GP van Spanje

Gestart door Supermariobros, 06 mei 2007 - 09:13:24

« vorige - volgende »

Roel

Er waren mensen die grapten dat Lewis Hamilton wel weer eens een toevallig slechte pitstop zou maken...

Er waren mensen die grapten dat de 100% flexi wing van Mclaren onmiddellijk zou gediskwalificeerd (moeten) worden.

NIETS van dit kwam uit, het tegendeel zelfs. Geweldig toch !? :D  ;)


Blijf maar afgeven op de wing en de teamorders, feiten zijn feiten en zever is gezever.

Feit is jammer genoeg wel dat Mclaren achter staat op Ferrari qua race pace en dat ze geluk hebben dat Massa ze niet alle 4 won. Ferrari is sterker en Woking heeft nog veel goed te maken.
God save Mclaren

FerrariMan


Ferrari 2010

Citaat van: Roel op 14 mei 2007 - 17:58:53
Er waren mensen die grapten dat Lewis Hamilton wel weer eens een toevallig slechte pitstop zou maken...

Er waren mensen die grapten dat de 100% flexi wing van Mclaren onmiddellijk zou gediskwalificeerd (moeten) worden.
Sja, Hamilton had meer voorsprong dan verwacht, dan kan je weinig doen hé? Alonso heeft zen eigen race verknald, eigen domme fout ;) Maar het is wel duidelijk dat McLaren niet bezig waés met FA over LH te krijgen, anders hadden ze LH wel op hard gezet in stint 2.

Ik vraag mezelf wel nog steeds af ofdat die vleugel zo flexibel is, beseft iedereen wel dat, als de vleugel flexibel is, de zijkanten van de voorvleugel dat ook moeten zijn?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Roel op 14 mei 2007 - 17:58:53
Er waren mensen die grapten dat Lewis Hamilton wel weer eens een toevallig slechte pitstop zou maken...

Misschien heeft Ferrari wel met de wagen van Kimi geknoeid  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

CitaatOn Friday evening in Spain the lights burned late in the Ferrari team garage as engineers worked to put their finger on a cure for the F2007's abiding understeer on slow corners. Schumacher stayed late with his long-time colleagues from Maranello, offering the benefit of his huge technical databank, gathered from 91 grand prix wins. Raikkonen left earlier, going back to his hotel after the initial technical debrief.

Toch gek allemaal...Volgens mij is F1 niet de grootste passie in Kimi's leven...

meatball

Citaat van: FerrariMan op 14 mei 2007 - 20:51:07
CitaatOn Friday evening in Spain the lights burned late in the Ferrari team garage as engineers worked to put their finger on a cure for the F2007's abiding understeer on slow corners. Schumacher stayed late with his long-time colleagues from Maranello, offering the benefit of his huge technical databank, gathered from 91 grand prix wins. Raikkonen left earlier, going back to his hotel after the initial technical debrief.

Toch gek allemaal...Volgens mij is F1 niet de grootste passie in Kimi's leven...
Ik ondek bij die man geen enkele passie,volgens mij is er boven niemand thuis ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 14 mei 2007 - 20:51:07
CitaatOn Friday evening in Spain the lights burned late in the Ferrari team garage as engineers worked to put their finger on a cure for the F2007's abiding understeer on slow corners. Schumacher stayed late with his long-time colleagues from Maranello, offering the benefit of his huge technical databank, gathered from 91 grand prix wins. Raikkonen left earlier, going back to his hotel after the initial technical debrief.

Toch gek allemaal...Volgens mij is F1 niet de grootste passie in Kimi's leven...

Als Kimi wereldkampioen wil worden, zal hij toch meer inzet moeten tonen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Citaat van: Juan Pablo op 14 mei 2007 - 15:17:43
Citaat van: Supermariobros op 14 mei 2007 - 10:35:45
Citaat van: Juan Pablo op 14 mei 2007 - 09:32:41
Ik vond de race wel leuk eigenlijk  8)

::)

Even optellen:

Webber, Trulli, Speed, Liuzzi, Heidfelt, Raikkonen, ralf, Wurz uitgevallen , dat is toch verassend veel.

Verder nog leuke momenten

Wurz 1ste ronde
Alonso 1ste bocht
Button vs. Barrchello
Massa in de pits
Heidfelt in de pits
Sato vs. Fisichella


Dat waren aardige momenten, ja. Waardoor er zo af en toe iets gebeurde. De race zelf echter was povertjes. Ik heb geen inhaalacties gezien. Behalve de poging van Alonso.

Citaat van: Schumi till infinity op 14 mei 2007 - 20:08:10
Citaat van: Roel op 14 mei 2007 - 17:58:53
Er waren mensen die grapten dat Lewis Hamilton wel weer eens een toevallig slechte pitstop zou maken...

Er waren mensen die grapten dat de 100% flexi wing van Mclaren onmiddellijk zou gediskwalificeerd (moeten) worden.
Sja, Hamilton had meer voorsprong dan verwacht, dan kan je weinig doen hé? Alonso heeft zen eigen race verknald, eigen domme fout ;)

Och, ik vond het niet echt een domme fout. Hij probeerde het gewoon. Kwam met meer snelheid op de boch af, ging buitenlangs, Massa kon hem niet strak genoeg houden en raakte hem. Tja, zoiets gebeurd. Echt dom vond ik het niet. Daarna kon hij geen vuist meer maken. Kon slechts volgen. Wel vreemd vond ik het dat hij op de trage banden de middenstint reed. Die duurde langer dan de laatste stint, volgens mij.

