GP van USA

Gestart door Supermariobros, 12 juni 2007 - 10:04:44

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 20 juni 2007 - 22:13:15
Nog Alonso:

Citaat"Since he is new in the category and he doesn't know the tracks, on Fridays he gets all the data from my car and my laps so he knows the circuit better and knows where the time is found."

Wat is daar raar aan, eigenlijk?

McChouffe

Citaat van: 0634 op 20 juni 2007 - 22:29:47
Citaat van: FerrariMan op 20 juni 2007 - 22:13:15
Nog Alonso:

Citaat"Since he is new in the category and he doesn't know the tracks, on Fridays he gets all the data from my car and my laps so he knows the circuit better and knows where the time is found."

Wat is daar raar aan, eigenlijk?

Het zet Hamilton in een iets ander perspectief. Hamilton krijgt op circuits die hij niet kent de data van een tweevoudig wereldkampioen op een blaadje aangeboden. Hij moet een goede setup (ik denk dat Alonso wel de kwaliteiten bezit om snel een goede setup te vinden) beter maken, wat mij eenvoudiger lijkt dan 'from scratch' een goede setup te vinden. Op zich is daar niks mis mee. Maar ik ben wel eens benieuwd hoe Hamilton het doet als zowel hij als Alonso op een circuit komen waarvan ze beiden moeten zoeken naar een goede setup.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

supersteven

dat zullen we op fuji te weten komen
let the sunshine shine in your heart

Jasper

Citaat van: McChouffe op 20 juni 2007 - 20:09:48
Citaat van: Jasper op 20 juni 2007 - 18:18:06
Kijk, hetgeen mij hier ergert is dit:

- Als McLaren toegeeft dat ze teamorders hebben gebruikt (Monaco), dan krijgen ze kritiek omdat ze hypocriet zijn, ook al hebben ze het toegegeven.
- Als McLaren niet toegeeft dat ze teamorders hebben gebruikt (USGP), dan krijgen ze kritiek omdat ze hypocriet zijn.
- Als Alonso niets onderneemt (Monaco), dan krijgt McLaren kritiek omdat hun rijders niet mogen racen terwijl ze zouden zeggen dat dit wel mag, terwijl ze zelf hebben toegegeven dat het niet mocht.
- Als Alonso wel iets onderneemt (USGP), dan krijgt McLaren kritiek omdat het zogezegd gefaket zou zijn en ze dus teamorders zouden gebruikt hebben terwijl ze zeggen dat ze dit niet doen.

Conclusie: als McLaren wint, dan krijgt McLaren kritiek.

De fout in je post zit erin dat je alles afzonderlijk beschouwt. 2 Komt voort uit 1, omdat uit 1 gebleken is dat ze flagrant liegen als ze beweren dat hun piloten mogen racen.

Jij zegt: als ze zeggen dat hun piloten mogen racen, dan liegen ze. Dus je beschouwt het als feit dat ze niet mochten racen in de USGP? Dat is niet hoe ik het bekijk, en dus is het ook gewoon een kritiek op McLaren. Begrijp me nie tverkeerd, het is niet verboden om kritiek te geven. Maar ik vind het wel ergerlijk als er alléén maar kritiek gegeven wordt en dat die kritiek meer aandacht krijgt dan het feit dat McLaren in de eerste plaats de mogelijkheid tot sjoemelen verkrijgt door gewoon beter te zijn dan de rest.

McChouffe

Citaat van: Jasper op 21 juni 2007 - 15:20:11
Citaat van: McChouffe op 20 juni 2007 - 20:09:48
Citaat van: Jasper op 20 juni 2007 - 18:18:06
Kijk, hetgeen mij hier ergert is dit:

- Als McLaren toegeeft dat ze teamorders hebben gebruikt (Monaco), dan krijgen ze kritiek omdat ze hypocriet zijn, ook al hebben ze het toegegeven.
- Als McLaren niet toegeeft dat ze teamorders hebben gebruikt (USGP), dan krijgen ze kritiek omdat ze hypocriet zijn.
- Als Alonso niets onderneemt (Monaco), dan krijgt McLaren kritiek omdat hun rijders niet mogen racen terwijl ze zouden zeggen dat dit wel mag, terwijl ze zelf hebben toegegeven dat het niet mocht.
- Als Alonso wel iets onderneemt (USGP), dan krijgt McLaren kritiek omdat het zogezegd gefaket zou zijn en ze dus teamorders zouden gebruikt hebben terwijl ze zeggen dat ze dit niet doen.

