Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

scho0634

ALS het daadwerkelijk zo is, is hij inderdaad een klootzak.

Alleen denk ik dat wij nog niet alles weten, misschien is het overdreven, misschien is het nog veel erger. Blijft lastig oordelen op basis van persberichten.

janke

#181
Dat McLaren hier verkeerd zit dat weten de meesten van ons. Zelfs de McLaren  fans. En als dit niet zo zou zijn, dan zijn ze hypocriet. Maar de hele F1 is hier toch op gebaseerd.Ik denk aan de fancar van Brabham, de wingcar van Lotus , de kogeltjes van Tyrrell.Ik heb ze allemaal zien racen op Zandvoort, Zolder enz Maar enig verschil met de tijd van Balestre en zijn voorgangers is dat toen wel Brabham , en Lotus en Tyrrell daar voor gebloed hebben.Er was een beslissing op gronden, en of je het daar mee eens bent of niet. Maar anno 2007 mag je stelen van een ander. Maar meesterzetten van Chapman, Murray en Ken Tyrrell, ( was dat niet Postlewaite) die werden toen afgeslacht. Terwijl zij bezig waren om een auto snel te maken vanuit hun visie. ;)
Some things are too important to be left in the past.

damo

rechtzetting uitspraak Mika Salo:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/61190

Ook interessant:
http://www.grandprix.com/ns/ns19460.html

Kleur bekennen na de uitspraak mag niet van de heren van de FIA.  Kan ik inkomen moesten ook Vergeday en Bernie op de vingers getikt worden voor hun uitlatingen voor de zitting (waaruit nu blijkt dat het verdikt al vast stond voor de zitting).

janke

#183
Duidelijk ;) En verder.
Some things are too important to be left in the past.

alonsolover

Hopelijk krijgt hij een goede boete om niet te vergeten :)

red76

Citaat van: alonsolover op 29 juli 2007 - 18:54:09
Hopelijk krijgt hij een goede boete om niet te vergeten :)

Mclaren bedoel je? ;)

Ferrari 2010

Citaat van: red76 op 29 juli 2007 - 22:33:25
Citaat van: alonsolover op 29 juli 2007 - 18:54:09
Hopelijk krijgt hij een goede boete om niet te vergeten :)

Mclaren bedoel je? ;)
Neen, hij bedoelt Alonso ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

http://www.f1pits.net/nieuws/spionagezaak_wordt_opnieuw_bekeken/

Hoewel ik het eens ben dat die beslissing herbekeken moest worden (zolang het maar geen half halfje was) stinkt dit wel een beetje (veel)

Karre

Wat moet de FIA dan doen? Mclaren hun punten afpakken. Zou beetje zielig zijn, nu we eindelijk weer een spannend kampioenschap hebben. En zeg nu zelf, Mclaren een boete opleggen haalt ook niets uit.

Racerke007

Tja Karre ... .
Het gaat er wel om dat er niets illigaal gebeurd mag zijn.

De brief van Mosley is er ook duidelijk over, op dit moment staat hij achter Mclaren: onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Dat hij dit dossier nu in beroep laat behandelen zal een lange 'zitting' tot gevolg hebben maar als beide partijen op een rustige manier hun standpunten uiteen zetten dan zullen wij ons allemaal met die beslissing moeten neerleggen. Het is een goede beslissing voor beide partijen maar vooral voor de sport en dat is het belangrijkste !!

scho0634

Citaat van: Karre op 31 juli 2007 - 17:54:05
Wat moet de FIA dan doen? Mclaren hun punten afpakken. Zou beetje zielig zijn, nu we eindelijk weer een spannend kampioenschap hebben. En zeg nu zelf, Mclaren een boete opleggen haalt ook niets uit.

Ze zouden de constructeurspunten af kunnen pakken. Een soort salomonsoordeel. De coureurs blijven meedoen om de titel, het team niet.

