Main Menu

GP van USA

Gestart door Supermariobros, 12 juni 2007 - 10:04:44

« vorige - volgende »

bogief1

Hoe is de periode Schumacher verlopen? Toen was dat normaal, bij McLaren niet...
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Tim C

Nee, inderdaad Coulthard is nooit voor Hakkinen opzij moeten gaan toen Schumacher nog bij Ferrari was... ::)

Jasper

Citaat van: Roel op 18 juni 2007 - 10:02:28
Citaat van: Tim C op 17 juni 2007 - 23:02:30
Bij Ferrari hebben ze dan ook nooit beweerd dat hun rijders altijd tegen elkaar mochten strijden ;)

Beetje een slechte winnaar? Wanneer iemand iets zegt dan is het "omdat het pikt"? Fergie gaat er voorbij, is duidelijk sneller en blijft daarna ronde na ronde op exact dezelfde afstand. ;D ;D
Dat is de wereld op zijn kop, ik had meer iets van slechte verliezer als ik de eerste 'heiliger dan heilig'-reactie las ;)
Hoe vaak is het al niet gebeurd dat iemand sneller is, maar er toch niet voorbij raakt?

Maar gebeurt het bij Mclaren dan is er duidelijk meer aan de hand, natuurlijk, het is Mclaren, en zij hebben ooit gezegd: jongens let op in Monaco, te veel risico, doe verstandig. En daarvoor hadden ze ooit gezegd dat de rijders tegen elkaar mogen racen. Wat een verkrachters van de sport, nu moeten we hen daar wel elke keer op pakken wanneer de tweede rijder niet voorbij de eerste kan, want er zal nooit meer geraced mogen worden binnen Mclaren ;D

Hieraan geef ik een dikke vette ².

Jasper

Citaat van: Tim C op 17 juni 2007 - 22:24:24Heb jij een gevecht gezien dan? ;D

Gaan we nu echt die term stretchen om dat ene incidentje aan bocht één als gevecht te bestempelen?  ;D

Citaat van: Tim C op 18 juni 2007 - 11:01:22met een zeer agressieve aanval

...

Tim C

Een gevecht is een verzameling aanvallen, een aanval is geen gevecht ;)


Eén mus maakt nog geen getijde ding en zo ;)

TurboBoost

CitaatSato moet tien plaatsen inleveren op GP van Frankrijk.
De Japanner Takuma Sato (Super Aguri-Honda) zal in de Grote Prijs Formule 1 van Frankrijk, op 1 juli in Magny Cours, tien plaatsen moeten inleveren op de startgrid. Sato krijgt die straf opgelegd door de Internationale Automobielfederatie FIA omdat hij tijdens de Grote Prijs van de Verenigde Staten een gele vlag negeerde en een concurrent voorbijging. Sato haalde de finish niet in Indianapolis. In de veertiende ronde ging hij van de baan.


bogief1

Citaat van: Tim C op 18 juni 2007 - 12:14:08
Nee, inderdaad Coulthard is nooit voor Hakkinen opzij moeten gaan toen Schumacher nog bij Ferrari was... ::)

Dan treffen beide teams evenveel schuld?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 17 juni 2007 - 21:53:09
En STI, de pitlane bestaat niet alleen uit de pitstop maar ook uit het in- en uitrijden ervan, waar Hamilton de tweede keer ongetwijfeld veel verloor omdat hij plots alles dicht moest gooien om niet te snel te rijden.
Het was niet 1 keer, het was 2 keer. Dus dat excuus geld maar voor 1 van de stops. En dan nog, ben je trager in de pits als je alles moet dichtgooien? Lijkt me niet echt hoor, toch zeker geen seconde...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Citaat van: bogief1 op 18 juni 2007 - 18:06:06
Citaat van: Tim C op 18 juni 2007 - 12:14:08
Nee, inderdaad Coulthard is nooit voor Hakkinen opzij moeten gaan toen Schumacher nog bij Ferrari was... ::)

Dan treffen beide teams evenveel schuld?
Leest iedereen hier wat hij denkt dat er staat? Heb ik hier ooit iets anders beweert, inclusief in Monaco? ::)

Bij McLaren hangt er een sausje aan vast dat zij dat nooit of te nimmer zouden doen, daar gaat het bij mij om.

bogief1

Citaat van: Tim C op 18 juni 2007 - 18:45:15
Citaat van: bogief1 op 18 juni 2007 - 18:06:06
Citaat van: Tim C op 18 juni 2007 - 12:14:08
Nee, inderdaad Coulthard is nooit voor Hakkinen opzij moeten gaan toen Schumacher nog bij Ferrari was... ::)

Dan treffen beide teams evenveel schuld?
Leest iedereen hier wat hij denkt dat er staat? Heb ik hier ooit iets anders beweert, inclusief in Monaco? ::)

Bij McLaren hangt er een sausje aan vast dat zij dat nooit of te nimmer zouden doen, daar gaat het bij mij om.