Conclusie: als McLaren wint, dan krijgt McLaren kritiek.

De fout in je post zit erin dat je alles afzonderlijk beschouwt. 2 Komt voort uit 1, omdat uit 1 gebleken is dat ze flagrant liegen als ze beweren dat hun piloten mogen racen.

Jij zegt: als ze zeggen dat hun piloten mogen racen, dan liegen ze. Dus je beschouwt het als feit dat ze niet mochten racen in de USGP? Dat is niet hoe ik het bekijk, en dus is het ook gewoon een kritiek op McLaren. Begrijp me nie tverkeerd, het is niet verboden om kritiek te geven. Maar ik vind het wel ergerlijk als er alléén maar kritiek gegeven wordt en dat die kritiek meer aandacht krijgt dan het feit dat McLaren in de eerste plaats de mogelijkheid tot sjoemelen verkrijgt door gewoon beter te zijn dan de rest.

Ik spreek niet enkel over de USGP, ik spreek in het algemeen. Er is geen bewijs dat McLaren heeft ingegrepen in de USGP, bijgevolg ga ik ervan uit dat McLaren ook niet heeft ingegrepen (alhoewel zoiets natuurlijk niet meer met 100% zekerheid te zeggen is). Maar als McLaren beweert dat hun piloten mogen racen, liegen ze, aangezien het bewezen is dat zullen ingrijpen (wat volledig losstaat van het feit of het al dan niet bestraft kan worden).
En verder alle lof voor de prestaties van McLaren. Ze mogen van mij gerust dit WK winnen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Ze zullen ingrijpen in Monaco, wat toch wel een buitenbeentje is volgens mij.

Hamilton MASTER

Ja vind ik ook.

Iedereen zegt hier dat Monaco ofwel een rotslecht circuit is ofwel een super fantastisch.
Monaco is een klasse apart en dat ontkennen kan niet.

McLaren heeft het héél moeilijk gehad de vorige jaren en sinds het vertrek van Mika zijn ze niet meer op dit niveau geweest.

Het delen van race-informatie maakt je geen racer he! Je moet nog altijd ZELF in die wagen stappen en ZELF gas geven, ZELF schakelen, remmen en dergelijke.
Het is niet omdat je gegevens deelt dat je WK kan worden.

Nog iets, het is nog altijd een TEAM-sport.



Tim C

Citaat van: Hamilton MASTER op 23 juni 2007 - 17:46:22
Nog iets, het is nog altijd een TEAM-sport.
De volgende keer dat iemand hier ooit nog eens 2002 aanhaalt is dit (inclusief quote) mijn antwoord. ::)

robbert

Citaat van: Tim C op 23 juni 2007 - 18:30:54
Citaat van: Hamilton MASTER op 23 juni 2007 - 17:46:22
Nog iets, het is nog altijd een TEAM-sport.
De volgende keer dat iemand hier ooit nog eens 2002 aanhaalt is dit (inclusief quote) mijn antwoord. ::)

ja daar ben ik met eens, dan is dat ook mijn antwoord

Eric

Citaat van: Tim C op 23 juni 2007 - 18:30:54
Citaat van: Hamilton MASTER op 23 juni 2007 - 17:46:22
Nog iets, het is nog altijd een TEAM-sport.
De volgende keer dat iemand hier ooit nog eens 2002 aanhaalt is dit (inclusief quote) mijn antwoord. ::)

deze zag ik al van mijlen ver aankomen LOL ;D ;D

Hamilton MASTER

Citaat van: Tim C op 23 juni 2007 - 18:30:54
Citaat van: Hamilton MASTER op 23 juni 2007 - 17:46:22
Nog iets, het is nog altijd een TEAM-sport.
De volgende keer dat iemand hier ooit nog eens 2002 aanhaalt is dit (inclusief quote) mijn antwoord. ::)

Ruk niets uit de context Tim want daar ben je fantastisch in...

