Monaco: Man van de race

Gestart door Tim C, 27 mei 2007 - 16:00:08

« vorige - volgende »

Wie was de man van de race?

Alonso
15 (53.6%)
Hamilton
2 (7.1%)
Massa
1 (3.6%)
Fisichella
3 (10.7%)
Kubica
1 (3.6%)
Heidfeld
0 (0%)
Wurz
1 (3.6%)
Raikkonen
2 (7.1%)
Speed
2 (7.1%)
Iemand anders
1 (3.6%)

Totaal aantal stemmen: 23

Hamilton MASTER

Citaat van: SaffierFM op 27 mei 2007 - 17:26:07
Tuurlijk, en Hamilton blokt meteen Massa af bij start (wat uiteraard toegestaan is)

Je gaat me niet wijsmaken dat Hamilton de weg van Massa blokkeerde om Alonso zijn zege veilig te stellen... ;D

Je zou exact hetzelfde doen, ook al was de wagen voor jou geen teamgenoot.
Het eerste wat je wil doen is toch je eigen positie verdedigen... Hoe kan je ooit 1ste worden als je je eigen positie al niet kan behouden.

Ik heb ook geen enkele blokkering gezien van Hamilton op Massa... Niet in het begin en niet op het einde.
McLaren was verschrikkelijk veel sneller dan Ferrari vandaag en Hamilton heeft het Alonso zelfs knap moeilijk gemaakt.

Ik ga ook voor Alonso als man van de race. Hij behoudt zijn cool in moeilijke omstandigheden. Niet alleen in de race maar ook de druk op zijn schouders om te presteren.
Eindelijk gaat er terug over hem gepraat worden, de Wereldkampioen, in plaats van dé rookie van de F1 de laatste zoveel jaar.
Presteren onder druk doen enkel toppers. Chapeau Alonso.



Tim C

Citaat van: Hamilton MASTER op 27 mei 2007 - 22:23:47
Hamilton heeft het Alonso zelfs knap moeilijk gemaakt.
Dat is toch raar dat hij en Ron zelf zeggen van niet?

Doefie

Hehe, mijn race vannamiddag was pak interessanter dan Monaco... veel meer close racing en meer te zien (zowel duels en spanning als crashgehalte). 'k Heb alleen de start en de finish gezien, ik vermoed dat ik het dan ook wel gezien heb ?

Jasper

Liuzzi en Sutil zijn nog in de muur gegaan. Verder niks gebeurd.

McChouffe

Ik heb gekozen voor Fisico. Het is hem toch maar gelukt om 4e te worden (en sneller was dan de BMW's die nog getipt werden voor de overwinning), terwijl zijn teamgenoot 9 plaatsen lager eindigde.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

De BMW's werden wel alleen door de fans getipt voor de overwinning, zelf zeiden ze al voor de race dat dit geen circuit voor hun was.

redasian

Citaat van: Hamilton MASTER op 27 mei 2007 - 22:23:47
Citaat van: SaffierFM op 27 mei 2007 - 17:26:07
Tuurlijk, en Hamilton blokt meteen Massa af bij start (wat uiteraard toegestaan is)

Je gaat me niet wijsmaken dat Hamilton de weg van Massa blokkeerde om Alonso zijn zege veilig te stellen... ;D


ik weet niet waar jij gekeken hebt, maar interesse om naast de spons te geraken was er niet bij. Helemaal verstaanbaar, maar hier nu niet het tegenovergestelde komen beweren.
man van de race? Ron Dennis
Citaat"We will never favour one driver over another; we never have," Dennis said.
But Dennis admitted he "virtually had to decide in advance" which one of the drivers would win in Monaco.

