GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 15 juli 2007 - 09:45:33

« vorige - volgende »

Tim C

Citaat van: Schumi till infinity op 23 juli 2007 - 19:53:23
Citaat van: Tim C op 23 juli 2007 - 19:47:30
Citaat van: Racerke007 op 23 juli 2007 - 19:43:35
@Tim: leg geen woorden in mijn mond die ik niet zeg
Doe ik ook niet, jij zegt dat slalommen bij de start te gevaarlijk is en bestraft moet worden. Dan zeg je dus dat Lewis Hamilton gestraft moet worden. De man heeft nog geen één start gedaan waar hij niet van links naar rechts duikt en terug...
Dan zou hij moeten gestraft worden als dat ingevoerd is. Maar die regel bestaat nog niet, dus waarom zou hij nu bestraft moeten worden? Hij zal wel anders starten wanneer het niet meer toegelaten is.
Oh for the love of...

Dat was hypothetisch om de belachelijkheid van zijn stelling aan te duiden, get with the program! ::)

Racerke007

Citaat van: meatball op 23 juli 2007 - 19:58:35
Citaat van: Racerke007 op 23 juli 2007 - 12:13:30
Bedankt voor de vertaling.
Was er niet meer gezegd?  :-\

Tja je kan zeuren over Alonso én Massa dat ze hun mond moesten houden. Ik begon gisterenmiddag onmiddelijk te verwijzen naar een nieuw zalig Senna-Prost-tijdperk. Hoewel ik persoonlijk liever Fernando en Kimi zie tekeer gaan tegen elkaar ... devolgende mening kan ik mij ook bij vinden:
CitaatMassa is jealous because he lost, the language he is using -- unbelievable , he is really an primitive guy, he should be lucky that he has got a good car, because so good driver is he not.
Kimi spreekt geen spaans,hij spreekt eigenlijk geen enkele verstaanbare taal :D

;D schitterend, dat is waar: hoewel hij me dit jaar éénmaal verbaasde in een interview is het steeds van 'oei wat gaat ie zeggen of doen'. Maar ach dat maakt helemaal niet uit, als hij in de wagen zit en tekeer gaat zoals toen hij op Alonso jaagde DAT is hetgeve wat we moeten zien.

Racerke007

Citaatbelachelijkheid
Den Tim weer sé ...  ::)

Doefie

#168
Met alle respect, maar een start is een start en daar doet men (tot nu toe) niks verkeerd. Het reglement zegt dat ge om u plaats te verdedigen één keer van u lijn moogt afgaan, en dat is precies wat Hamilton doet. Er is nog nooit iemand bestraft omdat die zijn plaats verdedigde... Het zou maar erg zijn ook. "He die verdedigt zijn plaats, hup straf."

Of gaat gij als ge start de rest maar laten voorbij gaan? Ik denk niet dat ge dan ver gaat komen in de racerij :)

Racerke007

Eénmaal veranderen van de lijn is toegelaten, als ik me niet vergis is dat van links naar rechts gaan.
Aansluitend wanneer de ander je dan links voorbij wil gaan terug volledig naar daar gaan: dat kan niet, mag niet bestaan de regels voor.

Doefie

Citaat van: Racerke007 op 23 juli 2007 - 23:54:05
Eénmaal veranderen van de lijn is toegelaten, als ik me niet vergis is dat van links naar rechts gaan.
Aansluitend wanneer de ander je dan links voorbij wil gaan terug volledig naar daar gaan: dat kan niet, mag niet bestaan de regels voor.

Die regels gelden trouwens alleen na de start, niet tijdens de start zelf. Trouwens, als ge rechts rijdt en de binnenkant van de bocht hebt maakt die rechts van u geen schijn van kans vermits die aan de buitenkant zit, so no worries. Is ook nog niet gebeurd volgens mij dat de coureurs bij de start van links naar rechts en terug naar links rijden. Ze veranderen één keer van lijn, en da's toegelaten.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 23 juli 2007 - 20:03:05
Citaat van: Schumi till infinity op 23 juli 2007 - 19:53:23
Citaat van: Tim C op 23 juli 2007 - 19:47:30
Citaat van: Racerke007 op 23 juli 2007 - 19:43:35
@Tim: leg geen woorden in mijn mond die ik niet zeg
Doe ik ook niet, jij zegt dat slalommen bij de start te gevaarlijk is en bestraft moet worden. Dan zeg je dus dat Lewis Hamilton gestraft moet worden. De man heeft nog geen één start gedaan waar hij niet van links naar rechts duikt en terug...
Dan zou hij moeten gestraft worden als dat ingevoerd is. Maar die regel bestaat nog niet, dus waarom zou hij nu bestraft moeten worden? Hij zal wel anders starten wanneer het niet meer toegelaten is.
Oh for the love of...

Dat was hypothetisch om de belachelijkheid van zijn stelling aan te duiden, get with the program! ::)
Dat veronderstelde ik toen je het een eerste keer postte, maar toen je er mee door bleef gaan dacht ik dat je het meende.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Racerke007 op 23 juli 2007 - 17:41:19
Toen het droog was ging Massa ook zo breed om maar te vermijden dat men erlangs kon komen.
Eigenlijk was een lekke band zijn verdiende loon geweest.
Zulke maneuvers mogen niet bestraft worden, slalommen bij de start wel maar gedurende een race moet het gezond verstand primeren.
CitaatGa dan maar schaken volgen ipv één van de mooiste dagen in F1 sinds een tiental jaar af te kraken.
Er wordt terug geraced en dat is mooi.
De één zijn stijl is er net over, de ander zijn terughoudender. Ook al won Massa en Alonso twee dan verdienden deze heren nog steeds een pluim!!

