Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

scho0634

Citaat van: KoningMan op 03 augustus 2007 - 19:09:40
Het is idd algemeen geweten dat het om meer dan data van de wagen gaat. Er waren, volgens de bronnen, zelfs 'debriefings' van races bij...

Dat was bij mij ook niet bekend, hoor.

Racerke007

Citaat van: KoningMan op 03 augustus 2007 - 14:19:04
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=6176

???

En dit: http://www.autosport.com/news/report.php/id/61279

CitaatAt the hearing of the World Motor Sport Council on 26 July 2007, Ferrari was legally represented but attended the meeting merely as an observer.

It accordingly did not have sufficient opportunity to present to the Council or ask questions of key individuals involved in this matter in order to test their evidence.

A hearing before the International Court of Appeal will allow Ferrari an opportunity to present its evidence and arguments in detail.

Ok, of het nu is dat Nigel het vertelde aan Mclaren of Mclaren het op een andere manier te weten is gekomen: dat is een zaak die losstaat van ...  ::) de bijbel ...  ;D

Als het écht zo een bijbel is dan is het verdorie jammer dat ze niet bij Honda konden beginnen.
Dan was dat team eindelijk nog eens wat beter .

Even aan alle Ferrari-liefhebbers, kunnen jullie aub eens voor even de zaken/feiten en officiële verklaringen lezen die over deze hele zaak zijn uitgebracht. Dus inclusief de brief van Mclaren! Ik vertelde het al eerder dat Ferrari's advocaten het woord gingen krijgen én gekregen hebben in Parijs. Uit de brief van Ron blijkt dat ze dat meerdere malen kregen.
De mogelijkheid hadden ze dus.

De manier waarop, die Mclaren aanklaagt, kan ik begijpen als ze bij Ferrari écht denken dat ze zo behandelt zijn geweest.

CitaatHet is idd algemeen geweten dat het om meer dan data van de wagen gaat. Er waren, volgens de bronnen, zelfs 'debriefings' van races bij...
Als dat zo zou zijn.... wat dan nog? Ik denk dat je je hier dan teveel van voorstelt hoor!

CitaatIn tegenstelling tot de goede oude boerenlogica is dat niet "hoe de wagen er uit ziet" en "hoe de voorvleugel en achtervleugel" werken maar het overige deel van de 780 bladzijden die de werkmethodes, data, strategieen, sterktes en zwaktes van het team tot in het detail beschrijven.
Waarom een wagen kopieren als je met die informatie weet waar je moet op inspelen om de anderen te verslaan?
Dus je denkt dat je de werking van een F1-team kan samenvatten in 780 pagina's? Is dat recto-verso of éénzijdig??  ::)
Als je al eens even nagaat over hoeveel data gegenereerd wordt tijdens gewoon enkel de vrije trainingen van vandaag... . Probeer dat maar even af te printen!

Als de Launch control en tractiecontrole erin uitgelegd staan... . Als er staat 'goede punten' en 'zwakke punten' ... en dan?
Als Mclaren er iets rechtstreeks van kon copieren dan moest het in programmeertaal erbij zitten.

Laat ons dus aub even afwachten tot de nieuwe zitting begin september en in tussentijd kunnen we kijken hoe de gespecialiseerde media en de 'komkommermedia' het imago van de sport volledig onderuit halen.
Alvast kan ik moeilijk geloven dat er veel nuttigs uit de bundel gehaald kon worden.

Voor de duidelijkheid: ik ben geen Mclaren fan of anti-Ferrari.

red76

Het is allemaal leuk en aardig en een prima stukje schrijf werk, maar Mclaren is/was in het bezit van Ferrari documenten.
Ze zijn schuldig bevonden maar worden niet gestraft. Je kan hoog springen je kan laag springen maar feit is dat ze GESTRAFT moeten worden.

Racerke007

Citaat van: red76 op 04 augustus 2007 - 00:00:04
Het is allemaal leuk en aardig en een prima stukje schrijf werk, maar Mclaren is/was in het bezit van Ferrari documenten.
Ze zijn schuldig bevonden maar worden niet gestraft. Je kan hoog springen je kan laag springen maar feit is dat ze GESTRAFT moeten worden.

Mike was in het bezit van ... niet Mclaren.
That's the point!!

En of Ferrari het nu in hun 'persbericht' van vandaag ontkent én stelt dat Mclaren liegt in de brief tja wat moet je daarmee?
Net hetzelfde als dat Mclaren de situatie van Australië aanhaalt.
Beide zaken zijn moddergooien die onze sport absoluut niet ten goede komen.