Een TEAM-sport qua uitwisselen van informatie tussen de beide rijders. Dit moet gewoon kunnen, het maakt je team beter.
Een opzichtige team-order zoals in 2002 vind ik afschuwelijk. Dit is competitie-vervalsing want uiteindelijk was MS niet de snelste uit de race.

Ervoor zorgen dat je beide racers heelhuids aankomen is anders dan wanneer je begint te rekenen voor WK punten en zo je beide rijders in een bepaalde volgorde over de streep laat komen.
Dit heeft McLaren niet gedaan en zal het ook nooit doen.
De bullshit over team-orders binnen McLaren is belachelijk.

Btw: Ferrari ziet spoken, een Brit die poeder rondstrooit en er zijn bewijzen... bla bla bla... face it, zonder MS en Brown zijn ze niet veel meer.

Ik vind het gewoon grappig dat sommige Ferrari-fans de hele Hamilton-hype (die 3 maand duurt ??) al niet meer aankan terwijl wij als McLaren fans gedurende 5 jaar een hype van MS moesten aanhoren. Grappig  :)



FerrariMan

Ik wil me ook even moeien in deze heropstanding van het grote McLarenfans - Ferrarifans debat.

Hopla!



Tim C

Citaat van: Hamilton MASTER op 24 juni 2007 - 15:21:12
Ik vind het gewoon grappig dat sommige Ferrari-fans de hele Hamilton-hype (die 3 maand duurt ??) al niet meer aankan terwijl wij als McLaren fans gedurende 5 jaar een hype van MS moesten aanhoren. Grappig  :)
Ik vind het gewoon grappig dat je MS een hype noemt. ;D

Ik zie Hamilton enorm graag rijden en zelfs winnen, kan jij hetzelfde zeggen van Schumacher? Ik dacht het niet. Er is rond Schumacher de afgelopen jaren geen mediahype geweest zoals die er nu rond Hamilton is en zelfs al was er een mediahype rond de Duitser dan kan je nog stellen dat die gezien de resultaten terecht was. En laat ons nu even heel heel eerlijk zijn, na zeven races is zo'n mediahype niet terecht.

Dat wit poeder kwam uit een krant, niet van bij Ferrari. Daar houden ze de lippen stijf op elkaar. ;)

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 24 juni 2007 - 16:17:31
Ik wil me ook even moeien in deze heropstanding van het grote McLarenfans - Ferrarifans debat.

Hopla!




Hehe. De vraag is alleen welke FerrariMan in dat flesje pieste .... , he FerrariMan ;).

Citaat van: Tim C op 24 juni 2007 - 16:31:10

Ik zie Hamilton enorm graag rijden en zelfs winnen, kan jij hetzelfde zeggen van Schumacher? Ik dacht het niet. Er is rond Schumacher de afgelopen jaren geen mediahype geweest zoals die er nu rond Hamilton is en zelfs al was er een mediahype rond de Duitser dan kan je nog stellen dat die gezien de resultaten terecht was. En laat ons nu even heel heel eerlijk zijn, na zeven races is zo'n mediahype niet terecht.


Klopt. Dat is zeker niet terecht. Geen enkele hype rond 1 persoon is m.i. terecht, maar goed.

Maar ook MS is veel te veel opgehemeld. Hij is de meest succesvolle F1 coureur ooit, en de kans bestaat dat hij dat voor eeuwig zal blijven. Maar al die lui die roepen dat hij de beste ooit was overdreven ook. Hij staat in de top 5 waarschijnlijk. Feit blijft dat hij vele races won door gebrek aan competitie. Dat was in de jaren 70, 80 begin 90 gewoon anders.

Maar ja, dit is natuurlijk ook een kansloze discussie ;)



Tim C

Gelukkig heb ik hem dan niet uitgeroepen tot beste ooit :P