F1-verbeteringen

Gestart door scho0634, 29 april 2007 - 01:20:48

« vorige - volgende »

robbert

ja en iets vinden waarmee ze weer makkelijk kunnen inhalen


Ferrari 2010

Pfff, dat die man zenbek is houdt. Voor 1 race wil ik iedere zondag met héél veel plezier plek houden, maar als je elke zondag al ruimte moet gaan houden voor 2 races? Als er wat veel tijd tussen de races zit kan je helemaal niets meer doen op een zondag. Dat ze ervoor zorgen dat inhalen beter mogelijk wordt, dan is alles opgelost. Overigens, in Briatore's 2de manche zou dan toch gewoon de omgekeerde startvolgorde de finishvolgorde worden, aangezien in de F1 de top elkaar in gewone omstandigheden nauwelijks kan inhalen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Ik hoef er ook bij mijn vriendin niet mee aan te komen dat ik nu op zondagmiddag vanaf 12 tot 4 ofzo niet meer voor de TV wegga :-*

meatball

Wat een belagelijk idee >:(
Ik hoop echt dat die pipo het na bernie niet overneemt,want dan is het hek helemaal van de dam.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

F1 is F1. Als men het saai vind, moet je naar een andere sport kijken. De hoofdlijnen van de F1 moeten gewoon gelijk blijven.

Jasper

Het schoentje wringt hem erin dat F1 nu eenmaal een constant evoluerende sport is. De technologie wordt sneller, dus moet de veiligheid omhoog en wordt inhalen moeilijker, en wordt het dus saaier. Het evenwicht van de "goede oude tijd" is al langer dan vandaag verstoord geraakt en men is al enkele jaren naarstig op zoek om het evenwicht kunstmatig te herstellen. Jammer genoeg heeft dat soms nefaste gevolgen, maar niets doen heeft volgens mij ook geen positief effect.

scho0634

Maar een 2 races ipv 1 maakt inhalen ook niet eenvoudiger.

Jasper

Inderdaad, ik heb niet gezegd dat ik de ideeën van Briatore goed vind hoor. Ze passen eerder bij de "nefaste gevolgen", denk ik. :)

Racerke007

Citaat van: 0634 op 02 augustus 2007 - 23:07:27
Maar een 2 races ipv 1 maakt inhalen ook niet eenvoudiger.

Idd, twee races geeft wel tweemaal een start en tweemaal 'die eerste pitsstop' van iedereen maar daar stopt het dan ook.
En tja ook als stoppen we met pitsstops... na een tijdje gaat iedereen terug smeken naar pitsstops.

McChouffe

Citaat van: Jasper op 02 augustus 2007 - 23:06:07
maar niets doen heeft volgens mij ook geen positief effect.

Dat weet ik eigenlijk nog zo niet. Als de reglementen nu eens lang hetzelfde blijven denk ik dat de kleine teams beter in staat zullen zijn om de grote bij te benen. Er zit, volgens mij, sowieso een grens aan de ontwikkelingen die kunnen binnen een set reglementen. Als de grote teams eenmaal dichtbij die grens zitten, hebben kleine teams de kans om hun achterstand in te halen omdat ze sneller kunnen ontwikkelen. De reglementswijzigingen zijn de laatste jaren vooral de grote teams ten goede gekomen lijkt me. Ze hebben het geld en de middelen om snel hierop in te kunnen spelen.
Het is mijn visie en ik kan er natuurlijk ook flagrant naast zitten  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Volgens mij klopt dit niet. Als je terugkijkt naar pakweg 2001, dan zie je nog regelmatig iemand die niet eens gekwalificeerd geraakt (Tarso Marques, Alex Yoong en wie reed er nog allemaal bij Minardi) door de 107%-regel. Dat ging toen om een achterstand van 4-5 seconden en meer op de polesitter. Dit seizoen is Spyker het achterhoede team, maar is nog nooit of bijna nooit gevolg op meer dan 3 seconden als ik het me goed herinner. Het gat met de top lijkt dus al wel aanzienlijk verkleind.

Racerke007

Die regel wordt niet meer gebruikt.
Vandaar de financiële injectie van Bernie bij Midland/Spyker.

In zijn contracten garandeert hij dat er 20 wagens aan de start komen.

scho0634

We weten allemaal dat de 107% regel er niet meer is, maar dat heeft niks te maken met Jaspers goede punt dat de kleine teams dichter bij de grote zijn gekomen.

Zelfs Spyker is niet trager dan een secondje of 2,5 langzamer dan Ferrari/McLaren. Maar wellicht heeft dat ook te maken met de motorregelements wijzigingen de afgelopen jaren. Het feit dat ze langer mee moeten, en de toeren bij alle teams  zo rond de 19000 liggen, maakt het wellicht eenvoudiger om motorisch dichter bij te komen aan de toppers.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 03 augustus 2007 - 22:49:58
Maar wellicht heeft dat ook te maken met de motorregelements wijzigingen de afgelopen jaren. Het feit dat ze langer mee moeten, en de toeren bij alle teams  zo rond de 19000 liggen, maakt het wellicht eenvoudiger om motorisch dichter bij te komen aan de toppers.
Mij lijkt dat er weinig mee te maken hebben. Ze maken immers niet hun eigen motor, ze gebruiken een Ferrari klantenversie. Dus dat kan je denk ik al schrappen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.