Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

frebe

Clarification: WMSC yet to decide on verdict

By Steve Cooper   Thursday, September 13th 2007, 15:09 GMT

The World Motor Sport Council has yet to agree on a final verdict, despite our earlier newsflash suggesting otherwise.

Sources have told autosport.com one of the options currently reviewed is to exclude McLaren from both the 2007 and 2008 championship - in line with the World Motor Sport Council's decision in July.

However the FIA said no decision has yet been made, although a verdict is expected imminently.

van autosport.com

FerrariMan

Hmm, dan hebben we nog tijd voor een mopje.


Wie kent een goei?

Jasper

Ik: http://www.garagetv.be/video-galerij/chucky1967/Best_penalty_everB.aspx?utm_source=GTVPlayer&utm_medium=RelatednaFilmpjeIntern

:P

Nu ja, ik weet niet wat ik moet denken. Het lijkt allemaal een beetje op de Belgische Voetbalbond en die zijn uiteindelijk ook naar buiten gekomen met een verkeerde straffen voor de verkeerde personen/instellingen. Hier zie ik dus wel hetzelfde gebeuren.

scho0634

Als ze schuldig zijn dienen ze bestraft te worden. Zou wel een inktzwarte dag zijn voor de F1. Voor mij is het seizoen dan over en is het WK een farce.

Maar goed, de NOS heeft ook nog niks gemeld, dus we wachten helaas nog maar ff langer.

FerrariMan

Men heeft net de straf voorgesteld aan Dennis. Hij is nu aan het woord. Daarna zal de uitspraak volgen.

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 13 september 2007 - 18:55:15
Men heeft net de straf voorgesteld aan Dennis. Hij is nu aan het woord. Daarna zal de uitspraak volgen.

Welke straf? Die van de uitsluiting?

Of weet jij dat ook (nog) niet?

alonsolover


FerrariMan

Citaat van: 0634 op 13 september 2007 - 18:57:00
Citaat van: FerrariMan op 13 september 2007 - 18:55:15
Men heeft net de straf voorgesteld aan Dennis. Hij is nu aan het woord. Daarna zal de uitspraak volgen.

Welke straf? Die van de uitsluiting?

Of weet jij dat ook (nog) niet?
De FIA stelde voor om McLaren te straffen door ze te diskwalificeren voor 2 seizoenen. Dat is één van de mogelijke straffen volgens hun.

Hoe ik dit weet? Een paar Ferrari-fora waar ook Fransen komen en die hebben op één of andere manier meer live info.
Ik ga er zelfs van uit dat men het ergens live aan het uitzenden is gezien de pers er mag zijn.

bogief1

Het bericht dat McLaren op zeker is uitgesloten van deelname aan seizoen 2007 en 2008 is herroepen, al blijft het goed mogelijk dat deze straf later vanavond wel wordt uitgesproken. Dat is het laatste nieuws over de sanctie die de renstal van Ron Dennis krijgt opgelegd.


www.formule1.nl
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Juan

Een uitsluiting voor 2008 lijkt me gewoon niet logisch. Ofwel steunt McLaren Prodrive dan volledig en zien we Prodrive vooraan rijden (indien er een deal is natuurlijk), ofwel neemt Mercedes de boel over en rijden ze onder een ander team of...

Maar ik blijf erbij dat een team niets kan doen met data van een ander team voor haar eigen wagen. Die data is enkel nuttig voor eventueel illegaliteiten bij de ander te ontdekken, zoals klaarblijkelijk ook gebeurd is (bodemplaat, etc...). Hiervoor zouden ze dan natuurlijk bestraft moeten worden. Een puntenstraf voor het team of geldboete lijkt mij hier dan eerder op zijn plaats dan een uitsluiting...
Juan

Tim C

Citaat van: Juan op 13 september 2007 - 19:09:40
Een uitsluiting voor 2008 lijkt me gewoon niet logisch. Ofwel steunt McLaren Prodrive dan volledig en zien we Prodrive vooraan rijden (indien er een deal is natuurlijk), ofwel neemt Mercedes de boel over en rijden ze onder een ander team of...
Mocht McLaren worden uitgesloten, wat ik niet verwacht en wat zwaar overdreven zou zijn, lijkt mij de optie om een kronos-citroen weg op te gaan  inderdaad zeer logisch voor McLaren en Prodrive.

alonsolover

Door ferarri is heel de F1 wereld om zeep!!!
dat ze dat gewoon gelaten zoals het was,
Zo de wereldtitel winnen is echt wel oneerlijk vin ik

FerrariMan

Citaat van: alonsolover op 13 september 2007 - 19:12:44
Door ferarri is heel de F1 wereld om zeep!!!
dat ze dat gewoon gelaten zoals het was,
Zo de wereldtitel winnen is echt wel oneerlijk vin ik

Daar is het mopje waar ik om vroeg toch al. Thanks alonsolover!

bogief1

Als Mclaren geschorst word, dan kunnen Lewis en Fernando hun titel vergeten en zitten ze volgen jaar zonder werk.
Hoe oneerlijk is dit dan niet voor die coureurs. Zijn er harde bewijzen neem dan gewoon de punten af.

Ik denk dat de meesten van hier toch meer waarde hechten aan het coureurskampioenshap dan het constructeurs.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Juan

Citaat van: alonsolover op 13 september 2007 - 19:12:44
Door ferarri is heel de F1 wereld om zeep!!!
dat ze dat gewoon gelaten zoals het was,
Zo de wereldtitel winnen is echt wel oneerlijk vin ik

Ik ben geen fan van Ferrari, maar dit is wel overdreven. Als er iets fout gebeurt, moet er opgetreden worden...
Juan