F1-verbeteringen

Gestart door scho0634, 29 april 2007 - 01:20:48

« vorige - volgende »

TheIceman

Als je halve stratencircuits ook gaat meerekenen is Albert Park er ook ene.

Ferrari 2010

Citaat van: TheIceman op 04 maart 2008 - 07:00:10
Als je halve stratencircuits ook gaat meerekenen is Albert Park er ook ene.
Wel met het verschil dat de delen die daar gewone weg zijn, zo breed zijn dat het geen echt verschil maakt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Wist niet waar ik het moest plaatsen, maar Ferrari heeft nu een neus met een gat erin. Ik kan echter niet opmaken of deze ook gaat rijden in de komende race. Ik ben benieuwd. Ziet er in ieder geval wel geinig uit.
http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=7183

Ferrari 2010

Hmm, is dit nu het o zo radicale? Ok, het is iets dat ik nog niet eerder gezien heb, maar daar stopt het. Ik vraag me af hoeveel verschil dit zal maken, op het eerste zicht zou ik zeggen weinig, maar ik ken niet veel van aerodynamica dus denk dat ik iets over het hoofd zie.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

McLaren testte trouwens de achtervleugel voor volgend seizoen (volgens de nieuwe reglementen --> veel kleinere vleugel). Lijk mij alleszins geen mooi zicht...

http://images.gpupdate.net/large/97038.jpg
http://images.gpupdate.net/large/97034.jpg
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Als die achtervleugel er kan toe bijdragen dat de teams meer echte grip moeten gaan zoeken ipv aerodynamische, dan ben ik absoluut voor. Dat zou betekenen dat bochten geen groot nadeel meer zijn voor de achterliggenden wat in combinatie met de slicks in een mooie strijd kan resulteren. Maar het is inderdaad een lelijk zicht, maar alles wat nieuw is is doorgaans lelijk, ik denk dat het eind volgend seizoen best zal meevallen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Overigens, de nieuwe vleugeltjes op de Honda neus:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/04/15/honda-experimenteert-met-nieuwe-vleugels/
Zou eerder iets voor de Red-Bull zijn  :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Icecognito

Nieuwe Red-Bull campagne: Hondatje die niet werkt met vleugeltjes:P ALLEEN Red-Bull geeft je vleugels:)
Mol: Hamilton, stomme geit! Hij ramt Alonso vol in z'n kont!

scho0634

Poeh zeg, wat een lelijke vleugeltjes... >:(

meatball

Honda slaagt er tegenwoordig in om telkens weer met de lelijkste wagen te komen,en echt werken doen die trukjes meestal ook niet.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Ik vind dat de McLaren er met slicks lelijker uitziet (in tegenstelling tot de Ferrari, die veel mooier is met slicks). :(

En die nieuwe neus van Ferrari... Lijkt alsof je toch gewoon hetzelfde effect kunt bereiken door gewoon je hele neus lager te zetten. Maar we zien natuurlijk niet alles...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 15 april 2008 - 21:24:38
Ik vind dat de McLaren er met slicks lelijker uitziet (in tegenstelling tot de Ferrari, die veel mooier is met slicks). :(
Je weet het :) Het is te donker tegen de lichtgrijze Mac, terwijl het met het rood juist heel mooi wordt. Overigens, wat gaan ze doen met het verschil tussen de zachtere en de hardere bandensoort volgend jaar? Een groef kleuren zal moeilijk worden :) Of gaan ze die regel afschaffen?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dj Peter

In de stijd om de beste aeodynamica is er al vanalles geprobeerd, ook in het verleden, zoals deze  'coffeetable wing' van March uit 1971.




De nieuwe Honda-frontwing vind ik toch maar een raar verschijnsel hoor, maar het blijkt wel te werken aan de testtijden van Barrichello te zien. Eigenlijk vind ik al die extra vleugeltjes en winglets zo lelijk als de pest, de FIA zou beter dààr ingrijpen.

De Ferrari-vondst ziet er vrij simpel uit, maar is wel effectief zo blijkt. Een gat bovenin de neus, wie had daar nooit aan gedacht?

Ferrari 2010

Ik dacht nu net dat deze gaten bij Ferrari zouden samen dienst doen met het gat voorin de neus, maar nu zie ik dat dat gat er in die neus net niet in zit:
http://images.gpupdate.net/large/97047.jpg
Nu snap ik het nut écht niet mee :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dj Peter

Tijdens het "googlen" naar foto's kwam ik dit nog tegen: De Pininfarina Sigma Formula One Safety Concept  uit 1969 (!)

http://www.madle.org/epmsigma.htm

Er werd 40 jaar geleden toch al flink ge-experimenteerd, en het is een prachtig ontwerp voor die tijd, dat zelfs nu niet zou misstaan op de grid...