GP van Canada

Gestart door Supermariobros, 03 juni 2007 - 09:19:06

« vorige - volgende »

McChouffe

Ik heb eigenlijk weinig race gezien, meer een opeenvolging van treintje-rijden-achter-de-safety-car (zoals Eric eigenlijk al zei). Volgens mij had Hamilton deze race met een enorme voorsprong kunnen winnen, toch knap dat hij in al deze chaos zijn plaats heeft kunnen behouden.

Verder heel wat fouten gezien. Alonso gaat 3x (of 4x?) in de fout in dezelfde boch, Kimi gaat ook een aantal keer in de fout. Zijn dat die piloten waarvan een aantal mensen op het forum beweren zijn ze ijskoud zijn, geen enkele fout maken onder druk (in tegenstelling tot Michael Schumacher)? Amaai dan ...

En een domme fout van Massa. Het licht was eigenlijk groot genoeg, en Kubica stond stil voor het licht. Een kleine verwittiging van Ferrari was natuurlijk ook op z'n plaats geweest.

Nog een kleine opmerking. Fernando Alonso moest normaal binnen de 3 ronden na het bekend zijn van de stop&go binnenkomen. Volgens RTBF kwam hij een ronde te laat binnen. Dus in principe is dat ook een zwarte vlag. Of hebben de heren bij RTBF zich misteld?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 11 juni 2007 - 09:43:10
Het feit dat hij zich laat pakken door een aguri ligt volgens mij alleen aan een probleem met de wagen.

Ik heb er in de commentaren van Alonso nog niks over gehoord. En anders is hij er direct om te melden dat er bijvoorbeeld een lichtbak op z'n McLaren gevallen is  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Hij kreeg de S&G in ronde 32 en kwam einde ronde 35 binnen.

Edit, het was blijkbaar toch 36. Vergetelheidje of MIA? ;)

FerrariMan

Ik snap niet hoe het zover is kunnen komen dat een piloot de keuze krijgt: een stop & go of stilvallen zonder benzine. (Alonso en co)

Weg met die SC regels.

TurboBoost

Citaat van: Tim C op 11 juni 2007 - 10:55:18
Hij kreeg de S&G in ronde 32 en kwam einde ronde 35 binnen.

Edit, het was blijkbaar toch 36. Vergetelheidje of MIA? ;)

onder de SC mag je een S&G niet afleggen.

McChouffe

Citaat van: TurboBoost op 11 juni 2007 - 11:47:47
Citaat van: Tim C op 11 juni 2007 - 10:55:18
Hij kreeg de S&G in ronde 32 en kwam einde ronde 35 binnen.

Edit, het was blijkbaar toch 36. Vergetelheidje of MIA? ;)

onder de SC mag je een S&G niet afleggen.

Klopt.
Art 16.4 van de Sporting Regulation: Any laps carried out behind the Safety Car will be added to the three lap maximum.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Inderdaad, SC kwam blijkbaar binnen in ronde 33 en niet 32. Dus exact drie ronden later was de S&G (wat op de zwarte vlag na dit jaar's meest belachelijke bestraffing was)

Tim C

Blijkbaar mag er nog altijd niet gedronken worden bij McLaren want de foto op onze voorpagina is niet meer terug te vinden in de collectie die ze voor ons beschikbaar maken ;D

Alhoewel, het staat wel op hun VP ;D

bogief1

We zitten met een winnaar in het f1 rapport  :)
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

KVDracer

Ik heb hier juist ook mijn punten gegeven op de GP. Qua spanning en sensatie was het wel de moeite, maar qua strategie heb ik ze wel gebuisd. Barrichello zijn pitstopstrategie was niet echt om naar huis te schrijven, FA, MA, GF die fouten doen waar het team eigenlijk hun rijder had moeten waarschuwen. Maar deze GP zouden we alle weken moeten zien, zonder de crash van Kubica dan.

FerrariMan

Voor mij hoeft zo'n GP niet hoor, sensatie of niet. Het geeft geen juist beeld van de verhoudingen en Alonso en Massa verliezen contact met de leider in het WK door al die regels.

scho0634

Citaat van: McChouffe op 11 juni 2007 - 10:49:28
Citaat van: FerrariMan op 11 juni 2007 - 09:43:10
Het feit dat hij zich laat pakken door een aguri ligt volgens mij alleen aan een probleem met de wagen.

Ik heb er in de commentaren van Alonso nog niks over gehoord. En anders is hij er direct om te melden dat er bijvoorbeeld een lichtbak op z'n McLaren gevallen is  :)

Het enige 'probleem' wat Alonso volgens mij had is dat hij op 'zacht' reed en Sato volgens mij op 'hard'.

FerrariMan

Een vraag die ik nog steeds heb, is dit de Kimi waar Schumacher zo bang voor zou moeten gehad hebben indien ze samen reden??

Hoe meer races voorbij gaan hoe beter het voor Kimi is dat hij nooit naast Schumacher heeft moeten rijden. Voor zijn salaris althans.

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 11 juni 2007 - 18:08:59
Een vraag die ik nog steeds heb, is dit de Kimi waar Schumacher zo bang voor zou moeten gehad hebben indien ze samen reden??

Hoe meer races voorbij gaan hoe beter het voor Kimi is dat hij nooit naast Schumacher heeft moeten rijden. Voor zijn salaris althans.

Moeten onderdoen voor Massa zou wel eens een grote invloed kunnen hebben op zijn salaris dan voor Schumacher.
Ik denk ook niet dat deze Kimi een bedreiging zou zijn geweest voor Schumacher. Ik hoop dat hij zich herpakt en nog enkele knappe zaken laat zien. Ik geloof er wel in dat die jongen heel wat meer kan dan hij tot nu toe heeft laten zien.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Kimi heeft volgens mij last om zich aan te passen aan de Ferrari en de Ferrari-familie. Tegenover McLaren is het team wel een levensgroot verschil, en bij McLaren voelde hij zich goed thuis.