GP van Monaco

Gestart door Supermariobros, 20 mei 2007 - 09:27:44

« vorige - volgende »

McChouffe

Citaat van: meatball op 27 mei 2007 - 20:53:26
Citaat van: FerrariMan op 27 mei 2007 - 18:52:28
Zou Kimi echt alles uit de kast gehaald hebben vandaag?

Gelukkig blijkt Massa ook constant op een circuit waar hij niet al te goed is en neem hij belangrijke punten mee.
Ik heb het gevoel dat Kimmi er niet veel zin in had.

Dan had hij op zaterdag in Q2 een beetje voorzichtiger moeten zijn.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

KVDracer

Ze zouden het moeten doen zoals Tim C het hier ook zegt. Ze moeten er een regenrace van maken. Een half uur voor de start de baan goed nat maken en laat ze dan maar racen. En als het warm genoeg is, krijgen we nog te maken met een opdrogende baan, hetgeen het spektakel nog interessanter zal maken.

dj Peter

Monaco is een optocht en geen race, dat weet iedereen maar het heeft zijn charmes  omdat  de wagens door een uniek decor racen op enkele centimeters van de vangrails. Een decadente show in een uniek decor zo zou je Monaco kunnen omschrijven. Deze "race" is die naam eigenlijk niet waardig maar het hoort er n u eenmaal bij  en ik ben blij  dat de voorstelling voorbij is.

FerrariMan

Hier is de McLaren hypocrisie weer:

http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/070528104723.shtml

Vooral dit zinnetje:
CitaatHe said: "We don't have team orders - we had a strategy to win this race.

"There will be places where they will be absolutely free to race, but this isn't one of them."

Jasper

Ik snap eigenlijk niet wat er nu weer hypocriet aan is? Hij geeft duidelijk toe dat ze niet mochten racen. Hij legt uit dat dat was omdat het risico om 18 punten te verliezen anders te groot was. Op Monaco kan ik dat eerlijk gezegd wel begrijpen...

Tim C

Jasper, als je het in de hele context van McLaren bekijkt. Hun hele "holier then thou" attitude bijneemt en dan kijk naar dit zinnetje:

"We don't have team orders - we had a strategy to win this race."

"There will be places where they will be absolutely free to race, but this isn't one of them."

En dan de hypocrisie niet inziet, stel dan even voor dat Jean Todt die woorden uitsprak en welke mediastorm daarop zou volgen...

Jasper

De "we don't have team orders" is er misschien over. Maar "this isn't one of them" vind ik een heel begrijpelijke uitspraak. "Holier than thee" is trouwens ook iets wat jij hen aanwrijft en waar ik het niet mee eens ben.

Tim C

Nee dat klopt, McLaren zou inderdaad nooit teamorders gebruiken, tenzij de situatie anders voorschrijft en ookal hebben ze bij hoog en bij laag beweerd dat hun rijders altijd mogen racen, er zijn races waar dat niet kan maar elders mag het wel...

Begrijp me niet verkeerd, geen probleem met wat ze gedaan hebben, maar de hypocrisie waarmee ze het verdedigen...

dj Peter

http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=1295

Als het in DIT geval om Ferrari ging, was het kot weer te klein geweest!

Hamilton MASTER

Sorry dat ik deze uitspraak doe maar soms lijken Ferrari-Fans een beetje op buitenlanders in België...

Je wijst met een vinger naar hen en ze zeggen "racist".

Als er dan iemand anders iets doet en je zegt niets komen ze naar jou en zeggen ze: "als wij dat gedaan zouden hebben zouden jullie wél met jullie vinger wijzen".


Deze beslissing is superlogisch. Zoals Alonso zei zijn deze 3 races de races die mogelijk alles kunnen beslissen in het kampioenschap.
Had Hamilton liever gehad dat hij en Alonso zouden crashen en Massa compleet onterecht deze race had gewonnen?
Dan waren er veel meer lange gezichten.

Ik ben ervoor om te racen maar je moet soms je prioriteiten kennen. En dat is in dit geval het maximum van de punten halen.
Hamilton heeft een super-seizoen erop zitten tot nu toe, hij zal zijn kans wel krijgen.

Logische beslissing van McLaren maar inderdaad niet leuk voor de Britten.
Maar denk even logisch na, denk je dat Hamilton voorbij Alonso was gegaan? Geen denken aan.
Als je zag hoe lang Raikkonen achter Wurz is blijven hangen terwijl Kimi toch per ronde 0.8 tot 1.2 seconden sneller was de ronden voordien.

De mensen die live-timing in de gaten hebben gehouden zullen het met mij eens zijn dat Alonso en Hamilton telkens nagenoeg dezelfde rondetijden hebben gedraaid.
Hoe in godsnaam ga je dan IN MONACO inhalen ?



Tim C

Soms lijken McLaren fans een beetje zwakzinnig ;)

Hamilton is vroeger binnengehaald omdat hij anders bij de eerste stops voor Alonso naar buiten zou zijn gekomen, daarna heeft Dennis de uitslag vastgelegd. En mensen die de live-timing hebben bekeken (guilty) zullen weten dat als de strategie van Hamilton niet veranderd was, hij als eerste over de streep zou zijn gekomen. (Dacht hij trouwens ook)

Geen enkel probleem met het feit dat hij dat doet, maar, het heeft een zeer bittere smaak nadat hij eerst een half jaar lang staat te zeggen dat zijn rijders altijd mogen racen. Geen kat die dat geloofde, maar toch.

Het feit dat hij het nu verdedigd met altijd betekend altijd, maar niet hier is de hypocrisie ten top. Geef dan gewoon toe dat je af en toe teamorders gebruikt, everybody does it. Maar kom alstublieft niet claimen dat je het nooit gebruikt, behalve wanneer het moet...

meatball

Waarom maakt men van Monaco geen demonstratierace ?
Alle showmensen kunnen zich laten zien,de f1's rijden een 60 tal verplichte rondjes zonder belang,en iedereen is tevreden.
Dan kunnen we nadien weer echte race's zien,enzijn we geen zondagmiddag kwijt met naar die stoet te kijken 8)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Citaat van: Tim C op 28 mei 2007 - 12:54:28
het heeft een zeer bittere smaak nadat hij eerst een half jaar lang staat te zeggen dat zijn rijders altijd mogen racen.

Een half jaar? Ron Dennis zegt dat volgens mij al jaaaaaren.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Volgens mij ook, maar als ik dat zeg he ik weer een rode bril op ;)

dj Peter

ach, we kennen Ron Dennis.  De arrogantste van de paddock.