Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Jasper

Als Dennis zou toegeven dat de boete wél invloed heeft op de prestaties, dan zou hij helemaal geen sponsors meer vinden voor volgend seizoen. Hoe kun je nu zo dom zijn om te denken dat 100 miljoen niets is voor een F1-team? ::)

FerrariMan

Citaat van: frebe op 16 september 2007 - 15:58:25
Ferrari is heeft toen illegale zaken gebruikt, het team is gestarft geweest en de piloten niet, terwijl de piloten ook voordeel hadden van een snellere wagen
Is het team toen gestraft geweest?? Voor zover ik wist hingen toen de punten van zowel het WCC én WDC aan een probatie vast totdat de uitspraak gedaan was. Maar ik ben benieuwd naar je uitleg...

frebe

en wat was toen de uitspraak? WCCpunten weg en de WDCpunten mochten ze houden, net zoals nu dus, maarja Ferrari betrekken in een uitspraak is totaal notdone, want zij zijn uiteraard heiliger dan de paus en hebben een reputatie waar niks aan op te merken is ... ik zeg niet dat de straf zwaar genoeg is maar was het omgekeerd dan schreeuwde jullie nu moord en brand dat ferrari veel te zwaar aangepakt is dus beetje objectiviteit is altijd gewenst

Tim C

Citaat van: frebe op 16 september 2007 - 18:52:49
want zij zijn uiteraard heiliger dan de paus en hebben een reputatie waar niks aan op te merken is
Een mens zou zweren dat het over McLaren gaat ;)

Als Ferrari ook zo'n stunt flikt als McLaren hoor je mij niet schreeuwen, vice versa daarentegen...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 16 september 2007 - 18:14:20
Als Dennis zou toegeven dat de boete wél invloed heeft op de prestaties, dan zou hij helemaal geen sponsors meer vinden voor volgend seizoen. Hoe kun je nu zo dom zijn om te denken dat 100 miljoen niets is voor een F1-team? ::)
Ja tuurlijk, vandaar dat ze na een rampseizoen als 2006 toch veel sponsors hebben kunnen strikken, en dat er overlaatst een bedrijf (ken de naam niet meer) een hele nieuwe vestiging heeft geopend in Engeland speciaal om McLaren ten volle bij te kunnen staan terwijl er toen net heel veel om te doen was in de spionagezaak. Een team als McLaren verliest zo snel zen sponsors niet, bovendien zijn veel van hun sponsorcontracten verleden jaar afgesloten (het was vorig jaar om de 5 botten in het nieuws dat ze een nieuwe hadden gestrikt) en zullen die wel langer dan tot dit jaar hebben geduurd.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Na een rampseizoen als 2006 konden ze veel sponsors strikken omdat de wereldkampioen van 2005 en 2006 bij hen kwam rijden. Nu is hun naam zwartgemaakt en zijn ze 100 miljoen kwijt. Toch wel een lichtjes andere situatie, lijkt me.

damo

Citaat van: Jasper op 16 september 2007 - 18:14:20
Hoe kun je nu zo dom zijn om te denken dat 100 miljoen niets is voor een F1-team? ::)

Ik doe een gokje: bijna even dom als degene die denkt dat (potentiële) sponsors dit zouden geloven? 

Die 100 miljoen (minus prijzengeld) wordt als verliespost ingeboekt aan de debetzijde van Mc Larens resultatenrekening net als de "overige middelen" waarover onzen integerste het heeft aan de creditzijde wordt geboekt (zie ook boekhouding voor dummies).  Sponsors kijken écht wel naar zo'n dingen hoor (behoudens onbaatzuchtige weldoeners zoals Lier).

McChouffe

Citaat van: 0634 op 16 september 2007 - 09:56:38Op zich niet netjes wat hij heeft gedaan, maar zouden wij het allemaal niet doen? Deze mogelijkheid kwam op zijn pad. Hij maakte er misbruik van.

Er bestaat ook nog zoiets als 'beroepsethiek'.

Citaat van: damo op 16 september 2007 - 21:10:21
Die 100 miljoen (minus prijzengeld) wordt als verliespost ingeboekt aan de debetzijde van Mc Larens resultatenrekening net als de "overige middelen" waarover onzen integerste het heeft aan de creditzijde wordt geboekt (zie ook boekhouding voor dummies). 

