Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 16 september 2007 - 09:56:38
En Hamilton wist van niks? ???

De straffen zijn vnml gericht op het team, niet op de rijders. Dat is waar. Maar vind jij dan dat ieder lid van McLaren die op de hoogte was individueel gestraft had moeten worden? Want dan heb je het niet alleen over Alonso of De La Rosa, maar waarschijnlijk over tientallen mensen. Om nog maar niet te spreken over Coughlan. Of de aanstichter van alles Nigel Stepney, al is die niet van McLaren. Nee, de Ferrari fans richten zich op Alonso.

Op zich niet netjes wat hij heeft gedaan, maar zouden wij het allemaal niet doen? Deze mogelijkheid kwam op zijn pad. Hij maakte er misbruik van. Tja, ik vind dat nogal wat anders dan wat Stepney heeft gedaan, maar daar kraait geen haan meer naar. Al zeg ik er meteen bij dat ik Alonso zeker niet vrijpleit.
Dat niemand meer naar Stepney kraait is de grootste onzin die ik hier tot nu toe al heb mogen lezen. De man gaat heus moeten voorkomen voor het Italiaanse gerecht. Of denk je dat hij zomaar gaat mogen lopen?

Jasper

Citaat van: Ferrari 2007 op 16 september 2007 - 10:05:31
Neen, niet iedereen individueel straffen, gewoon iedereen straffen en geen domme amnestieactie uitvoeren. Dennis is er zelf mee naar Mosley gestapt en Mosley zag er een mooie kans om zijn kampioenschap te redden.

Gewoon iedereen straffen... Als je een groep hebt van 10 mensen, en er zitten 2 moordenaars tussen, dan geef ik ze allemaal levenslang...

FerrariMan

http://www.autosport.com/news/report.php/id/62451

Als je dit lees geeft Mosley gewoon rechtuit toe dat in naam van een spannend kampioenschap de piloten hun punten hebben mogen houden.

Mooi is dat.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 16 september 2007 - 11:30:31
Citaat van: Ferrari 2007 op 16 september 2007 - 10:05:31
Neen, niet iedereen individueel straffen, gewoon iedereen straffen en geen domme amnestieactie uitvoeren. Dennis is er zelf mee naar Mosley gestapt en Mosley zag er een mooie kans om zijn kampioenschap te redden.

Gewoon iedereen straffen... Als je een groep hebt van 10 mensen, en er zitten 2 moordenaars tussen, dan geef ik ze allemaal levenslang...
Neen, als er 5 man van een team vals speelt, waardoor het hele team voordeel heeft, dan moet het team in het geheel bestraft worden. Dus alle resultaten die ermee behaald zijn, schrappen, ook die van de rijders.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

frebe

Citaat van: Ferrari 2007 op 16 september 2007 - 13:33:38
Citaat van: Jasper op 16 september 2007 - 11:30:31
Citaat van: Ferrari 2007 op 16 september 2007 - 10:05:31
Neen, niet iedereen individueel straffen, gewoon iedereen straffen en geen domme amnestieactie uitvoeren. Dennis is er zelf mee naar Mosley gestapt en Mosley zag er een mooie kans om zijn kampioenschap te redden.

Gewoon iedereen straffen... Als je een groep hebt van 10 mensen, en er zitten 2 moordenaars tussen, dan geef ik ze allemaal levenslang...
Neen, als er 5 man van een team vals speelt, waardoor het hele team voordeel heeft, dan moet het team in het geheel bestraft worden. Dus alle resultaten die ermee behaald zijn, schrappen, ook die van de rijders.
waarom de mclaren piloten wel schrappen en in die van Ferrari niet in de eerste GP van Malesie ? zij waren toen ook schuldig omdat hun team illegale zijpanelen gebruikten en toen hebben ze schumacker en irvine niet geschrapt omdat het kampioenschap anders omzeep was want dan hakkinen al kampioen was en nu doen ze net hetzelfde. dus Ferrari heeft zelf voor een precedent gezorgd. dus jij en massa moeten niet zagen dat ze dan iedereen moeten straffen...
Get over it he...

Ferrari 2010

1) dit is een oude koe die je nu half verrot uit de sloot trekt
2) Mijn mening is dat ook zij dan gestraft hadden moeten worden. Overigens treft zeker en vast FA in deze spionagezaak wel heel wat schuld, hij heeft het eigenlijk gewoon samen met PDLR en Coughlan allemaal gedaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

frebe

gaat niet over oude koeien, is gewoon een precedent.. en er zeggen genoeg van jullie dat mclaren voor de volgende 100 jaar voordeel zal hebben van die data.