KVDracer

Ik heb Hamilton gekozen, omdat je het toch maar moet doen om als rookie op de tweede plaats te eindigen. En wie weet als hij op dezelfde strategie als Alonso had gestaan, waar hij dan zou geeindigd zijn. Ron en Lewis zeggen zelf dat McLaren zijn strategie heeft opgeofferd om Alonso de zege te schenken. Alonso heeft terug een race gewonnen, gelijk hij 95% van zijn races heeft gewonnen. Vanop pole en nooit onder druk komen te staan, want Lewis wist ook wel dat hij niets ging moeten ondernemen.

dj Peter

Citaat"We will never favour one driver over another; we never have," Dennis said.
But Dennis admitted he "virtually had to decide in advance" which one of the drivers would win in Monaco.

""....Toch leek Hamilton na afloop van de GP niet zo tevreden te zijn. Een journalist merkte tijdens de persconferentie achteraf op dat de Brit altijd het zwaarst geladen is en zo dus minder kans heeft om een pole positie te behalen....""

"Op het eind van de dag ben ik een groentje. Dit is mijn eerste F1 seizoen en ik ben tijdens mijn eerste GP hier tweedes geworden dus kan ik niet echt klagen. Het is leuk om te weten dat ik dezelfde snelheid als Fernando heb maar het is iets waar ik mee moet leven. Ik heb het nummer twee op mijn wagen, dus ben ik de tweede rijder."


Hamilton MASTER

Citaat van: Tim C op 27 mei 2007 - 22:35:08
Citaat van: Hamilton MASTER op 27 mei 2007 - 22:23:47
Hamilton heeft het Alonso zelfs knap moeilijk gemaakt.
Dat is toch raar dat hij en Ron zelf zeggen van niet?

De druk op Alonso was er toch altijd? Of heb ik een andere race gezien ?

Hamilton reed bijna elke ronde dezelfde tijden en bleef zwaar pushen.
Heb je zijn banden gezien op het einde van de race? Dat is niet door te consolideren maar door te pushen en er zelfs soms over te gaan.



Tim C

Kijk, je moet weten welk standpunt je verdedigt. Ofwel zeg je dat de beslissing gevallen was, en dat dit logisch is (wat het ook was), en ofwel zeg je dat Hamilton een hele race Alonso onder druk heeft gezet. Maar niet flip floppen tussen het één en het ander wanneer je het uitkomt, dan nemen mensen je niet meer serieus...

dj Peter

Bij ons noemen ze dat een meeloper....

meatball

Citaat van: SaffierFM op 28 mei 2007 - 13:57:25
Bij ons noemen ze dat een meeloper....
of een kazakkendraaier ;D
ik vind Massa de man van de race,gewoon koel voor de 3e plaats gegaan,dat zag ik hem vroeger niet doen.
Het bewijs dat hij veel heeft bijgeleerd 8)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

poetrel

Bij een race als deze kan je niet echt spreken over een man van de race. De McLarens hadden het sterkste pakket, dus een logische 1/2. Massa haalde het hoogst haalbare dat overbleef. Voorts géén inhaalacties gedurende de hele race.

Daarom leek het me beter om te zoeken naar een man van het race-weekend en dat is in mijn ogen ... Adrian Sutil.

Ok, zijn race eindigde in de vangrail maar dat toont enkel aan dat hij hard push en de limieten opzoekt, enkel zo kan men bijleren en beter worden.
Gedurende het weekend was hij 'weeral' constant sneller dan Albers. Hij slaagde er zelfs in om een SuperAguri en een Toyota achter zich te houden op de grid. En natuurlijk niet te vergeten zijn snelste tijd tijdens de vrije training in de regen (sneller dan Alons die op hetzelfde moment op de baan was).

Hij heeft in de eerste 5 races zijn visitekaartje reeds afgegeven. Tuurlijk in de schaduw van Hamilton (rookie in een topwagen) maar daarom zeker niet minder goed bezig. En ik ben er vast van overtuigd dat dit voor F1-insiders ook niet onopgemerkt blijft.

Daarom mijn stem voor Sutil  (a.k. iemand anders)