Ik verwacht alvast veel van de zitting en ergens zou het beter zijn dat eerst Mike en Nigel gehoord worden door de FIA, dit om de zaken zoals ze zich nu voordoen te vermijden: ik heb dit of dat niet gedaan.
Vorige week was al een mooie opwarmer: met twee parijen die aan bod kwamen: Ferrari en Mclaren.
Hopelijk wordt de zitting uitgestelt en worden zowel Mike als Nigel als Nick Fry opgeroepen: iedereen in één zaal om beurt laten praten.
DAN komt er iets uit de bus. Maja dat zou té logisch zijn zeker ... beter Mclaren nu laten vrijspreken of veroordelen dan een beroep om de opmerkingen van Nigel en/of Mike te laten verkondigen ... enzovoort enzovoort.

frebe

Citaat van: red76 op 04 augustus 2007 - 00:00:04
Het is allemaal leuk en aardig en een prima stukje schrijf werk, maar Mclaren is/was in het bezit van Ferrari documenten.
Ze zijn schuldig bevonden maar worden niet gestraft. Je kan hoog springen je kan laag springen maar feit is dat ze GESTRAFT moeten worden.
Mclaren is schuldig bevonden aan het in bezit hebben van de documenten niet aan het gebruik er van, is een heel verschil en racer heeft gelijk:780 pagina's dat is eerder de inhoudstabel naar een F1 wagen ipv van de hele uitleg...

wat ik me afvraag is stel dat Mclaren weer geen straft krijgt, of Ferrari dan naar de burgelijke rechtbank gaat wat hun enige mogelijkheid is dan. Maar naar wie gaan ze dan? Als ze naar een italiaanse rechtbank gaan zal de uitspraak nooit enige geloof hebben in heel de wereld.

Tim C


FerrariMan

Mike Coughlan, is dat niet zowat de derde of vierde hoogste in de rang bij McLaren?

Tim C

Hij had die informatie alleen thuis liggen!

Hij nam die door, en dat is zoals een boek dat je leest. Eens je thuis vertrokken bent vergeet je alles wat je gelezen hebt!

Ferrari 2010

Citaat van: Racerke007 op 04 augustus 2007 - 00:25:51
Citaat van: red76 op 04 augustus 2007 - 00:00:04
Het is allemaal leuk en aardig en een prima stukje schrijf werk, maar Mclaren is/was in het bezit van Ferrari documenten.
Ze zijn schuldig bevonden maar worden niet gestraft. Je kan hoog springen je kan laag springen maar feit is dat ze GESTRAFT moeten worden.

Mike was in het bezit van ... niet Mclaren.
That's the point!!

Begrijp je dan nog steeds niet dat je werkgever dan verantwoordelijk is als die data in het team getoond wordt? Dus McLaren. Hij heeft trouwens zelf verklaart dat hij het aan meerdere mensen binnen het team heeft laten zien. McLaren heeft hem overigens zelf naar Stephney gestuurt om te vragen om te stoppen. Dat is eigenlijk al een domme zet van McLaren, ze hadden het direct aan Ferrari moeten rapporteren. En dan kwam die nog dommere zet van Coughlan, om met nog eens 780 pagina's huiswaarts te keren...

Ik geloof overigens niets van het verhaal dat McLaren Coughlan naar Barcelona heeft gestuurt om aan STephney te vragen om de communicatie te stoppen. Als ze het hadden willen stoppen waren ze wel zo slim geweest om Ferrari in te lichten. Dat is de enige manier waarmee ze zichzelf buiten schot konden zetten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

frebe

Citaat van: Schumi till infinity op 04 augustus 2007 - 09:21:25
Citaat van: Racerke007 op 04 augustus 2007 - 00:25:51
Citaat van: red76 op 04 augustus 2007 - 00:00:04
Het is allemaal leuk en aardig en een prima stukje schrijf werk, maar Mclaren is/was in het bezit van Ferrari documenten.
Ze zijn schuldig bevonden maar worden niet gestraft. Je kan hoog springen je kan laag springen maar feit is dat ze GESTRAFT moeten worden.

Mike was in het bezit van ... niet Mclaren.
That's the point!!

Begrijp je dan nog steeds niet dat je werkgever dan verantwoordelijk is als die data in het team getoond wordt? Dus McLaren. Hij heeft trouwens zelf verklaart dat hij het aan meerdere mensen binnen het team heeft laten zien. McLaren heeft hem overigens zelf naar Stephney gestuurt om te vragen om te stoppen. Dat is eigenlijk al een domme zet van McLaren, ze hadden het direct aan Ferrari moeten rapporteren. En dan kwam die nog dommere zet van Coughlan, om met nog eens 780 pagina's huiswaarts te keren...

