Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Eric

hoe het ook zal zijn...McLaren schuldig of niet, de FIA zal niet zo dom zijn om in hun eigen vingers te gaan snijden.
Voor het eerst sinds lang zitten we met een mooi seizoen, alles is nog mogelijk, en meerdere piloten maken kans op de titel...dus zal het vuur wel vanzelf doven en eerlijk gezegd hoop ik het ook, F1 kan een zoveelste vernedering best missen.


FerrariMan

Indien ze schuldig worden bevonden kan de FIA niet anders dan straffen. Het zou nogal dom zijn om ze ermee weg te laten komen in naam van een 'mooi kampioenschap'...

Racerke007

CitaatCitaat
Dat Martin W. van de bundel op de hoogte was kan ik moeilijk geloven trouwens. Hmmm nee: dat kan gewoon niet!!

Om dit te zeggen, waarop baseer je je dan? Je kent Whitmarsh waarschijnlijk persoonlijk?

Nee, maar Martin is geleidelijk aan de functie van Ron aan het overnemen. Als hij hier écht van op de hoogte was én er iets mee gebeurd is dan kan Ron een nieuwe vervanger zoeken.

Ferrari 2010

Citaat van: Racerke007 op 19 juli 2007 - 16:10:04
CitaatCitaat
Dat Martin W. van de bundel op de hoogte was kan ik moeilijk geloven trouwens. Hmmm nee: dat kan gewoon niet!!

Om dit te zeggen, waarop baseer je je dan? Je kent Whitmarsh waarschijnlijk persoonlijk?

Nee, maar Martin is geleidelijk aan de functie van Ron aan het overnemen. Als hij hier écht van op de hoogte was én er iets mee gebeurd is dan kan Ron een nieuwe vervanger zoeken.
In hetgeen je net geschreven hebt vind ik geen enkele verklaring waardoor je der vanuit kan gaan dat hij van niets wist. Het steunt echt nergens op.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: FerrariMan op 19 juli 2007 - 15:29:31
Indien ze schuldig worden bevonden kan de FIA niet anders dan straffen. Het zou nogal dom zijn om ze ermee weg te laten komen in naam van een 'mooi kampioenschap'...

ik geef u ook gelijk normaal moeten ze bestraft worden, maar als dit gebeurt wordt Ferrari zeker wereldkampioen (wat ik leuk zou vinden), maar dan zullen er velen zeggen dat het weer een saai seizoen geworden is omdat er telkens een Ferrari wint, en dan geven ze weer Ferrari de schuld. Net als in 2002 en 2004

Tim C

Ik wil iedereen die hier zo tegen een bestraffing van McLaren is gekant (!!als ze schuldig zijn!!) even herinneren aan die dag in Monaco van vorig jaar...

FerrariMan

Citaat van: robbert op 19 juli 2007 - 17:44:21
Citaat van: FerrariMan op 19 juli 2007 - 15:29:31
Indien ze schuldig worden bevonden kan de FIA niet anders dan straffen. Het zou nogal dom zijn om ze ermee weg te laten komen in naam van een 'mooi kampioenschap'...

ik geef u ook gelijk normaal moeten ze bestraft worden, maar als dit gebeurt wordt Ferrari zeker wereldkampioen (wat ik leuk zou vinden), maar dan zullen er velen zeggen dat het weer een saai seizoen geworden is omdat er telkens een Ferrari wint, en dan geven ze weer Ferrari de schuld. Net als in 2002 en 2004
ALS McLaren schuldig ZOU zijn dan is dat niet Ferrari's schuld. Maar bon, eerst afwachten. Wie weet draait het allemaal uit op een sisser.

scho0634

Citaat van: Tim C op 19 juli 2007 - 18:53:36
Ik wil iedereen die hier zo tegen een bestraffing van McLaren is gekant (!!als ze schuldig zijn!!) even herinneren aan die dag in Monaco van vorig jaar...

Die dag vorig jaar in Monaco was Ferrari schuldig (althans MS), als McLaren dat nu ook is dienen ook zij bestraft te worden. Of je nou fan ben van McLaren of niet.

Het enige verschil is dat op Monaco iedereen kon zien wat er gebeurde, en deze kwestie is wat lastiger te beoordelen.

damo

Citaat van: Ike Racing op 18 juli 2007 - 13:37:05
Ik lees net het volgende:

"De FIA verdenkt McLaren ervan hun Internationale Sportcode te hebben overtreden en de formatie uit Woking riskeert daarom uitgesloten te worden van het kampioenschap. Joaquin Verdegay, een lid van FIA's World Motorsport Council, waar McLaren zich voor zal moeten verantwoorden, vertelde echter dat het team zonder ook maar één waarschuwing eraf kan komen.
"Het zal heel moeilijk worden om te bewijzen dat McLaren de informatie heeft gebruikt en dat het wist waar de data vandaan kwam", liet de Spanjaard optekenen in de krant Dario As. "Waar ik op hoop is dat het team van Ron Dennis geen reprimande krijgt omdat het nagenoeg onmogelijk is om iets te bewijzen"
De situatie verandert volgens hem echter als Dennis schuld bekend. Dat is echter een van de meest onwaarschijnlijke scenario's aangezien hij aardig wat sponsoren tevreden zal moeten houden. Bovendien liet McLaren in een verklaring weten dat er "nooit informatie van Ferrari is gebruikt om onze eigen wagen te ontwerpen".


