GP van Monaco

Gestart door Supermariobros, 20 mei 2007 - 09:27:44

« vorige - volgende »

Hamilton MASTER

Tsja...
Misschien zijn de Ferrari-fans gewoon te verwend geworden de vorige jaren en zoeken ze nu zaken waar er niets te vinden is.

Nogmaals, hoeveel inhaal-bewegingen zijn er gemaakt tijdens de race? Wie heeft iemand kunnen voorbijsteken?
Noem er mij 5 en ik zwijg.

Zoals al veel gezegd, F1 is een business waar het om geld draait. Dit is het altijd geweest en wordt het meer en meer.
Wat zou jij doen als team-baas in Monaco? Je beide rijders laten crashen omdat de beide eerst willen worden of gewoon consolideren en VERDIEND winnen ?

Want iedereen vergeet dit misschien maar McLaren was véél sneller dan de rest van het pak. Enkel Massa konden ze niet dubbelen...

Maar neen het ligt aan Ron Dennis. Hij is arrogant, het ligt aan hem...

Het is allemaal de schuld van Ron Dennis !
Die man snakt naar een wereldtitel, is zijn uitspraak dan niet normaal te noemen ?
McLaren heeft gewoon de luxe om 2 rijders te hebben die tot nu toe nog beide perfect kans maken om wereldkampioen te worden.
Hoe lang is het geleden dat beide rijders van een team dit konden? Dit brengt ook problemen met zich mee. Maar in Monaco moet je geen risico's nemen. De schade achteraf zou te groot zijn.

Mensen die zouden ontkennen dat enig ander team dit niet zou doen weten volgens mij niet waar ze mee bezig zijn.
Ron Dennis geeft tenminste toe dat hij het team-belang boven het persoonlijk belang heeft gezet.
Zegt hij hiermee dat Hamilton verdiende te winnen? Ik denk het niet. Maar veel mensen denken dit toch.
Maar zoals ik al eerder zei vergeten die mensen dat Hamilton dan toch wel voorbij Alonso moest zien te raken.
Via de pitstops ? Wie zegt dat Hamilton zo veel zwaarder stond dan Alonso? Hoeveel rondjes zou Hamilton meer hebben kunnen rijden dan Alonso?

ALS ALS ALS ALS ALS... Ik word dit woord een beetje moe.



scho0634

Teamorders mogen niet meer (dankzij Ferrari overigens ;)). Maar ik kan me voorstellen dat een teambaas, zeker in Monaco, zegt dat zijn rijders met een rondje of 20 te rijden en 50 seconde voorsprong op de rest zegt dat zijn racers gewoon moeten finishen. Zonder gekke acties.

Ik weet alleen niet of het waar is wat LH zegt; dat hij 2 rondes eerder werd binnengehaald bij zijn eerste stop. Dat zou wel vreemd zijn. Al zeg ik uit mijn hoofd dat het verschil uiteindelijk toch nog wel een secondje of 5, 6 was, direct na de 1e serie stops. Dus zou hij er waarschijnlijk toch wel achter zijn gebleven.

Ach ja, verder pole, snelste ronde en winst voor Alonso. Valt verder weinig op af te dingen.

robbert

Citaat van: Hamilton MASTER op 28 mei 2007 - 19:58:17
Tsja...
Misschien zijn de Ferrari-fans gewoon te verwend geworden de vorige jaren en zoeken ze nu zaken waar er niets te vinden is.

Nogmaals, hoeveel inhaal-bewegingen zijn er gemaakt tijdens de race? Wie heeft iemand kunnen voorbijsteken?
Noem er mij 5 en ik zwijg.

Zoals al veel gezegd, F1 is een business waar het om geld draait. Dit is het altijd geweest en wordt het meer en meer.
Wat zou jij doen als team-baas in Monaco? Je beide rijders laten crashen omdat de beide eerst willen worden of gewoon consolideren en VERDIEND winnen ?

Want iedereen vergeet dit misschien maar McLaren was véél sneller dan de rest van het pak. Enkel Massa konden ze niet dubbelen...

Maar neen het ligt aan Ron Dennis. Hij is arrogant, het ligt aan hem...

