Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Racerke007

Citaat van: red76 op 06 augustus 2007 - 10:22:03
Citaat van: Racerke007 op 06 augustus 2007 - 09:58:56
Even een laatste keer om te herhalen aangezien er geen andere feiten zijn.

- Mclaren is nog steeds onschuldig

Bij de eerste zin ga je al de fout in!
Mclaren is schuldig maar krijgt geen straf. ;)

Waar zijn ze schuldig aan? Welke informatie hebben ze gebruikt of wat is er gebeurd?

dj Peter

#286
uit  f1.gpupdate.net:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
""McLaren-teambaas Ron Dennis zou graag een gesprek met Ferrai willen over de spionagezaak, die de Formule 1 nu al meer dan een maand in haar greep houdt. Ferrari-directeur Jean Todt heeft al laten weten niet op dit voorstel in te gaan.
Nigel Stepney, voormalig technisch manager van Ferrari, zou technische informatie van het Italiaanse team hebben doorgespeeld naar McLaren-ontwerper Mike Coughlan. Eind juli werd McLaren door de World Motor Sport Council van de FIA schuldig bevonden aan het in bezit hebben van Ferrari-documentatie, maar de Britse renstal kreeg geen straf omdat zij hier geen voordeel van zou hebben gehad. De zaak zal straks worden behandeld door het Intenational Court of Appeal.
McLaren blijft van mening dat het een eenmansactie van Coughlan betrof en dat niemand anders binnen het team op de hoogte was van deze documenten. Dennis zei zondagavond tegenover de Italiaanse media: "Ik kan de opstelling van Ferrari wel begrijpen, als zij daadwerkelijk geloven dat deze documenten in handen waren van McLaren. Echter, niemand binnen McLaren heeft kennis genomen van deze documenten. Ik hoop dat we snel met elkaar tot een oplossing kunnen komen, aangezien deze zaak behoorlijk schadelijk is voor de Formule 1."

"Ik had dit voorstel liever vier maanden geleden kregen", zei Todt tegenover Sky Italia. "Op dat moment hadden we nog kunnen voorkomen dat de Formule 1 in het algemeen en Ferrari in het bijzonder zoveel schade zouden oplopen.""
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu probeerd die *god ziet mij, hier vloekt men niet* nog wat te gaan slijmen en iéts te "regelen".... laat me niet lachen.

McChouffe

#287
Citaat van: Racerke007 op 06 augustus 2007 - 20:28:00
Citaat van: red76 op 06 augustus 2007 - 10:22:03
Citaat van: Racerke007 op 06 augustus 2007 - 09:58:56
Even een laatste keer om te herhalen aangezien er geen andere feiten zijn.

- Mclaren is nog steeds onschuldig

Bij de eerste zin ga je al de fout in!
Mclaren is schuldig maar krijgt geen straf. ;)

Waar zijn ze schuldig aan?

Het bezit van de info volgens FIA-reglementen.

Kwestie van je toch even wakker te schudden:
"The WMSC is satisfied that Vodafone McLaren Mercedes was in possession of confidential Ferrari information and is therefore in breach of article 151c of the International Sporting Code"

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

damo

Citaat van: Racerke007 op 06 augustus 2007 - 20:28:00
Citaat van: red76 op 06 augustus 2007 - 10:22:03
Citaat van: Racerke007 op 06 augustus 2007 - 09:58:56
Even een laatste keer om te herhalen aangezien er geen andere feiten zijn.

- Mclaren is nog steeds onschuldig

Bij de eerste zin ga je al de fout in!
Mclaren is schuldig maar krijgt geen straf. ;)

Waar zijn ze schuldig aan? Welke informatie hebben ze gebruikt of wat is er gebeurd?

hopeloos

dj Peter

Citaat van: Racerke007 op 06 augustus 2007 - 20:28:00
Citaat van: red76 op 06 augustus 2007 - 10:22:03
Citaat van: Racerke007 op 06 augustus 2007 - 09:58:56
Even een laatste keer om te herhalen aangezien er geen andere feiten zijn.

- Mclaren is nog steeds onschuldig

Bij de eerste zin ga je al de fout in!
Mclaren is schuldig maar krijgt geen straf. ;)

Waar zijn ze schuldig aan? Welke informatie hebben ze gebruikt of wat is er gebeurd?
Heb jij een paar maanden op de maan gezeten of zo ?  ::)

robbert

Citaat van: SaffierFM op 06 augustus 2007 - 21:59:55
Citaat van: Racerke007 op 06 augustus 2007 - 20:28:00
Citaat van: red76 op 06 augustus 2007 - 10:22:03
Citaat van: Racerke007 op 06 augustus 2007 - 09:58:56
Even een laatste keer om te herhalen aangezien er geen andere feiten zijn.

- Mclaren is nog steeds onschuldig

Bij de eerste zin ga je al de fout in!
Mclaren is schuldig maar krijgt geen straf. ;)

Waar zijn ze schuldig aan? Welke informatie hebben ze gebruikt of wat is er gebeurd?
Heb jij een paar maanden op de maan gezeten of zo ?  ::)

ja hahaha ik vind die vraag ook grappig

Racerke007

Waar staat waarom ze schuldig waren? Bij wie lag deze informatie op de fabriek én wie heeft ze gebruikt?

Zover de feiten bekend zijn lag enkel bij Mike thuis een cd-ke en wat assen ... .
Laat staan dat er iets van gebruikt zou zijn geweest.

En om even jouw quote te vervolledigen om een duidelijker beeld te scheppen ...  ::)

Citaat"The WMSC is satisfied that Vodafone McLaren Mercedes was in possession of confidential Ferrari information and is therefore in breach of article 151c of the International Sporting Code," said verdict said.