Als men zulke uitspraken voor het onderzoek doet, wie geloofd dan  nog dat het er eerlijk aan toe gaat.
1 lid heeft al duidelijk zijn mening en oordeel gevormd  :P

http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=18497

Er werd hier al verwezen naar Monaco vorig jaar:  als ik me niet vergis was het toen diezelfde Spanjool Verde-gay  ;) die per sé (tegen z'n twee collega's in) Schumi zo zwaar wou straffen en er nog in gelukt is ook.  Net als toen doet die kerel alles om z'n landgenoot Alfonso te bevoordelen, dit keer met zeer ongepaste stemmingmakerij.

bogief1

Stel nu dat Stephney gelijk heeft en Ferrari hem een hak zou zetten, wat zou er dan gebeuren?
Niks met het kampioenschap allesinds, want dan is er geen sprake van vals spel.
Maar juridisch kan het wel grote gevolgen hebben...

Maar dan is er nog steeds die situatie met de mac's natuurlijk.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Als, als, als ....

Ik zie niet in hoe het zou kunnen dat Ferrari hier schuldig is. Dat zou wel een heel vreemd verhaal zijn.

FerrariMan

Citaat van: damo op 19 juli 2007 - 21:05:31
Citaat van: Ike Racing op 18 juli 2007 - 13:37:05
Ik lees net het volgende:

"De FIA verdenkt McLaren ervan hun Internationale Sportcode te hebben overtreden en de formatie uit Woking riskeert daarom uitgesloten te worden van het kampioenschap. Joaquin Verdegay, een lid van FIA's World Motorsport Council, waar McLaren zich voor zal moeten verantwoorden, vertelde echter dat het team zonder ook maar één waarschuwing eraf kan komen.
"Het zal heel moeilijk worden om te bewijzen dat McLaren de informatie heeft gebruikt en dat het wist waar de data vandaan kwam", liet de Spanjaard optekenen in de krant Dario As. "Waar ik op hoop is dat het team van Ron Dennis geen reprimande krijgt omdat het nagenoeg onmogelijk is om iets te bewijzen"
De situatie verandert volgens hem echter als Dennis schuld bekend. Dat is echter een van de meest onwaarschijnlijke scenario's aangezien hij aardig wat sponsoren tevreden zal moeten houden. Bovendien liet McLaren in een verklaring weten dat er "nooit informatie van Ferrari is gebruikt om onze eigen wagen te ontwerpen".


Als men zulke uitspraken voor het onderzoek doet, wie geloofd dan  nog dat het er eerlijk aan toe gaat.
1 lid heeft al duidelijk zijn mening en oordeel gevormd  :P

http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=18497

Er werd hier al verwezen naar Monaco vorig jaar:  als ik me niet vergis was het toen diezelfde Spanjool Verde-gay  ;) die per sé (tegen z'n twee collega's in) Schumi zo zwaar wou straffen en er nog in gelukt is ook.  Net als toen doet die kerel alles om z'n landgenoot Alfonso te bevoordelen, dit keer met zeer ongepaste stemmingmakerij.
Dezelfde persoon die ook dit jaar tegen Ferrari stemde ivm de 'flexi'-vloer. Toeval?

Verder, wie kan me duidelijk maken waarom Coughlan pas 'suspended' is van sinds dit verhaal uit is en niet eerder? Als het klopt wat hij zegt, en drie topmannen in het team waren op de hoogte van de documenten, waarom lieten zij Dennis en co dan in het ongewisse? Voor zover ik lees staat het in de regels dat ze meteen dit moeten melden aan de FIA.

McChouffe

Citaat van: bogief1 op 19 juli 2007 - 21:14:55
Stel nu dat Stephney gelijk heeft en Ferrari hem een hak zou zetten, wat zou er dan gebeuren?

Ik kan me toch moeilijk inbeelden dat Ferrari (of eender welk ander F1 team) zoveel blz aan gevoelige info zou verspreiden, enkel en alleen om iemand een hak te zetten.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Nu blijkt ook weer dat Stepney op de vooravond van het nieuwe seizoen Coughlan via mail getipt heeft over de Ferrari vloer.

Met elke nieuwe dag komt een nieuw detail naar boven. Bij McLaren zal het ondertussen wel paniek zijn.

Racerke007

CitaatOverigens moet hierbij wel worden aangetekend dat al aan het einde van seizoen 2006, na de Grand Prix van Brazilië, in een technische analyse op Autosport.com melding werd gemaakt van het mechanisme dat Ferrari gebruikte bij het vastmaken van de bodemplaat.
Omwille van die vloer zal het wel geen paniek zijn hoor!
Als die cd bestaat: staat die op één van de servers van McLaren of niet ....
Ik gok van niet trouwens.

De complottheorie is niet 'te' ver gezocht, het is en blijft Italië, of daar de waarheid van aan het licht komt is nog niet zeker allesinds.
Ondertussen geloof ik ook niet meer in dé complottheorie ... . (zie mijn vorige posts: rare verklaringen van Nigel)