GP van USA

Gestart door Supermariobros, 12 juni 2007 - 10:04:44

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Hamilton MASTER op 20 juni 2007 - 08:48:52
Citaat van: Roel op 17 juni 2007 - 21:13:18
Citaat van: Tim C op 17 juni 2007 - 20:56:08
Het woord poginkje komt meer in de buurt en daarna kan hij magischerwijs niet meer aanvallen, yeah right. ::)


De man op het podium was

En Raikkonen moest ook van Ferrari achter Massa blijven, yeah right  ::)
Er waren ook duidelijk teamorders bij Mclaren want Hamilton's pitstop duurde een seconde langer, kan het nog duidelijker zijn? Bij de start was het trouwens ook enkel voor de schijn dat Alonso langs links én rechts probeerde, om uitdrukkelijk aan te tonen dat hij niet voorbij Hamilton mocht.
De snodaards, zo een uitslag manipuleren!

::)  ::)  ::)

Ben ik zo slim of jij ... ?

Roel. ;)

We hebben onze tweede man die in deze topic het sarcasme niet doorziet. :)

Jasper

Citaat van: Tim C op 20 juni 2007 - 10:39:06
@ Pick one that works Master,

Leuk om dat filmpje van 2002 te geven, maar ik heb hier nooit beweerd dat teamorders niet kunnen. Alleen dat het showtje er rond wel een pak minder mag zijn. ;)

Toch wel raar om dat net van jou te horen, jij die hier de show maakt.

Eric

#107
iedereen weet ondertussen dat Tim graag het vuur aan de lont steekt, een reden waarom ik graag zijn commentaar lees en ook FerrariMan trouwens....maar Tim heeft egrens gelijk (eigenlijk grootendeels :) ).
Ferrari is zowat het enige team dat openlijk liet weten dat Schumi de n° 1 is en dat ze, indien nodig, het nodige zullen doen om hem op het hoogste schavotje te krijgen, inclus. teamorders.
Bij McLaren doen ze het anders, ze blijven koppig bij de uitspraak dat beide piloten mogen vechten voor de overwinning en titel...denk je als F1 fan dat dit ook echt zal gebeuren, tenzij je naief genoeg bent natuurlijk.
Wat zou Ron zeggen als beide rijders op 1 en 2 rijden?...waarschijnlijk iets in de trend van houden zo en geen zottigheden uithalen om elkaar over te gaan want twee auto's over de finishlijn is belangrijker dan twee kemphanen die elkaar van de baan zou kunnen rijden.

Iedere fan wil zijn favoriet team beschermen maar je moet ook realistisch zijn....F1 is bussines geen sport, twee auto's over de finish brengt meer op dan twee auto's aan de kant omdat ze mekaar wouden overgaan.
Mijn opinie alleszins.

Dus McLaren is niet beter als Ferrari als het op teamorders aankomt.

Tim C

Danku, in genuanceerde woorden staat daar exact wat ik bedoel :)

Hamilton MASTER

Ik begrijp de redenering wel, maar wat moet Ron Dennis doen ?

Ja wij gebruiken team-orders, Hamilton is onze eerste rijder en krijgt al het beste wat we hem kunnen geven. Als we hem kunnen laten winnen, zorgen we wel dat Fernando moet inbinden.

Dit staat haaks op de regels van de FIA en er zullen teams genoeg zijn die klacht zouden neerleggen wegens het schenden van de regel dat er geen team-orders gebruikt mogen worden.
Wat krijg je dan? Een eliminatie van McLaren in de F1 waardoor de rode bolides onterecht WK zouden worden dit jaar ?

Btw: dat filmpje van Hakkinen en Coulthard, Coulthard raakte niet tot bij Villeneuve + Hakkinen was sneller dan David als je de rondetijden bekijkt + je ziet hem wegrijden als hij David voorbij is.



Tim C

#110
Citaat van: Hamilton MASTER op 20 juni 2007 - 15:47:39
Dit staat haaks op de regels van de FIA en er zullen teams genoeg zijn die klacht zouden neerleggen wegens het schenden van de regel dat er geen team-orders gebruikt mogen worden.
Wat deed Ferrari dan de afgelopen jaren? ;D

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 19 juni 2007 - 21:24:19
Wat ook raar is, is dat Schumi Till Whatever zegt dat ze bij McLaren teamorders hadden, en Alonso dus kortere pitstops had, terwijl hij toch achter Hamilton bleef.
Ik was gewoon wat aan het insinueren, niets aan het beweren. En het heeft gewerkt, want er is ondertussen heel wat over gezegd. Trouwens, dat Alonso vervolgens tijdens de laatste tint niet over Hamilton ging heb ik verantwoordt door te zeggen dat Ron  ofzo gevraagd heeft om met 2 wagens aan de leining over de streep te komen. Trouwens, als hij dat gezegd zou hebben, zou ik dat helemaal geen teamorder vinden. Is het niet logisch dat je liefst de volle 18 punten scoort? En verder heb ik daarop dan nog gezegd dat Alonso altijd snel genoegen neemt met minder punten, en dat hij daarom dan maar rustig volgde ;)

Citaat van: Hamilton MASTER op 20 juni 2007 - 08:50:14
Citaat van: Schumi till infinity op 17 juni 2007 - 20:17:06
maar ik wil hier toch insinueren dat McLaren misschien een poging deed om Alonso voorbij Hamilton te krijgen.

