Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

FerrariMan

Citaat van: McChouffe op 27 juli 2007 - 18:14:09
We weten allemaal al lang dat objectiviteit en FIA als water en vuur zijn. Die hele historie met de Renault-massdampers, is daar natuurlijk ook een mooi voorbeeld van. Het "vervalsen van een podiumceremonie" weegt precies ook zwaarder dan dit geval. De FIA had McLaren gemakkelijk een geldboete kunnen opleggen, dan had deze hele hetze er niet geweest. En het kampioenschap zou ook geen hinder ondervonden hebben.
Achja, dat was ik al vergeten. Die geldboete voor het verstoren van de podiumceremonie! Zelfs de Turkse organisatie heeft vorig jaar een boete gekregen voor een verkeerd persoon bij de uitreiking!

Een grote klucht is het.

Ik hoop dat Ferrari alsnog met bewijzen komt.

janke

@
KoningMan.

Welke bewijzen bedoel je? McLaren is toch vrij gesproken al zijn er bewijzen dat ze dokumentatie van Ferrari hadden. Dat is bewezen en ook erkend door de WMSC. Maar ze doen er niks mee. Als Ferrari nog andere bewijzen heeft, waarom dan niet bij de zaak daar mee op de proppen komen. En dat het een klucht is ben ik helemaal met je eens. Maar dat is een beetje de toon van de F1. In de tijd van Balestre was het niet anders.
Some things are too important to be left in the past.

bogief1

A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Ah,ik had hem ook gezien en wilde hem ook net plaatsen. Ik geloof er geen fluit van maar goed.



dj Peter

  ;D ;D Weer een gefrusteerde coureur die niet voor Ferrai mocht blijven rijden en nu wat te vertellen heeft, hij moet weten dat  ook andere teams elkaar afluisteren dit is altijd al zo geweest, maar waar het gisteren om ging is wel even van een andre koek dan een team afluisteren, als hij niets zinnigers te vertellen heeft kan hij beter niets zeggen. 


janke

Mika Salo??? Ik heb Mansell, Prost, Irvine en Barrichello en niet te vergeten  M.Schumacher hier nog niets over horen zeggen. Die zijn met z'n allen toch iets geloofwaardiger als ene Salo. Was zelf nou ook geen topper.Ook zo'n figuur van net wel, net niet.
Some things are too important to be left in the past.

damo

Citaat van: bogief1 op 27 juli 2007 - 21:17:18
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=23&nid=6153 blijkbaar zijn ze er zelf ook niet vies van

Elke radio-amateur zal u kunnen zeggen dat dit zever in pakskes is.  Er is niks geheims aan radiocommunicatie iedereen met een VHF ontvanger kan en mag alles binnen deze frequentiegebied beluisteren, incl. politie, luchtverkeer, brandweer enz. (zelf zenden is iets anders).  Freeware dus, als je het moeilijker wil maken ga je naar een hoger frequentiegebied zoals UHF (waar veel militaire communicatie op gebeurt) of codeer je.  Chapeau voor Ferrari trouwens om Mika Hakkinen te verstaan.

Renault heeft 2 of 3 jaar geleden toch ook nog met een uiterst gevoelige schotelmicro gesprekken uit de box van Ferrari afgeluisterd vanaf de overkant van de baan?  Moest dat illegaal zijn had Ferrari daar ook wel een sanctie voor geëist.

Waar gaan ze nog mee afkomen: Ferrari heeft naar TV gekeken op het moment dat ze in de box van Mc Laren aan 't filmen waren?

tsstss

Racerke007

CitaatRon Dennis, de man die graag loopt te roepen hoe eerlijk hij en zijn team wel niet zijn blijkt dus toch op de hoogte zijn geweest van de documenten.

Laat ons even wachten tot we weten wat er écht gezegd is.

Ik durf te wedden dat als volgende week iemand aan Ron vraagt of ie er vanaf wist dat hij 'neen' zegt ... wat is het dan?
Dan is het één van de wilde verhalen zoals van voor de vergadering: er wordt veel verteld nu.