Volgens mij ben jij het die beter het schaken gaat volgen. Je mening is net zoals het Belgische weer.

Voor de duidelijkheid, het zijn race-piloten. Geen ballerina's.

Racerke007

@Ferrariman:
Als je ze uit hun context haalt dan klopt klinkt dat niet goed nee.

Maar feit is dat je dat tweede bericht gehaald hebt uit Man van de race ... de positieve commentaar was dus op Winkelhock, Coulthard, Alonso en Massa dat ze mooie zaken hebben laten zien. Op of over de limiet.
Nogmaals: ik ben een autosportliefhebber die geniet van alle actie maar regels zijn er om nageleeft te worden.

robbert

Citaat van: Racerke007 op 24 juli 2007 - 14:06:57
@Ferrariman:
Als je ze uit hun context haalt dan klopt klinkt dat niet goed nee.

Maar feit is dat je dat tweede bericht gehaald hebt uit Man van de race ... de positieve commentaar was dus op Winkelhock, Coulthard, Alonso en Massa dat ze mooie zaken hebben laten zien. Op of over de limiet.
Nogmaals: ik ben een autosportliefhebber die geniet van alle actie maar regels zijn er om nageleeft te worden.

Dat vind ik ook, trouwen over regels gesproken. De race mag maar volgens velen 2uur duren zonder de rode vlag bij gerekent, maar bij de finish, naast Alonso's naam stond er 02:06:26.358. Kan er iemand mij mss uitleggen hoe dit komt. En als het antwoord  er al stond, schiet mijn kop er dan niet af

Tim C

De klok stopt normaal bij een rode vlag...

Juan

Citaat van: Tim C op 24 juli 2007 - 15:42:13
De klok stopt normaal bij een rode vlag...

Citaat van: FIA Regel 41.4)Whilst the race is suspended :
- neither the race nor the timekeeping system will stop ;

Op de 2-uur vraag:

Citaat van: FIA Regel 5.3The distance of all races, from the start signal referred to in Article 38.11 to the chequered flag, shall be
equal to the least number of complete laps which exceed a distance of 305 km (Monaco 260km). However,
should two hours elapse before the scheduled race distance is completed, the leader will be shown the
chequered flag when he crosses the control line (the Line) at the end of the lap during which the two hour
period ended. However, should the race be suspended (see Article 41) the length of the suspension will be
added to this period.

Dus de tijd loopt wel door tijdens de rode vlag, maar de uitgestelde tijd wordt wel toegevoegd aan de maximale 2 uur. Dus nu mocht de race zo'n 2u30 duren
Juan

Juan

Citaat van: Doefie op 23 juli 2007 - 23:46:03
Met alle respect, maar een start is een start en daar doet men (tot nu toe) niks verkeerd. Het reglement zegt dat ge om u plaats te verdedigen één keer van u lijn moogt afgaan, en dat is precies wat Hamilton doet. Er is nog nooit iemand bestraft omdat die zijn plaats verdedigde... Het zou maar erg zijn ook. "He die verdedigt zijn plaats, hup straf."

Of gaat gij als ge start de rest maar laten voorbij gaan? Ik denk niet dat ge dan ver gaat komen in de racerij :)
Bij de start bestaat er zoiets als een gentleman's agreement dat je niet gaat zigzaggen bij de start (alsook bij andere inhaalpogingen). Een regel die Hamilton, zoals Tim al zei, nog niet onder de knie heeft. Hier kan hij dus niet gestraft voor worden, want dit staat volgens mij niet in de regels.
Juan

Doefie

Alonso: "Je hebt mijn hele flank vernield."
Massa: "Dat was toch niet met opzet. Ik kon daar niets aan doen."
Alonso: "Ga dan maar even kijken. Herleid tot een hoopje schroot."
Massa: "Ach, je kan ze kussen man. Je hebt gewonnen en nog maak je zo'n theater. Wat een eikel ben jij."
Alonso: "Ik heb met Nick Heidfeld en met iedereen echte en faire duels gehad. Maar wat jij presteert, dat doe je niet."
Massa: "Zo kan je misschien nog eens iets leren!"
Alonso: "Jij moet wat bijleren ja. Tegen de hele wereld heb ik al gereden, maar jij gaat hier vijf rondes voor het einde dit uitsteken."
Massa: "Ja, jij bent echt super. Bravo! Bravo!"
Alonso: "Bravo voor jou ja!"
Massa: "En in Barcelona zal ik het ook met opzet gedaan hebben zeker? (Massa verwijst naar een eerder incident tussen de twee dit jaar, nvdr)
Alonso: "Jij moet echt eens een lesje krijgen. Leer toch eens rijden man! Net als in Barcelona was jij opnieuw de schuldige."
Massa: ,,Ach, komaan. Je kan ze kussen, eikel."

FerrariMan

Ik moet toegeven, ik dacht dat Massa een beetje een 'mietje' was op bepaalde gebieden maar zijn reactie op Alonso maakt het één en ander goed.  :)