formule 1wagens door de pits rijden. Pak er dan eens twee die al aan het racen zijn in de pitlane, ik denk wel dat ge ook wel snel zult wegspringen.

Er gebeuren inderdaad niet om de 5 minuten een ongeval in de pits, gelukkig maar. en dan is voorkomen beter dan genezen.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 23 juli 2007 - 20:22:32
Andere race gezien?

In de regen was Alonso juist veel sneller. Massa deed het aanmerkelijk rustiger in de regen. Misschien gedwongen door de mindere regen-auto. Dus snap ik echt jouw conclusie niet. Ondanks dat FA veel sneller was in de regen dan FM, reed deze laatste vol door terwijl FA rustig aan deed? Sorry, maar dat vind ik een vreemde conclusie. En wat hij zei was dat hij op een bepaald moment in de race tevreden was met p2. Want een overwinning zat er niet meer in. Op zo'n lastige baan met lastige omstandigheden was hij tevreden  met P2. Want dat was het maximaal haalbare. Lijkt me geen vreemde uitspraak aangezien ik ook niet dacht dat hij nog kon winnen.

Mja, ik denk dat FA het vrij rustig aan deed in de regen ja. Zoals je zei, hij maakte geen enkel foutje, tewijl al de andere 21 rijders de ene correctie na de andere moesten uitvoeren. Dat maakt niet dat hij trager reed dan de rest, het maakt dat hij gewoon 100% zeker wilde zijn niet van de baan te gaan. Ik bedoel maar, wanneer iedereen in de fout gaat en jij niet, dan heeft dat niet alleen met je rijderskunsten te maken maar heeft dat ook te amken met dat je minder risico neemt en stukken trager neemt dan je zelf denkt dat ze haalbaar zijn. Na de hoop correcties die massa heeft moeten doen is hij inderdaad wat rustiger gaan rijden, dus wat ik zeg, na de correcties ;) Ik twijfel er niet over dat de Mac de snellere was in de regen, maar ik etwijfel het wel dat Alonso alles aan het geven was in de regen ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Racerke007

Citaat van: Doefie op 24 juli 2007 - 00:24:44
Citaat van: Racerke007 op 23 juli 2007 - 23:44:10
Is snel omgereden maar gebeurt het vaak??
Gemiddeld gebeuren er in de F1 een 55 tal pitsstops per race.
Hoeveel races geleden gebeurde er een ongeval??

Zelfs op Zolder, Spa of Zandvoort gebeuren amper ongevallen en dat zijn kermiskoerskes  ;)

Wees blij. Stap op de autosnelweg eens op de witte lijn van de pechstrook, dan weet ge het hoe het voelt als er Formule 1wagens door de pits rijden. Pak er dan eens twee die al aan het racen zijn in de pitlane, ik denk wel dat ge ook wel snel zult wegspringen.

Er gebeuren inderdaad niet om de 5 minuten een ongeval in de pits, gelukkig maar. en dan is voorkomen beter dan genezen.

Ja maar op de rijweg én links hiervan (als het circuit deze zone heeft tenminste) mogen in principe geen mensen rondlopen.
Als er écht iemand in gevaar wordt gebracht in de zone waar de pitsstops uitgevoerd worden dan moet dat bestraft worden.

Enneuh ik moet niet op de autosnelweg stoppen maar op een gewone gewestweg: 80km/u is het maximum in de pitlane volgens mij.

McChouffe

Citaat van: Racerke007 op 23 juli 2007 - 23:44:10
Is snel omgereden maar gebeurt het vaak??
Gemiddeld gebeuren er in de F1 een 55 tal pitsstops per race.
Hoeveel races geleden gebeurde er een ongeval??

Zelfs op Zolder, Spa of Zandvoort gebeuren amper ongevallen en dat zijn kermiskoerskes  ;)

Ben jij zo iemand die vindt dat er eerst iets erg moet gebeuren voor er maatregelen komen?
Het verleden is geen garantie voor de toekomst, dus zeggen dat er de afgelopen xx races, maar x ongevallen zijn gebeurd bewijst niks.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

janke

Ik kan Spa nou geen kermiskoers vinden, de meeste F1 coureurs komen er graag. Zoals Mansell ooit zei: A circuit with balls, and you need your own balls to. Dan vind ik Monaco een echte kermiskoers. In de huidige F1 standaard, lees veiligheid hoort hij er eigenlijk niet meer bij. Maar commercie en dikdoenerij hoort ook bij de F1. Zonder dat zou er eigenlijk helemaal geen F1 meer zijn. In ieder geval niet op het huidige nivo. Hi-Tech kost nu eenmaal veel geld.
Some things are too important to be left in the past.