Punt  :), maar als ik het goed voor heb zeiden ze dit bij ferrari ook, dat er geen nr1-statuut was. Nogthans is het een publiek geheim dat MS dat wel in z'n contract zou staan hebben.

De beste tijd was Senna-Prost é. Zelfde team en geen van de 2 coureurs die gingen luisteren naar teamorders, misschien zijn de coureurs van nu daarin wat te soft.
Zouden ze een rastalent en/of een 2-voudig wereldkampioen ontslaan omdat ze niet luisteren? Ze hebben de beste lay-up van het moment.
Kimi heeft aanpassingsproblemen en Massa zie ik (nog steeds) niet als de kandidaat om een team te leiden naar een wereldtitel.
Mclaren moet er van profiteren, maar niet door de race vast te zetten 15 ronden voor het einde.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

meatball

Citaat van: bogief1 op 18 juni 2007 - 20:59:37
Citaat van: Tim C op 18 juni 2007 - 18:45:15
Citaat van: bogief1 op 18 juni 2007 - 18:06:06
Citaat van: Tim C op 18 juni 2007 - 12:14:08
Nee, inderdaad Coulthard is nooit voor Hakkinen opzij moeten gaan toen Schumacher nog bij Ferrari was... ::)

Dan treffen beide teams evenveel schuld?
Leest iedereen hier wat hij denkt dat er staat? Heb ik hier ooit iets anders beweert, inclusief in Monaco? ::)

Bij McLaren hangt er een sausje aan vast dat zij dat nooit of te nimmer zouden doen, daar gaat het bij mij om.

Punt  :), maar als ik het goed voor heb zeiden ze dit bij ferrari ook, dat er geen nr1-statuut was. Nogthans is het een publiek geheim dat MS dat wel in z'n contract zou staan hebben.

De beste tijd was Senna-Prost é. Zelfde team en geen van de 2 coureurs die gingen luisteren naar teamorders, misschien zijn de coureurs van nu daarin wat te soft.
Zouden ze een rastalent en/of een 2-voudig wereldkampioen ontslaan omdat ze niet luisteren? Ze hebben de beste lay-up van het moment.
Kimi heeft aanpassingsproblemen en Massa zie ik (nog steeds) niet als de kandidaat om een team te leiden naar een wereldtitel.
Mclaren moet er van profiteren, maar niet door de race vast te zetten 15 ronden voor het einde.
Staat er eigenlijk niemand bij stil dat Alonso gewoon niet voorbij kon.
Als je ziet hoelang kimmi vastzat met een veel snellere wagen,hoe moet Alonso dan voorbij Hamilton die zeker even snel is.
Dat kon alleen via teamorders,en dat is dus niet gebeurt
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 18 juni 2007 - 21:08:06
Citaat van: bogief1 op 18 juni 2007 - 20:59:37
Citaat van: Tim C op 18 juni 2007 - 18:45:15
Citaat van: bogief1 op 18 juni 2007 - 18:06:06
Citaat van: Tim C op 18 juni 2007 - 12:14:08
Nee, inderdaad Coulthard is nooit voor Hakkinen opzij moeten gaan toen Schumacher nog bij Ferrari was... ::)

Dan treffen beide teams evenveel schuld?
Leest iedereen hier wat hij denkt dat er staat? Heb ik hier ooit iets anders beweert, inclusief in Monaco? ::)

Bij McLaren hangt er een sausje aan vast dat zij dat nooit of te nimmer zouden doen, daar gaat het bij mij om.

Punt  :), maar als ik het goed voor heb zeiden ze dit bij ferrari ook, dat er geen nr1-statuut was. Nogthans is het een publiek geheim dat MS dat wel in z'n contract zou staan hebben.

De beste tijd was Senna-Prost é. Zelfde team en geen van de 2 coureurs die gingen luisteren naar teamorders, misschien zijn de coureurs van nu daarin wat te soft.
Zouden ze een rastalent en/of een 2-voudig wereldkampioen ontslaan omdat ze niet luisteren? Ze hebben de beste lay-up van het moment.
Kimi heeft aanpassingsproblemen en Massa zie ik (nog steeds) niet als de kandidaat om een team te leiden naar een wereldtitel.
Mclaren moet er van profiteren, maar niet door de race vast te zetten 15 ronden voor het einde.
Staat er eigenlijk niemand bij stil dat Alonso gewoon niet voorbij kon.
Als je ziet hoelang kimmi vastzat met een veel snellere wagen,hoe moet Alonso dan voorbij Hamilton die zeker even snel is.
Dat kon alleen via teamorders,en dat is dus niet gebeurt
Jawel, maar dan moet je niet stoppen met vechten. 1 poging heeft hij gedaan, en daarna gewoon rustig gevolgd. Waarschijnlijk omdat het team toen benadrukt heeft met 2 wagens aan de leiding te willen finishen. En aangezien Alonso al snel genoegen neemt met mindere punten, bleef hij er mooi achter.

