Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

damo


FerrariMan

Zo komen we natuurlijk wel nog eens iets te weten...

Nu hebben ze blijkbaar toch tekeningen gezien van Ferrari maar hebben ze er niets mee gedaan.

Ik denk.......dat het onze pet teboven gaat!

Jasper

Er zit een gat in de redenering van Dennis. Als Stepney niets anders wou doen dan "whistle-blowing", waarom liet hij zijn tekeningen dan zien aan McLaren en niet aan de FIA?

Racerke007

Citaat van: Eric op 01 augustus 2007 - 16:56:40
Ik denk dat sommige mensen hier nog steeds op deel 1 van Stepneygate bezig zijn...namelijk is McLaren schuldig of niet?
Ondertussen zitten we al een stap verder ... McLaren is schuldig bevonden door de FIA maar krijgen geen sanctie...daar draait het nu om.

Iemand die een auto steelt en waarvan de rechter hem schuldig bevind krijgt ook zijn straf, dus McLaren verdient ook een straf...

*edit*
Ik vind ook dat de piloten niet moeten gestraft worden, neem McLaren hun constructeurspunten af en een fikse boete...

Mclaren is nog niet schuldig bevonden aan gebruik van ...

Dusss als ik een auto steel en die in jouw tuin zet dan ben jij schuldig? (al dan niet of je ernaar gekeken hebt)

Ben ik het absoluut niet mee eens. Als een team de regels breekt en met een illigale auto rijdt en hier veel voordeel uit haalt dan hebben ook de rijders een megavoordeel gehad en moeten ook zij hun punten verliezen!
Maar Fernando en Lewis mogen uiteraard onmiddelijk bij Toro Rosso of ergens anders instappen: in een legale wagen: geen probleem.
De makers van een illigale wagen, ook al hebben ze nu een legale: als de straf is de rest van het seizoen, dan moet dat de rest van het seizoen blijven.

Racerke007

Citaat van: damo op 01 augustus 2007 - 21:31:02
reactie Ron Dennis

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61260

Enfin, zo kunnen we bezig blijven...


Ja, maar toch komen er nu, eindelijk eens wat meer zaken aan het licht.
Zeker als je de verklaring van Mclaren of Ferrari alleen leest ben je er van overtuigd van hun onschuld.

;D vervolg van de 'zaak': Mclaren gedeklasseerd voor 2007 en Ferrari verliest de punten van Australië .

damo

Citaat van: Racerke007 op 01 augustus 2007 - 23:26:01
Citaat van: Eric op 01 augustus 2007 - 16:56:40
Ik denk dat sommige mensen hier nog steeds op deel 1 van Stepneygate bezig zijn...namelijk is McLaren schuldig of niet?
Ondertussen zitten we al een stap verder ... McLaren is schuldig bevonden door de FIA maar krijgen geen sanctie...daar draait het nu om.

Iemand die een auto steelt en waarvan de rechter hem schuldig bevind krijgt ook zijn straf, dus McLaren verdient ook een straf...

*edit*
Ik vind ook dat de piloten niet moeten gestraft worden, neem McLaren hun constructeurspunten af en een fikse boete...

Mclaren is nog niet schuldig bevonden aan gebruik van ...

Dusss als ik een auto steel en die in jouw tuin zet dan ben jij schuldig? (al dan niet of je ernaar gekeken hebt)

Ben ik het absoluut niet mee eens. Als een team de regels breekt en met een illigale auto rijdt en hier veel voordeel uit haalt dan hebben ook de rijders een megavoordeel gehad en moeten ook zij hun punten verliezen!
Maar Fernando en Lewis mogen uiteraard onmiddelijk bij Toro Rosso of ergens anders instappen: in een legale wagen: geen probleem.
De makers van een illigale wagen, ook al hebben ze nu een legale: als de straf is de rest van het seizoen, dan moet dat de rest van het seizoen blijven.


Pillekes tegen dyslexie vergeten nemen  :)?  Je citeert nochtans "waarvan de rechter hem schuldig bevind" dus de vraag wie 'em gestolen heeft doet er niet meer toe evenals de vraag "heeft Mc Laren de regels geschonden?" ... zeer consistent.  Doe de redenering eens opnieuw, ervan uitgaande dat de wagen in de tuin van de dief staat, hopelijk zie je dan "het licht".

Ik ga ervanuit dat Ron Dennis al z'n argumenten in z'n antwoord heeft gesmeten, de brief is lang genoeg.  Dat de inhoud dan nog vol gaten zit geeft me hoop dat inderdaad "justice will prevail" om het met onze Ron z'n woorden te stellen.

Racerke007

 ::) pfffft t is laat  ;)

Wat ik bedoelde was:

Als jij een auto steelt en hem in mijn tuin zet.

Dan gaat een rechter mij niet schuldig bevinden als ik er niets van af wist.

