Sabotage bij Ferrari?

Gestart door FerrariMan, 25 juni 2007 - 10:08:16

« vorige - volgende »

Welke straf moet Mclaren al dan niet krijgen?

Vrijspraak
3 (10%)
Punten contructeurs op 0
9 (30%)
Punten rijders op 0
0 (0%)
Punten constructeurs en rijders op 0
5 (16.7%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008
4 (13.3%)
Mclaren moet gediskwalificeert worden voor 2008 én 2009
3 (10%)
Mclaren krijgt gewoon een (fikse) geldboete
2 (6.7%)
Andere mening
2 (6.7%)
Geen mening
2 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 28 juni 2007 - 16:32:51
Dit is trouwens het circuit waar Kimi zijn eerste GP-zege ging halen in 2002 maar uitschoof over een olievlek.
Jeps, waarna Schumi zen 5de titel binnehaalde als ik me niet vergis :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Schumi till infinity op 28 juni 2007 - 16:45:39
Citaat van: Jasper op 28 juni 2007 - 16:32:51
Dit is trouwens het circuit waar Kimi zijn eerste GP-zege ging halen in 2002 maar uitschoof over een olievlek.
Jeps, waarna Schumi zen 5de titel binnehaalde als ik me niet vergis :P
Hier heb ik niets meer toe te voegen ;D ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Overigens eveneens het circuit waar Schumacher in 2004 met de overwinning ging lopen met een 4-stopper, voor de van op pole startende Alonso.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Inderdaad, die 4-stopstrategie snap ik tot vandaag nog altijd niet, met een 3-stopper had hij minstens 10 seconden gewonnen.

FerrariMan

Neen, Alonso was toen té snel. De vierde stop kwam er alleen maar zodat MS tussen stop 3 en 4 een bepaalde marge kon opbouwen. Net zoals in Hongarije '98, maar dan met een stop meer.

Jasper

Een bepaalde marge opbouwen? ??? Als hij een anderhalve seconde langer in de pits was gebleven, dan had hij geen vierde stop nodig gehad en dan was hij nog altijd ruim voor Alonso buitengekomen.

FerrariMan


Jasper

Niet gevonden, sorry. Wel hoe Schumacher met zulk gemak wegreed van Alonso dat hij dat met iets meer benzine zeker ook had gekund, en hoe hij een enorm risico nam door een vierde keer te pitten. Want wie een beetje gezond verstand gebruikt, weet zo dat 12 ronden benzine geen 2 seconden per ronde scheelt in snelheid. De enige reden waarom iedereen toendertijd die strategie in de hemel heeft geprezen was omdat hij speciaal was, maar eigenlijk was hij naast speciaal ook grandioos slecht.

FerrariMan


Tim C

This is where they say the plot thickens.

Geen wit poeder (zoals verwacht) maar informatie naar Mike Coughlan, de hoofdontwerper bij McLaren.


FerrariMan

#26
In de Gazzetta is te lezen dat de volledige documentatie van de F2007 bij Coughlan is gevonden.

McLaren kan dus misschien wel volledig op de hoogte zijn van de zwakke punten van de wagen...

Citaataccording to the latest rumors, about 700 (!) pages of material were found in his house. not only drawings, but notes about meetings, settings, strategies and so on.

Tim C

En misschien wel het ergste van allemaal, de plannen voor de toekomst.

Racerke007

Ik ben wel benieuwd hoe dit verhaaltje gaat uitdraaien....  :o

Hoewel wij waarschijjnlijk nooit de ware toedracht en alle informatie hierover zullen krijgen: hier zijn miljoenen mee gemoeid.
Het verhaal van Nigel, dat de info niet voor Mclaren bedoeld was én dat hij deze niet aan Mike gegeven heeft zou wel straf zijn.
Ook dan al het feit van de (zogezegde) strubbelingen intern bij Ferrari... het geeft een Amerikaans CIA gevoel vindt ik: mensen zouden erin geluisd zijn... . Tja, ALS dat waar is wie gaat dat dan ooit bevestigen?

Enkel snap ik Nick Fry niet, ze zitten al heel het jaar met de handen in het haar ... . Dan ontmoet hij Mike en Nigel en dan gaat hij dat 'even melden' aan Ron en Jean. OK, de deontologie zegt dat je niet zomaar werknemers en info steelt maar dat is toch jaarlijks schering en inslag??!
Wat wou Nick hiermee bereiken?
Volgens mij is juist Nick Fry dé sleutel tot deze zaak. Als hij zijn verhaal doet wat er juist gezegd is in dat bewuste gesprek in Barcelona daaruit kan al duidelijk worden of dat bundeltje copies al bestond of niet.

Vreemd vindt ik trouwens nog dat de copies in Woking gemaakt zijn .... één set copies lag bij Mike, waar is dan de andere bundel die in Woking was??!
Ik vindt het een straf verhaal. Komt er misschien een nieuwe film uit en is dit de teaser....  ;)

Racerke007

 :-\

Vanmorgen moest de zaak tussen Mike en Ferrari in Engeland voorkomen ... .
Toen de rechter de zaak begon voor te lezen vertelde iemand van Ferrari dat de zaak in der minne geregeld was.

Vorige nacht is Mike zwijgplicht opgelegd zodat de Scuderia het dossier wat in Engeland ligt mee kan nemen naar Italië ... of dat nu is om Nigel én Mike erin te luizen is niet duidelijk. Maar ik vermoed dat na een grote som geld en dreigementen deze oude vrienden ineens niet meer vriendelijk zullen gaan zijn tegen elkaar in de toekomst.