GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 15 juli 2007 - 09:45:33

« vorige - volgende »

Supermariobros

Ik heb me geamuseerd deze namiddag, de regen heeft voor het nodige spektakel gezorgd. Voor mij de mooiste race van het seizoen, alles ligt nog open in het kampioenschap.

Wat een fantastische race hebben we gezien.  :)

scho0634

Citaat van: Schumi till infinity op 22 juli 2007 - 17:57:16
Citaat van: 0634 op 22 juli 2007 - 17:40:04
Hij pakte gewoon een hele mooie overwinning. Zuur voor Ferrari, maar het is niet anders. En Massa moet ook niet zeuren over die inhaalactie. Ik zou echt niet weten wat FA fout deed, behalve Ferrari een overwinning ontnemen. Als je zo al niet meer mag inhalen kunnen we beter stoppen met autoracen. Ik heb genoten van een gave race, met een goede en terechte winnaar.
Massa zeurde helemaal niet over die actie, het was Alonso die hier idioot over begon te doen ::) Alonso is degene die zei dat Massa niet fair was. Overigens heeft hij toen zen woede gekoeld was zen woorden ingetrokken.

Ik ging af op de beelden. Maar idd ik begreep van teletext dat het daarom ging. Domme reactie van FA. Maar goed hierbij dan ook mijn verontschuldging voor de te snelle conclusie ;)

Citaat van: Schumi till infinity op 22 juli 2007 - 17:55:16
Citaat van: 0634 op 22 juli 2007 - 17:40:04
Tjonge jonge wat zijn er weer een hoop mensen aan het miepen over Alonso. Iedere coureur gaat rijden als de lollipop weggaat, dan ga je niet ook nog over je schouder kijken.
Niet waar, Albers is dan al lang weg ;)

hehehe! scherp van je ;D
Citaat van: Supermariobros op 22 juli 2007 - 18:50:10
Ik heb me geamuseerd deze namiddag, de regen heeft voor het nodige spektakel gezorgd. Voor mij de mooiste race van het seizoen, alles ligt nog open in het kampioenschap.

Wat een fantastische race hebben we gezien.  :)

Yep, deze race was door de regen erg amusant. En het WK is idd helemaal open.

fawlty

had ik jullie niet gezegd dat ons loewieke ging verrassen... spijtig genoeg was het dan op de foute manier.(volgens mij deed hij het ervoor, zo heeft hij terug wat tegenstand in het kampioenschap ;D) maar gelukkig zette alonso dat weer even recht. kimi was niet goed vandaag, werd zelfs voorbijgestoken door(of kon in ieder geval niet voorbij) een renault...
en hamilton mocht weer op de baan, deze keer was het met een manitou maar zolang de motor draait mag de wagen door de aangestelde comissarissen weer de baan worden opgeduwd.
Ja sluw is die Hamilton

fawlty

haha de  shumi als bloemenmeisje  ;D :D
Ja sluw is die Hamilton

FerrariMan

#139
Leuke race.

Kimi...pijnlijk. Heel pijnlijk.
Massa, reed heel erg sterk, zonder die regen op het einde had hij gewonnen gok ik. Toch mag hij blij zijn, zomaar even 8 punten inlopen op de leider is een heel goede zaak.
Alonso, sterk einde en knappe winst. Maar wat een enorm groot kind op het einde. Na die belachelijke geste in het parc fermé vond ik zijn houding daarna vrij triest voor een 2-voudige kampioen. Massa deed niets mis, dat is racen. Hij weet zijn reactie zelf ook aan stress en kwam al snel met excuses.
Lewis...ik blijf erbij, het is wel heel erg overdreven als je tegen de banden ligt iemand je komt wegslepen, omhoog trekken en je weer doodleuk aan de race mee mag doen.

Het WK ligt terug open, al vrees ik dat Kimi er helemaal uit ligt nu. Ferrari gaat haar kansen nu zeker op Massa wagen.
Fernando en Lewis gaan nu in volle strijd, maar de derde ligt op de loer indien ze fouten maken. En in het droge blijft de Ferrari meester. Zelfs met meer brandstof een gat van +10 sec kunnen openen.  ;)

Racerke007

Citaat van: bogief1 op 22 juli 2007 - 17:22:58
Citaat van: TurboBoost op 22 juli 2007 - 17:19:56
Dit was dus de meest onlogische race uit de geschiedenis.

1) Race had veel vroeger moeten worden stilgelegd.
2) Hamilton had niet meer mogen vertrekken.
3) Hamilton had zeker niet de SC mogen voorbijsteken want hij reed al laatstes.
4) Alonso uit de race voor gevaarlijk gedrag in de pitlane.
5) Race had veel eerder moeten afgevlagt worden.

1) Race werd vrijwel direct stil gelegd toen de wagens aquaplanning hadden
2) Hamilton z'n wagen was niet stil gevallen en stond gevaarlijk, dan is het toegelaten
3) Sinds dit jaar mogen gedubbelde wagens onder een SC-situatie hun ronde inhalen
4) Is hooguit een fout van het team en niet de rijder, dus moet die niet gestraft worden en zeker geen diskwalificatie
5) Daar ken ik het regelment niet van  :P