Waaom heeft Alonso dan niet meer aangevallen ?
Heb ik al een keer uitgelegd, en deed ik dus speciaal in deze post nog eens.


Maar nog een laatste keer: het waren allemaal maar insinuaties hé, er is een  heftige discussie van gekomen, net wat ik wilde ;) Deze posts willen absoluut niet zeggen dat ik ervan overtuigd ben dat ze teamorders gebruiken, ik wilde het alleen insinueren en die mogelijkheid open laten ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

#112
Citaat van: Hamilton MASTER op 20 juni 2007 - 15:47:39
Ik begrijp de redenering wel, maar wat moet Ron Dennis doen ?

Niks zeggen is altijd een mooie optie  :)

CitaatBtw: dat filmpje van Hakkinen en Coulthard, Coulthard raakte niet tot bij Villeneuve + Hakkinen was sneller dan David als je de rondetijden bekijkt + je ziet hem wegrijden als hij David voorbij is.

Volgens dezelfde redenering had Ferrari dan eigenlijk Kimi moeten laten passeren in de VS en had men Alonso voorbij Hamilton moeten laten gaan.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Kijk, hetgeen mij hier ergert is dit:

- Als McLaren toegeeft dat ze teamorders hebben gebruikt (Monaco), dan krijgen ze kritiek omdat ze hypocriet zijn, ook al hebben ze het toegegeven.
- Als McLaren niet toegeeft dat ze teamorders hebben gebruikt (USGP), dan krijgen ze kritiek omdat ze hypocriet zijn.
- Als Alonso niets onderneemt (Monaco), dan krijgt McLaren kritiek omdat hun rijders niet mogen racen terwijl ze zouden zeggen dat dit wel mag, terwijl ze zelf hebben toegegeven dat het niet mocht.
- Als Alonso wel iets onderneemt (USGP), dan krijgt McLaren kritiek omdat het zogezegd gefaket zou zijn en ze dus teamorders zouden gebruikt hebben terwijl ze zeggen dat ze dit niet doen.

Conclusie: als McLaren wint, dan krijgt McLaren kritiek.

Tim C

Jasper, er zit een fout in je redenering ;)

Hij zit in het begin, namelijk:
- Als McLaren toegeeft dat ze teamorders hebben gebruikt (Monaco), dan krijgen ze kritiek omdat ze hypocriet zijn, ook al hebben ze het toegegeven.
Dat is eigenlijk stap 2 en niet stap 1.

Het begint namelijk met al die keren dat ze bij McLaren gezegd hebben dat hun rijders altijd tegen elkaar mochten racen. "Kijk maar naar Prost en Senna" hoor ik sommige McLaren fans nog zeggen. Ondanks al die praatjes, en dat zijn het, is McLaren geen haar beter dan Ferrari op dat vlak. Dat is wat ik met show bedoel.

En nu zijn we voor mij genoeg in cirkeltjes gegaan. Dit was mijn laatste post hierover...

Jasper

Kijk, en als McLaren er NIETS over had gezegd na Monaco, dan was het weer gewoon "hypocriet" geweest, dit geval zit vervat in mijn tweede punt. Mijn post blijft overeind.

meatball

Teamorders of niet ,feit blijft dat Hamilton beter is dan Alonso ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Citaat van: meatball op 20 juni 2007 - 19:16:46
Teamorders of niet ,feit blijft dat Hamilton beter is dan Alonso ;D

Grappig dat jij nu al, na 7 races, als feit kan stellen dat Hamilton beter is dan een tweevoudig wereldkampioen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McChouffe

Citaat van: Jasper op 20 juni 2007 - 18:18:06
Kijk, hetgeen mij hier ergert is dit:

- Als McLaren toegeeft dat ze teamorders hebben gebruikt (Monaco), dan krijgen ze kritiek omdat ze hypocriet zijn, ook al hebben ze het toegegeven.
- Als McLaren niet toegeeft dat ze teamorders hebben gebruikt (USGP), dan krijgen ze kritiek omdat ze hypocriet zijn.
- Als Alonso niets onderneemt (Monaco), dan krijgt McLaren kritiek omdat hun rijders niet mogen racen terwijl ze zouden zeggen dat dit wel mag, terwijl ze zelf hebben toegegeven dat het niet mocht.
- Als Alonso wel iets onderneemt (USGP), dan krijgt McLaren kritiek omdat het zogezegd gefaket zou zijn en ze dus teamorders zouden gebruikt hebben terwijl ze zeggen dat ze dit niet doen.

Conclusie: als McLaren wint, dan krijgt McLaren kritiek.

De fout in je post zit erin dat je alles afzonderlijk beschouwt. 2 Komt voort uit 1, omdat uit 1 gebleken is dat ze flagrant liegen als ze beweren dat hun piloten mogen racen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

#119
Nog Alonso:

Citaat"Since he is new in the category and he doesn't know the tracks, on Fridays he gets all the data from my car and my laps so he knows the circuit better and knows where the time is found."