Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

damo

Ik kan me goed inbeelden dat Ron Dennis zelf met het bewijs naar de FIA is gestapt: hij wist dat anders FA dit had gedaan.  Nu kan hij er tenminste z'n schijnimago van deontologisch correct persoon nog mee in stand houden.

Dit neemt niet weg dat moest FA zich wel goed in z'n vel voelen bij Mc Laren, niemand ooit van deze emails had af geweten.  Iedereen die tussen zijn of haar oren geen vacuumverpakking heeft zitten (rules FIA out) zal ondertussen wel beseffen dat niet toevallig enkel FA en PDLR deze info gebruikt hebben maar met hen tevens een groot deel van de overige Mc Laren medewerkers (misschien ook LH, die als een misdienaar de onschuld van Mc Laren verdedigde).  Als je weet welke detailfreak Ron Dennis is (moeit zich met kapsel, vrije tijdsbesteding enz van de rijders) kan het gewoonweg niet anders dat hij er minstens van wist en wellicht actief het gebruik van de info organiseerde.

Ik hoop nog steeds op het overige deel van de rechtvaardigheid via de rechtzaken in Italië en GB, wat mij betreft mag Mc Laren opgedoekt worden.

frebe

Citaat van: damo op 14 september 2007 - 21:06:45
Ik kan me goed inbeelden dat Ron Dennis zelf met het bewijs naar de FIA is gestapt: hij wist dat anders FA dit had gedaan.  Nu kan hij er tenminste z'n schijnimago van deontologisch correct persoon nog mee in stand houden.

Dit neemt niet weg dat moest FA zich wel goed in z'n vel voelen bij Mc Laren, niemand ooit van deze emails had af geweten.  Iedereen die tussen zijn of haar oren geen vacuumverpakking heeft zitten (rules FIA out) zal ondertussen wel beseffen dat niet toevallig enkel FA en PDLR deze info gebruikt hebben maar met hen tevens een groot deel van de overige Mc Laren medewerkers (misschien ook LH, die als een misdienaar de onschuld van Mc Laren verdedigde).  Als je weet welke detailfreak Ron Dennis is (moeit zich met kapsel, vrije tijdsbesteding enz van de rijders) kan het gewoonweg niet anders dat hij er minstens van wist en wellicht actief het gebruik van de info organiseerde.

Ik hoop nog steeds op het overige deel van de rechtvaardigheid via de rechtzaken in Italië en GB, wat mij betreft mag Mc Laren opgedoekt worden.
Mclaren opdoeken ??? ja dat is de oplossing, het team dat voor veel van de revoluties heeft gezorgd in de F1 zoals het gebruik van carbon, telemetrie enz... een van de legendarische teams. doek dat op dan kan je net zo goed de hele F1 opdoeken en gewoon voor de komende eeuw 90 keer de titel aan Ferrari geven en de andere 10 titels verloten onder de rest

scho0634

#602
Ik vraag me wel af hoe dit binnen McLaren wordt opgelost. Zal dit nog consequenties hebben voor Ron Dennis? Of is zijn macht zo groot dat hij mag aanblijven? Je kan toch wel stellen dat McLaren onder zijn bewind forse schade heeft opgelopen.

Al hoorde ik de geruchten dat mocht McLaren voor 1,5 jaar geschorst zijn geweest, ProDrive alle Mercedes steun, de rijders, de monteurs en ontwerpers zo over had kunnen nemen. Zodat McLaren met een sub-team die 1,5 jaar had kunnen overbruggen. Al was dit maar een gerucht en weet ik niet hoe waar dit is.

Ook vraag ik me af of McLaren Alonso aan zijn contract gaat houden. Ron Dennis die alle info aan de FIA geeft onder dreigement dat FA het zou doen...hoeveel toekomst is er nog voor de Spanjaard bij McLaren? Dit gaat toch niet lang meer goed.

frebe

Citaat van: 0634 op 14 september 2007 - 21:30:46
Ik vraag me wel af hoe dit binnen McLaren wordt opgelost. Zal dit nog consequenties hebben voor Ron Dennis? Of is zijn macht zo groot dat hij mag aanblijven? Je kan toch wel stellen dat McLaren onder zijn bewind forse schade heeft opgelopen.