1 misschien wel 1 a 2 ronden te laat, maar het is een lastige beslissing!!
2 mag wel, Ralf had dat ook mogen doen maar die wou het circuit oversteken, de anderen konden trouwens ook terug vertrekken behalve Sutl  ::)
3 als laatste mag je niet inhalen achter de SC maar als jij én de pipo's van Sporza opgelet hadden zagen jullie dat er net voordat Lewis dat teken kreeg er een tweetal pitsstops waren uitgevoerd: hij lag niet meer als laatste achter de SC
4 het is niet de parking van de carrefour waar hij wegrijdt maar verdorie Formule 1 hé !!  >:(
Het enige wat hieraan misschien verbetert kan worden is imo zoals de champcar maar dat wil ik eerst even in Zolder in zijn werk zien eind augustus: de fast en de slow lane
5 omdat dezelfde pipo's van Sporza dat zeggen ... net zoals ineens Winkelhock eruit spinde, dat hij zijn auto op een veilige plaats zette ....  ??? . Het was omdat ik met mensen naar de race moest kijken die graag een woordje Nederlands horen dat ik hun gebazel en gezever moest aanhoren.  :( Zelfs regelmatig het geluid afgezet maar dan hoor je de zalige sound van die motoren niet meer hé ...  :-[ Ach ja volgens deze heren zou de persoon van het copycenter Ron Dennis een telefoontje gedaan hebben. De grote 'clou' van dat verhaal is: wist Ron het of niet... . De vraag die ze aan DC stellen is 'ben je niet al wat oud' ... sterke kerels  :-[ : volgend jaar hebben we geen Formule 1 meer zonder reclame op tv, dan wordt het weer enkel La Deux. Ze zijn beter dan een zekere Peter Baert, vindt Bernie ook maar het is toch té makementig hoor.
En ja, iedereen maakt fouten en nee om alle verkeerde reacties en informatie op te lijsten, nee dank u!!

Had ik trouwens al gezegd: ijzersterke start van Lewis ...  ;)  8)
Die man heeft écht wel ballen, hoe hij Giancarlo op twee ronden van het einde inhaalde... deed me aan Kimi denken.
Verdorie waarom konden we Kimi zijn kunsten toch niet tot het einde bewonderen  :( ... ach ja een 'hydraulisch probleem, geen benzine probleem'  ::)

CitaatJe weet precies soms dingen die een ander niet weet. Kvraag me wel eens af wat je relatie met de sport is.
Als ik niet juist ben gelieve mij dan kritiek te geven! Als ik niet welkom ben laat mij dat dan ook weten.

McChouffe

Een leuke race. En een verdiende overwinning van Alonso. En Kimi ... tja, misschien heeft die jongen toch écht een tank nodig.

Verder sluit ik mij aan bij de mensen die niet akkoord zijn met de wijze waarop Hamilton terug op de baan werd gezet. In het vervolg moet dus iedereen met een draaiende motor die in het grind terecht is gekomen terug de baan opgezet worden. Oh nee ... dan zou de FIA consistent zijn  ;)
Of was het favoritisme van de marshalls? Het was tenslotte in Duitsland, en toevallig wordt de Mercedes wél terug de baan op gezet...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Racerke007

CitaatIn het vervolg moet dus iedereen met een draaiende motor die in het grind terecht is gekomen terug de baan opgezet worden

Zal in de volgende GPDA-meeting aan bod komen.
Als dit mag onder geel moeten de rijders toch trager dan levert het ons allesinds wel wat interessantere races op: meer auto's.

Maar laat aub Albers dan niet afkomen: als dat had gemogen toen ik reed dan had ik vier races van de negen meer kunnen uitrijden ...  >:(

Tim C

Citaat van: McChouffe op 22 juli 2007 - 21:58:48
En Kimi ... tja, misschien heeft die jongen toch écht een tank nodig.
Ik denk dat het vrij gemakkelijk is om dat op Kimi te steken, zijn voorganger was ook niet bepaald "vriendelijk" voor de wagen...

Om even verder te bouwen op wat de baas van McLaren hier zonet zei. Het mag wel, maar ik denk dat we hier de geest van de wet toch wel heel ruim overschreiden. Doel van die regel is om zo snel mogelijk een gevaarlijke situatie te beeindigen, maar zoals ook al aangehaald, einde van de grindbak en met een tractor eruit worden gelicht is geen duwtje meer...

Wat er met die lollypop fout ging blijft onverantwoord, net als de start toch te laten doorgaan ook al wist iedereen dat er een zondvloed aankwam...

FerrariMan

Welke lollypop fout?

Verder ben ik eigenlijk toch heel tevreden met het resultaat. (op Kimi na dan)
8 punten dichter komen is niet niks. Alonso en Lewis moeten elkaar maar 1 keer van de baan duwen.  :)

Tim C

Citaat van: FerrariMan op 22 juli 2007 - 22:36:26
Welke lollypop fout?
Incident met Alonso die bijna inreed op Fisichella in de pits.

supersteven

verdomme vergeten te race op te nemen
let the sunshine shine in your heart

bogief1

http://www.youtube.com/watch?v=0OyJgGeoNmI&mode=related&search=

Onder het filmpje heeft iemand de vertaling gepost.

Ik vond het wel hilarisch toen Alonso de cameraman naar z'n auto riep.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

dj Peter

Ik begrijp niet wat Alonso zit te mekkeren, dit is verdorie racen!   Watje.

Racerke007

Bedankt voor de vertaling.
Was er niet meer gezegd?  :-\

Tja je kan zeuren over Alonso én Massa dat ze hun mond moesten houden. Ik begon gisterenmiddag onmiddelijk te verwijzen naar een nieuw zalig Senna-Prost-tijdperk. Hoewel ik persoonlijk liever Fernando en Kimi zie tekeer gaan tegen elkaar ... devolgende mening kan ik mij ook bij vinden:
CitaatMassa is jealous because he lost, the language he is using -- unbelievable , he is really an primitive guy, he should be lucky that he has got a good car, because so good driver is he not.