UK GAAP werkt net wat anders dan Belgian GAAP.  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 16 september 2007 - 10:54:13
Dat niemand meer naar Stepney kraait is de grootste onzin die ik hier tot nu toe al heb mogen lezen. De man gaat heus moeten voorkomen voor het Italiaanse gerecht. Of denk je dat hij zomaar gaat mogen lopen?

Ik had ertussen moeten voegen dat hier op het netwerk er geen haan meer naar kraait. Dat bedoelde ik.

Citaat van: McChouffe op 16 september 2007 - 21:28:42
Er bestaat ook nog zoiets als 'beroepsethiek'.

In de Formule 1? Merk ik zelden wat van. Er zijn toch al heel wat coureurs die over het ethische randje zijn gegaan om de titel te pakken.

bogief1

Moet McLaren dan volgend jaar in de laatste pitbox starten?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

McChouffe

Citaat van: 0634 op 16 september 2007 - 21:37:34
Er zijn toch al heel wat coureurs die over het ethische randje zijn gegaan om de titel te pakken.

En omdat iedereen het doet ...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Citaat van: McChouffe op 16 september 2007 - 22:13:09
Citaat van: 0634 op 16 september 2007 - 21:37:34
Er zijn toch al heel wat coureurs die over het ethische randje zijn gegaan om de titel te pakken.

En omdat iedereen het doet ...

....gaan er inderdaad veel in mee.

Alonso is geen heilige. Integendeel, hij komt over als een zelfingenomen ettertje. Maar ja, zo zijn er velen in onze sport.

Jasper

Citaat van: damo op 16 september 2007 - 21:10:21Die 100 miljoen (minus prijzengeld) wordt als verliespost ingeboekt aan de debetzijde van Mc Larens resultatenrekening net als de "overige middelen" waarover onzen integerste het heeft aan de creditzijde wordt geboekt (zie ook boekhouding voor dummies).  Sponsors kijken écht wel naar zo'n dingen hoor (behoudens onbaatzuchtige weldoeners zoals Lier).

Ben ik de enige die hier niets van begrijpt? :) Ik ben namelijk geen boekhouder.

FerrariMan

Citaat van: frebe op 16 september 2007 - 18:52:49
en wat was toen de uitspraak? WCCpunten weg en de WDCpunten mochten ze houden, net zoals nu dus
Euhm....neen? Ik denk dat jij zomaar wat dingen zegt.

Hoe kan Ferrari in 1999 het WCC gewonnen hebben als haar punten toen afgenomen zijn?

http://sportsillustrated.cnn.com/motorsports/world/news/1999/10/23/ferrari_appeal/

frebe

Citaat van: FerrariMan op 17 september 2007 - 09:46:07
Citaat van: frebe op 16 september 2007 - 18:52:49
en wat was toen de uitspraak? WCCpunten weg en de WDCpunten mochten ze houden, net zoals nu dus
Euhm....neen? Ik denk dat jij zomaar wat dingen zegt.

Hoe kan Ferrari in 1999 het WCC gewonnen hebben als haar punten toen afgenomen zijn?

http://sportsillustrated.cnn.com/motorsports/world/news/1999/10/23/ferrari_appeal/
punten van die wedstrijd, of zijn dat geen WCCpunten mss, na de race zijn toen Schumacher en Irvine uit de wedstrijd geschrapt wegens illegale zijpanelen. Ferrari wist dat deze illegaal waren want dekte heel het weekend de auto af, ze gaven ook toe dat ze niet binnen de normen waren. ze gaan in beroep. uitspraakt: Schumacher en Irvine krijgen hun punten terug en Ferrari verliest zijn punten van die wedstrijd. motivatie voor de uitspraak: het was een handelen van het team waar de piloten niks aan konden doen. met andere woorden we schrappen de punten van Ferrari maar niet die van schumacher zodat Hakkinen niet dan al wereldkampioen was.
gelijkenis met nu: Team is zijn punten kwijt, piloten hebben hun punten nog. of moet ik het misschien een rode tekening bijmaken voor je het begrijpt?