Het verhaal van Salo kan kloppen... . Maar waarom praat Irvine dan ook niet zo?
Tijd om iemand even bij Bad Irv langs te sturen lijkt mij.

Salo is een doodeerlijke jongen, zo ken ik hem toch ... maar het is ondertussen toch al vijf jaar geleden, of iets langer, dat ik hem gesproken heb.
Hij vindt zaken een beetje jammer maar verbittert klonk hij nooit. Tijden kunnen veranderen maar mensen niet: als hij het écht gezegd heeft dan is het waar: hoe straf dat ook is.

CitaatElke radio-amateur zal u kunnen zeggen dat dit zever in pakskes is.  Er is niks geheims aan radiocommunicatie iedereen met een VHF ontvanger kan en mag alles binnen deze frequentiegebied beluisteren, incl. politie, luchtverkeer, brandweer enz. (zelf zenden is iets anders).  Freeware dus, als je het moeilijker wil maken ga je naar een hoger frequentiegebied zoals UHF (waar veel militaire communicatie op gebeurt) of codeer je.  Chapeau voor Ferrari trouwens om Mika Hakkinen te verstaan.
Vindt ik interessant Damo ... ik daag je uit om bij de Champcar in Zolder of bij de F1 in Spa de radiocommunicatie af te tappen.
Kan je tegen dan aan die apparatuur geraken?

damo

Citaat van: Racerke007 op 27 juli 2007 - 22:59:23
CitaatRon Dennis, de man die graag loopt te roepen hoe eerlijk hij en zijn team wel niet zijn blijkt dus toch op de hoogte zijn geweest van de documenten.

Laat ons even wachten tot we weten wat er écht gezegd is.

Ik durf te wedden dat als volgende week iemand aan Ron vraagt of ie er vanaf wist dat hij 'neen' zegt ... wat is het dan?
Dan is het één van de wilde verhalen zoals van voor de vergadering: er wordt veel verteld nu.

Het verhaal van Salo kan kloppen... . Maar waarom praat Irvine dan ook niet zo?
Tijd om iemand even bij Bad Irv langs te sturen lijkt mij.

Salo is een doodeerlijke jongen, zo ken ik hem toch ... maar het is ondertussen toch al vijf jaar geleden, of iets langer, dat ik hem gesproken heb.
Hij vindt zaken een beetje jammer maar verbittert klonk hij nooit. Tijden kunnen veranderen maar mensen niet: als hij het écht gezegd heeft dan is het waar: hoe straf dat ook is.

CitaatElke radio-amateur zal u kunnen zeggen dat dit zever in pakskes is.  Er is niks geheims aan radiocommunicatie iedereen met een VHF ontvanger kan en mag alles binnen deze frequentiegebied beluisteren, incl. politie, luchtverkeer, brandweer enz. (zelf zenden is iets anders).  Freeware dus, als je het moeilijker wil maken ga je naar een hoger frequentiegebied zoals UHF (waar veel militaire communicatie op gebeurt) of codeer je.  Chapeau voor Ferrari trouwens om Mika Hakkinen te verstaan.
Vindt ik interessant Damo ... ik daag je uit om bij de Champcar in Zolder of bij de F1 in Spa de radiocommunicatie af te tappen.
Kan je tegen dan aan die apparatuur geraken?

Om mij uit te dagen zal je eerst beter uw best op school moeten doen en geen dt fouten meer schrijven

zoek het anders eens op op internet?

damo

de ware aard van Mc Laren en Ron Dennis:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61180

Voor de non believers: uiteraard zit onze Jean uit zijne nek te lullen....not!

janke

Citaat van: damo op 27 juli 2007 - 23:02:42
Citaat van: Racerke007 op 27 juli 2007 - 22:59:23
CitaatRon Dennis, de man die graag loopt te roepen hoe eerlijk hij en zijn team wel niet zijn blijkt dus toch op de hoogte zijn geweest van de documenten.

Laat ons even wachten tot we weten wat er écht gezegd is.

