GP van Monaco

Gestart door Supermariobros, 20 mei 2007 - 09:27:44

« vorige - volgende »

Olav18

Ervan uitgaande dat hij twee ronden langer door had kunnen rijden, als we kijken naar de rondetijden van Hamilton gaat hij de laatste ronden voor zijn pitstop ongeveer met een tiende sneller dan de vorige ronde (op twee ronden na, wanneer hij misschien een foutje maakte of een achterblijver tegen komt.

In ronde 28 is het verschil 15,309 seconde voorsprong in het voordeel van Hamilton (Alonso is dan al binnen geweest). De volgende ronden waren dan het volgende geweest (eerst Alonso, daarna Hamilton en daarna het verschil):

29. 1.15,844 – 1.15,200 (-15,953)
30. 1.16,044 – 1.15,100 (-16,987)
31. 1.16,331 – 1.33,779 (+0,461) (ronde dat Hamilton binnen komt)
32. 1.16,141 – 1.17,959 (+2,279)

En dan stel ik het voor Hamilton volgens mij erg positief op.

Mijn conclusie: ik verwacht niet dat als Hamilton twee ronden langer door had kunnen rijden hij ervoor was gekomen, als het drie ronden waren geweest had het misschien spannend kunnen worden (ik denk het dan overigens ook niet), ik denk dat het pas vanaf vier ronden echt spannend had kunnen worden. Maar goed één en ander is natuurlijk sterk afhankelijk van verkeer e.d., en hoeveel in de outlap nog wordt verloren in de pitstraat en hoeveel op het moment dat ze op de baan komen.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Olav18

quote author=Tim C link=topic=9480.msg215605#msg215605 date=1180532868]
Who cares...
[/quote]

M.b.t. de pitstraat, ik. Ik zeg dit jij zegt iets anders, ik ben gewoon benieuwd hoe jij denkt dat het zit en waar evt. de fout van mij zit.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Tim C

Eigenlijk had ik dit al vijf posts geleden gezegd maar ik ga me niet in een hypothetische discussie laten trekken. Uiteindelijk is het enige wat hier telt wat Hamilton in die drie extra ronden nog zou hebben kunnen doen.

Ik denk dat hij het zou gehaald hebben, jij niet. Basta.

Olav18

CitaatEigenlijk had ik dit al vijf posts geleden gezegd maar ik ga me niet in een hypothetische discussie laten trekken. Uiteindelijk is het enige wat hier telt wat Hamilton in die drie extra ronden nog zou hebben kunnen doen.
Wie zegt dat ik hierover een discussie wilde? Ik had volgens mij nog helemaal niet gezegd of ik dacht of hij ervoor zou komen. Met deze redenatie (waar ik gewoon benieuwd naar was, ik wist ook niet waar ik op uit zou komen) kom ik tot de bovenstaande conclusie, maar precies zoals je zegt het is allemaal hypotethisch, misschien had hij 1.12'ers kunnen rijden, misschien had hij zichzelf wel doodgereden in die ronden. We zullen het nooit weten.

Ik was alleen benieuwd hoe jij denkt dat het met de pitstraat zit.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

meatball

Citaat van: Olav18 op 30 mei 2007 - 16:20:54
CitaatEigenlijk had ik dit al vijf posts geleden gezegd maar ik ga me niet in een hypothetische discussie laten trekken. Uiteindelijk is het enige wat hier telt wat Hamilton in die drie extra ronden nog zou hebben kunnen doen.
Wie zegt dat ik hierover een discussie wilde? Ik had volgens mij nog helemaal niet gezegd of ik dacht of hij ervoor zou komen. Met deze redenatie (waar ik gewoon benieuwd naar was, ik wist ook niet waar ik op uit zou komen) kom ik tot de bovenstaande conclusie, maar precies zoals je zegt het is allemaal hypotethisch, misschien had hij 1.12'ers kunnen rijden, misschien had hij zichzelf wel doodgereden in die ronden. We zullen het nooit weten.

Ik was alleen benieuwd hoe jij denkt dat het met de pitstraat zit.

Ach de volgende race rijdt Massa die twee toch weer het snot voor de ogen,dus wat maakt het uit ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat