Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

red76

Citaat van: frebe op 13 september 2007 - 19:59:24
de kleine teams zullen wel blij zijn want krijgen nu meer tv gelden. maar denk niet dat Mclaren het hier bij laat ...

Zelfs Spyker krijgt nu reiskosten vergoeding. ;)

TheIceman

Ferrari kan toch ook in hoger beroep gaan?

frebe

denk dat wel ja, en beide kunnen ook bij burgelijke rechtbanken in beroep gaan .. en als dat gebeurt krijgen we van die taferelen als met Geel en Namen in tweede klasse, enige nadeel is dat de FIA dan zeker in voordeel van Ferrari kiest...

Ferrari 2010

Citaat van: TheIceman op 13 september 2007 - 20:06:43
Ferrari kan toch ook in hoger beroep gaan?
Daarmee zouden ze in hun eigen vel kunnen snijden, dit zou heel riskant zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Ferrari 2007 op 13 september 2007 - 20:09:29
Citaat van: TheIceman op 13 september 2007 - 20:06:43
Ferrari kan toch ook in hoger beroep gaan?
Daarmee zouden ze in hun eigen vel kunnen snijden, dit zou heel riskant zijn.

waarom zou ferrari in hun eigen vel snijden???

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 13 september 2007 - 20:11:05
Citaat van: Ferrari 2007 op 13 september 2007 - 20:09:29
Citaat van: TheIceman op 13 september 2007 - 20:06:43
Ferrari kan toch ook in hoger beroep gaan?
Daarmee zouden ze in hun eigen vel kunnen snijden, dit zou heel riskant zijn.

waarom zou ferrari in hun eigen vel snijden???
Stel dat die dan de straf zou verzwakken? Vergeet niet dat dat ook kan wanneer de strafeiser in beroep gaat ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

frebe

The full statement by the FIA

In an extraordinary meeting of the World Motor Sport Council was held in Paris on the 12th of September 2007, The following decision was taken:

"The WMSC has stripped Vodafone McLaren Mercedes of all constructors' points in the 2007 FIA Formula One World Championshiop an the team can score no point for the remainder of the season *.

"Furthermore, the team will pay a fine equal to 100 million dollar, less the FOM income lost as a result of the points deduction.

"However, due to the exceptional circumstances in which the FIA gave the team's drivers an immunity in return for providing evidence, there is no penalty in regards to drivers' points **.

"The WMSC will receive a full technical report on the 2008 McLaren car and will take a decision at its December 2007 meeting as to what sanction, if any, will be imposed on the team for the 2008 season."

The full reasons for this decision will be issued on the 14th September 2007.

* Points gained by other teams so far this season will not be affected.

** No McLaren representative will be allowed on the podium should a McLaren driver win in any of the remaining races of the 2007 season.

dus als ik het goed begrijp moet Mclaren geen 100 mijloen betalen, maar word het op het einde van het jaar berekend. ze moeten dan word van de 100 mijloen het totaal van prijzengeld voor constructeurs afgetrokken en wat er dan overblijft moeten ze betalen.... als ze nog 4 dubbels halen  dit jaar, gaan ze maar kleine boete krijgen  ;) dan hebben ze wel minder inkomsten volgend jaar :) maar dit jaar hadden ze ook geen vette aan inkomsten van het aantal wkpunten van vorig jaar

damo

Enige terechte straf had diskwalificatie van rijders en team geweest voor 2007 en 2008.

Alonso of Hamilton zal op 't eind van 't seizoen wel het meeste punten behaald hebben, kampioen kunnen ze dit of volgend jaar in mijn ogen niet meer worden. 

alonsolover

kampioen?

Ik denk wel dat de strijd zal gaan tussen Hamilton en Alonso om de WK

scho0634

Citaat van: damo op 13 september 2007 - 20:38:52
Enige terechte straf had diskwalificatie van rijders en team geweest voor 2007 en 2008.

Alonso of Hamilton zal op 't eind van 't seizoen wel het meeste punten behaald hebben, kampioen kunnen ze dit of volgend jaar in mijn ogen niet meer worden. 

De Ferrari  rijders konden in mijn ogen ook geen kampioen meer worden (iig niet dmv een McLaren schorsing).

Ik vind 100 miljoen een forse straf. De hoogste ooit in de sportgeschiedenis. Voor McLaren is het ongeveer 20% van het budget. Da's fors. Maar goed, ze zullen waarschijnlijk, legaal of niet legaal, toch een wereldkampioen kunnen kronen. Tja ...

TheIceman

Jammer, vind het vreemd dat de coureurs niet gestraft zijn terwijl er toch stond dat tussen de coureurs e-mails waren gestuurd. En had gehoopt dat Kimi eens kampioen zou worden

Jasper

De straf is waarschijnlijk min of meer terecht. Ik kan niet zeggen dat ik opgelucht ben, want de straf is nog altijd erg (te?) zwaar. Maar ik denk dat het nu tijd is om naar 2008 te kijken en deze hele zaak te vergeten.

Waarom de punten van de rijders niet worden geschrapt: Kimi en Massa rijden ook rond met Ferrari-data. Het rijderskampioenschap gaat over de rijders, niet over de wagen. Zolang de wagen legaal is (wat de McLaren nog altijd wel is, alleen is hij misschien illegaal ontworpen), moeten de rijders hun punten behouden.

Het constructeurskampioenschap van 2007 heeft hoe dan ook geen enkele waarde meer. Vandaar een terechte hoge boete.

frebe

#537
het is geen 100 mijloen:
Het team zal ook een boete van 100 miljoen dollar (72 miljoen Euro, nvdr.) betalen, min het inkomen dat het verliest van de FOM omwille van de puntenreductie.

dus het is een pak minder, anders was het 100 mijloen betalen en geen premies door puntenreductie nu is het 100 mijloen min premies, en als mclaren de laatste 4 races nog wint en eventueel dubbels scoort, gaat die boete heeeeeeeeeeeeel klein zijn :)
dan kan mclaren dat vlot ten boven komen

red76

100 miljoen is honderd miljoen, maakt volgens mij niet uit waar het vandaan komt. ;)

frebe

Citaat van: red76 op 13 september 2007 - 20:56:09
100 miljoen is honderd miljoen, maakt volgens mij niet uit waar het vandaan komt. ;)

als jij gaat 100 mijloen wilt betalen + veel premies verliest is het nog altijd meer dan 100 mijloen - premies.
heb al enkele jaren geen wiskunde meer, maar veronderstel dat de wiskundige regels omtrent + en - nog niet veranderd zijn ??