"However, there is insufficient evidence that this information was used in such a way as to interfere improperly with the FIA Formula One World Championship. We therefore impose no penalty.

"But if it is found in the future that the Ferrari information has been used to the detriment of the championship, we reserve the right to invite Vodafone McLaren Mercedes back in front of the WMSC where it will face the possibility of exclusion from not only the 2007 championship but also the 2008 championship."

Racerke007

#292
CitaatNu probeerd die *god ziet mij, hier vloekt men niet* nog wat te gaan slijmen en iéts te "regelen".... laat me niet lachen.

Tja, je bent Ferrarifan in hart en nieren of niet maar die opmerking slaat nergens op!
Zet die rode bril even af! Even enkele miljoenen onder tafel schuiven zal niet meer gaan hoor dat weet iedereen. Zou het niet mogelijk kunnen zijn dat ze onderling de feiten van de roddels willen scheiden om sneller een duidelijk beeld te krijgen?
Want of Mclaren schuldig is of niet alle berichten nu doen de sport hélemaal geen goed... !

Best zou zijn iemand onpartijdig bij de gesprekken ... vb Frank Williams of Patrick Head.

red76

Citaat van: Racerke007 op 07 augustus 2007 - 11:44:01
Waar staat waarom ze schuldig waren? Bij wie lag deze informatie op de fabriek én wie heeft ze gebruikt?

Zover de feiten bekend zijn lag enkel bij Mike thuis een cd-ke en wat assen ... .
Laat staan dat er iets van gebruikt zou zijn geweest.

En om even jouw quote te vervolledigen om een duidelijker beeld te scheppen ...  ::)

Citaat"The WMSC is satisfied that Vodafone McLaren Mercedes was in possession of confidential Ferrari information and is therefore in breach of article 151c of the International Sporting Code," said verdict said.

"However, there is insufficient evidence that this information was used in such a way as to interfere improperly with the FIA Formula One World Championship. We therefore impose no penalty.

"But if it is found in the future that the Ferrari information has been used to the detriment of the championship, we reserve the right to invite Vodafone McLaren Mercedes back in front of the WMSC where it will face the possibility of exclusion from not only the 2007 championship but also the 2008 championship."

Anders zet jij ff je zilvergrijse bril af!

Coughlan is geen schoenenpoetser binnen het Mclaren team maar de hoofd ontwerper........
Denk je nu echt dat hij geen voordeel heeft gehad van de Ferrari documenten?

Jasper

En nu zijn we weer in het begin: kan jij bewijzen dat hij er voordeel aan heeft gehad? Voor de buitenkant van de wagen moet je geen vertrouwelijke informatie hebben, daar kan hij dus al niet schuldig aan bevonden worden. Voor structuren van het team Ferrari, strategieën etc. is hij niet in positie om iets te implementeren bij McLaren. Blijft de binnenkant van de wagen. Het is gemakkelijk te bewijzen dat er daar iets is overgenomen, maar vreemd genoeg is er nog niemand met zulk bewijs naar boven gekomen, dus ben ik bereid te geloven in de onschuld van McLaren.

Racerke007

CitaatAnders zet jij ff je zilvergrijse bril af!
Ik draag geen bril

CitaatDenk je nu echt dat hij geen voordeel heeft gehad van de Ferrari documenten?
Zo lang niet bewezen is geloof ik dat niet nee.
Wat ik denk maakt niet uit, de feiten doen ertoe.
Blijkbaar lopen sommige van jullie nog maar even in het wereldje rond en geloven ze telkens alles wat vertelt wordt. Er zitten ook heus een paar roddels en sensatieberichten bij alles hoor. Ook bij dit dossiertje!

Jasper

En je moet ook niet denken dat Ferrari er niet alles aan doet wat binnen hun macht ligt om McLaren veroordeeld te krijgen, met andere woorden, ook van hun kant mag je af en toe wel eens een leugentje verwachten.

red76

Wat zijn jullie 2 ongelooflijk naief. :o

Mike kan niet begrijpend lezen en weet dus helemaal niks over Ferrari......

Ik laat het hier maar bij, jullie veranderen niet van standpunt en ik ook niet.

We kunnen wat dat betreft net zo goed over geloof discuseren. ;)

Racerke007

Een geloof is een overtuiging en ik ben nu ook overtuigd dat er geen bewijzen zijn.  :D

CitaatMike kan niet begrijpend lezen en weet dus helemaal niks over Ferrari......
Wat Mike weet doet er niet toe! Anders was Mclaren al veroordeeld met een sanctie!
Het doet ertoe wat Mike ervan gebruikt of ontwikkelt en op de Mclaren plaatst. Het toeval wil toch niet dat Mike sedert hij de bundel gekregen zou hebben van de heilige geest hij niet meer actief op de fabriek gewerkt heeft ... . Ach soit jou standpunt staat vast of je hebt geen bril maar rode lenzen ... soit time will tell.

red76

Citaat van: Racerke007 op 07 augustus 2007 - 18:41:14
Een geloof is een overtuiging en ik ben nu ook overtuigd dat er geen bewijzen zijn.  :D

CitaatMike kan niet begrijpend lezen en weet dus helemaal niks over Ferrari......
Wat Mike weet doet er niet toe! Anders was Mclaren al veroordeeld met een sanctie!
Het doet ertoe wat Mike ervan gebruikt of ontwikkelt en op de Mclaren plaatst. Het toeval wil toch niet dat Mike sedert hij de bundel gekregen zou hebben van de heilige geest hij niet meer actief op de fabriek gewerkt heeft ... . Ach soit jou standpunt staat vast of je hebt geen bril maar rode lenzen ... soit time will tell.

........

Mike is niet op de dag dat hij de papieren in handen kreeg op non-actief gezet.