Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Tim C

Citaat
Stepney zorgt opnieuw voor opschudding

Nu de spionagezaak rond McLaren en Ferrari is afgerond vond Nigel Stepney de tijd rijp om een nieuwe spionagezaak rond Ferrari en McLaren (let op de volgorde) op te starten. De Brit nam contact op met de GrandPrix.com, een gerespecteerde site die het meermaals opnam voor McLaren.

Stepneygate wordt voorgesteld alsof de informatie-uitwisseling éénrichtingverkeer was, maar dat klopt niet volgens de Brit.

Ik kreeg informatie over wanneer [McLaren] zou stoppen. Ik kreeg de gewichtsverdeling en andere aspecten van andere onderdelen van hun wagen. Ferrari kwam zeer goed weg, ik was toen namelijk hun werknemer. Ik wist wat ze deden tijdens testsessies en kende hun brandstofniveaus.

Volgens Stepney moet Ferrari ook punten worden ontnomen omdat hij de informatie ontving toen hij nog voor het team werkte. De Brit voegde er ook nog aan toe dat de informatie binnen het team besproken is. Enig minpuntje van zijn verhaal: Hij heeft geen bewijs.

Het feit dat Stepney zo'n slechte scheiding met zijn ex-werkgever doormaakt en dat zijn boek werd afgeketst door de uitgever maakt hem er niet bepaald betrouwbaarder op. Dat is een kanttekening die de populaire pers er vergeet naast te zetten. Al zou ons niets meer verbazen...

Ferrari 2010

#721
Mja, dit is gewoon een pure wraakactie lijkt mij. Hij kan uiteraard gelijk hebben, maar het is dan weer een eenmans zaak, maw, hij kan nooit bewijzen dat het gebruikt is en als er ooit al iets van komt kunnen ze Ferrari onmogelijk straffen (aangezien ze McLaren voor iets soortgelijks, zwaarder zelfs aangezien McLaren dingen op papier had, ook niet getsraft hebben).

Hij heeft gewoon Ferrari willen kloten door info aan McLaren te geven, dit draaide echter in het voordeel van Ferrari uit omdat McLaren geschorst werd. Resultaat: Ferrari heeft voor hem niet genoeg nadeel gehad, dus probeert hij nu via een andere weg Ferrari alsnog te kloten... Als blijkt dat dit ook niet werkt komt hij binnenkort wel met iets anders aan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

ja en moest dit waar zijn, dan zou ferrari het niet riskeren om zoveel heisa te maken rond die zaak, want als de FIA die zaak onderzoekt dan konden ze ook op die zogezegde bewijzen stoten tegen Ferrari

Ferrari 2010

Mja, wie zegt dat er bewijzen bestaan? Wie zegt dat er ook al maar iets is? En zij maken zich al lang niet meer druk om Stephney denk ik, waar die zig het laatste jaar mee bezig heeft geweest is niet om serieus bij te blijven.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Of dit waar is of niet weet ik niet.

Maar ik kan me niet voorstellen dat McLaren de enige constructeur is die fraudeert. Wat mij betreft staat dat als een paal boven water.

Folkert

Citaat van: 0634 op 03 oktober 2007 - 19:31:45
Of dit waar is of niet weet ik niet.

Maar ik kan me niet voorstellen dat McLaren de enige constructeur is die fraudeert. Wat mij betreft staat dat als een paal boven water.
inderdaad, kan me niet voorstellen dat er op wat voor een schaal dan ook, fraude of spionage word gepleegt door andere teams.

Er resten mij nog 2 vragen waar ik niet om heen kan.
1) waarom zou Mike of zijn vrouw die pagina's kopieren in een kopieer shop en niet gewoon zelf een ding aanschaffen voor denk ik nog geen 1000 euro. Ze moeten hebben geweten dat het gevoelige en illegale informatie was en dat neem je niet mee naar een kopieer zaakje.
2) Ok, Nigel staat bekent als ongeloof waardig en wilt inderdaad wraak nemen op Ferrari(wat ik me ook helemaal kan voorstellen.) Maar wat ik niet kan begrijpen is dat ze er ook totaal geen onderzoek naar starten. Mclaren is inderdaad fout geweest, maar in zo'n zaak moet je toch wel zekere voor het onzekere nemen.
3) waarom blijft renault ongestraft?

Sorry dat ik het weer even boven haal, maar die vragen kan ik niet beantwoorden.
Trotse vader van Rosalie(L)