F1-verbeteringen

Gestart door scho0634, 29 april 2007 - 01:20:48

« vorige - volgende »

scho0634

Hadden jullie iets anders verwacht van Monaco dan?

Het is al jaren treintje rijden.

McChouffe

Zou het niet interessant zijn om de communicatie tussen pits en wagen te beperken? Als je het radioverkeer enkel nog toelaat van auto naar pits en niet andersom kunnen zaken als zondag of "let Michael pass for the championship" gewoon niet meer. Zo goed als elke manipulatie wordt uitgesloten, piloten kunnen zelf beslissen of ze willen racen of treintje rijden en het team kan daar niets aan veranderen. Het team blijft op deze manier wel op de hoogte van problemen met de wagen of eventuele afstellingen die moeten veranderd worden tijdens de pitstops. Pitborden kunnen nog wel gebruikt worden op beperkt info van team aan piloot te geven, indien nodig kan vastgelegd worden welke info mag doorgegeven worden zodat manipulatie via pitborden niet mogelijk is. Eventueel kan enkel de FIA wel nog de rijders contacteren om te waarschuwen voor crashes, safety car, ...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

meatball

Citaat van: 0634 op 29 mei 2007 - 19:39:57
Hadden jullie iets anders verwacht van Monaco dan?

Het is al jaren treintje rijden.
Haal de tractiecontrole er maar eens af.
Er zullen heel wat wagentjes van de trein ontsporen ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Ik stel voor om Bernie Ecclestone te vervangen door Tamara Ecclestone  ;)
http://planetf1.com/gallery/0,18973,3524_2159308_0,00.html

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C


meatball

Citaat van: McChouffe op 01 juni 2007 - 14:19:42
Ik stel voor om Bernie Ecclestone te vervangen door Tamara Ecclestone  ;)
http://planetf1.com/gallery/0,18973,3524_2159308_0,00.html
Voorstel zondermeer aanvaard :D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Geen discussie. Dit is een aanwinst voor de sport :)                       

supersteven

aanvaard op voorwaarde dat ze haar macht alleen gebruikt voor om de f1 vooruit te helpen
let the sunshine shine in your heart

meatball

Citaat van: supersteven op 01 juni 2007 - 21:27:06
aanvaard op voorwaarde dat ze haar macht alleen gebruikt voor om de f1 vooruit te helpen
Dat is wel tegen de familietraditie,normaal gaan alleen de inkomens vooruit en de sport achteruit ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634



[11-06] Ron Dennis dringt er bij de FIA op aan om de dit jaar geïntroduceerde regels in het geval van een safetycar alweer te veranderen. De Grand Prix van Canada zou hebben aangetoond dat deze niet werken.


Alonso en Rosberg waren slachtoffer van de safetycar.Tijdens de race werd de safetycar er vier keer op uitgestuurd, wat telkens de meest vreemde capriolen opleverde. Zo kwamen Fernando Alonso en Nico Rosberg binnen op het moment dat de pit gesloten was terwijl Felipe Massa en Giancarlo Fisichella door het rode licht reden waarna beiden werden gediskwalificeerd.

Punt is alleen dat er voor Alonso en Rosberg geen andere uitweg was omdat ze anders met een lege tank op het circuit waren gestrand. De stop-and-go penalty die werd opgelegd was in dit geval dus nog een milde straf. Gevolg was wel dat Alonso het podium uit zijn hoofd kon zetten en Rosberg er niet in slaagde punten te scoren.

,,Ik denk dat we dit onderwerp eens in een vergadering van de Grand Prix Drivers' Association (GPDA) moeten aansnijden omdat dit niet eerlijk is ten opzichte van de coureurs. De teams kunnen er ook niets aan doen", vertelde Dennis na de race in Canada.

De safetycar-regels zijn aangepast om te voorkomen dat coureurs op volle snelheid doorrijden op een onveilig circuit zodat zij snel hun pitstop kunnen maken. De McLaren-teambaas begrijpt die uitleg, maar kan niet leven met de in zijn ogen onbedoelde consequenties.

,,De redenen voor het genomen besluit zijn goed, maar de gevolgen voor deze en ongetwijfeld ook andere races zijn buiten proportie. Ik hoop dat de FIA en de andere teams leren van wat er is gebeurd en dat coureurs die niets fout hebben gedaan voortaan ook niet worden gestraft."

,,Hoe stom zou het zijn als er ineens een bolide met een lege tank stopt alleen maar omdat er een safetycar is? Het is gewoon oneerlijk. Niet voor McLaren in het bijzonder, maar voor iedereen."


Op zich heeft Dennis wel een punt. Een rijder die simpelweg naar binnen moet omdat hij anders stilvalt, bestraffen is wel een beetje lullig. Zoiets is makkelijk aantoonbaar. 10 Seconden stilstaan in de pits verkloot je race volledig, en tja, als je gewoon geen keus had....

Deze regel werkt ook niet echt geweldig.

Tim C

Staat al sinds vanmorgen vroeg ook hier te lezen ::)

scho0634

#56
Maar niet met mijn, overigens zeer belangrijke, commentaar erbij ;D

Ik lees, als arrogante Hollander, nou eenmaal eerst de nieuwtjes op de NL-se sites ;)

meatball

Het was inderdaad een echte soep daar,bijna niet te volgen en weer een rergeltje dat in de praktijk verkeerd uitpakt
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McChouffe

Citaat van: 0634 op 11 juni 2007 - 19:58:53
Op zich heeft Dennis wel een punt. Een rijder die simpelweg naar binnen moet omdat hij anders stilvalt, bestraffen is wel een beetje lullig. Zoiets is makkelijk aantoonbaar. 10 Seconden stilstaan in de pits verkloot je race volledig, en tja, als je gewoon geen keus had....

Deze regel werkt ook niet echt geweldig.

In Monaco kon kon McLaren wél rekening houden met een safety-car (Lewis kreeg extra benzine mee) en nu niet  ;)

Serieus, het is een uiterst domme regel. Maar dat is niet de eerste van de FIA.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

vidal

Gewoon lekker terug handschakelen!