Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

McLaren_über_alles

Citaat van: frebe op 14 september 2007 - 13:47:04
http://www.autosport.com/news/report.php/id/62339
zoals ik gisteren al verschillende keer wilde duidelijk maken dat Mclaren niet de volle 100 mijloen zal moeten betalen. zoals het nu staat met de punten moeten ze nog maar rond de 31 mijloen betalen, en met alle "punten" die ze dit jaar nog bij elkaar rijden zal die boeten alleen maar omlaag gaan.

Hoe dan ook, ze zijn nu 100 miljoen kwijt die ze anders zouden kunnen investeren...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Eigenlijk niet, want ze zijn gediskwalificeerd voor dit seizoen, dus zouden ze normaal gezien ook geen prijzengeld kunnen verdienen. Hun straf is dus in feite enkel de diskwalificatie en die paar miljoenen die ze normaal niet aan prijzengeld zouden hebben gehad. Ze komen er bijzonder goed vanaf! De FIA heeft gisteren al dan niet bewust gewoon zijn sport gered van een straf, want dit is de naam straf niet echt waardig. Enfin, het is natuurlijk te zien hoe zwaar het bewijsmateriaal is, maar ik veronderstel dat ze daarmee veel verder hadden kunnen komen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

www.formule1.nl meldt dat de FIA e-mails van de la Rosa en Alonso heeft vrijgegeven. als deze e-mails echt zijn vraag ik me af waarom de FIA de coureurs niet heeft gestraft.

KVDracer

Naar verluid zouden de coureurs niet bestraft zijn, omdat ze de mails en alle persoonlijke berichten in verband met de Ferrari data vrijgegeven hebben. Zeg maar, als soort van schuldbekentenis dat ze hun straf ontlopen hebben. Maar deze straf vind ik terecht. De rijders moeten hiervoor niet gestraft worden, en McLaren komt er al bij al vind ik ook nog goed vanaf. BAR hebben ze over 2-3 jaar voor twee races geschorst omdat ze met een illegale brandstoftank rondreden.

Tim C

Als ik dit lees komt McLaren er nog vrij goed van af.

Het is bijna niet te geloven dat dit gebeurt is... Durft er iemand hier nog te beweren dat het puur de schuld van Ferrari is?

Ferrari 2010

Amai, als je dat bericht leest met de bewijzen, amai! Ze zijn er bijzonder licht vanaf geomen. En wat heeft pedro geluk dat de FIA de rijders een voorstel heeft gedaan waardoor ze zelf buiten schot kwamen te staan. Tsja, wie nu de straf nog zwaar vind moet toch nog es ff goed nadenken!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#591
Waarom denk je dat de FIA de rijders dat voorstel heeft gedaan?
Ze wisten daar in Parijs goed genoeg dat de Italianen die mails ene sms'en ook hadden. De FIA heeft op deze manier gewoon
ervoor gezorgd dat ze een 'reden' hadden om hun kampioenschap door te laten gaan.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/62348

Hierin staan alle bewijzen.

Komaan jongens, McLaren komt hier toch wel belachelijk goed mee weg.

Citaat3.12 In the same e-mail exchange of 25 March 2007, Mr. de la Rosa states that tests had been carried out on a flexible rear wing which Mr. de la Rosa says is "a copy of the system we think Ferrari uses". The Ferrari car's precise aero balance at 250 kph is also identified. While it is conceivable that the former item could have been copied from observation of the Ferrari car, it is clear from the context of the exchange (it being part of the information that Mr. de la Rosa describes as being "very reliable" because it comes from Stepney) that the latter item is confidential to Ferrari and that it was passed to Mr. de la Rosa by Coughlan, who got it from Stepney.

::)


Lees heel dat artikel maar eens door. De eerste die hier nog komt zeggen dat Ferrari een heksenjacht heeft gestart mag van mijn part op de maan gaan wonen.

Supermariobros

Volledig mee eens, McLaren komt zeer goed weg en ik denk dat iedereen het daar mee eens moet zijn. Zelfs ik ben McLaren-fan, maar als je de bewijzen leest had het véél slechter kunnen en eigenlijk moeten aflopen voor de Britse renstal.


Tim C

Er staat vrijwel zeker, McLaren neemt pas na dit weekend een beslissing.


In related news,

Internet"journalistiek" van de bovenste plank:
FIA Reveal McLaren Were Found Guilty Due To Incriminating Fernando Emails

Ferrari 2010

Ik hoop eigenlijk dat ze in beroep gaan, met deze feiten zouden ze een vele zwaardere straf moeten krijgen, en ik hoop dat ze die in beroep ook wel zouden krijgen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

chronos

Na het lezen van het bericht rond de bewijzen, vind ik dat de rijders er toch ook goed weg mee komen.
OK, ze hebben meegewerkt, maar had dan liever een strafvermindering gezien, ipv kwijtschelding straf.

Nu ja, zo zien we de Macs ook aan het werk in Spa, ...


Ferrari 2010

In feite had gewoon heel het McLaren team bannen van 2007 een goede straf geweest, zelfs ze eveneens bannen van 2008 had, na het lezen van de bewijzen, zelfs niet te zwaar geweest voor mijn part. De gegevens zijn echt wel bewust gebruikt. Overigens hadden ze gerust heel McLaren eruit kunnen gooien zonder daarmee hun belofte tegenover de rijders van hun niet te straffen te verbreken, want ze konden hen hun superlicentie laten behouden. Als ze dan zeggen dat al de prestaties behaald met McLaren wagens illegaal waren en dat het team uit heel 2007 wordt geschrapt, dan is er niets mis. Dit is een véél te zwakke straf, vooral voor de 2 spanjaarden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

CitaatDennis tipped off FIA about evidence

Friday, September 14th 2007, 17:38 GMT


McLaren boss Ron Dennis said on Friday that he had tipped off the governing body about evidence that cost his team the Formula One constructors' title and a record $100 million fine.

"Once I became aware that new evidence might exist, which I did on the morning of the Hungarian Grand Prix (August 5), I immediately phoned the FIA to keep them informed," he said in a statement at the Belgian Grand Prix.

McLaren were stripped of their 2007 constructors' points and fined on Thursday after the International Automobile Federation (FIA) found they had gained from confidential Ferrari information.

Citaat"9.3 Exceptionally, because primary responsibility must rest with McLaren, in the interests of the sport and also because McLaren's drivers were offered immunity from individual sanction by the President of the FIA in his letter dated 30 August 2007,

Of met andere woorden. De tips kwamen niet van Alonso maar van Dennis zelf. De FIA speelt hier dan weer handig op in om de piloten op voorhand te vrijwaren van straffen.

Benieuwd hoe het Italiaanse gerecht hier verder mee zal gaan.

frebe

Citaat van: FerrariMan op 14 september 2007 - 20:30:25
CitaatDennis tipped off FIA about evidence

Friday, September 14th 2007, 17:38 GMT


McLaren boss Ron Dennis said on Friday that he had tipped off the governing body about evidence that cost his team the Formula One constructors' title and a record $100 million fine.

"Once I became aware that new evidence might exist, which I did on the morning of the Hungarian Grand Prix (August 5), I immediately phoned the FIA to keep them informed," he said in a statement at the Belgian Grand Prix.

McLaren were stripped of their 2007 constructors' points and fined on Thursday after the International Automobile Federation (FIA) found they had gained from confidential Ferrari information.

Citaat"9.3 Exceptionally, because primary responsibility must rest with McLaren, in the interests of the sport and also because McLaren's drivers were offered immunity from individual sanction by the President of the FIA in his letter dated 30 August 2007,

Of met andere woorden. De tips kwamen niet van Alonso maar van Dennis zelf. De FIA speelt hier dan weer handig op in om de piloten op voorhand te vrijwaren van straffen.

Benieuwd hoe het Italiaanse gerecht hier verder mee zal gaan.
wsl wilde alonso dat gebruiken als breekijzer voor onder zijn contarct uit tekomen, want dat is absoluut waterdicht, en Ron is hem voor geweest waardoor Alonso hier uitkomt als de "smeerlap" en Ron (terecht) kan zeggen dat hij hier niks van afwist. zo kan Alonso dit niet gebruiken om Mclaren in gebreken te stellen en terug naar Renault te gaan...