Al hoorde ik de geruchten dat mocht McLaren voor 1,5 jaar geschorst zijn geweest, ProDrive alle Mercedes steun, de rijders, de monteurs en ontwerpers zo over had kunnen nemen. Zodat McLaren met een sub-team die 1,5 jaar had kunnen overbruggen. Al was dit maar een gerucht en weet ik niet hoe waar dit is.

Ook vraag ik me af of McLaren Alonso aan zijn contract gaat houden. Ron Dennis die alle info aan de FIA geeft onder dreigement dat FA het zou doen...hoeveel toekomst is er nog voor de Spanjaard bij McLaren? Dit gaat toch niet lang meer goed.
Ron Dennis is mede oprichter van Mclaren en heeft nog steeds een aandeel van 30%, alhoewel dat wsl binnenkort zal verlagen naar 15% als die arabieren zijn helft en die van de andere mede-eigenaar overkopen. maar Ron zijn toekomst binnen Mclaren is dus veilig en of FA nog bij Mclaren blijft ... ik denk het wel, Santander heeft een conctract van 5 jaar bij Mclaren voor 90 mijloen en had nu de ideale gelegendheid om daar onder uit te komen, maar heeft hun contact bevestigd vandaag en een spaanse bank zal niet zo maar blijven als FA zou weggaan. Al is Mclaren altijd een goudmijn voor Sponsors, voor Mclaren liggen de sponsors voor het oprapen. niet vergeten dat Mclaren na een rampzalig jaar wel de meeste sponsors heeft binnen gehaald van iedereen...

Jasper

Citaat van: Ferrari 2007 op 14 september 2007 - 14:20:15
Eigenlijk niet, want ze zijn gediskwalificeerd voor dit seizoen, dus zouden ze normaal gezien ook geen prijzengeld kunnen verdienen. Hun straf is dus in feite enkel de diskwalificatie en die paar miljoenen die ze normaal niet aan prijzengeld zouden hebben gehad. Ze komen er bijzonder goed vanaf! De FIA heeft gisteren al dan niet bewust gewoon zijn sport gered van een straf, want dit is de naam straf niet echt waardig. Enfin, het is natuurlijk te zien hoe zwaar het bewijsmateriaal is, maar ik veronderstel dat ze daarmee veel verder hadden kunnen komen.

:)

Laten we het erop houden dat McLaren 100 miljoen kwijt is, als je uit de 8u wiskunde komt, moet je dat toch wel kunnen bedenken. En ja, alles wat er is gebeurd is effe een constructeurstitel afpakken, hoezo straf?

Ik lees vele grappige dingen in dit topic.

damo

Citaat van: Jasper op 14 september 2007 - 22:40:38
Laten we het erop houden dat McLaren 100 miljoen kwijt is, als je uit de 8u wiskunde komt, moet je dat toch wel kunnen bedenken. En ja, alles wat er is gebeurd is effe een constructeurstitel afpakken, hoezo straf?

Ik lees vele grappige dingen in dit topic.

...schrijft degene die "vrijspraak" stemde?
;D

Jasper

Wanneer heb je dat gedroomd?

McChouffe

Citaat van: frebe op 14 september 2007 - 22:32:16
niet vergeten dat Mclaren na een rampzalig jaar wel de meeste sponsors heeft binnen gehaald van iedereen...

De vorige sponsors hebben dus blijkbaar afgehaakt...

Citaat van: Jasper
Laten we het erop houden dat McLaren 100 miljoen kwijt is, als je uit de 8u wiskunde komt, moet je dat toch wel kunnen bedenken.

Ik veronderstel dat ze de $ verbonden aan de constructeurstitel ook niet krijgen, dus eigenlijk is het zelfs meer dan 100 miljoen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

frebe

de vorige sponsor was West, die hebben zoals alle sigarettenmerken afgehaakt buiten Marlboro... Maar alle grote huidige sponsors bevestigen hun steun en niet vergeten dat Vodafone van Ferrari naar Mclaren is gegaan en hen 20 mijloen meer geven dan Ferrari ook al heeft Mclaren slechte jaren door gemaakt. maar ze worden wel het meeste getoond op tv en dan is wat voor sponsors belangrijk is. want vorig jaar was het hele tijd een zilvere auto in beeld want is een topteam met slechte wagen en dit jaar is het een topteam dat veel wint en nonstop in het nieuws is.