Het is allemaal de schuld van Ron Dennis !
Die man snakt naar een wereldtitel, is zijn uitspraak dan niet normaal te noemen ?
McLaren heeft gewoon de luxe om 2 rijders te hebben die tot nu toe nog beide perfect kans maken om wereldkampioen te worden.
Hoe lang is het geleden dat beide rijders van een team dit konden? Dit brengt ook problemen met zich mee. Maar in Monaco moet je geen risico's nemen. De schade achteraf zou te groot zijn.

Mensen die zouden ontkennen dat enig ander team dit niet zou doen weten volgens mij niet waar ze mee bezig zijn.
Ron Dennis geeft tenminste toe dat hij het team-belang boven het persoonlijk belang heeft gezet.
Zegt hij hiermee dat Hamilton verdiende te winnen? Ik denk het niet. Maar veel mensen denken dit toch.
Maar zoals ik al eerder zei vergeten die mensen dat Hamilton dan toch wel voorbij Alonso moest zien te raken.
Via de pitstops ? Wie zegt dat Hamilton zo veel zwaarder stond dan Alonso? Hoeveel rondjes zou Hamilton meer hebben kunnen rijden dan Alonso?

ALS ALS ALS ALS ALS... Ik word dit woord een beetje moe.

ja je zegt het is monaco maar het is toch een race zoals een ander?? Dit wil niet zeggen dat het moeilijk is om in te halen dat men dat niet mag proberen hé, montoya heeft het ook geprobeert bij williams en het is af en toe gelukt, maar bij mclaren heeft hij nooit zijn teamgenoot aangevallen. Dan heb ik daar ook mijn vraagtekens van ze, maar je moet niet bang zijn , mclaren zal nooit hun punten kwijtgeraken, alleen mss een boete voor de rest is er geen reden tot paniek

Jasper

Even terzijde, ik denk niet dat Montoya bij McLaren al te dikwijls in de buurt van zijn teamgenoot heeft gereden om hem te kunnen aanvallen...

Tim C

#124
Citaat van: Jasper op 28 mei 2007 - 18:43:33
Het ding is dat Ron Dennis dit toegeeft en er dus helemaal geen sprake is van komedie.
Nee, inderdaad, enkel de komedie die vooraf ging. ;)


Oh, en Raikkonen Kovalainen Hamilton Master, onredelijken buiten beschouwing gelaten heeft niemand hier beweerd dat wat er gisteren gebeurde schandalig was. Ik denk dat ik persoonlijk genoeg heb gezegd dat het begrijpbaar was.

De reden waarom ik er zo laconiek over doe is omdat de man die de raceuitslag bepaalde járen bij hoog en bij laag heeft beweerd dat hij een echte racer is, die nooit maar dan ook nooit teamorders zou gebruiken. Ieder redelijk mens wist natuurlijk dat dat zever in pakskes was.

Het is dan ook amusant om te zien hoe mensen die vroeger hoog van de toren bliezen over hoe schandalig iets wel niet was, zich nu gedwongen voelen om hetzelfde soort actie te verdedigen. En dat is wat men hypocrisie noemt...

En al de rest, al de rest is gezever.

FerrariMan

Citaat van: Hamilton MASTER op 28 mei 2007 - 12:48:40
Sorry dat ik deze uitspraak doe maar soms lijken Ferrari-Fans een beetje op buitenlanders in België...

Je wijst met een vinger naar hen en ze zeggen "racist".

Als er dan iemand anders iets doet en je zegt niets komen ze naar jou en zeggen ze: "als wij dat gedaan zouden hebben zouden jullie wél met jullie vinger wijzen".


Deze beslissing is superlogisch. Zoals Alonso zei zijn deze 3 races de races die mogelijk alles kunnen beslissen in het kampioenschap.
Had Hamilton liever gehad dat hij en Alonso zouden crashen en Massa compleet onterecht deze race had gewonnen?
Dan waren er veel meer lange gezichten.

Ik ben ervoor om te racen maar je moet soms je prioriteiten kennen. En dat is in dit geval het maximum van de punten halen.
Hamilton heeft een super-seizoen erop zitten tot nu toe, hij zal zijn kans wel krijgen.

Logische beslissing van McLaren maar inderdaad niet leuk voor de Britten.
Maar denk even logisch na, denk je dat Hamilton voorbij Alonso was gegaan? Geen denken aan.
Als je zag hoe lang Raikkonen achter Wurz is blijven hangen terwijl Kimi toch per ronde 0.8 tot 1.2 seconden sneller was de ronden voordien.