Ik durf te wedden dat als volgende week iemand aan Ron vraagt of ie er vanaf wist dat hij 'neen' zegt ... wat is het dan?
Dan is het één van de wilde verhalen zoals van voor de vergadering: er wordt veel verteld nu.

Het verhaal van Salo kan kloppen... . Maar waarom praat Irvine dan ook niet zo?
Tijd om iemand even bij Bad Irv langs te sturen lijkt mij.

Salo is een doodeerlijke jongen, zo ken ik hem toch ... maar het is ondertussen toch al vijf jaar geleden, of iets langer, dat ik hem gesproken heb.
Hij vindt zaken een beetje jammer maar verbittert klonk hij nooit. Tijden kunnen veranderen maar mensen niet: als hij het écht gezegd heeft dan is het waar: hoe straf dat ook is.

CitaatElke radio-amateur zal u kunnen zeggen dat dit zever in pakskes is.  Er is niks geheims aan radiocommunicatie iedereen met een VHF ontvanger kan en mag alles binnen deze frequentiegebied beluisteren, incl. politie, luchtverkeer, brandweer enz. (zelf zenden is iets anders).  Freeware dus, als je het moeilijker wil maken ga je naar een hoger frequentiegebied zoals UHF (waar veel militaire communicatie op gebeurt) of codeer je.  Chapeau voor Ferrari trouwens om Mika Hakkinen te verstaan.
Vindt ik interessant Damo ... ik daag je uit om bij de Champcar in Zolder of bij de F1 in Spa de radiocommunicatie af te tappen.
Kan je tegen dan aan die apparatuur geraken?

Om mij uit te dagen zal je eerst beter uw best op school moeten doen en geen dt fouten meer schrijven

zoek het anders eens op op internet?
Ga we ons nu al druk maken over t en dt.?? op op internet klinkt nou ook niet echt nederlands. Ik zou zeggen, zoek het anders eens op internet op. :)
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: damo op 27 juli 2007 - 23:04:55
de ware aard van Mc Laren en Ron Dennis:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61180

Voor de non believers: uiteraard zit onze Jean uit zijne nek te lullen....not!

Natuurlijk doet hij dat niet. Maar hij geeft natuurlijk ook geen objectieve visie. Laten we eerlijk zijn, wij, als F1 volgers, weten maar weinig over deze kwestie. En wat we weten is vaak nog een gekleurde mening van iemand ook. Dus het blijft lastig beoordelen.




FerrariMan

Dat laatste artikel op autosport.com is wel heel erg straf. Ik zie trouwens niet in waarom Todt hierover zou liegen gezien ze hem hier dan weer even snel voor op het matje zouden roepen.
Het blijkt weer maar eens dat Dennis de grootste hypocriet in de paddock is en ze enkel en alleen ontsnapt zijn aan een sanctie in naam van het WK.

Voor zover ik weet is Todt meestal ook niet zo uitgesproken in zijn meningen over andere teams dus ik denk dat ze hier een gevoelige snaar hebben geraakt bij de man.

En een bedenking die ik al heel lang heb; indien die mensen in de copy-shop Ferrari niet op de hoogte hadden gebracht, dan had McLaren die gegevens nu nog altijd zonder de FIA of Ferrari in te lichten.

Mooi team is me dat.

Racerke007

CitaatVindt ik interessant Damo ... ik daag je uit om bij de Champcar in Zolder of bij de F1 in Spa de radiocommunicatie af te tappen.
Kan je tegen dan aan die apparatuur geraken?


zoek het anders eens op op internet?

Neen, liever niet: als het toch zo makkelijk is laat het maar even zien hoe het écht werkt.
Uitleg moet ik niet ik wil het horen live.

dj Peter

Ik wacht op de dag dat er harde bwijzen opduiken en McLaren een serieuze straf krijgt. Geen geldboete maar uitsluiting  van deelname.
Dit gaat écht te ver. Als je dan weet dat Dennis en Todt onlangs nog overeengekomen zijn om tot een betere werkrelatie te komen,terwijl Dennis in zijn achterhoofd weet dat hij over 780 bladzijden Ferrari-know-how beschikt dan heb ik daar maar één woord voor: KLOOTZAK.