In geldboetes zie ik nooit zoveel heil.

FerrariMan

CitaatIf, as you suggest, it were clear that several of McLaren's top team representatives were aware of the Ferrari information over a period of several months, the situation would indeed be very serious.
Ik ben benieuwd. Niet vergeten dat Ferrari nu met de bekentenissen van Coughlan een heel sterk wapen heeft.

Afwachten.

McLaren_über_alles

Citaat van: SaffierFM op 28 juli 2007 - 15:36:11
Ik wacht op de dag dat er harde bwijzen opduiken en McLaren een serieuze straf krijgt. Geen geldboete maar uitsluiting  van deelname.
Dit gaat écht te ver. Als je dan weet dat Dennis en Todt onlangs nog overeengekomen zijn om tot een betere werkrelatie te komen,terwijl Dennis in zijn achterhoofd weet dat hij over 780 bladzijden Ferrari-know-how beschikt dan heb ik daar maar één woord voor: KLOOTZAK.

En jij hebt bewijzen dat Dennis op de hoogte was van de info die Coughlan had?
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

dj Peter

Citaat van: McLaren_über_alles op 31 juli 2007 - 19:41:08
Citaat van: SaffierFM op 28 juli 2007 - 15:36:11
Ik wacht op de dag dat er harde bwijzen opduiken en McLaren een serieuze straf krijgt. Geen geldboete maar uitsluiting  van deelname.
Dit gaat écht te ver. Als je dan weet dat Dennis en Todt onlangs nog overeengekomen zijn om tot een betere werkrelatie te komen,terwijl Dennis in zijn achterhoofd weet dat hij over 780 bladzijden Ferrari-know-how beschikt dan heb ik daar maar één woord voor: KLOOTZAK.

En jij hebt bewijzen dat Dennis op de hoogte was van de info die Coughlan had?

"Ik wacht op de dag dat er harde bwijzen opduiken en McLaren een serieuze straf krijgt. Geen geldboete maar uitsluiting  van deelname.
Dit gaat écht te ver. Als je dan weet dat Dennis en Todt onlangs nog overeengekomen zijn om tot een betere werkrelatie te komen,terwijl Dennis in zijn achterhoofd weet dat hij over 780 bladzijden Ferrari-know-how beschikt dan heb ik daar maar één woord voor: KLOOTZAK."

Dààr ging deze post over,over de achterbaksheid van Ron Dennis, harde bewijzen zullen er helaas niet opduiken.

janke

Autosport
di 31 jul 2007, 13:37

Mecanicien: Nog steeds lek Ferrari

door onze Telesportredactie
MILAAN - De spionagerel tussen Ferrari en McLaren blijft nagalmen in de Formule 1. De ontslagen Ferrari-mecanicien NIgel Stephney - hij wordt verdacht van het doorspelen van geheimen naar McLaren - zegt dat het daadwerkelijke lek nu nog binnen Ferrari werkzaam zijn.
"Iemand heeft info doorgespeeld aan McLaren, maar ik was het niet. Een persoon bij Ferrari probeert me er in te luizen. Die persoon werkt er nog steeds", aldus Stephney in een interview met de Italiaanse krant La Republica.
Stephney zou in april een 780 pagina's tellend rapport hebben doorgespeeld aan McLaren's 'chief design' Mike Coughlan. De mecanicien ontkent, maar in Coughlan's huis werd het dossier inderdaad aangetroffen. McLaren zette Coughlan op non-actief en Stephney kreeg ontslag. McLaren werd niet veroordeeld voor spionage.
Ferrari blijft Stephney ondertussen het leven zuur maken. De Italiaanse renstal beschuldigt de mecanicien nu ook van sabotage voorafgaand aan de GP van Monaco. Er zou een mysterieus wit poeder zijn gevonden op de tank van een Ferrari-bolide. Dat poeder zou later zijn teruggevonden in een broek van Stephney.


Some things are too important to be left in the past.