Citaat van: meatball op 14 mei 2007 - 20:53:51
Citaat van: FerrariMan op 14 mei 2007 - 20:51:07
CitaatOn Friday evening in Spain the lights burned late in the Ferrari team garage as engineers worked to put their finger on a cure for the F2007's abiding understeer on slow corners. Schumacher stayed late with his long-time colleagues from Maranello, offering the benefit of his huge technical databank, gathered from 91 grand prix wins. Raikkonen left earlier, going back to his hotel after the initial technical debrief.

Toch gek allemaal...Volgens mij is F1 niet de grootste passie in Kimi's leven...
Ik ondek bij die man geen enkele passie,volgens mij is er boven niemand thuis ;)

Hij is gewoon nogal lui. Hij intresseert zich voor racen als hij in de auto zit, daarbuiten lijkt het hem niet echt te boeien. Vreemd voor iemand die de titel wil pakken.

The Iceman

Toch grappig die reacties allemaal. We zijn slechts 4 races ver en Kimi wordt door sommigen hier al serieus neergesabeld.
Akkoord, ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat hij sneller zou zijn als Massa, maar blijkbaar krijgt hij de Ferrari nog niet 100% naar zijn hand gezet. Massa heeft natuurlijk ook wel wat meer ervaring met Ferrari, kent het team veel beter en dat speelt momenteel serieus in zijn voordeel. Denk dat we het omgekeerde beeld hadden gezien mocht Massa naar McLaren verhuisd zijn en daar teamgenoot had geworden van Raikkönen.
Kimi zal nooit zo 'familiair' worden met Ferrari als Schumacher. Op het fotoke staan met Schumacher, Todt en Massa. In de armen springen van Jean Todt na de race. Dat zegt hem gewoon niets. Kimi wil gewoon in die wagen stappen en het beste van zichzelf geven. Zo steekt Kimi nu eenmaal in elkaar. Hij heeft geen hulp van anderen nodig en pakt alles aan op zijn eigen manier. Niemand zal Kimi veranderen, zelfs Jean Todt niet.
Ben ervan overtuigd dat hij op het podium had geëindigd als zijn Ferrari het niet begeven had. Geef hem nog enkele races en Massa gaat het nog zwaar krijgen. Verwacht eerlijk gezegd al dat Kimi het in Monaco beter gaat doen dan zijn Braziliaanse teamgenoot. Massa heeft de laatste twee races foutloos gereden en twee keer verdiend gewonnen, maar ik zie hem toch nog eens blunderen dit seizoen. Zeker als de druk om 'de titel' begint te wegen. En druk, dat is iets dat niet in 'the iceman' zijn woordenboek staat. 






McChouffe

Citaat van: Snekuem op 14 mei 2007 - 22:21:05
Kimi wil gewoon in die wagen stappen en het beste van zichzelf geven.

Ik vraag me af of dat in de huidige F1 nog gewoon kan. Kijk naar Alonso en Hamilton. Zij spenderen uren na de race met hun mechaniciens. Kimi niet (Massa trouwens ook niet zoveel).

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Dat klopt. Dat was ook een groot deel van de kracht van MS. En idd ook van de huidige Mac-boys. Kimi houd van racen en verder lijkt hij de verantwoording over de auto volledig in handen van zijn team te leggen.

Al zou het een iets te makkelijke conclusie zijn om te zeggen dat de huidige goede prestaties van de jongens uit Woking voortkomen uit de rijderswissels. Voor dat soort conclusies is het nog te vroeg. Wel lijkt het me zo dat buiten het racen om, Alonso en Hamilton aanmerkelijk meer inspanningen verrichten en meer betrokken lijken dan het duo Raikkonen / Montoya. In ieder geval hebben de nieuwe coureurs voor nieuw elan gezorgd. En daardoor lijken we wel weer een spannend WK te krijgen.

meatball

Citaat van: Snekuem op 14 mei 2007 - 22:21:05
Toch grappig die reacties allemaal. We zijn slechts 4 races ver en Kimi wordt door sommigen hier al serieus neergesabeld.

Ik sabel hem met veel plezier al enkele seizoenen neer ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

KVDracer

Citaat van: McChouffe op 14 mei 2007 - 22:37:51
Citaat van: Snekuem op 14 mei 2007 - 22:21:05
Kimi wil gewoon in die wagen stappen en het beste van zichzelf geven.

Ik vraag me af of dat in de huidige F1 nog gewoon kan. Kijk naar Alonso en Hamilton. Zij spenderen uren na de race met hun mechaniciens. Kimi niet (Massa trouwens ook niet zoveel).

Als je ziet dat hij steeds vooraan meerijdt, is het mss niet echt nodig om uren met de ingenieurs te spenderen. Stel je voor dat hij dat doet, dan wint hij mss alles wel  ;) Hij is een pure racer die hard wilt gaan en de rest interesseert hem geen fluit. Mss dat hij zo nooit titels zal behalen, maar de tijd zal het uitwijzen. Hij zei zelf ook dat de wagen nog iets meer naar zijn rijstijl moet afgesteld worden.

scho0634

Citaat van: KVDracer op 16 mei 2007 - 16:44:34
Hij zei zelf ook dat de wagen nog iets meer naar zijn rijstijl moet afgesteld worden.

Dan moet hij daar zijn best voor doen.

FerrariMan

We zullen nog zien, al geloof ik nooit dat deze Kimi het Michael moeilijk zou gemaakt hebben moest hij gebleven zijn. Hoe langer hoe meer begrijp ik waarom MS plaats wou open houden voor Massa. Die kerel gaat heel het Ferrari team ook naar zijn pijpen kunnen doen dansen, dat zie je nu al. Zijn evolutie van een paar jaar geleden is merkwaardig. Al zal het moeilijk zijn voor hem om in Monaco te winnen.