kampioenschap

Gestart door Agazzi, 17 mei 2007 - 15:40:01

« vorige - volgende »

wie wint het kampioenschap

Felipe massa
fernando alonso
lewis hamilton
kimi Räikkönen
robert Kubica

Jasper

Oostenrijk 2002 was nog wel net van een iets andere categorie dan tegen je rijder zeggen dat hij niet mag inhalen op een smal circuit natuurlijk. ;)

Tim C

Vroeg in het kampioenschap; twee rijders vooraan; vrijwel nutteloos om de uitkomst te bepalen?

Verschil? ;)

meatball

Het maakt mij wel kwaad >:( dat ik dus 2 uur naar een echte schertsvertoning heb zitten kijken.
Monaco word zo de eerste race waar men zelfs in de pits niet meer mag inhalen,dan kan ik net zo goed naar een bloemencorso gaan kijken :'(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Citaat van: Tim C op 28 mei 2007 - 18:21:53
Vroeg in het kampioenschap; twee rijders vooraan; vrijwel nutteloos om de uitkomst te bepalen?

Verschil? ;)

Verschil, vraag je?! Hier is het verschil:
Oostenrijk: vlak voor de finish de remmen dichtgooien en je teamgenoot voorbijlaten zodat hij toch maar 4 punten meer kan scoren
Monaco: ervoor zorgen dat één van de rijders niet het bijna onmogelijke probeert met héél veel risico dat je er 18 punten door verliest

McChouffe

Citaat van: Jasper op 28 mei 2007 - 18:02:49
Ferrari betaalde geen boete voor wat er tijdens de race gebeurd was

Het was dan ook niet strafbaar  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McChouffe

Citaat van: Jasper op 28 mei 2007 - 18:47:50
Citaat van: Tim C op 28 mei 2007 - 18:21:53
Vroeg in het kampioenschap; twee rijders vooraan; vrijwel nutteloos om de uitkomst te bepalen?

Verschil? ;)

Verschil, vraag je?! Hier is het verschil:
Oostenrijk: vlak voor de finish de remmen dichtgooien en je teamgenoot voorbijlaten zodat hij toch maar 4 punten meer kan scoren
Monaco: ervoor zorgen dat één van de rijders niet het bijna onmogelijke probeert met héél veel risico dat je er 18 punten door verliest

Ferrari kon toch even goed 18 punten kwijt geweest zijn als Schumacher en Barrichello domme dingen zouden gedaan hebben?

Ik keur geen van beide situaties goed, maar ik kan ze perfect begrijpen vanuit het teambelang (= het winnen van beide WK's).

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Om even de perfectionistisch te doen, in die tijd waren het 16 punten. :P Maar ze konden die niet verliezen, de twee reden minstens 10 seconden uit elkaar maar Rubens moest gewoon vertragen en de ruimte laten. Daarom zijn het dus twee verschillende situaties.

meatball

Citaat van: Jasper op 28 mei 2007 - 22:30:23
Om even de perfectionistisch te doen, in die tijd waren het 16 punten. :P Maar ze konden die niet verliezen, de twee reden minstens 10 seconden uit elkaar maar Rubens moest gewoon vertragen en de ruimte laten. Daarom zijn het dus twee verschillende situaties.
Toen ging het wel om de titel,waar maar een van de twee echt voor in aanmerking kwam,nu zijn het twee titelkandidaten.
Het is zelfs goed mogelijk dat Hamilton deze twee punten op het einde van het seizoen tekortkomt.
Ik vind dat een groot verschil,ik zou het niet meer dan normaal vinden dat Hamilton op het einde van het seizoen, een positie afgeeft aan Alonso,als deze daardoor de titel kan grijpen,maar nu in deze situatie toch niet
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Ja, natuurlijk ging het om de titel, en Schumi had nog maar 21 punten voorsprong op Montoya na 5 races. En als Schumi daar tweede was geworden, dan was zijn voorsprong slechts uitgebouwd tot 23 punten in plaats van de 27 punten nu. Mooi excuus...

McChouffe

Citaat van: Jasper op 29 mei 2007 - 21:27:57
Ja, natuurlijk ging het om de titel, en Schumi had nog maar 21 punten voorsprong op Montoya na 5 races. En als Schumi daar tweede was geworden, dan was zijn voorsprong slechts uitgebouwd tot 23 punten in plaats van de 27 punten nu. Mooi excuus...

Volledig logisch in het teambelang. Een punt is een punt.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Een punt is een punt, maar het spel van 2002 was veel groter dan wat er zondag gebeurd is.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 29 mei 2007 - 21:33:37
Een punt is een punt, maar het spel van 2002 was veel groter dan wat er zondag gebeurd is.
Subjectief gezien...ja.
Objectief gezien...neen.

Jasper

Ik heb genoeg argumenten gegeven waarom Oostenrijk vanuit objectief standpunt groter was dan dit. Een post met als inhoud "nee" gaat mij dan ook niet echt overtuigen van het tegendeel...

Roel

Citaat van: FerrariMan op 29 mei 2007 - 21:57:00
Citaat van: Jasper op 29 mei 2007 - 21:33:37
Een punt is een punt, maar het spel van 2002 was veel groter dan wat er zondag gebeurd is.
Subjectief gezien...ja.
Objectief gezien...neen.

BS.

Er wordt hier aangehaald door jasper wat het puntenverschil was op dat moment van het seizoen met de naaste belagers in de tussenstand. Vergelijk even de situatie met nu. Nu zijn er 4 volwaardige race/kampioenwinschapwinnaars die op een zakdoek punten staan, was net even iets anders dan in oostenrijk 2002 en dus wél een verschil.
God save Mclaren

McChouffe

Citaat van: Roel op 29 mei 2007 - 23:05:30
BS.

Er wordt hier aangehaald door jasper wat het puntenverschil was op dat moment van het seizoen met de naaste belagers in de tussenstand. Vergelijk even de situatie met nu. Nu zijn er 4 volwaardige race/kampioenwinschapwinnaars die op een zakdoek punten staan, was net even iets anders dan in oostenrijk 2002 en dus wél een verschil.

Het aantal punten verschil is totaal irrelevant zo vroeg in het seizoen. Enkele races out en een achterstand van 20 punten is zo weggewerkt.
Feit is en blijft dat de McLarenboys deze race niet mochten racen en Dennis de F1-fans mogelijk (lees: mogelijk) beroofd heeft van een strijd om de winst. Ferrari werd er al te vaak (terecht!) over bekritiseerd, maar voor McLaren is elk excuus goed.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.