De mensen die live-timing in de gaten hebben gehouden zullen het met mij eens zijn dat Alonso en Hamilton telkens nagenoeg dezelfde rondetijden hebben gedraaid.
Hoe in godsnaam ga je dan IN MONACO inhalen ?
Haha, vervang in bovenstaande tekst het woord Alonso door Schumacher, Hamilton door Barrichello en McLaren door Ferrari. Plaats het dan in 2002 en men verklaarde je idioot. Geweldig hoe tijden en meningen veranderen.  ;) :)

robbert

Citaat van: FerrariMan op 28 mei 2007 - 23:42:41
Citaat van: Hamilton MASTER op 28 mei 2007 - 12:48:40
Sorry dat ik deze uitspraak doe maar soms lijken Ferrari-Fans een beetje op buitenlanders in België...

Je wijst met een vinger naar hen en ze zeggen "racist".

Als er dan iemand anders iets doet en je zegt niets komen ze naar jou en zeggen ze: "als wij dat gedaan zouden hebben zouden jullie wél met jullie vinger wijzen".


Deze beslissing is superlogisch. Zoals Alonso zei zijn deze 3 races de races die mogelijk alles kunnen beslissen in het kampioenschap.
Had Hamilton liever gehad dat hij en Alonso zouden crashen en Massa compleet onterecht deze race had gewonnen?
Dan waren er veel meer lange gezichten.

Ik ben ervoor om te racen maar je moet soms je prioriteiten kennen. En dat is in dit geval het maximum van de punten halen.
Hamilton heeft een super-seizoen erop zitten tot nu toe, hij zal zijn kans wel krijgen.

Logische beslissing van McLaren maar inderdaad niet leuk voor de Britten.
Maar denk even logisch na, denk je dat Hamilton voorbij Alonso was gegaan? Geen denken aan.
Als je zag hoe lang Raikkonen achter Wurz is blijven hangen terwijl Kimi toch per ronde 0.8 tot 1.2 seconden sneller was de ronden voordien.

De mensen die live-timing in de gaten hebben gehouden zullen het met mij eens zijn dat Alonso en Hamilton telkens nagenoeg dezelfde rondetijden hebben gedraaid.
Hoe in godsnaam ga je dan IN MONACO inhalen ?
Haha, vervang in bovenstaande tekst het woord Alonso door Schumacher, Hamilton door Barrichello en McLaren door Ferrari. Plaats het dan in 2002 en men verklaarde je idioot. Geweldig hoe tijden en meningen veranderen.  ;) :)

haha ja dat is waar, maar het is nu mclaren hé en mclaren kan dit doen, maar als ferrari dan zoiets doet dan is dat zo van, fia moet die direct straffen

Hamilton MASTER

Citaat van: FerrariMan op 28 mei 2007 - 23:42:41
Citaat van: Hamilton MASTER op 28 mei 2007 - 12:48:40
Sorry dat ik deze uitspraak doe maar soms lijken Ferrari-Fans een beetje op buitenlanders in België...

Je wijst met een vinger naar hen en ze zeggen "racist".

Als er dan iemand anders iets doet en je zegt niets komen ze naar jou en zeggen ze: "als wij dat gedaan zouden hebben zouden jullie wél met jullie vinger wijzen".


Deze beslissing is superlogisch. Zoals Alonso zei zijn deze 3 races de races die mogelijk alles kunnen beslissen in het kampioenschap.
Had Hamilton liever gehad dat hij en Alonso zouden crashen en Massa compleet onterecht deze race had gewonnen?
Dan waren er veel meer lange gezichten.

Ik ben ervoor om te racen maar je moet soms je prioriteiten kennen. En dat is in dit geval het maximum van de punten halen.
Hamilton heeft een super-seizoen erop zitten tot nu toe, hij zal zijn kans wel krijgen.

Logische beslissing van McLaren maar inderdaad niet leuk voor de Britten.
Maar denk even logisch na, denk je dat Hamilton voorbij Alonso was gegaan? Geen denken aan.
Als je zag hoe lang Raikkonen achter Wurz is blijven hangen terwijl Kimi toch per ronde 0.8 tot 1.2 seconden sneller was de ronden voordien.