Ike Racing

Ik denk dat Dennis nu in zijn eigen vingers aan het snijden is. Tot nu toe hebben zij altijd volgehouden dat de informatie die van Stepney kwam niet gebruikt is geworden, maar nu geeft hij zelf toe dat Coughlan de informatie door gegeven werd aan het management en dat zij daarop gereageerd hebben. Natuurlijk spreekt hij alleen over de mail en niet over de 780 pagina's.
En nu verwacht hij dat wij geloven dat éénmaal wel kennis genomen werd van de informatie en de éénmaal niet.
Verder stelt Dennis dat Stepney lovenswaardig gehandeld heeft en dit slechts in interesse van de motorsport. Als dat correct zou zijn had Stepney zich moeten wenden naar de FIA en niet naar de grootste concurrent van Ferrari

FerrariMan

Lijkt me ook dat Dennis beter gezwegen had ipv die brief openbaar te maken. Sommige verklaringen raken kant noch wal.

McChouffe

Ron Dennis is toch een fantastisch redenaar:

"As far as we are aware, Ferrari ran their cars with this illegal device at the Australian Grand Prix, which they won."

"Ferrari only withdrew the floor device after it was confirmed to be illegal by the FIA."

Zoals KoningMan zegt, sommige verklaringen raken kant noch wal.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Tenzij, en noem mij gerust een optimist, McLaren het enige team is op de hele grid dat perfect binnen de lijntjes kleurt.  ;D

Ferrari 2010

Citaat van: frebe op 01 augustus 2007 - 16:52:15
Citaat van: Schumi till infinity op 01 augustus 2007 - 13:28:28
Citaat van: alonsolover op 31 juli 2007 - 22:02:36
Waarom zouden Alonso en Hamilton de boete krijgen (al hun WK punten),
zij hebben niets met die papieren te maken het zijn de ontwerpers die moeten een boete krijgen,


Het lijkt me niet meer dan logisch dat ook de rijders punten ontnomen worden. Als je met een illegale wagen punten scoort, daar kan je als rijder niet aan doen, maar de wagen was wel illegaal. Je hebt voor je punten wel geracet, en het is dan ook erg dat je je punten verliest, maar had je zoveel punten gehad zonder dat het team die info had? Misschien wel, misschien niet. In ieder geval, als bewezen wordt dat de info gebruikt is, dan is het logisch dat de rijders (een aantal) punten verliezen. Het meest faire zou zijn van de Mac's gewoon uit alle uitslagen te schrappen en zo de punten te herzien, want dat kan een verschil in plaats en afstand tussen rijders maken.
waarom de piloten van Mclaren wel straffen ook al konden ze niks aan doen, en die van Ferrari in Maleisie in 99 niet? als FIA de piloten van Mclaren zou straffen werken ze duidelijk met dubbele standaards en dat kunnen ze niet riskeren. Toen is Schumacher en Irvine er zonder punten verlies van afgekomen dus nu moeten Hamilton en Alonso ook niks vrezen als de FIA eerlijk is de logica volgt.
1999 dat ligt voor mijn tijd dat ik de F1 volg. Het is gewoon zo dat ze met een wagen hebben gereden die ze normaal niet hadden gehad, ze hebben er een, al dan niet groot, voordeel uit gehaalt, dus hebben ze die punten niet verdiend.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Schumi till infinity op 02 augustus 2007 - 16:31:15Het is gewoon zo dat ze met een wagen hebben gereden die ze normaal niet hadden gehad, ze hebben er een, al dan niet groot, voordeel uit gehaalt, dus hebben ze die punten niet verdiend.

Bronnen? Bewijzen?

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 02 augustus 2007 - 17:34:23
Citaat van: Schumi till infinity op 02 augustus 2007 - 16:31:15Het is gewoon zo dat ze met een wagen hebben gereden die ze normaal niet hadden gehad, ze hebben er een, al dan niet groot, voordeel uit gehaalt, dus hebben ze die punten niet verdiend.

Bronnen? Bewijzen?
Ja kom, als je als hoofdontwerper documenten van een ander team hebt bekeken, dan steek je daar sowieso iets van op. Je gaat zoiets sowieso eens testen, dat kun je nu toch niet ontkennen? Daarnaast ken je ook eventuele zwakke punten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Schumi till infinity op 02 augustus 2007 - 17:57:17
Citaat van: Jasper op 02 augustus 2007 - 17:34:23
Citaat van: Schumi till infinity op 02 augustus 2007 - 16:31:15Het is gewoon zo dat ze met een wagen hebben gereden die ze normaal niet hadden gehad, ze hebben er een, al dan niet groot, voordeel uit gehaalt, dus hebben ze die punten niet verdiend.

Bronnen? Bewijzen?
Ja kom, als je als hoofdontwerper documenten van een ander team hebt bekeken, dan steek je daar sowieso iets van op. Je gaat zoiets sowieso eens testen, dat kun je nu toch niet ontkennen? Daarnaast ken je ook eventuele zwakke punten.

Maar om straffen uit te delen, zal je dat moeten bewijzen. Ervan uitgaan dat dat is gebeurd is niet genoeg. Tot dusver is alleen bewezen dat ze de papieren hadden. Meer niet.