Tim C

Citaat van: frebe op 16 september 2007 - 15:30:16
gaat niet over oude koeien, is gewoon een precedent..
Ik zie het precedent niet?

frebe

Citaat van: Tim C op 16 september 2007 - 15:51:20
Citaat van: frebe op 16 september 2007 - 15:30:16
gaat niet over oude koeien, is gewoon een precedent..
Ik zie het precedent niet?
Ferrari is heeft toen illegale zaken gebruikt, het team is gestarft geweest en de piloten niet, terwijl de piloten ook voordeel hadden van een snellere wagen ... en toen riep ook niet hel de wereld dit is schande blablabla toen hebben we nog een race extra gehad met kans dat schumacher wereldkampioen kon worden maar toen is het nog Hakkinen geworden.
en enige rede waarom mosley dat nu allemaal zegt is om Ron te pushen om geen beroep aan te tekenen

damo

Citaat van: Jasper op 16 september 2007 - 11:30:31
Citaat van: Ferrari 2007 op 16 september 2007 - 10:05:31
Neen, niet iedereen individueel straffen, gewoon iedereen straffen en geen domme amnestieactie uitvoeren. Dennis is er zelf mee naar Mosley gestapt en Mosley zag er een mooie kans om zijn kampioenschap te redden.

Gewoon iedereen straffen... Als je een groep hebt van 10 mensen, en er zitten 2 moordenaars tussen, dan geef ik ze allemaal levenslang...

Neen maar we zitten hier met 140 maffialeden waarvan er twee opbiechten (uit eigen belang).  Overdrijven is voor sommigen hier echt nodig...

Tim C

Citaat van: frebe op 16 september 2007 - 15:58:25
Ferrari is heeft toen illegale zaken gebruikt
Ik zie nog steeds het verband niet met (systematische) spionage, met de bedoeling om de informatie te gebruiken?

Misschien toch een andere invalshoek vinden voor je spin?

frebe

best dat systematisch tussen haakjes zet ja... en wat valt er niet aan te begrijpen? hij zegt auto was sneller dus piloten moeten gestraft worden wil toe nwas de auto ook sneller waren de piloten ook niet gestarft, het was geen spionage het waren illegale componenten maar illegaal is illegaal

Tim C

Het gaat niet over of de McLaren wagen illegaal was, daar zijn ze niet voor bestraft. Het gaat erover dat McLaren systematisch Ferrari bespioneerde. Ik begrijp dat je een spin wil geven richting illegale wagens want veel meer valt er niet meer te verdedigen ;)

damo

Citaat van: frebe op 16 september 2007 - 13:44:51
Citaat van: Ferrari 2007 op 16 september 2007 - 13:33:38
Citaat van: Jasper op 16 september 2007 - 11:30:31
Citaat van: Ferrari 2007 op 16 september 2007 - 10:05:31
Neen, niet iedereen individueel straffen, gewoon iedereen straffen en geen domme amnestieactie uitvoeren. Dennis is er zelf mee naar Mosley gestapt en Mosley zag er een mooie kans om zijn kampioenschap te redden.

Gewoon iedereen straffen... Als je een groep hebt van 10 mensen, en er zitten 2 moordenaars tussen, dan geef ik ze allemaal levenslang...
Neen, als er 5 man van een team vals speelt, waardoor het hele team voordeel heeft, dan moet het team in het geheel bestraft worden. Dus alle resultaten die ermee behaald zijn, schrappen, ook die van de rijders.
waarom de mclaren piloten wel schrappen en in die van Ferrari niet in de eerste GP van Malesie ? zij waren toen ook schuldig omdat hun team illegale zijpanelen gebruikten en toen hebben ze schumacker en irvine niet geschrapt omdat het kampioenschap anders omzeep was want dan hakkinen al kampioen was en nu doen ze net hetzelfde. dus Ferrari heeft zelf voor een precedent gezorgd. dus jij en massa moeten niet zagen dat ze dan iedereen moeten straffen...
Get over it he...

Misschien eerst eens uw geheugen opfrissen (als je de moeite had gedaan deze topic volledig te lezen wist je dit al): de discussie over de bargeboards ging over meetfouten en toleranties (#mm's) bovendien kon aangetoond worden dat die mierenneukerij nog geen duizendste per ronde verschil maakt.  Bezwaarlijk illegaal te noemen dus, bovendien was de Ferrari met aangepaste bargeboards  in Japan 1999 zeker niet trager, in tegendeel!

't Is trouwens behoorlijk zwak om de FIA als maatstaaf te nemen om de strafmaat te beoordelen, die kerels zijn per definitie zo inconsistent in hun beslissingen dat je op basis van vroegere beslissingen zowal alles kan aantonen.

Ferrari 2010

Voor al wie er nog steeds aan denkt dat McLaren zulk een zware boete heeft gekregen die op hun prestaties zal wegen, nogmaals een manier om aan te tonen dat dat absoluut niet zo zal zijn:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/09/16/dennis-boete-heeft-geen-invloed-op-prestaties/
Als zelfs Dennis al zegt dat het geen zak zal doen aan hun prestaties, dan weet je genoeg. Geen wonder dat ze niet in beroep gaan uiteraard.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.