Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 15 juli 2007 - 14:55:56
Citaat van: 0634 op 15 juli 2007 - 13:38:40
Hij is sowieso eindverantwoordelijk voor het wel en wee van McLaren. Of hij het nou wist of niet.

Als gij iets uitsteekt waar u baas helemaal niet van weet, en later komt dan aan het ligt dat het u fout was. Gij wordt ontslagen, u baas blijft. ;)
Ja, maar uw baas heeft wel de verantwoordelijkheid over u, dat is en blijft. Hoe weinig hij er ook aan kan doen, hij is in feite medeplichtig.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#46
Citaat van: 0634 op 15 juli 2007 - 12:24:58
Ron Dennis die niet alles weet wat er binnen zijn team gebeurt?
Er zijn genoeg precedenten.

CitaatAccording to La Repubblica, Coughlan confirms in his affidavit that he had Ferrari's technical drawings and internal documentation in his possession.

Coughlan also allegedly reveals that he showed these documents to several people at McLaren - and not just to managing director Jonathan Neale, as had previously been known.

According to La Repubblica, Coughlan states that all McLaren employees responded in the same manner, by distancing themselves from these documents and advising him to destroy them.


Als dit allemaal zou kloppen dan gaat McLaren hier niet meer onderuit komen, Max en co kennende.

scho0634

Citaat van: Jasper op 15 juli 2007 - 14:11:05
Daar ben ik het dus niet mee eens.

Vind jij niet dat Dennis eindverantwoordelijk is, dan?

Stel dat er inderdaad is gefraudeerd bij McLaren, dan is hij daarvoor verantwoordelijk. Ook als zijn ondergeschikten het op eigen houtje deden. Hij, als 'baas', heeft dan ook gefaald.

frebe

het zou me nog niet verrassen als het opgezet spel is van ferrari zelf, ze hebben in het verleden al enorm smerige dingen gedaan om te winnen waarom dus dit niet. Want het begint meer en meer te lijken dat ferrari en de FIA (wat het zelfde is) Mclaren er uit willen zodat Ferrari nog maar eens winnen....

Tim C

Daar zijn ze inderdaad de afgelopen twee jaar telkens in gelukt. ::)

Citaat van: George W. Bush in South ParkQuite simple to pull off really. All I had to do was have explosives planted in the base of the towers then on 9/11 we pretended like 4 planes were being hijacked when really we just rerouted them to Pennsylvania then flew two military jets into the World Trade Center filled with more explosives then shot down all the witnesses on Flight 93 with an F15 after blowing up the Pentagon with a Cruise missile. It was only the world's most intricate and flawlessly executed plan ever. Ever.
Video

FerrariMan

Citaat van: frebe op 16 juli 2007 - 11:37:17
het zou me nog niet verrassen als het opgezet spel is van ferrari zelf, ze hebben in het verleden al enorm smerige dingen gedaan om te winnen waarom dus dit niet. Want het begint meer en meer te lijken dat ferrari en de FIA (wat het zelfde is) Mclaren er uit willen zodat Ferrari nog maar eens winnen....
Weer een verspilling van een forumregistratie. :)

frebe

typische reactie van een ferrariman  ??? als 1 team vaak valsspeelt zijn zij het wel en dat kan je niet ontkennen of je moet bijzonder naief zijn ... maarja dat zijn die van ferrari meestal wel 8)

Tim C

#52
Citaat van: frebe op 16 juli 2007 - 12:12:46
typische reactie van een ferrariman  ??? als 1 team vaak valsspeelt zijn zij het wel en dat kan je niet ontkennen of je moet bijzonder naief zijn ... maarja dat zijn die van ferrari meestal wel 8)
Newsflash: Er bestaat geen enkel F1 team dat niet vals speelt ;)

Ik vind de theorie wel leuk eigenlijk. McLaren man wordt gepakt met bijna 800 documenten van Ferrari, ontkent het niet en legt volledige bekentenissen af en dan zou het de schuld van Ferrari zijn. ;D

FerrariMan

Citaat van: frebe op 16 juli 2007 - 12:12:46
typische reactie van een ferrariman  ??? als 1 team vaak valsspeelt zijn zij het wel en dat kan je niet ontkennen of je moet bijzonder naief zijn ... maarja dat zijn die van ferrari meestal wel 8)
Ferrari is mét hoofdletter. Net als het begin van een zin dat hoort te zijn. PS: Het forum heeft geen nood aan puberale onzin, ga daarvoor maar naar www.joepie.be.

Verder:

CitaatNigel Stepney risks four years in jail if he is ultimately found guilty by Italian prosecutors of espionage and intentional sabotage, according to reports.

In an expose on the so-called Formula One 'spy scandal' affair, La Gazzetta dello Sport said the 780 pages of confidential data alledgedly sent to McLaren chief designer Mike Coughlan by the sacked Ferrari engineer related not only to "intellectual property" such as specific car designs and working methods.