janke

#609
Non stop in het nieuws. Maar na donderdag toch iets minder positief. Ja, je krijgt nog meer naamsbekendheid dat klopt. Je gaat de wereld over. Alleen op de manier van waarom en hoe. Denk je werkelijk dat een grote sponsor daar geen rekening mee houdt?? Als al die verhalen van Renault lees Briatore waar zijn en ze worden onderzocht en daar blijkt ook spionage te zijn gepleegd, dan weet ik zeker dat ING zich terug trekt. Dat lijkt me voor een hele grote in de bankwereld niet zo moeilijk. Die willen niets met fraude of wat vooreen crimineel gedrag dan ook te maken hebben. Anders gaan er bij de ING veel klanten lopen, zeker weten. En terecht, als bank ben je niet meer geloofwaardig. Maar van Renault horen we nu niks. Als het allemaal waar is dan is dat ook de moeite waard om even op het matje geroepen te worden. Of niet?? Of nou een engineer of een monteurtje die gegevens meeneemt dat maakt toch niet uit?  Maar Renault heeft er gebruik van gemaakt. Die moet dan maar ook even op de pijnbank.
Some things are too important to be left in the past.

robbert

Ik vind dat Alonso ook moest gestraft worden, hij was erbij betrokken, maar ja de FIA denkt aan zijn centen hé. Belachelijk. Mclaren gaat nu nog voor de rest van het seizoen voordeel halen van die spionagezaken. Ze weten toch hoe de wagen in elkaar zit en wat ze allemaal gebruiken, ze weten nl alles van Ferrari en dat is ook bewezen. En toch hebben ze maar een lichte straf. Wat zou er gebeuren moest een ander team, een kleiner team ontdekt geweest zijn van spionage???

scho0634

Citaat van: robbert op 15 september 2007 - 04:32:19
Ik vind dat Alonso ook moest gestraft worden, hij was erbij betrokken, maar ja de FIA denkt aan zijn centen hé. Belachelijk. Mclaren gaat nu nog voor de rest van het seizoen voordeel halen van die spionagezaken. Ze weten toch hoe de wagen in elkaar zit en wat ze allemaal gebruiken, ze weten nl alles van Ferrari en dat is ook bewezen. En toch hebben ze maar een lichte straf. Wat zou er gebeuren moest een ander team, een kleiner team ontdekt geweest zijn van spionage???

Iedereen heeft het maar over een lichte straf. Maar onderhand is het de grootste boete in de historie van de sport. Ik vind het nogal wat. Al dat gezeur over premies, McLaren moet gewoon 100 miljoen dollar betalen. Niets meer, niets minder.

Voor een volledige uitsluitng was ook wel wat te zeggen, aan de andere kant is de wagen op zich natuiurlijk niet illegaal. Het zou ook goed kunnen dat de FIA ook mee heeft laten wegen dat de sport niet gebaad is bij een uitsluiting van een van de meest illustere teams. McLaren is toch een begrip in de autopsport. Voor de komende 4 races ben ik iig blij dat de Macs nog meedoen, want dat maakt de wedstrijden leuker. Het belang van de sport moet bovenaan staan, en het is niet in het belang van de sport om McLaren uit te sluiten, wel om ze zwaar te straffen. En dat is gebeurd.
Citaat van: frebe op 14 september 2007 - 22:32:16
Citaat van: 0634 op 14 september 2007 - 21:30:46
Ik vraag me wel af hoe dit binnen McLaren wordt opgelost. Zal dit nog consequenties hebben voor Ron Dennis? Of is zijn macht zo groot dat hij mag aanblijven? Je kan toch wel stellen dat McLaren onder zijn bewind forse schade heeft opgelopen.

Al hoorde ik de geruchten dat mocht McLaren voor 1,5 jaar geschorst zijn geweest, ProDrive alle Mercedes steun, de rijders, de monteurs en ontwerpers zo over had kunnen nemen. Zodat McLaren met een sub-team die 1,5 jaar had kunnen overbruggen. Al was dit maar een gerucht en weet ik niet hoe waar dit is.

