Man van de race: Europa

Gestart door Tim C, 22 juli 2007 - 16:14:08

« vorige - volgende »

Wie was de beste van het pack deze race?

Alonso
10 (28.6%)
Massa
4 (11.4%)
Webber
12 (34.3%)
Wurz
0 (0%)
Coulthard
2 (5.7%)
Kubica
0 (0%)
Heidfeld
0 (0%)
Kovalainen
2 (5.7%)
Iemand anders
5 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 28

scho0634

Citaat van: Schumi till infinity op 22 juli 2007 - 17:52:11
Citaat van: 0634 op 22 juli 2007 - 17:41:28
Goede inhaalactie. Goede race.
That's it...
Er zijn er die veel meer hebben laten zien hoor ::)

Jij zegt het. Ik vond Webber ook erg sterk. Voor de rest was lang niet iedereen foutloos, hij wel. En hij won met een mooie actie in de slotfase. Dan vind ik hem de man van de race. Ik heb geen mensen gezien die veeel meer hebben laten zien, hooguit evenveel. Maar ja, Alonso won.

Citaat van: Tim C op 22 juli 2007 - 18:49:13
Citaat van: dennisvdb op 22 juli 2007 - 18:33:53
deze man rijdt al 2 jaar als wereldkampioen rond  ;D
Bij het uitstappen van zijn wagen was het inderdaad een zéér groot kampioen, maar zo is hij altijd al geweest. ::)

Op de baan was hij dat vandaag ook. MAar als je het niet wil zien dan houd het op. Als MS vandaag zo had gereden was hij door jou briljant genoemd, maar als het Alonso is, stelt het niks voor.

Citaat van: Schumi till infinity op 22 juli 2007 - 19:51:19
Citaat van: dennisvdb op 22 juli 2007 - 18:33:53
dat ze nu maar effe stoppen met zeiken over Alonso, hij heeft vandaag verdiend gewonnen met wel 8 seconden op Massa. Niet vergeten , deze man rijdt al 2 jaar als wereldkampioen rond, eat this Massa.  ;D

Hij heeft inderdaad verdient gewonnen, maar wat heeft het feit dat hij 2 keer wereldkampioen is geworden te maken met de man van de RACE? Het gaat over deze RACE, wat hij daarvoor heeft gedaan heeft daar niks mee te maken. Wat er wel mee te maken heeft is ofdat zijn prestatie onder andere opmerkelijk is, ofdat hij veel speciale dingen heeft gedaan in de race, ... En dan schiet ALonso véél te kort.

Alonso heeft prima gereden. Zijn prestaties in het verleden hebben inderdaad niks te maken met 'man van de race' dat klopt. Het is alleen jammer dat er hier mensen actief zijn die selectief naar F1 kijken. Volgens mij is Alonso idd niet heel sympathiek, en het zal me een worst wezen of hij, Kimi of Lewis de titel pakt. Maar velen hier gunnen hem niks, en dat is ieders goed recht. Maar deze man is een uitstekende coureur die op jonge leeftijd al giga veel heeft bereikt. Hij verdient denk ik iets meer respect als dat hem hier wordt gegund. Sympathiek of niet. Het gaat erom of het een goede rijder is, en dat is hij gewoon. Ik denk dat Dennis dat bedoeld.

McLaren_über_alles

#16
Citaat van: 0634 op 22 juli 2007 - 20:01:50
Citaat van: Schumi till infinity op 22 juli 2007 - 17:52:11

Hij heeft inderdaad verdient gewonnen, maar wat heeft het feit dat hij 2 keer wereldkampioen is geworden te maken met de man van de RACE? Het gaat over deze RACE, wat hij daarvoor heeft gedaan heeft daar niks mee te maken. Wat er wel mee te maken heeft is ofdat zijn prestatie onder andere opmerkelijk is, ofdat hij veel speciale dingen heeft gedaan in de race, ... En dan schiet ALonso véél te kort.

Alonso heeft prima gereden. Zijn prestaties in het verleden hebben inderdaad niks te maken met 'man van de race' dat klopt. Het is alleen jammer dat er hier mensen actief zijn die selectief naar F1 kijken. Volgens mij is Alonso idd niet heel sympathiek, en het zal me een worst wezen of hij, Kimi of Lewis de titel pakt. Maar velen hier gunnen hem niks, en dat is ieders goed recht. Maar deze man is een uitstekende coureur die op jonge leeftijd al giga veel heeft bereikt. Hij verdient denk ik iets meer respect als dat hem hier wordt gegund. Sympathiek of niet. Het gaat erom of het een goede rijder is, en dat is hij gewoon. Ik denk dat Dennis dat bedoeld.

