Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

robbert

ja tis waar, ik zie het nog gebeuren dat ze voor die spionage ook maar een geldboete krijgen

scho0634

Citaat van: Tim C op 08 september 2007 - 17:22:20
Een hogere boete dan 50.000 dollar. Wees eerlijk, hoeveel verschil maakt 50.000 dollar op het budget van McLaren?

Oh ja natuurlijk, omdat ze veel geld hebben moeten ze een hogere boete krijgen

Wat voor rechtspraak is dat? Moeten voortaan verkeerboetes ook aangepast worden aan het salaris van de overtreder? Onzinnig argument.


red76

Citaat van: 0634 op 08 september 2007 - 18:07:48
Citaat van: Tim C op 08 september 2007 - 17:22:20
Een hogere boete dan 50.000 dollar. Wees eerlijk, hoeveel verschil maakt 50.000 dollar op het budget van McLaren?

Oh ja natuurlijk, omdat ze veel geld hebben moeten ze een hogere boete krijgen

Wat voor rechtspraak is dat? Moeten voortaan verkeerboetes ook aangepast worden aan het salaris van de overtreder? Onzinnig argument.



Zo werkt het anders wel in Noorwegen. ;)

Tim C

#378
Citaat van: 0634 op 08 september 2007 - 18:07:48
Citaat van: Tim C op 08 september 2007 - 17:22:20
Een hogere boete dan 50.000 dollar. Wees eerlijk, hoeveel verschil maakt 50.000 dollar op het budget van McLaren?

Oh ja natuurlijk, omdat ze veel geld hebben moeten ze een hogere boete krijgen

Wat voor rechtspraak is dat? Moeten voortaan verkeerboetes ook aangepast worden aan het salaris van de overtreder? Onzinnig argument.


Ik denk dat mijn punt was dat een boete van 50.000 dollar belachelijk is voor het inzetten van materiaal dat je niet mocht inzetten. Wanneer je in het voetbal een speler inzet die je nog niet mocht opstellen verlies je die wedstrijd met 5-0. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat een diskwalificatie een juiste straf is, maar 50.000 is zelfs nog geen terechtwijzing...

Of dat nu bij McLaren is of bij Spyker kan me niet schelen. In tegenstelling tot wat jij blijkbaar denkt is mijn mening toch net wat genuanceerder. ::)

scho0634

Citaat van: Tim C op 08 september 2007 - 18:46:19
Citaat van: 0634 op 08 september 2007 - 18:07:48
Citaat van: Tim C op 08 september 2007 - 17:22:20
Een hogere boete dan 50.000 dollar. Wees eerlijk, hoeveel verschil maakt 50.000 dollar op het budget van McLaren?

Oh ja natuurlijk, omdat ze veel geld hebben moeten ze een hogere boete krijgen

Wat voor rechtspraak is dat? Moeten voortaan verkeerboetes ook aangepast worden aan het salaris van de overtreder? Onzinnig argument.


Ik denk dat mijn punt was dat een boete van 50.000 dollar belachelijk is voor het inzetten van materiaal dat je niet mocht inzetten. Wanneer je in het voetbal een speler inzet die je nog niet mocht opstellen verlies je die wedstrijd met 5-0. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat een diskwalificatie een juiste straf is, maar 50.000 is zelfs nog geen terechtwijzing...

Of dat nu bij McLaren is of bij Spyker kan me niet schelen. In tegenstelling tot wat jij blijkbaar denkt is mijn mening toch net wat genuanceerder. ::)

Dan snap ik niet wat jouw verwijzing naar het budget ermee te maken heeft ???.

Je moet het wel in zijn proporties zien; het onderdeel was nog niet door de FIA getest, maar was wel degelijk legaal. Slordig, onnodig en dom van McLaren, maar een McLaren heeft er geen (illegaal) voordeel van gehad. Zo erg is het allemaal dus niet en een geldboete lijkt mij niet verkeerd. Over de hoogte van die som kunnen we eeuwig twisten maar de hoogte van een budget staat er verder los van.

Tim C

En hoe je het ook probeert goed te praten, het mocht niet ingezet worden. Waarom nog uberhaubt crashtests doen? Die "boete" is vergelijkbaar met een boete van vijf Euro om verkeerd over te steken. Ja, dat voel je echt en dan denk je de volgende keer echt twee keer na. ::)

scho0634

zucht...

Waar praat ik het goed dan??? Helemaal nergens. Jij leest denk ik wat je wil  zien.

Ik vind het vergrijp echter niets meer waard dan een flinke geldboete aangezien er geen enkel illegaal voordeel is behaald. Maar dat zei ik hierboven ook al, en ik ga het niet nog een keer zeggen.

Maar ja, het is McLaren, en McLaren moet hangen....

Jasper

Tim, je wil dus dat het een boete is die doorweegt op het budget van McLaren. Jammer genoeg moet je op een budget van 400 miljoen (?) dan wel een boete geven van enkele miljoenen. En dat zou compleet buiten proportie zijn, zeker in vergelijking met vroegere geldboetes opgelegd door de FIA voor ergere vergrijpen.

Tim C

Citaat van: 0634 op 08 september 2007 - 19:50:03
Jij leest denk ik wat je wil  zien.

aangezien er geen enkel illegaal voordeel is behaald.
Pot. Ketel.

Het onderdeel mocht niet ingezet worden, ik geloof dat dat toch de schooldefinitie is van illegaal? Iets dat je (nog) niet mag gebruiken?

