GP van Monaco

Gestart door Supermariobros, 20 mei 2007 - 09:27:44

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: McChouffe op 28 mei 2007 - 14:09:42
Citaat van: Tim C op 28 mei 2007 - 12:54:28
het heeft een zeer bittere smaak nadat hij eerst een half jaar lang staat te zeggen dat zijn rijders altijd mogen racen.

Een half jaar? Ron Dennis zegt dat volgens mij al jaaaaaren.
Dat kan je ook gemakkelijk zeggen als alle twee je wagens kapot langs de kant staan ;D nu ligt dat natuurlijk iets moeilijker
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

dj Peter

[url]http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=1299[/url

Mooi zo.

Jasper

Citaat van: Tim C op 28 mei 2007 - 12:54:28Hamilton is vroeger binnengehaald omdat hij anders bij de eerste stops voor Alonso naar buiten zou zijn gekomen, daarna heeft Dennis de uitslag vastgelegd. En mensen die de live-timing hebben bekeken (guilty) zullen weten dat als de strategie van Hamilton niet veranderd was, hij als eerste over de streep zou zijn gekomen. (Dacht hij trouwens ook)

In de ronde na Alonso's eerste pitstop was hamilton vier tienden sneller dan Alonso! Hoe in godsnaam had hij dan 4 seconden moeten inhalen op die twee ronden dat hij vroeger binnengehaald is?

Tim C

#108
Sporza? Hamilton vloog namelijk...

Edit: Even gechecked en het klopt inderdaad. Hamilton reed snelste ronde na snelste ronde nadat Alonso binnen was...

robbert

Citaat van: Hamilton MASTER op 28 mei 2007 - 12:48:40
Sorry dat ik deze uitspraak doe maar soms lijken Ferrari-Fans een beetje op buitenlanders in België...

Je wijst met een vinger naar hen en ze zeggen "racist".

Als er dan iemand anders iets doet en je zegt niets komen ze naar jou en zeggen ze: "als wij dat gedaan zouden hebben zouden jullie wél met jullie vinger wijzen".


Deze beslissing is superlogisch. Zoals Alonso zei zijn deze 3 races de races die mogelijk alles kunnen beslissen in het kampioenschap.
Had Hamilton liever gehad dat hij en Alonso zouden crashen en Massa compleet onterecht deze race had gewonnen?
Dan waren er veel meer lange gezichten.

Ik ben ervoor om te racen maar je moet soms je prioriteiten kennen. En dat is in dit geval het maximum van de punten halen.
Hamilton heeft een super-seizoen erop zitten tot nu toe, hij zal zijn kans wel krijgen.

Logische beslissing van McLaren maar inderdaad niet leuk voor de Britten.
Maar denk even logisch na, denk je dat Hamilton voorbij Alonso was gegaan? Geen denken aan.
Als je zag hoe lang Raikkonen achter Wurz is blijven hangen terwijl Kimi toch per ronde 0.8 tot 1.2 seconden sneller was de ronden voordien.

De mensen die live-timing in de gaten hebben gehouden zullen het met mij eens zijn dat Alonso en Hamilton telkens nagenoeg dezelfde rondetijden hebben gedraaid.
Hoe in godsnaam ga je dan IN MONACO inhalen ?


wat men zal dien is alonso zijn punten afpikken en hamilton de volle pot geven, is dat dan niet goed mss? In monaco kan je inhalen als je de moeite doet, kijk maar naar fisichella vorig jaar hij heeft het toch gedaan, ik denk dat hamilton die kans zou genomen hebben om alonso in te halen , want hij zei zelf dat hij alles gaat doen om te winnen in monaco en je ziet hem dan eerst naderen en dan paar ronden erna kan hij niet meer mee zogezegd met alonso, dat is toch wel raar hoor

Jasper

Dat hij plots niet meer meekan, kan heel goed aan de banden liggen maar dat zullen we nooit weten. Maar ik geloof er niet in dat Hamilton ooit voorbij Alonso geraakt zou zijn.

Jasper

Citaat van: Tim C op 28 mei 2007 - 15:51:02
Sporza? Hamilton vloog namelijk...

Edit: Even gechecked en het klopt inderdaad. Hamilton reed snelste ronde na snelste ronde nadat Alonso binnen was...

Dat is inderdaad wat ze zeiden op Sporza. Is er ergens een plaats waar je de rondetijden van elke ronde van elke rijder kan bekijken?

Tim C

Je zal het moeten doen met mijn herinnering en notes ;)

Op de RTBf dachten ze blijkbaar iets totaal anders dan op Sporza, taalgrens?

Jasper

Hehe. :) Lewis Hamilton draaide zowat 1:15.4 als ik het me goed herinner en op Sporza zeiden ze dat Alonso ook erg snel was en maar 0.4s trager dan Hamilton.

Tim C

Grijp dan even naar de logica terug. Lewis is leeg, Alonso is vol... Een verschil van slechts vier tienden?

Jasper

Dat is inderdaad hetgene waar ik van verschoot maar het is ook hetgene wat ze op Sporza zeiden. ;)

Langs de andere kant... Lewis versleten banden, Alonso nieuwe banden. Misschien dat dat een deel verklaart?

Tim C

Er is een reden waarom de Britse media zo kwaad is, hij had'm waarschijnlijk gepakt... Dat gezegd zijnde, if ifs and buts were nuts it would be Christmas all year 'round...

Vertrouw toch niet op een bron die blijkbaar niet eens weet wie er gaan pitten is :P

Roel

Citaat van: SaffierFM op 28 mei 2007 - 14:12:55
ach, we kennen Ron Dennis.  De arrogantste van de paddock.

grappig...

Anti Mclarenfans halen nu alle mogelijke middelen uit de kast om de beslissing van RD neer te sabelen. Is het niet dat hij altijd heeft gezegd dat zijn rijders tegen elkaar mogen racen, dan wel dat het overduidleijk teamorders zijn degene die toch wel verboden zijn. Eeeeeeeen is het dat dan niet, dan  volgen ze de britse pers die er alles aan doet om hun hype Lewis Hamilton nog meer te hypen en meer gazettekes te verkopen.

Indien deze mensen hun team in deze situatie zouden zien, zouden ze toch ook zien dat dit, gezien het circuit in monaco, een beslissing is die kan worden begrepen. en dan blablabla ron dennis is arrogant, da's een mening als een ander die er niets aan verandert.
God save Mclaren

Tim C

Er zijn er ook nog die vinden dat de beslissing begrijpbaar is maar de typische McLaren komedie (ook wel holier then thou genoemd) nu wel passé vinden.
* Tim C steekt zijn hand op ;)

Jasper

Het ding is dat Ron Dennis dit toegeeft en er dus helemaal geen sprake is van komedie.