Idd, zeer weinigen kunnen hier iets goeds zeggen over FA. Jammer eigenlijk dat men hier vaak zo blind voor z'n eigen team supportert, zonder maar een greintje respect voor de tegenstander te hebben (of zelfs te kunnen toegeven dat de tegenstander een goede race gereden heeft).
Zoals ik hierboven al aanhaalde: hij was idd niet m'n meest favoriete rijder, maar wat hij de laatste GP's heeft laten zien getuigd van zeer grote klasse. De race controleren wanneer het moet, en vol aanvallen wanneer hij z'n kans ziet. De laatste races moest hij aanvallen, en liet hij heerlijke staaltjes van z'n rijvaardigheden zien. Als je deze beide zaken perfect kan beheersen zoals hij kan, dan ben je een grote...

Over de man van de race: Fernando hield zich goed overeind in de eerste plensbui, verloor in z'n tweede stint terrein op Massa door een probleem met het afstellen van de voorvleugel (reed met enorm veel onderstuur) waardoor hij niet de gewenste snelheid had. Dit paste men aan, FA verkleinde het gat met Massa tot enkele luttele seconden, en sloeg dan op het einde keihard en super agressief toe in uiterst moeilijk conditities (en liep dan maar liefst 8 seconden uit). Hij reed maw bijna de ideale race, en zo iemand is in mijn ogen dan absoluut de man van de race...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

fawlty

Citaat van: dennisvdb op 22 juli 2007 - 18:33:53
dat ze nu maar effe stoppen met zeiken over Alonso, hij heeft vandaag verdiend gewonnen met wel 8 seconden op Massa. Niet vergeten , deze man rijdt al 2 jaar als wereldkampioen rond, eat this Massa.  ;D

proficiat hoor,  ??? maar niet vergeten dat onze o zo grote wereldkampioen al heel het seizoen achter onze rookie aanrijdt en telkens wanneer hij erachter eindigt hij begint te wenen dat hij niet graag bij McLaren rijdt... eat that alonso
Ja sluw is die Hamilton

McChouffe

Massa. Ik hou gewoon van de stijl "liever-met-2-in-de-grindbak-dan-een-plaats-opgeven"  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Racerke007

CitaatMassa. Ik hou gewoon van de stijl "liever-met-2-in-de-grindbak-dan-een-plaats-opgeven" 

Hij was te gretig... hij wou Alonso eraf en zelf doorrijden.
Tja heeft hij iets te veel gezien blijkbaar, zien is iets anders dan nadoen.

Zijn reactie van 'bol toch af' was typerend. Hoewel een échte Ferrari of Massa-fan er wel een uitleg voor zal vinden.

McChouffe

Citaat van: Racerke007 op 22 juli 2007 - 21:59:45
Hij was te gretig...

Was Alonso maar zo gretig, i.p.v. "ik moet niet winnen".

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Citaat van: 0634 op 22 juli 2007 - 20:01:50
Op de baan was hij dat vandaag ook. MAar als je het niet wil zien dan houd het op. Als MS vandaag zo had gereden was hij door jou briljant genoemd, maar als het Alonso is, stelt het niks voor.
Zeg ik iets over wat er op de baan is gebeurd? Nee toch dacht ik? Probeer ik hier de overwinning van Alonso te minimaliseren? Nee. Maar wat dringend eens moet stoppen bij onze "grote" kampioen is dat showtje na de race. Het "blijf maar praten gebaar" in de wagen, dat zielige "kijk eens wat hij heeft gedaan" toen hij uitstapte. Dat haalt zijn complete prestatie onderuit, dat Massa achteraf ook nog eens gaat reageren is ook al zeer betreurenswaardig.

Vandaag stonden er een zeer slechte winnaar en een zeer slechte verliezer op en naast het podium, en dat betreur ik ten zeerste.

ivan_


meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Eric

Ik heb voor kovolainen gekozen, de fin reed een mooie race en heeft wat mooie inhaalacties laten zien.

Massa kan ik echt niet kiezen...heeft bewezen dat regen hem niet echt ligt
Alonso...op veilig gespeeld en op het laatste toehappen, slim gezien
Kimi en de Nürburgring....water en vuur

FerrariMan

Citaat van: Eric op 22 juli 2007 - 22:33:43
Ik heb voor kovolainen gekozen, de fin reed een mooie race en heeft wat mooie inhaalacties laten zien.

Massa kan ik echt niet kiezen...heeft bewezen dat regen hem niet echt ligt
Alonso...op veilig gespeeld en op het laatste toehappen, slim gezien
Kimi en de Nürburgring....water en vuur
Eric, Massa was de snelste piloot in de regen op het begin van de race...met een zwaardere tank.
Laatste stint ging het mis met de banden volgens de Ferrari crew.

FerrariMan

#26
Citaat van: Racerke007 op 22 juli 2007 - 21:59:45
CitaatMassa. Ik hou gewoon van de stijl "liever-met-2-in-de-grindbak-dan-een-plaats-opgeven" 

Hij was te gretig... hij wou Alonso eraf en zelf doorrijden.
Tja heeft hij iets te veel gezien blijkbaar, zien is iets anders dan nadoen.

