GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 15 juli 2007 - 09:45:33

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: SaffierFM op 22 juli 2007 - 16:24:54
Alonso  zou zijn zege moeten afgenomen worden door zijn pitstip maneuver.  >:(
Ik heb na zijn overtaking van Massa de tv uitgezet, want ik wil nu écht die smoel niet zien van FA
En kom niet zeveren dat dit aan de lollipopman ligt want hij had nog altijd kunnen in houden.
Citaat van: SaffierFM op 22 juli 2007 - 16:31:02
Citaat van: Schumi till infinity op 22 juli 2007 - 16:07:22
Ja idd, een boete zou op zen plaats zijn! Maarja, op de baan had het niet veel gemaakt. Kvrees dat ze Massa's wagen niet goed hebben afgesteld bij het opleggen van die regenbanden...

Weet er overigens iemand waarom die 2 uur waarover ze op Sporza spraken niet gebruikt werd?
Ik dacht dat een race maximum twee uren mag duren..
Ik begrijp dat je gefrustreert bent dat Massa 2de is geworden, ben ik ook, maar nu moet je niet zo'n dingen gaan zeggen hé. In zo'n gevallen in de pits gaan de boetes altijd naar het team als ik me niet vergis. En die 2 uur, daar zal ook wel iets mee zijn, anders hadden ze dat wel nageleefd.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: SaffierFM op 22 juli 2007 - 16:24:54
Alonso  zou zijn zege moeten afgenomen worden door zijn pitstip maneuver.  >:(
Ik heb na zijn overtaking van Massa de tv uitgezet, want ik wil nu écht die smoel niet zien van FA
En kom niet zeveren dat dit aan de lollipopman ligt want hij had nog altijd kunnen in houden.

Was een fout van de lollipopman. Hij is degene die moet uitkijken of hij mag vertrekken. Vanuit de wagen kunt ge echt niemand zien tenzij zijn wielen bijna naast die van u rijden. En zeker in de pit met heel het team errond kon Alonso Fisichella niet zien aankomen. McLaren moet bestraft worden, maar niet Alonso (en neen, ik ben geen fan van die arrogante zak).

Ferrari had beter, net zoals ze bij McLaren gedaan hadden, iets meer vleugel moeten geven aan Massa. Dan konden ze winnen, maar om als eerste terug weg te komen hebben ze het niet gedaan...

Racerke007

CitaatIk heb na zijn overtaking van Massa de tv uitgezet, want ik wil nu écht die smoel niet zien van FA

Toch had je oprechte emotie kunnen zien én een straffe discussie in het Portugees.
Als iemand dit kan laten vertalen of op internet vindt: let me know!!

Het enige wat ik ervan begreep was dat Alonso zei 'als iedereen zo gaat rijden' en Massa die woorden en gebaren die niet voor publicatie hierop repliceerde.

Hmmmm mijn mening is wel dat Massa in het droog én in de regen toch wel héél toevallig heel breed moest gaan wanneer men hem probeerde in te halen. Volledig terecht dat Fernando hierop laat weten dat zoiets niet kan.

Heidfeld tegen Ralf vond ik een race-ongeval maar in bocht 2 tegen Kubica is ongehoord. In de briefing krijgen ze allemaal te horen dat de eerste vijf bochten rustig genomen moeten worden om te vermijden dat er massacrashes gebeuren en dan dat ... .

Wat een start van Hamilton!!
En wat een leuke dag voor Spyker.
Sutl moet ook gaan uitkijken vrees ik!!

Rotdag voor Kimi .... zonder naft ??  :o

bogief1

Mogen ze trouwens in iedere geval als de motor draait trg op de weg geduwd of gezet worden?
Tenslotte is elke stilstand op het circuit een gevaarlijk moment.
Kon bv Ralf ook ni trg op de baan gezet worden?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

dj Peter

Inderdaad, goeie vraag...

Ferrari 2010

Citaat van: Racerke007 op 22 juli 2007 - 16:38:02
In de briefing krijgen ze allemaal te horen dat de eerste vijf bochten rustig genomen moeten worden om te vermijden dat er massacrashes gebeuren en dan dat ... .
Logisch dat ze zoiets zeggen, maar dat zijn qwasi de enige momenten dat je nog goed kan inhalen ... Overigens, hoeb weet jij zo'n dingen? Waar zit jij ergens binnen de race-sport? Je weet precies soms dingen die een ander niet weet. Kvraag me wel eens af wat je relatie met de sport is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 22 juli 2007 - 16:42:10
Mogen ze trouwens in iedere geval als de motor draait trg op de weg geduwd of gezet worden?
Tenslotte is elke stilstand op het circuit een gevaarlijk moment.
Kon bv Ralf ook ni trg op de baan gezet worden?
Kdenk het wel, helemaal omdat hij op een gevaarlijke plek stond, maar hij is vrijwillig uitgestapt...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Citaat van: SaffierFM op 22 juli 2007 - 16:31:02
Citaat van: Schumi till infinity op 22 juli 2007 - 16:07:22
Ja idd, een boete zou op zen plaats zijn! Maarja, op de baan had het niet veel gemaakt. Kvrees dat ze Massa's wagen niet goed hebben afgesteld bij het opleggen van die regenbanden...