Citaat van: bogief1 op 18 juni 2007 - 20:59:37
Citaat van: Tim C op 18 juni 2007 - 18:45:15
Citaat van: bogief1 op 18 juni 2007 - 18:06:06
Citaat van: Tim C op 18 juni 2007 - 12:14:08
Nee, inderdaad Coulthard is nooit voor Hakkinen opzij moeten gaan toen Schumacher nog bij Ferrari was... ::)

Dan treffen beide teams evenveel schuld?
Leest iedereen hier wat hij denkt dat er staat? Heb ik hier ooit iets anders beweert, inclusief in Monaco? ::)

Bij McLaren hangt er een sausje aan vast dat zij dat nooit of te nimmer zouden doen, daar gaat het bij mij om.

Punt  :), maar als ik het goed voor heb zeiden ze dit bij ferrari ook, dat er geen nr1-statuut was.
Bij Ferrari is er bij mijn weten nooit ontkend dat Schumi nummer 1 was. Dat was algemeen geweten. Toen teamorders nog niet verboden waren ging het allemaal op een pijnlijke manier, nadien hebben ze wat gefoefeld. Maar Ferrari heeft dan ook nooit ontkend dat Schumacher degene is die voor de wereldtitel ging en dat hij dan ook voorrang had op Massa.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: bogief1 op 18 juni 2007 - 20:59:37
Punt  :), maar als ik het goed voor heb zeiden ze dit bij ferrari ook, dat er geen nr1-statuut was. Nogthans is het een publiek geheim dat MS dat wel in z'n contract zou staan hebben.

Er was geen nr 1 status, tenzij een van de piloten duidelijk sneller zou zijn. Wat natuurlijk op hetzelfde neer komt als dat MS altijd de nr 1 wordt  ;)

Ik denk dat het tijd wordt om de discussie omtrent team orders te begraven. Zowel McLaren als Ferrari als eender wel ander team zal ze gebruiken indien nodig. Ook al beweren ze bij hoog en laag dat hun piloten mogen racen. Ik geloof dan ook niet dat McLaren in de VS opzettelijk zou geknoeid hebben met de pitstops van Hamilton. Want, laten we eerlijk zijn, dat zou ingaan tegen alle logica. Hamilton leidt het WK, het zou zot zijn om Alonso dan voordelen te geven.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Yep Meatball, je hebt gelijk. Het is al lastig om in te halen daar, zeker in gelijke auto's. Denk aan Wurz achter Liuzzi (niet dezelfde auto's trouwens) en idd Raikkonen achter Massa. Het is daar aan het eind van het rechte stuk nou eenmaal vrij eenvoudig te verdedigen door ietwat aan de binnenkant te gaan rijden. Alonso moet dan buitenlangs, en hij blijft er dus keurig achter.

En dan kunnen er wel mensen bij zijn die vinden dat McLaren een toneelstukje opvoerden aan het eind van de race, maar dat gaat ook nergens over. Alonso feliciteerd Hamilton, maar kijkt verder niet echt vrolijk. Logisch toch, als je net (weer) bent verslagen. Wie zou er dan lachen, gieren brullen?Volgens mij zitten er hier een aantal mensen te zoeken naar problemen bij McLaren, die er (nog) niet zijn. Wishfull thinking??

En dan het hele teamorder verhaal; Kom op zeg, Hamilton had een iets langere pitstop....so what? Dat gebeurt. Als McLaren had gewild dat FA won, hadden ze Hamilton bij de 2e stops wel als eerste naar binnengehaald. Dan was het pas spannend geweest en dan had FA echt voordeel gehad. Nu hebben ze beide een keertje als eerste mogen pitten. Eerlijk verdeeld toch?



Citaat van: Schumi till infinity op 18 juni 2007 - 21:14:26
Jawel, maar dan moet je niet stoppen met vechten. 1 poging heeft hij gedaan, en daarna gewoon rustig gevolgd. Waarschijnlijk omdat het team toen benadrukt heeft met 2 wagens aan de leiding te willen finishen. En aangezien Alonso al snel genoegen neemt met mindere punten, bleef hij er mooi achter.

Misschien was dat omdat hij niet echt sneller was, maar alleen kon volgen? Hij kon die ene poging in ronde 38 ook alleen plaatsen omdat kort daarvoor Hamilton ietwat werd opgehouden door een achterblijver waardoor Alonso in de slipstream kon. Maar ja, in gelijke auto's is het verder heel moeilijk om in te halen.

Dat jij daaraan direct de conclusie trekt dat er dus een teamorder is geweest slaat nergens op. Dat bedenk je ter plekke en is compleet uit de duim gezogen. En Alonso is idd een pue klassementsrijder; als hij niet kan winnen probeert ie ten alle tijde maximale punten te pakken. Maar dat is geen teamorder, hoor, dat is zijn eigen manier van rijden.

McChouffe

Citaat van: 0634 op 18 juni 2007 - 21:25:32
Alonso feliciteerd Hamilton, maar kijkt verder niet echt vrolijk. Logisch toch, als je net (weer) bent verslagen. Wie zou er dan lachen, gieren brullen?

Alonso moet toch niet per sé winnen volgen zijn eigen verklaringen. Dus eigenlijk zou hij een gat in de lucht moeten springen  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.