Citaat van: Jasper op 08 september 2007 - 20:05:28
Tim, je wil dus dat het een boete is die doorweegt op het budget van McLaren. Jammer genoeg moet je op een budget van 400 miljoen (?) dan wel een boete geven van enkele miljoenen. En dat zou compleet buiten proportie zijn, zeker in vergelijking met vroegere geldboetes opgelegd door de FIA voor ergere vergrijpen.
Ik wil dat er op z'n minst een straf is die niet lijkt op "eens streng kijken zoals mama vroeger deed". Een tik op de vingers is meer op zijn plaats, waar o waar zeg ik dan ook dat de boete miljoenen Euros moet bedragen? Ik geloof dat ik zei: "Da's zelfs nog geen slap on the wrist..."

Even over wat hier gaande is, ondertussen is de "woorden totaal uit z'n context rukken" brigade blijkbaar weer mooi op pad. Wild speculeren over wat iemand bedoelde en wanneer die je corrigeert weer wilt beginnen speculeren over wat hij bedoelde. Al eens gedacht aan een job bij sensatiemedia?

Jasper

Ziehier jouw eigen woorden:

Citaat van: Tim C op 08 september 2007 - 17:22:20
Een hogere boete dan 50.000 dollar. Wees eerlijk, hoeveel verschil maakt 50.000 dollar op het budget van McLaren?

Als ik daaruit niet mag concluderen dat jij een boete wil die weegt op het budget van McLaren, dan weet ik het ook niet meer.

Tim C

CitaatIk denk dat mijn punt was dat een boete van 50.000 dollar belachelijk is voor het inzetten van materiaal dat je niet mocht inzetten. Wanneer je in het voetbal een speler inzet die je nog niet mocht opstellen verlies je die wedstrijd met 5-0. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat een diskwalificatie een juiste straf is, maar 50.000 is zelfs nog geen terechtwijzing...

Of dat nu bij McLaren is of bij Spyker kan me niet schelen. In tegenstelling tot wat jij blijkbaar denkt is mijn mening toch net wat genuanceerder.
Er werd hier net iets gezegd over lezen wat je wil lezen Jasper, misschien dit "handig" vergeten?

scho0634

Citaat van: Tim C op 08 september 2007 - 20:14:50

Pot. Ketel.

Het onderdeel mocht niet ingezet worden, ik geloof dat dat toch de schooldefinitie is van illegaal? Iets dat je (nog) niet mag gebruiken?


Inderdaad ja. Pot. ketel.

Het onderdeel zelf was niet illegaal, zo bleek uit latere tests. Voor het toepassen van het onderdeel vind ik ook dat ze bestraft moeten worden, zoals ik al zei. Een geldboete lijkt me op zijn plaats, meer niet. Het was anders geweest als het onderdeel later wél illegaal was gebleken. Over de hoogte valt te twisten, maar dat staat los van het budget van het betreffende team.

Citaat van: Tim C op 08 september 2007 - 20:14:50

Even over wat hier gaande is, ondertussen is de "woorden totaal uit z'n context rukken" brigade blijkbaar weer mooi op pad. Wild speculeren over wat iemand bedoelde en wanneer die je corrigeert weer wilt beginnen speculeren over wat hij bedoelde. Al eens gedacht aan een job bij sensatiemedia?

Ik  haal niks uit de context. Jij vind dat de boete hoger moet zijn omdat McLaren geld zat heeft. Blijkbaar vind jij dus dat er dan een hogere straf moet volgen dan bij een minder gefortuneerd team. Is geen rare conclusie, lijkt me? En zeker niet wild speculeren.

Misschien was de toevoeging over het spreekwoordelijk ophangen van McLaren niet terecht was naar jou toe, maar ik heb wel het idee dat het team enigzins gezocht wordt door sommigen hier. Als jij daar niet ondervalt, had ik dat idd niet moeten zeggen. Verder heb ik geen eerdere uitspraak van me gecorrigeerd.

Tim C

Citaat van: 0634 op 08 september 2007 - 20:38:22
Het onderdeel zelf was niet illegaal, zo bleek uit latere tests. Voor het toepassen van het onderdeel vind ik ook dat ze bestraft moeten worden, zoals ik al zei. Een geldboete lijkt me op zijn plaats, meer niet. Het was anders geweest als het onderdeel later wél illegaal was gebleken. Over de hoogte valt te twisten, maar dat staat los van het budget van het betreffende team.

Zonder in herhaling te willen vallen:
Citaat van: Tim C op 08 september 2007 - 20:19:38
CitaatIk denk dat mijn punt was dat een boete van 50.000 dollar belachelijk is voor het inzetten van materiaal dat je niet mocht inzetten. Wanneer je in het voetbal een speler inzet die je nog niet mocht opstellen verlies je die wedstrijd met 5-0. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat een diskwalificatie een juiste straf is, maar 50.000 is zelfs nog geen terechtwijzing...

Of dat nu bij McLaren is of bij Spyker kan me niet schelen. In tegenstelling tot wat jij blijkbaar denkt is mijn mening toch net wat genuanceerder.
Er werd hier net iets gezegd over lezen wat je wil lezen Jasper, misschien dit "handig" vergeten?

scho0634

Tjanu doe je alsof we het met elkaar eens zijn maar het verschil is dat ik 50000 euro boete een mooi bedrag vind, jij vind duidelijk van niet. Daarover kunnen we eeuwig blijven twisten.

Zullen we maar niet doen.

janke

#389
Hoe lang gaat deze discussie al. Wie hier fout zit moet bloeden. Da's toch simpel. Maar we hebben het over autootjes met bestuurder die snel een rondje maken. Doe ik met mijn M3 ook wel eens maar met de kop erbij. ;) ;) Ze zijn met zulke andere dingen bezig, vind ik.
Some things are too important to be left in the past.