Weet er overigens iemand waarom die 2 uur waarover ze op Sporza spraken niet gebruikt werd?
Ik dacht dat een race maximum twee uren mag duren..
Die klok stopt bij een rode vlag, zo is me verteld.

Die pitstop daarentegen, ook dat had Schumacher eens moeten zijn... ::)

bogief1

Zoals Doefie al zei, je kan andere auto's niet zien met al het volk je rond je auto.
Je vertrouwd op die lolliepop-man. Als er straffen moeten uitgedeeld worden is het aan de teams.
Schumacher zal waarschijnlijk ooit ook wel eens zo'n moment gehad hebben.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

TurboBoost

Dit was dus de meest onlogische race uit de geschiedenis.

1) Race had veel vroeger moeten worden stilgelegd.
2) Hamilton had niet meer mogen vertrekken.
3) Hamilton had zeker niet de SC mogen voorbijsteken want hij reed al laatstes.
4) Alonso uit de race voor gevaarlijk gedrag in de pitlane.
5) Race had veel eerder moeten afgevlagt worden.

bogief1

Citaat van: TurboBoost op 22 juli 2007 - 17:19:56
Dit was dus de meest onlogische race uit de geschiedenis.

1) Race had veel vroeger moeten worden stilgelegd.
2) Hamilton had niet meer mogen vertrekken.
3) Hamilton had zeker niet de SC mogen voorbijsteken want hij reed al laatstes.
4) Alonso uit de race voor gevaarlijk gedrag in de pitlane.
5) Race had veel eerder moeten afgevlagt worden.

1) Race werd vrijwel direct stil gelegd toen de wagens aquaplanning hadden
2) Hamilton z'n wagen was niet stil gevallen en stond gevaarlijk, dan is het toegelaten
3) Sinds dit jaar mogen gedubbelde wagens onder een SC-situatie hun ronde inhalen
4) Is hooguit een fout van het team en niet de rijder, dus moet die niet gestraft worden en zeker geen diskwalificatie
5) Daar ken ik het regelment niet van  :P
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Tjonge jonge wat zijn er weer een hoop mensen aan het miepen over Alonso. Iedere coureur gaat rijden als de lollipop weggaat, dan ga je niet ook nog over je schouder kijken.

Hij pakte gewoon een hele mooie overwinning. Zuur voor Ferrari, maar het is niet anders. En Massa moet ook niet zeuren over die inhaalactie. Ik zou echt niet weten wat FA fout deed, behalve Ferrari een overwinning ontnemen. Als je zo al niet meer mag inhalen kunnen we beter stoppen met autoracen. Ik heb genoten van een gave race, met een goede en terechte winnaar.

MAar alle anti-Alonso mensen zullen nu weer vanalles er bij gaan halen, want het is natuurlijk een groot onrecht dat een zekere Ferrari zege afgepakt wordt door zo'n enorme kwallebak. Dat kan natuurlijk niet.


Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 22 juli 2007 - 17:40:04
Tjonge jonge wat zijn er weer een hoop mensen aan het miepen over Alonso. Iedere coureur gaat rijden als de lollipop weggaat, dan ga je niet ook nog over je schouder kijken.
Niet waar, Albers is dan al lang weg ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 22 juli 2007 - 17:40:04
Hij pakte gewoon een hele mooie overwinning. Zuur voor Ferrari, maar het is niet anders. En Massa moet ook niet zeuren over die inhaalactie. Ik zou echt niet weten wat FA fout deed, behalve Ferrari een overwinning ontnemen. Als je zo al niet meer mag inhalen kunnen we beter stoppen met autoracen. Ik heb genoten van een gave race, met een goede en terechte winnaar.
Massa zeurde helemaal niet over die actie, het was Alonso die hier idioot over begon te doen ::) Alonso is degene die zei dat Massa niet fair was. Overigens heeft hij toen zen woede gekoeld was zen woorden ingetrokken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Voor diegenen die zich afvragen waarom Alonso sneller was in de kwalificaties (had hij die fout niet gemaakt) en na z'n pitstop midden de race plots een stuk trager was dan Massa waardoor Massa kon uitlopen tot een goede 7 seconden. Na die pitstop viel het op dat Alonso een flink stuk sneller was, en zat al in het zog van Massa toen beide droogweerbanden gingen halen.

CitaatRon Dennis: However his second stint following the switch to dry tyres was hampered by a wing adjustment tool failing and as a result he struggled with understeer, but fortunately in his third stop we were able to properly adjust the wing, and from there his pace was fantastic.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.