Zijn reactie van 'bol toch af' was typerend. Hoewel een échte Ferrari of Massa-fan er wel een uitleg voor zal vinden.
Ik zag ook dat Massa een hele hoop duimspijkers in zijn wagen had liggen. Hij was vast van plan die voor Alonso's banden te gooien.

McLaren_über_alles

Citaat van: McChouffe op 22 juli 2007 - 21:51:06
Massa. Ik hou gewoon van de stijl "liever-met-2-in-de-grindbak-dan-een-plaats-opgeven"  :)

Dit vind ik niet. Niks mooiers dan een gevecht op het scherp van de snee, maar het moet wel beredeneerd blijven vind ik. Je kan je lijn verdedigen zoveel je wil, maar eens de andere voor u rijdt , moet je je daarbij neerleggen en hem plaats geven ipv elkaar te toucheren... Dit had voor beide rijders een DNF kunnen opleveren, wat voor mij een onvergefelijke fout zou zijn van Massa. Zo'n dingen zijn gewoon not done...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Doefie

Alonso was, in mijn ogen alleszinds, zeker niet de man van de race. Noch was Massa dat. Beiden hebben laten zien hoe laag ze kunnen vallen, ook al stonden ze op één en twee. En zeker geen Hamilton als man van de race omwille van één inhaalmanoeuvretje.

En dat beide teams allerhande uitvluchten gaan zoeken in de mechaniek vind ik al helemaal idioot. "Hij presteerde mnder goed, dus het lag aan de banden". Foute afstelling voor de regen en foutje van de coureur. Simpel. Zelfde als de fout van de lollypopman die Alonso per se nog voor Fisichella voor wou laten gaan, terwijl de Italiaan al op één ronde achterstand reed. Is fout, geen discussie mogelijk. Net zoals de marshalls Lewis Hamilton laten doorrijden. Dat is geen aanduwen meer, dat is gewoon fout om hem door te laten gaan. Hamilton of niet.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 22 juli 2007 - 20:01:50
Citaat van: Schumi till infinity op 22 juli 2007 - 19:51:19
Citaat van: dennisvdb op 22 juli 2007 - 18:33:53
dat ze nu maar effe stoppen met zeiken over Alonso, hij heeft vandaag verdiend gewonnen met wel 8 seconden op Massa. Niet vergeten , deze man rijdt al 2 jaar als wereldkampioen rond, eat this Massa.  ;D

Hij heeft inderdaad verdient gewonnen, maar wat heeft het feit dat hij 2 keer wereldkampioen is geworden te maken met de man van de RACE? Het gaat over deze RACE, wat hij daarvoor heeft gedaan heeft daar niks mee te maken. Wat er wel mee te maken heeft is ofdat zijn prestatie onder andere opmerkelijk is, ofdat hij veel speciale dingen heeft gedaan in de race, ... En dan schiet ALonso véél te kort.

Alonso heeft prima gereden. Zijn prestaties in het verleden hebben inderdaad niks te maken met 'man van de race' dat klopt. Het is alleen jammer dat er hier mensen actief zijn die selectief naar F1 kijken. Volgens mij is Alonso idd niet heel sympathiek, en het zal me een worst wezen of hij, Kimi of Lewis de titel pakt. Maar velen hier gunnen hem niks, en dat is ieders goed recht. Maar deze man is een uitstekende coureur die op jonge leeftijd al giga veel heeft bereikt. Hij verdient denk ik iets meer respect als dat hem hier wordt gegund. Sympathiek of niet. Het gaat erom of het een goede rijder is, en dat is hij gewoon. Ik denk dat Dennis dat bedoeld.
Je hebt gelijk, hij heeft prima gereden, maar niks uitzonderlijk laten zien. Dat hij er als één van de weinige niet is afgegaan of een foutje heeft gemaakt laat mij eerder zeggen dat hij weer te berekend reed ipv dat hij zen wagen goed onder controle hield. Maarja, Alonso is een berekend rijder, en als hij zo WK kan worden, dan kan ik hem dat niet kwalijk nemen. Volgens mij getuigt het feit dat er 7 rijders aan de kant stonden in 1 bocht, ervan dat het maken van een foutje zoals Massa enkele keren moest corrigeren gewoon het proberen vinden van de limiet is. Alonso is op zo'n moment een berekend rijder en stelde wat rustiger op zodat hij geen enkel foutje maakte. Dat hij dit kon en toch nog een degelijk tempo aanhouden lag niet alleen aan hem, maar ook zijn wagen. Die bleek in de rgen toch wat beter dan de wagens van de rest. Wat mij stoorde, en dat is gewoon weer zijn berekende rijstijl, waren de woorden 'ik was tevreden met de 2de plaats'. Ok, wanneer hij veel sneller is gaat hij ervoor, zoals de inhaalpogingen op Massa, maar hij is naar mijn mening te snel tevreden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.