GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 15 juli 2007 - 09:45:33

« vorige - volgende »

janke

1- Kimi
2-Alonso
3-Massa
4-Kubica
5-Heidfeld.
Some things are too important to be left in the past.

janke

#16
Voor de autosport liefhebbers onder ons en naar de race in Duitsland gaan is er weer Pit Lane Park bij BMW-Sauber. Je kunt vragen stellen aan coureurs, zelf een bandenwissel uitproberen de motoren bekijken enz. Jorg Muller zal een demo geven. Entree is gratis, ook zonder kaartje. Dit wordt het gehele weekend gehouden. Meer info op de BMW-Sauber site.
Some things are too important to be left in the past.

FerrariMan

Hier moeten we komend weekend toch eens op letten, dit vond ik wel heel interessant.

CitaatAccording to spanish newspapers, Alonso is changing his strategy during the weekend in order to avoid being copied by Hamilton. Before France, he was using fridays for setting up the car to nearly optimum conditions, with only minor changes during saturdays if conditions changed. This is the best way to do the things if you also want a bit of training on saturday with the final configuration, in order to get the maximum of the car during qualifying and the race.

However this allowed Hamilton to learn Alonso's setup before saturday and study his optimum telemetry, which he used also for training on saturday, and because he is very good, it allowed him to challenge Alonso.

But Alonso he doesn't want to work for his teammate, he needs to defend his chances of winning the championship. McLaren doesn't want to keep his setup and telemetry privately, they want to make that information available for Hamilton. So what is Alonso doing now?

Alonso has started to do things wrong on Fridays, on purpose. He tests the car, he sees what the car needs, he keeps it to himself and he doesn't say to the engineers, and he always makes one part of the circuit wrong claiming that he has problems with the setup, so that Hamilton cannot learn from his telemetry. Then, on saturday, on the very final part of the test, he will tell the engineers what he exactly wants, and do only 4 or 5 laps with that setup.

The result is there, we could see it in British GP. Hamilton had a different setup and he ended up 30 seconds from the spaniard. He was ahead in qualifying but because of a much lesser fuel load and a setup which was ok for 1 lap but terrible for the entire race. But we would have also seen it in France, hadn't Alonso had the gearbox problem in Q3, but we could see that his lap times when traffic free were quite faster than Hamilton's during the race.

Tim C

Eerste weersvoorspellingen duiden op regen. We hebben dat de voorbije X races zoveel gehoord dat je nu al weet wat het zal worden: zonnig en 30° :P

Eric

uitslag volgens mij....dus zeker niet met deze pronostiek gaan gokken  ;)

Kimi Raikkonen
Alonso Fernandel
Heidfeld Nick

Bij de start gaan Massa en Hamilton er elkaar af rijden.... ;)

meatball

Citaat van: Eric op 16 juli 2007 - 19:58:15
uitslag volgens mij....dus zeker niet met deze pronostiek gaan gokken  ;)

Kimi Raikkonen
Alonso Fernandel
Heidfeld Nick

Bij de start gaan Massa en Hamilton er elkaar af rijden.... ;)
Waarom zouden de 2 beste van het moment er elkaar afrijden?
Nee het word gewoon Massa 1 en Hamilton 2  :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

FerrariMan

Mazzacane wint...

Waar is de tijd.

KVDracer

Citaat van: FerrariMan op 16 juli 2007 - 21:11:13
Mazzacane wint...

Waar is de tijd.

Tsss, tzal Marques worden, denk ek ;)

Eric

Citaat van: meatball op 16 juli 2007 - 20:21:25
Citaat van: Eric op 16 juli 2007 - 19:58:15
uitslag volgens mij....dus zeker niet met deze pronostiek gaan gokken  ;)

Kimi Raikkonen
Alonso Fernandel
Heidfeld Nick

Bij de start gaan Massa en Hamilton er elkaar af rijden.... ;)
Waarom zouden de 2 beste van het moment er elkaar afrijden?
Nee het word gewoon Massa 1 en Hamilton 2  :)

LOL

scho0634

Citaat van: meatball op 16 juli 2007 - 20:21:25
Citaat van: Eric op 16 juli 2007 - 19:58:15
uitslag volgens mij....dus zeker niet met deze pronostiek gaan gokken  ;)

Kimi Raikkonen
Alonso Fernandel
Heidfeld Nick

Bij de start gaan Massa en Hamilton er elkaar af rijden.... ;)
Waarom zouden de 2 beste van het moment er elkaar afrijden?
Nee het word gewoon Massa 1 en Hamilton 2  :)

Nee de 2 beste zijn Alonso en Hamilton momenteel. Zie de WK stand. :D

ivan_

Citaat van: FerrariMan op 16 juli 2007 - 21:11:13
Mazzacane wint...

Waar is de tijd.

inderdaad ;) ik heb trouwens ooit eens een artikel in een F1 magazine van vroeger, die ik hier nog ergens heb liggen...ooit gelezen dat er een toeschouwer een blikje bier naar hem wierp :D

FerrariMan

Citaat van: ivan_ op 16 juli 2007 - 23:36:45
Citaat van: FerrariMan op 16 juli 2007 - 21:11:13
Mazzacane wint...

Waar is de tijd.

inderdaad ;) ik heb trouwens ooit eens een artikel in een F1 magazine van vroeger, die ik hier nog ergens heb liggen...ooit gelezen dat er een toeschouwer een blikje bier naar hem wierp :D
Dat overkomt de beste al eens. (zie Schumacher in de USGP van 2005)

Doefie


Racerke007

Dat is inderdaad interessant Ferrariman!!

Het kan uiteraard in Silverstone toeval geweest zijn maar het is uiterst interessant als dit het geval zou zijn.
Dit bericht moet wel met een grote korrel zout genomen worden: Fernando kan ook niet oneindig veel zaken opslaan om dan daags erna te vertellen én te laten aanpassen. Ook is er het ding dat wat je denkt op de baan niet altijd zo werkt... je moet dingen kunnen uitproberen.
Dat van een sector trager rijden of een 'fout' maken is iets wat de teams onderling al jaren doen op vrijdag en zaterdachochtend maar dit in één team is wel leuk.

Feit is dat Lewis een goed piloot is, dat de auto's makkelijk te besturen zijn en hijzelf er nog niet veel ervaring mee heeft.
Door de rijstijlen van beide piloten is het copiëren een manier om die laatste tienden van een seconde te vinden om bij de ander te geraken.

Allesinds wordt het een zinderende grote prijs van Europa met volgende finish:
1 Fernando
2 Kimi
3 Robert
4 Lewis
5 Nick
6 Felipe
7 David
8 Jarno

ivan_

Citaat van: Doefie op 18 juli 2007 - 16:34:58
De eenmalige vervanger voor Albers is bekend gemaakt.

misshien worden ze wat meer in beeld gebracht de spykers... marketing gericht een slimme zet  denk ik...
en winkelhock zijn jongens droom gaat in vervulling ;)