McLaren boss Ron Dennis insisted recently: "There is no intellectual property on our cars that belongs to another Grand Prix team -- never has been and never will be."

Also in Coughlan's possession, however, were items including detailed reports from Grand Prix races and test sessions -- not necessarily data that can be simply applied to a rivals' car but still in breach of Article 151c of the International Sporting Code.


It is suggested that the McLaren team, whose drivers Lewis Hamilton and Fernando Alonso currently lead the World Championship, minimally face race bans.

The Italian report also revealed that searches of other engineers at Ferrari's Maranello HQ took place "in order to establish if Stepney had any accomplices."

While relaying his claim of innocence, Stepney's lawyer Sonia Bartolini was quoted in the same newspaper earlier this week, saying her client "is sure that the truth will come out and that other people will come under the eye of the examinations."

Hetgeen ik niet snap is dat niemand bij McLaren (daar nu toch blijkt dat meerdere mensen op de hoogte waren van de documenten) het op zich heeft genomen om Dennis, noch Ferrari te informeren. De enige persoon die Ferrari op de hoogte gebracht heeft...is de man in de kopie-shop.


frebe

omdat dan hetzelfde als nu zo gebeurt zijn ... logsich mss ???

Tim C

Citaat van: frebe op 16 juli 2007 - 12:38:20
omdat dan hetzelfde als nu zo gebeurt zijn ... logsich mss ???
Dat denk ik niet want nu heb je een situatie waar McLaren eerst zei: "we wisten van niets en hebben zodra we het te weten kwamen actie ondernomen." Nu wordt er gezegd dat McLaren al langer weet had van de situatie, hier en daar wordt er zelfs gespeculeerd dat ze daarom actie hebben ondernomen tegen de flexifloors.

Als die laatste twee waar zijn dan heeft McLaren deze hele zaak enkel aan zichzelf te danken, eens betrapt duurt eerlijkheid het langst in dit soort zaken. De FIA is tenslotte pas in actie gekomen toen er gaten in het verhaal opdoken...

Racerke007

We zullen zien ...
we gaan kijken wat de antwoorden zijn.

Allesinds is mijn baas niet verantwoordelijk voor wat ik thuis heb liggen ook al zijn dat de blauwdrukken van de concurentie.

De mensen die er ook weet van hadden, zij zijn in de fout gegaan door aan Ron niets te vertellen.
In het begin van het jaar was, volgens mij, de hetze van de flexfloors éérst in de media geweest door videobeelden van Ferrari en Bmw. Daarna is Mclaren gaan informeren... . ALS het écht zou zijn dat ze de copies v

Racerke007

 :-[ stomme tab-knopo ...  :-[

ALS het écht zou zijn dat ze de copies van Ferrari zouden geanalyseerd hebben dan is het seizoen om zeep.
Plezant voor ons, goed voor de sport en het worden leuke jaren wanneer Mclaren niet mee mag doen in de F1.  >:(

Ferrari is trouwens schuldig aan die info aan Mclaren trouwens, ook al zou ze niet gebruikt zijn. Mike is die niet in Maranello gaan halen. Dan is er het verhaal van dat de copies ronddwaalden op de fabriek en terug op Nigel zijn bureau belanden. Dan is er ook nog het ding dat in Woking (enkele kilometers verder dan Italië) copies gemaakt zijn. Waar is dan de master?

Straffe zaak maar Ferrari is altijd betrokken geweest met mafiapraktijken... zoveel keer dat ze in de voorbije jaren failliet gegaan zijn, of Fiat en toch kan men blijven racen en F1-tjes maken ... morgen gaan ze weer een Shake-down doen van hun race-auto's: BELACHELIJK . Elk team mag op één dag maar met één auto rijden. Ferrari rijdt morgen met beide race-auto's en misschien ook wel even met een aantal reserve auto's. Ach ja democratie is er nooit echt geweest in de F1.

FerrariMan

Tijd om samen met Frebe in therapie te gaan mijn beste.

Tim C

Citaat van: Racerke007 op 16 juli 2007 - 12:50:45
Allesinds is mijn baas niet verantwoordelijk voor wat ik thuis heb liggen ook al zijn dat de blauwdrukken van de concurentie.
Dus zolang Coughlan thuis meetings zou organiseren met de rest van het personeel is McLaren niet verantwoordelijk voor elk voordeel dat ze daaruit zouden halen? Coughlan is geen kleine garnaal, het is de hoofdontwerper van het team en dus één van de bazen.

Als McLaren een voordeel uit deze situatie heeft gehaald moet dat ongedaan worden gemaakt, net zoals dat bij de flexifloors het geval was, of de mass damper, of die voorvleugel die onder druk wat meegaf, of enz...


Opnieuw vind ik het absoluut ridicuul dat Ferrari dit alles zou hebben opgestart om McLaren schade toe te brengen om zo het kampioenschap te winnen. Ik hoop dat iedereen op een dag het gezond verstand krijgt om in te zien dat zulke complotten te ingewikkeld zijn om echt te werken :P