De mensen die live-timing in de gaten hebben gehouden zullen het met mij eens zijn dat Alonso en Hamilton telkens nagenoeg dezelfde rondetijden hebben gedraaid.
Hoe in godsnaam ga je dan IN MONACO inhalen ?
Haha, vervang in bovenstaande tekst het woord Alonso door Schumacher, Hamilton door Barrichello en McLaren door Ferrari. Plaats het dan in 2002 en men verklaarde je idioot. Geweldig hoe tijden en meningen veranderen.  ;) :)


Citaat van: Hamilton MASTER op 28 mei 2007 - 12:48:40
Sorry dat ik deze uitspraak doe maar soms lijken Ferrari-Fans een beetje op buitenlanders in België...

Je wijst met een vinger naar hen en ze zeggen "racist".

Als er dan iemand anders iets doet en je zegt niets komen ze naar jou en zeggen ze: "als wij dat gedaan zouden hebben zouden jullie wél met jullie vinger wijzen".



FerrariMan

Achteraf is het gemakkelijk om te wijzen naar die 'buitenlanders' als je mede hun situatie hier veroorzaakt hebt.

Verder maak ik er geen woorden aan vuil want het boeit me niet.

McChouffe

Soms lijken McLaren-fans op Belgen.
Ze wijzen met een beschuldigende vinger naar zwartwerkende buitenlanders.
Maar als het hen uitkomt, zullen ze maar al te graag van de diensten gebruik maken.

;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 28 mei 2007 - 23:42:41
Citaat van: Hamilton MASTER op 28 mei 2007 - 12:48:40
Sorry dat ik deze uitspraak doe maar soms lijken Ferrari-Fans een beetje op buitenlanders in België...

Je wijst met een vinger naar hen en ze zeggen "racist".

Als er dan iemand anders iets doet en je zegt niets komen ze naar jou en zeggen ze: "als wij dat gedaan zouden hebben zouden jullie wél met jullie vinger wijzen".


Deze beslissing is superlogisch. Zoals Alonso zei zijn deze 3 races de races die mogelijk alles kunnen beslissen in het kampioenschap.
Had Hamilton liever gehad dat hij en Alonso zouden crashen en Massa compleet onterecht deze race had gewonnen?
Dan waren er veel meer lange gezichten.

Ik ben ervoor om te racen maar je moet soms je prioriteiten kennen. En dat is in dit geval het maximum van de punten halen.
Hamilton heeft een super-seizoen erop zitten tot nu toe, hij zal zijn kans wel krijgen.

Logische beslissing van McLaren maar inderdaad niet leuk voor de Britten.
Maar denk even logisch na, denk je dat Hamilton voorbij Alonso was gegaan? Geen denken aan.
Als je zag hoe lang Raikkonen achter Wurz is blijven hangen terwijl Kimi toch per ronde 0.8 tot 1.2 seconden sneller was de ronden voordien.

De mensen die live-timing in de gaten hebben gehouden zullen het met mij eens zijn dat Alonso en Hamilton telkens nagenoeg dezelfde rondetijden hebben gedraaid.
Hoe in godsnaam ga je dan IN MONACO inhalen ?
Haha, vervang in bovenstaande tekst het woord Alonso door Schumacher, Hamilton door Barrichello en McLaren door Ferrari. Plaats het dan in 2002 en men verklaarde je idioot. Geweldig hoe tijden en meningen veranderen.  ;) :)

Zoals ik in een ander topic al zei, Oostenrijk 2002 was echt wel van een andere categorie dan dit...

Tim C


scho0634

... en voor mij ... ;)

Juan

Citaat van: Tim C op 28 mei 2007 - 22:30:01
Citaat van: Jasper op 28 mei 2007 - 18:43:33
Het ding is dat Ron Dennis dit toegeeft en er dus helemaal geen sprake is van komedie.
Nee, inderdaad, enkel de komedie die vooraf ging. ;)


Oh, en Raikkonen Kovalainen Hamilton Master, onredelijken buiten beschouwing gelaten heeft niemand hier beweerd dat wat er gisteren gebeurde schandalig was. Ik denk dat ik persoonlijk genoeg heb gezegd dat het begrijpbaar was.

De reden waarom ik er zo laconiek over doe is omdat de man die de raceuitslag bepaalde járen bij hoog en bij laag heeft beweerd dat hij een echte racer is, die nooit maar dan ook nooit teamorders zou gebruiken. Ieder redelijk mens wist natuurlijk dat dat zever in pakskes was.

