GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 15 juli 2007 - 09:45:33

« vorige - volgende »

fawlty

ineens geen hamilton's meer op 1??? toch zal hij jullie verbazen jongens, let maar op,
1 : LEWIS HAMILTON
2 : flopke massa
3 : en jaja 1 van de twee renaults, dewelke zeg ik nog niet
Ja sluw is die Hamilton

meatball

Citaat van: fawlty op 18 juli 2007 - 19:38:41
ineens geen hamilton's meer op 1??? toch zal hij jullie verbazen jongens, let maar op,
1 : LEWIS HAMILTON
2 : flopke massa
3 : en jaja 1 van de twee renaults, dewelke zeg ik nog niet
Op deze top 3 ga ik in elk geval geen geld verwedden :D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 16 juli 2007 - 17:07:34
Hier moeten we komend weekend toch eens op letten, dit vond ik wel heel interessant.

CitaatAccording to spanish newspapers, Alonso is changing his strategy during the weekend in order to avoid being copied by Hamilton. Before France, he was using fridays for setting up the car to nearly optimum conditions, with only minor changes during saturdays if conditions changed. This is the best way to do the things if you also want a bit of training on saturday with the final configuration, in order to get the maximum of the car during qualifying and the race.

However this allowed Hamilton to learn Alonso's setup before saturday and study his optimum telemetry, which he used also for training on saturday, and because he is very good, it allowed him to challenge Alonso.

But Alonso he doesn't want to work for his teammate, he needs to defend his chances of winning the championship. McLaren doesn't want to keep his setup and telemetry privately, they want to make that information available for Hamilton. So what is Alonso doing now?

Alonso has started to do things wrong on Fridays, on purpose. He tests the car, he sees what the car needs, he keeps it to himself and he doesn't say to the engineers, and he always makes one part of the circuit wrong claiming that he has problems with the setup, so that Hamilton cannot learn from his telemetry. Then, on saturday, on the very final part of the test, he will tell the engineers what he exactly wants, and do only 4 or 5 laps with that setup.

The result is there, we could see it in British GP. Hamilton had a different setup and he ended up 30 seconds from the spaniard. He was ahead in qualifying but because of a much lesser fuel load and a setup which was ok for 1 lap but terrible for the entire race. But we would have also seen it in France, hadn't Alonso had the gearbox problem in Q3, but we could see that his lap times when traffic free were quite faster than Hamilton's during the race.

Heerlijk toch die sfeer binnen het team  ;D

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

robbert

als je er van uit gaat dat Mclaren en Ferrari geen motorwissel mogen doen en zo Ferrari heel wat sneller was dan Mclaren in Silverstone, dan gok ik die finish:

1) Raikkonen
2) Massa
3) Alonso of Hamilton

Doefie

Citaat van: ivan_ op 18 juli 2007 - 17:13:09
Citaat van: Doefie op 18 juli 2007 - 16:34:58
De eenmalige vervanger voor Albers is bekend gemaakt.

misshien worden ze wat meer in beeld gebracht de spykers... marketing gericht een slimme zet  denk ik...
en winkelhock zijn jongens droom gaat in vervulling ;)

Winkelhock zien we volgens mij niet meer terug in de Formule 1, tenzij hij opeens zoveel geld vind dat hij een heel seizoen kan betalen. Plus hij is tegenwoordig beter ingewerkt in de Touring Cars dan in de éénzitters...

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 18 juli 2007 - 23:41:42
als je er van uit gaat dat Mclaren en Ferrari geen motorwissel mogen doen en zo Ferrari heel wat sneller was dan Mclaren in Silverstone, dan gok ik die finish:
Ik heb verleden GP enkele testsessies bekeken en heb toen geconstateerd dat Ferrari helemaal niet sneller is dan McLaren, integendeel, ze zijn heel wat trager. Het hangt er gewoon vanaf wat voor circuit het is. Volgens mij zijn de 2 teams gewoon aan elkaar gewaagd en zal het van circuit tot circuit verschillen wie er wint.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Schumi till infinity op 19 juli 2007 - 08:41:01
Citaat van: robbert op 18 juli 2007 - 23:41:42
als je er van uit gaat dat Mclaren en Ferrari geen motorwissel mogen doen en zo Ferrari heel wat sneller was dan Mclaren in Silverstone, dan gok ik die finish:
Ik heb verleden GP enkele testsessies bekeken en heb toen geconstateerd dat Ferrari helemaal niet sneller is dan McLaren, integendeel, ze zijn heel wat trager. Het hangt er gewoon vanaf wat voor circuit het is. Volgens mij zijn de 2 teams gewoon aan elkaar gewaagd en zal het van circuit tot circuit verschillen wie er wint.

Let wel dat Ferrari hier meer gewonnen heeft dan Mclaren.
Op testsessies mag je je niet basseren want daar zijn zelfs de tragere wagens sneller

Tim C

Citaat van: Schumi till infinity op 19 juli 2007 - 08:41:01
Ik heb verleden GP enkele testsessies bekeken en heb toen geconstateerd dat Ferrari helemaal niet sneller is dan McLaren, integendeel, ze zijn heel wat trager.
We spreken toch over de Britse GP? Just checking want zoals ik die zag stond er toen op Ferrari geen maat? :P

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 19 juli 2007 - 13:37:07
Citaat van: Schumi till infinity op 19 juli 2007 - 08:41:01
Ik heb verleden GP enkele testsessies bekeken en heb toen geconstateerd dat Ferrari helemaal niet sneller is dan McLaren, integendeel, ze zijn heel wat trager.
We spreken toch over de Britse GP? Just checking want zoals ik die zag stond er toen op Ferrari geen maat? :P
Ik heb het hier vooral over de 2de sessie van de Britse GP ja, en op rondetijden stond er op ferrari inderdaad geen maat, overigens, Raïkkönen had zijn tijd al in het eerste half uur van de sessie op het bord laten zetten. Maar ik heb het dus even over pure snelheid, de Macs gingen op sommige plekken toen meer dan 8km/h sneller dan de Ferrari's, maar reden toch tragere rondetijden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Racerke007

Dat zal door Alonso zijn 'zand in de oogen strooien' komen ... iets minder vleugel: auto onbestuurbaar in de bochten ... .  :D

alonsolover

alonso
raikonnen
massa

hamilton zal een keer pech hebben zeker

FerrariMan

#41
Citaat"When you jump inside the car you only think about the race, not about the championship. With the races that we have remaining you go out trying to win all the time."

Waarom klinkt dit belachelijk als het uit Alonso's mond komt?
Hoe vaak heeft hij niet gezegd dat hij niet voor de winst zou gaan de voorbije seizoenen?

Blijkt dat de druk van Lewis nu wel héél groot begint te worden.

Edit: FP2 nu live te volgen op TVUPlayer. SpeedTV geeft de trainingen uit via het 'Wheels' kanaal.

FerrariMan

Hetgeen Alonso in de eerste sessie flikte is niet erg verschillend met hetgeen waar hij vorig jaar een sanctie voor kreeg.

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 20 juli 2007 - 12:12:15
Citaat"When you jump inside the car you only think about the race, not about the championship. With the races that we have remaining you go out trying to win all the time."

Waarom klinkt dit belachelijk als het uit Alonso's mond komt?
Hoe vaak heeft hij niet gezegd dat hij niet voor de winst zou gaan de voorbije seizoenen?

Blijkt dat de druk van Lewis nu wel héél groot begint te worden.

Edit: FP2 nu live te volgen op TVUPlayer. SpeedTV geeft de trainingen uit via het 'Wheels' kanaal.
Kan je die kanalen via de gewone kabel ontvangen? Btw, DSF zendt de vrije trainingen ook uit.
Kan je overigens even zeggen wat Alonso heeft geflikt? Overigens denk ik ook dat de druk op Alonso groot begint te worden, Hamilton was deze sessie nog steeds ruim sneller dan Alonso, wat hoop ik o zo hard dat hij zondag FA afdroogt :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Ik kan DSF niet ontvangen, kan je dit via internet ontvangen? Zo ja, welke site?

Het is voor morgen de 3de vrije training