Ik geloof overigens niets van het verhaal dat McLaren Coughlan naar Barcelona heeft gestuurt om aan STephney te vragen om de communicatie te stoppen. Als ze het hadden willen stoppen waren ze wel zo slim geweest om Ferrari in te lichten. Dat is de enige manier waarmee ze zichzelf buiten schot konden zetten.
begrijp je nog steeds niet dat dit voor Ferrari vooral een middel is om gewoon van Mclaren punten te pakken of meer zodat ze kampioen kunnen worden, paar jaar geleden bij toyota dat er zelfs volledige onderdelen van de Ferrari in de wagen waren gestoken heeft Ferrari nooit zo veel heisa gemaakt en toen was het klaar en duidelijk ... dus niet schijnheilig doen en zeggen dat Ferrari dit enkel doet voor het goed van het team want was Stephney direct naar Honda geweest en was Honda in bezit van die documenten was het nooit zo'n grote heisa geweest

dj Peter

Hoe zou je zelf zijn als je grootste concurrent waarmee je voor de titel strijdt over jou bedrijfsgeheimen beschikt ? 
Ik blijf er van overtuigd dat McLaren's succes mede te danken is aan de gestolen informatie van Ferrari en hoop dan ook dat ze tegen de lamp lopen en een gepaste straf  oplopen in de vomen van puntenverlies in het constructeurskampioenschap.
En volgens mij is de schade aan Ferrari nog veel groter dan enkel het presteren van de wagen doordat er ook gegevens over bedrijfsstructuren en strategie gelekt zijn.

FerrariMan

Het staat zelfs in de FIA reglementen dat elk team verantwoordelijk is voor haar personeel indien het mis loopt.

scho0634

Citaat van: SaffierFM op 04 augustus 2007 - 11:13:05

En volgens mij is de schade aan Ferrari nog veel groter dan enkel het presteren van de wagen doordat er ook gegevens over bedrijfsstructuren en strategie gelekt zijn.

Zoals?

Ferrari 2010

Citaat van: frebe op 04 augustus 2007 - 11:07:20
begrijp je nog steeds niet dat dit voor Ferrari vooral een middel is om gewoon van Mclaren punten te pakken of meer zodat ze kampioen kunnen worden, paar jaar geleden bij toyota dat er zelfs volledige onderdelen van de Ferrari in de wagen waren gestoken heeft Ferrari nooit zo veel heisa gemaakt en toen was het klaar en duidelijk ... dus niet schijnheilig doen en zeggen dat Ferrari dit enkel doet voor het goed van het team want was Stephney direct naar Honda geweest en was Honda in bezit van die documenten was het nooit zo'n grote heisa geweest
SO WHAT???? Zou jij een zaak aanspannen wanneer je er uiteindelijk zelf niet beter van KAN worden? Wat boeit het Ferrari ofdat Toyota nu 7de of 6de wordt. Het gaat hier om een titelconcurrent, logisch dat ze er een véél hoger belang aan hechten!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

frebe

Citaat van: Schumi till infinity op 04 augustus 2007 - 12:03:21
Citaat van: frebe op 04 augustus 2007 - 11:07:20
begrijp je nog steeds niet dat dit voor Ferrari vooral een middel is om gewoon van Mclaren punten te pakken of meer zodat ze kampioen kunnen worden, paar jaar geleden bij toyota dat er zelfs volledige onderdelen van de Ferrari in de wagen waren gestoken heeft Ferrari nooit zo veel heisa gemaakt en toen was het klaar en duidelijk ... dus niet schijnheilig doen en zeggen dat Ferrari dit enkel doet voor het goed van het team want was Stephney direct naar Honda geweest en was Honda in bezit van die documenten was het nooit zo'n grote heisa geweest
SO WHAT???? Zou jij een zaak aanspannen wanneer je er uiteindelijk zelf niet beter van KAN worden? Wat boeit het Ferrari ofdat Toyota nu 7de of 6de wordt. Het gaat hier om een titelconcurrent, logisch dat ze er een véél hoger belang aan hechten!
idd dat is logisch maar dan moeten ze niet schijnheilig doen en zeggen dat het om het overleven van de F1 gaat en respect voor andere teams, maar dat ze gewoon willen winnen en daar alles voor zullen doen en als het niet op het circuit kan dan maar in de rechtbank.