Het is dan ook amusant om te zien hoe mensen die vroeger hoog van de toren bliezen over hoe schandalig iets wel niet was, zich nu gedwongen voelen om hetzelfde soort actie te verdedigen. En dat is wat men hypocrisie noemt...

En al de rest, al de rest is gezever.
Blijkbaar begrijpen mensen toch niet goed dat een strategie op voorhand bepaald wordt, zeker als je door de laatste kwalificatiesessie geraakt. De voorbije jaren vaak safety-cars, dus dat wil zeggen dat de teams daar rekening mee moeten houden. En dit jaar zijn de regels omtrent de safety-car fel veranderd, waardoor het moeilijk is geworden beide rijders op dezelfde strategie te zetten, laat staan in Monaco.
Stel je krijgt safety-car in de eerste stint, dan kan diegene op 1-stop bij het buitenkomen van de safety-car snel banden wisselen (want benzine mag niet totdat iedereen achter de safety-car hangt) en dan kan de 2-stopper daarna binnenkomen voor banden en benzine. Als ze beiden moeten wachten, verliest iemand te veel tijd. Misschien niet de reden, maar kan wel een uitleg zijn.

Ik wil maar zeggen, met het bepalen van de strategie moet je soms iemand voortrekken en nu werd dat openlijk verklaard door Dennis en door sommigen verkeerd opgepakt en dit zorgt voor veel ophef. Maar elk team zal wel iets dergelijks doen, alleen zwijgen zij. Want had Dennis niets gezegd, was er geen haan die er naar kraaide...

En als, als, als,..., dan had Hamilton gewonnen... Een even hypocriete opmerking. Hamilton maakte gisteren te veel kleine foutjes, vergde te veel van zijn banden waardoor hij met moeite zijn wagen deftig door de bochten kon krijgen en dus het tempo van Alonso na enkele ronden niet meer kon volgen. Dus als hij dat niet deed, had hij misschien wel gewonnen...
Juan

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 29 mei 2007 - 17:46:36
Citaat van: FerrariMan op 28 mei 2007 - 23:42:41
Citaat van: Hamilton MASTER op 28 mei 2007 - 12:48:40
Sorry dat ik deze uitspraak doe maar soms lijken Ferrari-Fans een beetje op buitenlanders in België...

Je wijst met een vinger naar hen en ze zeggen "racist".

Als er dan iemand anders iets doet en je zegt niets komen ze naar jou en zeggen ze: "als wij dat gedaan zouden hebben zouden jullie wél met jullie vinger wijzen".


Deze beslissing is superlogisch. Zoals Alonso zei zijn deze 3 races de races die mogelijk alles kunnen beslissen in het kampioenschap.
Had Hamilton liever gehad dat hij en Alonso zouden crashen en Massa compleet onterecht deze race had gewonnen?
Dan waren er veel meer lange gezichten.

Ik ben ervoor om te racen maar je moet soms je prioriteiten kennen. En dat is in dit geval het maximum van de punten halen.
Hamilton heeft een super-seizoen erop zitten tot nu toe, hij zal zijn kans wel krijgen.

Logische beslissing van McLaren maar inderdaad niet leuk voor de Britten.
Maar denk even logisch na, denk je dat Hamilton voorbij Alonso was gegaan? Geen denken aan.
Als je zag hoe lang Raikkonen achter Wurz is blijven hangen terwijl Kimi toch per ronde 0.8 tot 1.2 seconden sneller was de ronden voordien.

De mensen die live-timing in de gaten hebben gehouden zullen het met mij eens zijn dat Alonso en Hamilton telkens nagenoeg dezelfde rondetijden hebben gedraaid.
Hoe in godsnaam ga je dan IN MONACO inhalen ?
Haha, vervang in bovenstaande tekst het woord Alonso door Schumacher, Hamilton door Barrichello en McLaren door Ferrari. Plaats het dan in 2002 en men verklaarde je idioot. Geweldig hoe tijden en meningen veranderen.  ;) :)

Zoals ik in een ander topic al zei, Oostenrijk 2002 was echt wel van een andere categorie dan dit...
Ik doel ook niet op de GP van Oostenrijk, wel op de hele hetze de races erna.