Ook vraag ik me af of McLaren Alonso aan zijn contract gaat houden. Ron Dennis die alle info aan de FIA geeft onder dreigement dat FA het zou doen...hoeveel toekomst is er nog voor de Spanjaard bij McLaren? Dit gaat toch niet lang meer goed.

Ron Dennis is mede oprichter van Mclaren en heeft nog steeds een aandeel van 30%, alhoewel dat wsl binnenkort zal verlagen naar 15% als die arabieren zijn helft en die van de andere mede-eigenaar overkopen. maar Ron zijn toekomst binnen Mclaren is dus veilig

Ik zou toch, als ik bij die 70% hoorde, Dennis flink uithoren. Ook als ik Mercedes was. De naam van McLaren is flink beschadigt, en het kost veel geld. Sponsoren willen ook niet gelinkt worden aan zo'n schandaal of aan een team dat feitelijk gewoon vals speelt.


dj Peter

Citaat van: robbert op 15 september 2007 - 04:32:19
Ik vind dat Alonso ook moest gestraft worden, hij was erbij betrokken, maar ja de FIA denkt aan zijn centen hé. Belachelijk. Mclaren gaat nu nog voor de rest van het seizoen voordeel halen van die spionagezaken. Ze weten toch hoe de wagen in elkaar zit en wat ze allemaal gebruiken, ze weten nl alles van Ferrari en dat is ook bewezen. En toch hebben ze maar een lichte straf. Wat zou er gebeuren moest een ander team, een kleiner team ontdekt geweest zijn van spionage???

Daar ben ik het helemaal mee eens.  Alonso haalt voordeel uit de gestolen informatie van Ferrari, wat zelfs bewezen is,maar hij gaat vrijuit. Onbegrijopelijk.Maar het e-mailverkeer tussen de piloten en testrijder hebben dan ook weer bijgedragen aan de bewijslast.

McChouffe

Citaat van: SaffierFM op 15 september 2007 - 08:50:39
Citaat van: robbert op 15 september 2007 - 04:32:19
Ik vind dat Alonso ook moest gestraft worden, hij was erbij betrokken, maar ja de FIA denkt aan zijn centen hé. Belachelijk. Mclaren gaat nu nog voor de rest van het seizoen voordeel halen van die spionagezaken. Ze weten toch hoe de wagen in elkaar zit en wat ze allemaal gebruiken, ze weten nl alles van Ferrari en dat is ook bewezen. En toch hebben ze maar een lichte straf. Wat zou er gebeuren moest een ander team, een kleiner team ontdekt geweest zijn van spionage???

Daar ben ik het helemaal mee eens.  Alonso haalt voordeel uit de gestolen informatie van Ferrari, wat zelfs bewezen is,maar hij gaat vrijuit. Onbegrijopelijk.Maar het e-mailverkeer tussen de piloten en testrijder hebben dan ook weer bijgedragen aan de bewijslast.

Ik vraag me eigenlijk af wat Lewis ervan wist. En of het nog een staartje krijgt indien er ergens bewijs opduikt dat Hamilton er weet van had, maar niks heeft gezegd.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Citaat van: SaffierFM op 15 september 2007 - 08:50:39
Citaat van: robbert op 15 september 2007 - 04:32:19
Ik vind dat Alonso ook moest gestraft worden, hij was erbij betrokken, maar ja de FIA denkt aan zijn centen hé. Belachelijk. Mclaren gaat nu nog voor de rest van het seizoen voordeel halen van die spionagezaken. Ze weten toch hoe de wagen in elkaar zit en wat ze allemaal gebruiken, ze weten nl alles van Ferrari en dat is ook bewezen. En toch hebben ze maar een lichte straf. Wat zou er gebeuren moest een ander team, een kleiner team ontdekt geweest zijn van spionage???

Daar ben ik het helemaal mee eens.  Alonso haalt voordeel uit de gestolen informatie van Ferrari, wat zelfs bewezen is,maar hij gaat vrijuit. Onbegrijopelijk.Maar het e-mailverkeer tussen de piloten en testrijder hebben dan ook weer bijgedragen aan de bewijslast.

Geld dat dan ook niet voor Hamilton?

Of gaan we weer Alonso bashen ;)?